Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Ei » di okt 20, 2009 8:32 pm

Rockerduck schreef:The Black Cauldron ('Taran en de toverketel') komt dit jaar uit op een nieuwe 'Special Edition'. De meeste 1-disc 'Special Editions' hebben geen echte bonussen, maar de trailer belooft "deleted scenes" (= meervoud!). Fans hopen op de volledig geanimeerde scènes die er uit zijn geknipt toen de film al af was. Sceptici verwachtten storyboards.

En? Is de DVD inmiddels verschenen? Is de gecensureerde, uitgebrachte versie later extra gecensureerd? Of is er maar één versie verschenen?
Ei vindt 'Taran en de toverketel' een interessante Disney-film. Het experimenteren, het gewaagde, volwassene van de beginjaren is eventjes terug. Doet Ei een beetje denken aan 'Fantasia'.

Rockerduck schreef:Volgens mij zijn Bambi en zijn moeder ook te zien in The Rescuers, tijdens het liejde 'Someone's waiting for you'. Penny kijkt uit over het moeras en daar zijn allerhande dieren te zien. Wat twee vragen oproept: wat doen twee herten in een moeras?

Zijn er naast moerashyena's (Rosa) ook moerasherten? :)
Het hert in 'Jungle Book', is dat op een realistische lokatie?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo okt 21, 2009 12:08 am

Ei schreef:En? Is de DVD inmiddels verschenen? Is de gecensureerde, uitgebrachte versie later extra gecensureerd? Of is er maar één versie verschenen?

Nee, de DVD is voorlopig uitgesteld. Wanneer hij wel zal verschijnen, is niet bekend. Disney schuift vaak met de niet-'Platinum' releases. Ik verwachtte hem nu eerst rond februari volgend jaar, maar nu zijn er op het forum van UltimateDisney.com berichten dat eerst weer een nieuwe DVD van The Great Mouse Detective uitkomt. Afwachten dus.

De film was al af toen hij gecensureerd wordt. Tussen het begin van de productie en het afwerken van de film is er bij Disney van managment gewisseld. Michael Eisner werd president van Walt Disney Company en Jeffrey Katzenberg werd de nieuwe chef van de tekenfilmafdeling. Die heeft er een paar scènes uitgehaald die hij te eng, gewelddadig of ongepast vond. Het zou hier o.a. gaan om een levend skelet dat uit de toverketel tevoorschijn komt, en een passage waarin prinses Eilowny gedeeltelijk naakt te zien is.

Ei schreef:Ei vindt 'Taran en de toverketel' een interessante Disney-film. Het experimenteren, het gewaagde, volwassene van de beginjaren is eventjes terug. Doet Ei een beetje denken aan 'Fantasia'.

Dat klopt zeker, en daar is de film om te prijzen. Maar ik vind ook dat de film te geforceerd "eng" en "volwassen" wil zijn. Daar komen die levende skeletten en die afzichtelijke Horned King vandaan. Maar je hebt dat soort openlijke, in-your-face afschuwelijkheden helemaal niet nodig om volwassen te zijn. Wat dat betreft vind ik Pinocchio vele malen geslaagder in z'n "donkere" opzet. Zo'n scène waarin Lampepit in een ezel verandert is niet expliciet in beeld gebracht, en juist daardoor wint-ie aan kracht. Less is more.

Ei schreef:Het hert in 'Jungle Book', is dat op een realistische lokatie?

Interessante vraag. Is het wel een hert? Is het geen antilope?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » za mei 29, 2010 10:52 pm

Afbeelding

Bron: http://www.michaelhanscom.com/eclectici ... ing-silly/

Lachen toch? Ik heb me trouwens een breuk gezocht naar een geschikt topic om dit plaatje in te posten. Blijkt McDrake niet eens een Prinsessen-topic te hebben.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 07, 2011 1:25 pm

Uit het topic De kikkerprinses/The Frog Princess:

Duckfan van Down Under schreef:Ik had 'm bijna van de bieb geleend, maar ben op het laatste moment toch voor Tarzan gegaan. Hoera voor Brian Blessed (Clayton)! Mijn moeder was niet zo'n fan deze film, aangezien het eruit ziet als een echte prinsessenfilm. Heb ik haar moeten uitleggen dat het een misleidende titel is: het had eigenlijk De Kikker en de Kikker (De Frog and the Frog) moeten heten, aangezien dat het grootste gedeelte van de film is.
Verder heb ik pas van de Disney-classics voor het eerst Belle en het Beest gezien. Het is gewoon schande dat ze films als Aladdin, De Kleine Zeemeermin (wel de 2 vervolgen!), Pocahontas, De Leeuwenkoning enzovoort niet bij de bieb verhuren.
Dit is het assortiment van wat ik me kan herinneren, welke moet ik als volgende kiezen, Rubberduck?
-Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen
-Pinokkio (deja vu)
-Dumbo
-Bambi
-Vrij en Vrolijk
-Peter Pan
-Lady en de Vagebond (daje vu)
-Doornroosje
-101 Dalmatians (deja vu)
-Mary Poppins (deja vu)
-Jungleboek
-Peter en de Draak (deja vu in het Duits)
-De Reddertjes
-Frank en Frey
-Taran en de Toverketel
-De Speurneuzen (deja vu)
-De Reddertjes in Kangoeroeland
-Olivier en Co
-Belle en het Beest (deja vu)
-Hercules (deja vu)
-Tarzan (deja vu)
-Lilo en Stitch (deja vu)
-Paniek op de Prairie
-De Prinses en de Kikker

En een hele hoop vervolgen, zoals Kleine Zeermeermin 2 en 3, Jungleboek 2, Aladdin 2 en 3, enz.

Rubberduck schreef:Tarzan is een superfilm, vind je niet? Het heeft een paar zwakke animaties (een paar scenes waar ik het oerwoud ofwel van plastic ofwel een computerspelletje vond lijken), maar over het algemeen vond ik de 'deep canvas' computertechnieken (waardoor Tarzan realistisch over de bomen surft en je die prachtige licht-effecten krijgt) goed gelukt. De muziek van Phil Collins vind ik prachtig. Je hebt toch hopelijk wel de Engelstalige versie bekeken?

Leuk dat je Beauty and the Beast hebt gezien. Wat vond je ervan? Toen ik jouw leeftijd had, had ik de meeste Disney-tekenfilms wel gezien. Een aardige oom had die voor mij en m'n zusje gekopieerd. Zeg je moeder maar dat er niks mis is met prinsessen-films; Walt Disney maakte die voor jong en oud.

Als ik jou was, zou ik die vervolgdelen mijden als de pest. Ze zijn niet geschreven, geanimeerd en geregisseerd door de mensen die de originele films hebben gemaakt. Het zijn producties die zijn uitbesteed aan Japanse tekenfilmsfabrieken, waar de animatie ondermaats is. De verhaaltjes richten zich vaak op kleine kinderen en zijn te slap om over naar huis te schrijven.

Uit je lijst zou ik uiteraard alle titels kiezen, maar Snow White en Pinocchio zijn toch wel de absolute meesterwerken. Misschien een beetje gedateerd voor het publiek van vandaag de dag, maar mooiere films heeft Disney zelf nooit meer gemaakt. De animatie en special effects zijn verbluffend, zeker als je in gedachten houdt hoe lang geleden ze gemaakt zijn. Ze hebben onvergetelijke personages, zoals Japie Krekel en de Zeven Dwergen en ze zijn spannend en aangrijpend op een bijna griezelige manier (maar dat kun je alleen zelf beoordelen als je ziet hoe donker en wreed Pinokkio's wereld in de film is). De moeite waard, dus.

Verder heb ik een zwak voor The Rescuers ('De reddertjes' ). De animatie is heel erg sober; het is goed te zien dat dit een low-budget film was, maar die sluit juist daardoor zo goed aan bij het verhaal. De wereld van de reddertjes is ook nogal somber en verdrietig, want ze moeten een weesmeisje zien te redden van Madam Medusa, een van de beste Disney-schurken, en belanden daardoor in een duister en drassig moeras. Hoewel de film veel humor bevat, zit het echte hart van de film toch in dit kleine meisje, dat gelooft dat niemand haar ooit leuk genoeg vindt om te adopteren. Met deze film laat Disney zien dat het niet draait om dure middelen of special effects, maar een goed verhaal.

DD schreef:Lady en de Vagebond is ook ontzettend leuk. Ik zou daarvoor kiezen. Of Taran en de Toverketel.

The Black Cauldron ('Taran en de toverketel') is een erg on-typische Disney-film. Het is een fantasy-verhaal met veel enge ingredieënten, waaronder een leger skeletten dat weer tot leven komt. Er zitten ook een paar echte 'schrik-momenten' in die je normaal gesproken alleen in een live-action film verwacht, maar zeker niet in een Disney-animatie. De animatie is schitterend en doet denken aan de producties van Walt Disney zelf. Let er wel even op welke versie je in de bibliotheek kunt huren. De pas uitgekomen 'special edition' moet je hebben. Die heeft het juiste beeldformaat (= breedbeeld). Voor zover ik weet heeft de 'gewone' eerdere dvd-versie een volbeeld formaat. Om dat te bereiken moet men inzoomen op het beeld en daardoor valt veel animatie weg. Die dvd schijnt ook donker en korrelig te zijn. Soms kan Disney heel slordig omgaan met eigen werk.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 07, 2011 6:05 pm

Voor de mensen die geen Frans kunnnen, deja vu is Frans voor al gezien. Een deja vu achter de naam van een film betekent dus dat ik 'm al gezien heb.
Rubberduck schreef:Tarzan is een superfilm, vind je niet? Het heeft een paar zwakke animaties (een paar scenes waar ik het oerwoud ofwel van plastic ofwel een computerspelletje vond lijken), maar over het algemeen vond ik de 'deep canvas' computertechnieken (waardoor Tarzan realistisch over de bomen surft en je die prachtige licht-effecten krijgt) goed gelukt. De muziek van Phil Collins vind ik prachtig. Je hebt toch hopelijk wel de Engelstalige versie bekeken?

Meestal is de Engelse versie beter, maar sommige films kan ik (vanwege herinneringen meestal) alleen maar in het Nederlands kijken. Timon en Pumbaa kan ik me bijvoorbeeld niet voorstellen zonder hun Vlaamse accent. Ik geloof dat ik Lilo en Stitch ook in het Nederlands heb gezien. Wat betreft Tarzan, tja, daar heb ik vroeger een tekenfilmserie over gezien. En hoewel ik Brian Blessed (Clayton in de Engelse versie) graag wilde horen, heb ik toch maar voor de Nederlandse versie gekozen. Ik heb toch liever de stemmen van de Nederlandse Jane en Archimedes Q. Porter. Ik heb later de stukken met Clayton nog in het Engels gekeken. Ook is misschien de stem van Tuk beter in het Engels.
Wat betreft de liedjes: geen zorgen, die ken ik ook in het Engels. Wel raar als hij zingt, Phil Collins een heel ander accent heeft dan wanneer hij praat.

Rubberduck schreef:Leuk dat je Beauty and the Beast hebt gezien. Wat vond je ervan? Toen ik jouw leeftijd had, had ik de meeste Disney-tekenfilms wel gezien. Een aardige oom had die voor mij en m'n zusje gekopieerd.

Een aardige buurman heeft wat andere films (Meet the Robinsons, ook een topper, Incredibles, Cars, Ratatouille) voor mij gekopieerd. Toen verhuisde hij. :(
Over de film: hij is fantastisch, maar waarschijnlijk beter als je hem nog een keer hebt gezien. Misschien komt het ook omdat ik de laatste tijd alleen maar goede film heb gezien, maar eigenlijk dacht ik toen ik 'm keek: dit is de eerste animatiefilm die is genomineerd voor Best Picture bij de Oscars? Nou ja, mijn mening verandert wel...

Rubberduck schreef:Zeg je moeder maar dat er niks mis is met prinsessen-films; Walt Disney maakte die voor jong en oud.

Geen zorgen: dat weet ik. Ik geef alle schuld aan de Disney Princessen-lijn. Maar ja, ze wil nu ook wel eens met mijn vader een volwassen film kijken. Komt ze aanzetten met Dinner For Schmucks. :/

Rubberduck schreef:Als ik jou was, zou ik die vervolgdelen mijden als de pest. Ze zijn niet geschreven, geanimeerd en geregisseerd door de mensen die de originele films hebben gemaakt. Het zijn producties die zijn uitbesteed aan Japanse tekenfilmsfabrieken, waar de animatie ondermaats is. De verhaaltjes richten zich vaak op kleine kinderen en zijn te slap om over naar huis te schrijven.

Zoiets had ik al door. Waarom denk je dat ik aan alle vervolgfilms maar 1 zin heb uitbesteed? Al moet ik zeggen dat Aladdin en de Dievenkoning een heel goede film is.

Rubberduck schreef:Uit je lijst zou ik uiteraard alle titels kiezen, maar Snow White en Pinocchio zijn toch wel de absolute meesterwerken. Misschien een beetje gedateerd voor het publiek van vandaag de dag, maar mooiere films heeft Disney zelf nooit meer gemaakt. De animatie en special effects zijn verbluffend, zeker als je in gedachten houdt hoe lang geleden ze gemaakt zijn. Ze hebben onvergetelijke personages, zoals Japie Krekel en de Zeven Dwergen en ze zijn spannend en aangrijpend op een bijna griezelige manier (maar dat kun je alleen zelf beoordelen als je ziet hoe donker en wreed Pinokkio's wereld in de film is). De moeite waard, dus.

Pinokkio heb ik zo vaak gezien dat het saai wordt. :) Fantasia heb ik pas op video met mijn oma gekeken, dat is ook een van de beste films ooit, maar ik vraag me af of mijn vader genoeg concentratie zou hebben gehad voor die film. Wat vind jij eigenlijk van die film?

Rubberduck schreef:Verder heb ik een zwak voor The Rescuers ('De reddertjes' ). De animatie is heel erg sober; het is goed te zien dat dit een low-budget film was, maar die sluit juist daardoor zo goed aan bij het verhaal. De wereld van de reddertjes is ook nogal somber en verdrietig, want ze moeten een weesmeisje zien te redden van Madam Medusa, een van de beste Disney-schurken, en belanden daardoor in een duister en drassig moeras. Hoewel de film veel humor bevat, zit het echte hart van de film toch in dit kleine meisje, dat gelooft dat niemand haar ooit leuk genoeg vindt om te adopteren. Met deze film laat Disney zien dat het niet draait om dure middelen of special effects, maar een goed verhaal.

Ah, uit Disney's donkere periode. Al heb ik trouwens ook gehoord dat De Reddertjes in Kangoeroeland het enige vervolg is dat een miljoen keer beter is dan het origineel. Wat vind jij van die film?

DD schreef:Lady en de Vagebond is ook ontzettend leuk. Ik zou daarvoor kiezen. Of Taran en de Toverketel.

Lady en de Vagebond heb ik al gezien. Een film twee keer kijken is in ons huis haast taboe. :) Maar het "Bella Notte" stukje is een van mijn favorieten in een film ooit.

Rubberduck schreef:The Black Cauldron ('Taran en de toverketel') is een erg on-typische Disney-film. Het is een fantasy-verhaal met veel enge ingredieënten, waaronder een leger skeletten dat weer tot leven komt. Er zitten ook een paar echte 'schrik-momenten' in die je normaal gesproken alleen in een live-action film verwacht, maar zeker niet in een Disney-animatie. De animatie is schitterend en doet denken aan de producties van Walt Disney zelf. Let er wel even op welke versie je in de bibliotheek kunt huren. De pas uitgekomen 'special edition' moet je hebben. Die heeft het juiste beeldformaat (= breedbeeld). Voor zover ik weet heeft de 'gewone' eerdere dvd-versie een volbeeld formaat. Om dat te bereiken moet men inzoomen op het beeld en daardoor valt veel animatie weg. Die dvd schijnt ook donker en korrelig te zijn. Soms kan Disney heel slordig omgaan met eigen werk.

Bij ons bij de bieb hebben ze beide versies. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Jacobse » do apr 07, 2011 8:59 pm

Duckfan van Down Under schreef:Voor de mensen die geen Frans kunnen

Welke Frans?

Duckfan van Down Under schreef:deja vu is Frans voor al gezien.

Ik had laatst ook een déja vu. Ik stond bij de bushalte, toen er een bus stopte.
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 07, 2011 9:28 pm

Jacobse schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Voor de mensen die geen Frans kunnen

Welke Frans?

Meester Warbol, mag ik?

Je verwart kennen met kunnen. Ik heb het geluk een paar Frans-en te kennen, helaas ken ik geen Fransen, maar ik kan wel Frans.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr apr 08, 2011 12:31 am

Duckfan van Down Under schreef:Meestal is de Engelse versie beter, maar sommige films kan ik (vanwege herinneringen meestal) alleen maar in het Nederlands kijken. Timon en Pumbaa kan ik me bijvoorbeeld niet voorstellen zonder hun Vlaamse accent. Ik geloof dat ik Lilo en Stitch ook in het Nederlands heb gezien.

Ik heb iets soortgelijks. Ik vind de Nederlandse versies van Robin Hood en The Great Mouse Detective ('De Speurneuzen') echt vele malen beter dan de originele versie, hoewel ik die ook heb bekeken. De Nederlandse versies hebben vaak veel grapjes die niet in de Engelstalige versie zitten. Tarzan heeft met Minnie Driver als Jane een prachtige casting. The Lion King vind ik niet zo'n goede film, maar juist de liedjes zijn wél prachtig. Ken je de Engelstalige versie van 'Be Prepared', het lied van Scar (Jermy Irons)?

Be Prepared
http://www.youtube.com/watch?v=L0AiN8vrn9Y

Duckfan van Down Under schreef:Zoiets had ik al door. Waarom denk je dat ik aan alle vervolgfilms maar 1 zin heb uitbesteed? Al moet ik zeggen dat Aladdin en de Dievenkoning een heel goede film is.

Dat klopt; dat vind ik de positieve uitzondering op de regel. Dat komt vooral doordat Robin Williams weer de stem van de Geest doet en daardoor werd de humor weer veel beter werd (want hij kan zoveel imitaties doen die dan leuk geanimeerd kunnen worden).

Duckfan van Down Under schreef:Fantasia heb ik pas op video met mijn oma gekeken, dat is ook een van de beste films ooit, maar ik vraag me af of mijn vader genoeg concentratie zou hebben gehad voor die film. Wat vind jij eigenlijk van die film?

Ik vind de animatie voortreffelijk; echt het mooiste wat Disney heeft gemaakt. Maar de uitwerking van het idee (klassieke muziek met animatie) vind ik vaak wat kitscherig uitpakken. Bijv. de scènes met de Griekse myhtologische wezens, de dansende nijlpaarden en de elfjes en feetjes in het begin van de film. Wat ik wel heel goed vind, is het stuk met het dinosauriërs, en 'Night on Bald Mountain' (het stuk met de duivel).

Duckfan van Down Under schreef:Ah, uit Disney's donkere periode. Al heb ik trouwens ook gehoord dat De Reddertjes in Kangoeroeland het enige vervolg is dat een miljoen keer beter is dan het origineel. Wat vind jij van die film?

Ik heb niet zoveel met termen als 'donkere periode'. Het klopt wel, hoor, dat Disney het na de dood van Walt heel erg moeilijk had en veel minder (financieel) succes had, maar je ziet aan films als The Black Cauldron en The Great Mouse Detective dat men ook veel meer durfde te experimenteren. The Rescuers Down Under ('De Reddertjes in Kangoeroeland') is qua animatie echt verbluffend goed en voor die tijd absoluut vernieuwend. Maar men was vergeten dat de film ook nog een goed verhaal moest hebben, aansprekende personages en een effectieve vijand. Het zijn ook twee heel verschillende films: de originele film is veel meer een drama met komische en spannende elementen; het vervolg is een pure avonturenfilm. Het origineel gaat over personages en karakterontwikkeling; het vervolg alleen om de actie. Wat ik goed vond aan de eerste film, is de subtiele ontwikkeling van de relatie tussen Bernard en Bianca. In de tweede film is het veel meer in-your-face, met Bernard die Bianca een aanzoek wil doen, en een voorspelbare concurrent. Ik heb zelf dus niet zoveel op met het vervolg.

In het origineel wordt de grote-mensen wereld gezien vanuit het oogpunt van de muisjes, bijv. doordat ze mensen-spullen op hun manier gebruiken (een kam als ladder, een luciferdoosje als bureau etc.); in het vervolg is dat achterwege gelaten en hebben de muisjes op maat gemaakte spulletjes. Zulke kleine details lijken onbelangrijk, maar ze dragen wel bij aan de sfeer van een film.

Home on the Range ('Paniek op de prairie') zou ik mijden als de pest. Dat is toch wel het allerslechtste wat ze ooit gemaakt hebben. Alsof ze niet eens moeite hebben gedaan, zo slecht. Alsof ze dachten: "ach, we gaan toch ophouden met handgetekende films, dus laten we er nog snel eentje uitpoepen om wat geld binnen te harken".
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » vr apr 08, 2011 4:06 am

Mijn favorieten:

1. Jungle Book
2. Bambi, Sneeuwwitje, Aristocats, Fantasia
3. Lion King, Reddertjes Down Under, Frank & Frey
4. Qua nieuwere: Finding Nemo (als dat Disney heet...?) is ook echt prachtig!

Ik vergeet er vast wel een paar. En heel veel Donald Duck classics, en dan is op dit moment mijn lievelingsfilmpje Mr. Duck Steps Out. Lion King vind ik trouwens echt een classic en het enige wat er jammer aan is, is dat het zo'n moderne tekenstijl heeft. Want ik ben een groot fan en bewonderaar van de oude, klassieke tekenstijl. Het echte vakwerk. Frank en Frey is als ik het me goed herinner wel weer een prachtig getekende film. Ik moet weer eens wat kijken! De enige die ik vaak opnieuw kijk, is Jungle Book! Met de allerleukste filmmuziek!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » vr apr 08, 2011 4:08 am

Ohja! Peter Pan, Alice en Dombo zijn er ook nog!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 08, 2011 9:00 am

'Finding Nemo' is van Pixar, dat is een animatiestudio die valt onder Disney, maar het is niet hetzelfde als Disney's eigen animatie studio. Bij Pixar maken ze alleen maar computeranimatie-films.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 10, 2011 2:59 pm

Heeft Duckfan van Down Under trouwens Rapunzel al gezien? Hoewel de titel anders doet vermoeden, zeker geen meisjes-film. In de bioscoop zat de zaal met adolescenten, die er hoorbaar plezier in hadden. Ik heb de film pas op dvd voor de tweede keer gezien en ik vond hem nu zelfs nog mooier. Het is het traditionele Disney-recept, maar op een frisse, eigentijdse manier verteld. Wat de film onderscheidt van die van DreamWorks, is de ruimte voor oprechte momenten en karakterontwikkeling. Rapunzel zelf vind ik daar een goed voorbeeld van, één van de beste Disney-personages in jaren. De liedjes waardeerde ik deze tweede keer al een stuk meer. Dus zet deze titel ook maar op je lijstje. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » zo apr 10, 2011 3:23 pm

Rubberduck schreef:Heeft Duckfan van Down Under trouwens Rapunzel al gezien? Hoewel de titel anders doet vermoeden, zeker geen meisjes-film. In de bioscoop zat de zaal met adolescenten, die er hoorbaar plezier in hadden. Ik heb de film pas op dvd voor de tweede keer gezien en ik vond hem nu zelfs nog mooier. Het is het traditionele Disney-recept, maar op een frisse, eigentijdse manier verteld. Wat de film onderscheidt van die van DreamWorks, is de ruimte voor oprechte momenten en karakterontwikkeling. Rapunzel zelf vind ik daar een goed voorbeeld van, één van de beste Disney-personages in jaren. De liedjes waardeerde ik deze tweede keer al een stuk meer. Dus zet deze titel ook maar op je lijstje. ;)

Inderdaad zeker een aanrader!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo apr 10, 2011 3:27 pm

Rubberduck schreef:Heeft Duckfan van Down Under trouwens Rapunzel al gezien? Hoewel de titel anders doet vermoeden, zeker geen meisjes-film. In de bioscoop zat de zaal met adolescenten, die er hoorbaar plezier in hadden. Ik heb de film pas op dvd voor de tweede keer gezien en ik vond hem nu zelfs nog mooier. Het is het traditionele Disney-recept, maar op een frisse, eigentijdse manier verteld. Wat de film onderscheidt van die van DreamWorks, is de ruimte voor oprechte momenten en karakterontwikkeling. Rapunzel zelf vind ik daar een goed voorbeeld van, één van de beste Disney-personages in jaren. De liedjes waardeerde ik deze tweede keer al een stuk meer. Dus zet deze titel ook maar op je lijstje. ;)

Ik wacht nog tot hij bij de bieb komt, anders ga ik hem zelf kopen. Gisteren heb ik de dvd pas vor het eerst in een winkel kunnen vinden. Helaas moet ik nu een beetje sparen. Ik geef mijn geld vaak met veel tegelijk uit, en pas geleden was weer zo'n keer. En binnenkort is de Koninginnedagmarkt en in de meivakantie ga ik naar Londen.

Dit bregnt mij bij de volgende vraag: wat is de mooiste Disney Classic van de 21e eeuw?
Kandidaten zijn:
-Fantasia 2000
-Dinosaur
-Keizer Kuzco (The Emperor's New Groove)
-Atlantis: De Verloren Stad (Atlantis: The Lost Empire)
-Lilo & Stitch
-Treasure Planet
-Brother Bear
-Paniek op de Prairie (Home on the Range)
-Chicken Little
-Meet the Robinsons
-Bolt
-De Prinses en de Kikker (The Princess and the Frog)
-Rapunzel (Tangled)
Ik heb van deze films er maar 5 gezien, en van die 5 vond ik Meet the Robinsons toch het beste, met Keizer Kuzco op de tweede plaats.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo apr 10, 2011 3:42 pm

Ik heb Rapunzel eergisteren gezien, de Engelse versie. Ik ben niet weg van de liedjes, maar misschien zijn ze de tweede keer wel beter (maar dat moet eigenlijk de eerste keer al duidelijk zijn). Wat ik wel bijzonder aan deze film vind; de ouders zijn in leven! Ik vind het sfeertje leuk neergezet, alleen zie ik het effect niet echt terug terug in de film dat beloofd was, namelijk dat het een levend schilderij zou zijn. Soms hebben de achtergronden er nog wel wat van weg, maar de rest lijkt me te realistisch weergegeven voor een schilderij.
Verder leuke film, mooi gemaakt, en een echte Disney film, heel af en toe kreeg ik toch wel het idee dat het getekend is (zoals de achtergronden) Alleen zie ik bij de credits dan wat schetsen staan, die ik veel aantrekkelijker er uit vind zien dan de CGI. Dit had ik ook bij How to train your dragon, de schetsen van de draken bij de eindcredits waren veel sprekender dan hun computer geanimeerde tegenhangers. Maar goed, ik denk dat ik hier altijd last van zal blijven hebben :P

Een paar weken terug heb ik De klokkenluider van de Notre Dame en Tarzan eens gekeken. Tarzan vond ik op zich wel aardig, maar ik kon er niet helemaal in komen om de een of andere reden. Bij de klokkenluider had ik daar totaal geen last van, prachtige film, mooi getekend, memorabele muziek en liedjes, en toch ook op plaatsen duister. Daar hou ik wel van in Disney films.

Gisteren de Reddertjes gekeken. Ik denk dat als ik die als kind had gekeken, ik hem ook geweldig had gevonden. Ik vind het een aparte film, meestal zijn de slechterikken goed georganiseerd en zijn ze uit op wereldmacht en dat soort dingen. Hier is het wat kleiner opgezet, en dat is ook wel eens leuk. Ik vind de animatie nog best goed, ze weten van een laag budget nog veel te maken. Ik ben benieuwd naar het vervolg, al schijnt die dus wat anders opgezet te zijn.

Mijn favorieten
(geen bepaalde volgorde)
De Speurneuzen
De Kleine Zeemeermin
Merlijn of Het Zwaard in de Steen, hoe die ook heet
Robin Hood
Aladdin
De Leeuwenkoning

De beste Disney classic van de 21e eeuw.. Keizer Kuzco vond ik erg leuk, en nu nog. Die zou nr.1 zijn, daarna twijfel ik tussen Rapunzel en De Prinses en de Kikker. Misschien wint Rapunzel dan toch, door de leukere karakters en de leukere verhaallijn.
De rest heb ik niet gezien bedenk ik me nu pas.. Ja Brother Bear wel, maar was er niet weg van.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron