Mooiste Disney Classic?

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Hidde » di apr 23, 2013 9:18 pm

Ik vind de film 'Dinosaur' ook een zeer mooie Disney Classic. De animaties in deze film zijn prachtig, met computergeanimeerde dinosauriërs en live action-achtergronden, en dan te bedenken dat de film uit 2000 komt. 13 jaar geleden dus. Je wilt niet weten hoe vaak ik deze film vroeger gekeken heb (echt heel vaak!). :P Ik was namelijk een groot fan van dinosauriërs (nog steeds).

Het verhaal gaat over een Iguanodon die per ongeluk van zijn eigen soort wordt gescheiden als hij nog in het ei zit. Hij komt terecht op een eiland waar geen dinosauriërs leven maar enkel een groep lemuren. De lemuren besluiten voor het ei zorgen. Als het nieuwe schepsel geboren wordt noemen ze hem 'Aladar'. Wanneer een verwoestende meteorenregen de aarde treft moeten ze hun familieleden en vaderland verlaten. Aladar en zijn 'nieuwe famile' moeten zich aansluiten bij een groep dinosaurussen op hun gevaarlijke reis naar de veilige broedgebieden. Ze worden geleid door de Iguanodon Kron en diens luitenant Bruton. Andere leden zijn de oudere Brachiosaurus Baylene, Styracosaurus Eema, de Ankylosaurus Url, en Krons zus Neera. De groep maakt tijdens de reis vele moeilijkheden en gevaren mee waaronder voedseltekort en aanvallen door Velociraptors en later Carnotaurussen.

Dit is de trailer van de film, zodat je een idee krijgt hoe hij eruit ziet (als je hem nog niet gezien hebt):
http://www.youtube.com/watch?v=SHZ3vwX9Fuc

In de film zitten wel een aantal 'schoonheidsfoutjes' waar Disney veel kritiek over kreeg. Deze fouten zijn misschien bewust gemaakt. Zo zijn de verhoudingen van sommige dinosauriërs anders dan in het echt. Een voorbeeld is de Carnotaurus die aan het begin van de film aanvalt. Een carnotaurus is rond de 3 meter hoog en in dit stukje is hij veel groter: http://www.youtube.com/watch?v=G6bkZY4TGkA (Eén van de mooiste scènes uit de film vind ik).

Ook zijn de leefgebieden anders. De Velociraptor kwam bijvoorbeeld alleen voor in China en Mongolië en de Iguanodon in Europa. De Carnotaurus leefde in Zuid-Amerika en de Brachiosaurus kwam voor in Noord-Amerika en Afrika. Deze dinosaurussen zouden elkaar dus eigenlijk nooit gezien kunnen hebben.

Ik vind dat je deze film als Disneyfan gezien moet hebben. ;)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Duck » di apr 23, 2013 9:28 pm

Hidde schreef:Ik vind 'The Lion King' een prachtige film met leuke humor en mooie muziek. Dat sommige scènes erg op 'Kimba The White Lion' lijken maakt mij niets uit.

Hier ben ik het volledig mee eens! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor MatroosDuck » wo apr 24, 2013 7:39 am

Hidde schreef:Ik vind de film 'Dinosaur' ook een zeer mooie Disney Classic. De animaties in deze film zijn prachtig, met computergeanimeerde dinosauriërs en live action-achtergronden, en dan te bedenken dat de film uit 2000 komt. 13 jaar geleden dus. Je wilt niet weten hoe vaak ik deze film vroeger gekeken heb (echt heel vaak!). :P Ik was namelijk een groot fan van dinosauriërs (nog steeds).

Het verhaal gaat over een Iguanodon die per ongeluk van zijn eigen soort wordt gescheiden als hij nog in het ei zit. Hij komt terecht op een eiland waar geen dinosauriërs leven maar enkel een groep lemuren. De lemuren besluiten voor het ei zorgen. Als het nieuwe schepsel geboren wordt noemen ze hem 'Aladar'. Wanneer een verwoestende meteorenregen de aarde treft moeten ze hun familieleden en vaderland verlaten. Aladar en zijn 'nieuwe famile' moeten zich aansluiten bij een groep dinosaurussen op hun gevaarlijke reis naar de veilige broedgebieden. Ze worden geleid door de Iguanodon Kron en diens luitenant Bruton. Andere leden zijn de oudere Brachiosaurus Baylene, Styracosaurus Eema, de Ankylosaurus Url, en Krons zus Neera. De groep maakt tijdens de reis vele moeilijkheden en gevaren mee waaronder voedseltekort en aanvallen door Velociraptors en later Carnotaurussen.

Dit is de trailer van de film, zodat je een idee krijgt hoe hij eruit ziet (als je hem nog niet gezien hebt):
http://www.youtube.com/watch?v=SHZ3vwX9Fuc

In de film zitten wel een aantal 'schoonheidsfoutjes' waar Disney veel kritiek over kreeg. Deze fouten zijn misschien bewust gemaakt. Zo zijn de verhoudingen van sommige dinosauriërs anders dan in het echt. Een voorbeeld is de Carnotaurus die aan het begin van de film aanvalt. Een carnotaurus is rond de 3 meter hoog en in dit stukje is hij veel groter: http://www.youtube.com/watch?v=G6bkZY4TGkA (Eén van de mooiste scènes uit de film vind ik).

Ook zijn de leefgebieden anders. De Velociraptor kwam bijvoorbeeld alleen voor in China en Mongolië en de Iguanodon in Europa. De Carnotaurus leefde in Zuid-Amerika en de Brachiosaurus kwam voor in Noord-Amerika en Afrika. Deze dinosaurussen zouden elkaar dus eigenlijk nooit gezien kunnen hebben.

Ik vind dat je deze film als Disneyfan gezien moet hebben. ;)


Mooie film ja, alleen steken de computeranimatie-dino's niet mooi af met de echte achtergronden, vind ik.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Hidde » wo apr 24, 2013 8:48 pm

Hier ben ik het niet mee eens. De dinosaurussen zijn zeer realistisch geanimeerd. Alleen de hoofdpersonages zijn minder realistisch, maar als je het begin van de film ziet (als Aladar er nog niet is) is alles zeer natuurgetrouw.
Zie bijvoorbeeld ook deze scène: 'The Egg Travels'
http://www.youtube.com/watch?v=oNTha7uxUDA

Iedereen wilt natuurlijk zien hoe de wereld er in die tijd uitzag. Hoe realistischer, hoe beter. De realistische achtergrond vind ik goed bij de realistisch geanimeerde dinosaurussen passen. De film geeft een mooie sfeer mee, alsof je er zelf bij bent.

Ik vind dat de makers van de film de animaties ook goed gedaan hebben. De bewegingen van de dinosaurussen zijn zeer natuurlijk. De dinosaurussen in de nieuwe serie 'Planet Dinosaur' van BBC lijken een beetje stijfjes te lopen. Dit is bij de film van Disney absoluut niet het geval.

Ik weet niet of je het al wist, maar dinosaurussen zagen er echt zo uit. ;) Ongelooflijk eigenlijk...
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 01, 2013 9:20 pm

Om te kunnen zien hoe slecht mijn smaak daadwerkelijk is, heb ik alle Disney films die ik ooit gezien heb, op een rijtje gezet van goed naar slecht.
Ze komen van dit rijtje: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Di ... d_features
Laat ik nu eens controversieel zijn (ja, ik ben weer in zo'n bui!) en ze hier op McDrake plaatsen.
Slechts de films in normale tekst zijn Classics, dit zijn Pixar films, hier zitten ook live-action karakters in, en deze zijn van andere teams.

10/10
1. A Goofy Movie
2. De Prinses en de Kikker
3. WALL-E
4. Fantasia
5. Belle en het Beest
6. Ratatouille
7. Up
8. Finding Nemo
9. Wreck-it-Ralph
10. Mary Poppins

9/10
11. Fantasia 2000
12. Meet the Robinsons
13. De Incredibles
14. De Drie Caballeros
15. Tarzan
16. Lady en de Vagebond

8/10
17. De Leeuwenkoning
18. Hercules
19. De Speurneuzen
20. Cars
21. Keizer Kuzco
22. Toy Story
23. De Aristokatten
24. A Christmas Carol
25. Bambi
26. Oliver en Co
27. De Avonturen van Ichabod en Meneer Pad
28. Recess: De Grote Vakantie

7/10
29. Een Luizenleven
30. Brother Bear
31. Heksen en Bezemstelen
32. Brave
33. Doornroosje
34. Peter Pan: Terug naar Nooitgedachtland
35. Toy Story 2
36. Monsters & Co
37. Bolt

6/10
38. Taran en de Toverketel
39. Alice in Wonderland

5/10
40. Rapunzel

4/10
41. Lilo en Stitch
42. 101 Dalmatiërs
43. Pinokkio

3/10
44. Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen
45. DuckTales: Het Geheim van de Wonderlamp

2/10
46. Cars 2
47. Peter en de Draak
48. Vrij en Vrolijk

1/10
49. Robin Hood
50. Assepoester
51. Toy Story 3

0/10
52. Chicken Little
53. Merlijn de Tovenaar

Kan iemand mij, gebaseerd op deze lijst, zeggen waarom ik sommige 'klassiekers' puur troep vind?
En welke films die ik nog niet gezien heb, zou ik dan wel leuk vinden?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Michiel Q » wo nov 19, 2014 8:14 pm

*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Odile » zo jan 03, 2016 5:42 pm

Mijn duidelijke nummer 1 is The Lion King omdat het gewoon heel erg mooi gemaakt is! En de muziek is heel erg mooi.
Mijn nummer 2 is mulan, wat ik wel jammer vind dat ze haar op plaatjes heel erg mooi maken en zo. Ze zien haar als disney princes, maar in de film is ze helemaal niet zo! Net als Merida en Pocahontas. (En ik vind belle en het beest, Bambi, the sword in the stone en the little mermaid ook toppers!)
Odile
Member
 
Berichten: 11
Geregistreerd: zo jan 03, 2016 5:22 pm

Re: Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Jop Duck » di jun 12, 2018 8:19 pm

Dumbo is heel erg leuk.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron