Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Daniel73 » za feb 09, 2008 4:58 pm

Rockerduck schreef:Dat het uiteraard moet gaan om 'Phony king of England' is duidelijk, Daniel. Dat weet een Robin Hood-kenner als jij ook wel.

Nee, dat weet ik niet. En wie weet is het je "persoonlijke mening" om het lied zo te noemen.

Rockerduck schreef:Of Prins Jan gevaarlijk is of niet, is een persoonlijke mening. Daarom staat het artikeltje ook onder 'recensies'.

Waarom wil je een fout laten staan? 't Gaat ten koste van je eigen geloofwaardigheid. Een beetje 'Robin Hood'-kenner weet dat ook Prins Jan gevaarlijk is en dat er een dode dreigt te vallen in de persoon van Broeder Tuck.
Die dreigende dood van Broeder Tuck is een belangrijk punt in de film. Die kun je niet zomaar negeren in het kader van een "mening". Als je zelfs de dreigende dood van Broeder Tuck negeert, waar ben je dan nog meer blind voor? Wil je dat mensen je artikels met een korrel zout gaan nemen?

Rockerduck schreef:Ik vind een vergelijking interessanter dan een film-voor-film bespreking. Dat geeft de mogelijkheid om de films in een context te plaatsen en sterke en zwakke punten met elkaar te vergelijken. Deze twee films kwamen al ter sprake in het discussietopic waaruit de recensie voortvloeide. Je vroeg me die discussie om te zetten in een artikel.

Als elke film z'n eigen artikel had, zou er makkelijk een koppeling gemaakt kunnen worden naar topics die elk een eigen filmtitel behandelen. In dit geval een topic over 'Robin Hood' en een topic over 'The Rescuers'.
Ik weet wat ik heb gevraagd. Maar mijn inzicht kan veranderen. Als jij je artikel zo wil houden moet je het zelf weten. 't Is jouw kwaliteitsstandaard.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 10, 2008 12:46 am

Daniel73 schreef:Nee, dat weet ik niet. En wie weet is het je "persoonlijke mening" om het lied zo te noemen.

Wil je dat mensen je artikels met een korrel zout gaan nemen?

Ik weet wat ik heb gevraagd. Maar mijn inzicht kan veranderen. Als jij je artikel zo wil houden moet je het zelf weten. 't Is jouw kwaliteitsstandaard.

Oh oh oh, wat zijn we weer prikkelbaar.....
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 10, 2008 12:51 am

Daniel73 schreef:Nee, dat weet ik niet. En wie weet is het je "persoonlijke mening" om het lied zo te noemen.

Onzin.

Daniel73 schreef:Waarom wil je een fout laten staan? 't Gaat ten koste van je eigen geloofwaardigheid.

Nee hoor, het gaat om mijn mening. Ik vind Prins John helemaal niet gevaarlijk, ook niet na de dreigende ophanging van Broeder Tuck. In de volgende scène ligt Prins John alweer in zijn pyjama al duimend in zijn bedje te dromen over Robin Hood. Dat vind ik niet gevaarlijk. Dus schrijf ik dat op.

Daniel73 schreef:Die dreigende dood van Broeder Tuck is een belangrijk punt in de film. Die kun je niet zomaar negeren in het kader van een "mening".

Jawel hoor. Daar is het een recensie voor.

Daniel73 schreef:Als je zelfs de dreigende dood van Broeder Tuck negeert, waar ben je dan nog meer blind voor? Wil je dat mensen je artikels met een korrel zout gaan nemen?

Dat moeten ze vooral zelf weten. Als zij niet weten wat het verschil is tussen een artikel en een recensie, is dat hun probleem, niet dat van mij.

Daniel73 schreef:Ik weet wat ik heb gevraagd.

Waarom zeur je dan zo door over nota bene een recensie?

Daniel73 schreef:Maar mijn inzicht kan veranderen.

En zo blijven anderen aan de gang. Moeten alle artikelen aangepast worden iedere keer als Daniel van inzicht verandert?

Daniel73 schreef:Als jij je artikel zo wil houden moet je het zelf weten. 't Is jouw kwaliteitsstandaard.

Voel je jezelf verheven boven mij met jouw duidelijk veel hogere kwaliteitsstandaard?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » zo feb 10, 2008 11:36 am

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:En wie weet is het je "persoonlijke mening" om het lied zo te noemen.

Onzin.

Wat mij betreft kan er "Phony prince op England" blijven staan, zoals aangeleverd. Ik kijk wel uit om dat te corrigeren, ook al is het een duidelijke fout. Waarom zou ik de ene fout corrigeren terwijl ik de andere moet laten staan?
Ik betreur dat ik überhaupt uit eigen initiatief commentaar gegeven heb. Dat kan ik beter doen bij auteurs die daar voor openstaan.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Waarom wil je een fout laten staan? 't Gaat ten koste van je eigen geloofwaardigheid.

Nee hoor, het gaat om mijn mening. Ik vind Prins John helemaal niet gevaarlijk, ook niet na de dreigende ophanging van Broeder Tuck. In de volgende scène ligt Prins John alweer in zijn pyjama al duimend in zijn bedje te dromen over Robin Hood. Dat vind ik niet gevaarlijk. Dus schrijf ik dat op.

1. Prins John pleegt een staatsgreep.
2. Prins John onderdrukt een volk tot in de armoede.
3. Prins John geeft nadrukkelijk opdracht om Robin Hood te doden.
4. Onder Prins John dreigt kerkelijk leider Broeder Tuck te worden gedood door ophanging.

Vier punten die Prins John neerzetten als een gevaarlijk en gevreesd personage. Waaronder twee punten die nadrukkelijk dodelijk zijn.
Zou je ondanks deze vier punten willen volhouden dat Prins John "helemaal niet gevaarlijk" is?

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Als je zelfs de dreigende dood van Broeder Tuck negeert, waar ben je dan nog meer blind voor? Wil je dat mensen je artikels met een korrel zout gaan nemen?

Dat moeten ze vooral zelf weten. Als zij niet weten wat het verschil is tussen een artikel en een recensie, is dat hun probleem, niet dat van mij.

't Is ook het probleem van McBieb. Blijkbaar kunnen er nu artikels geplaatst worden van auteurs die persé willen dat een fout blijft staan.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Als jij je artikel zo wil houden moet je het zelf weten. 't Is jouw kwaliteitsstandaard.

Voel je jezelf verheven boven mij met jouw duidelijk veel hogere kwaliteitsstandaard?

Waarom vraag je dat aan mij?

Ik wijs je op jouw kwaliteitsstandaard. Zoals de McBieb-test er nu voorstaat kan elke auteur er zijn/haar eigen kwaliteitsstandaard bepalen. Met als gevolg dat men kan tegenwerken als iemand een correctie wil maken. Bij deze is dus een zwakte aangetoond van McBieb. Je kunt er in het kader van een "persoonlijke mening" moedwillig de grootste onzin schrijven.
Als het toch gaat om een "persoonlijke mening" kunnen er beter alleen forumboards zijn. Daar is ruimte zat voor meningen en fouten. McBieb is nu een plek waar je vrij van kritiek van alles kunt plaatsen. Op een manier waarbij McBieb-beheerders en andere medewerkers machteloos staan. Wie heeft daar zin in?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma feb 11, 2008 7:22 am

Daniel73 schreef:Als het toch gaat om een "persoonlijke mening" kunnen er beter alleen forumboards zijn. Daar is ruimte zat voor meningen en fouten.

Ter verduidelijking: Onderscheid dat ik zie tussen McBieb en de forumboards is dat in McBieb een "persoonlijke mening" echt op feiten gebaseerd moet zijn. Op forumboards is meer vrijheid.

Ik stel voor om algemene discussie over McBieb-artikels hier af te ronden en voort te zetten onder:
Plannen voor een McDrake bibliotheek
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=280

Daar had ik uiteraard eerder aan moeten denken. Mijn excuses.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » di feb 12, 2008 6:24 pm

Daniel73 schreef:Ik stel voor om algemene discussie over McBieb-artikels hier af te ronden [...] Daar had ik uiteraard eerder aan moeten denken. Mijn excuses.

Handig hoor, zo'n beheerder die met technisch gewauwel tussendoor komt. :/

Terug naar de discussie!

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Wat heeft Madam Medusa van doen met karakter-ontwikkeling? Rockerduck legt een vergelijking tussen 'Robin Hood' en 'The Rescuers', maar noemt alleen Bernard en gaat direct over naar Madam Medusa, die volgens Ei juist de hele film hetzelfde blijft. Maakt alleen Bernard het verschil? Of zijn er meer voorbeelden?

Er is meer te bespreken dan alleen Bernard. Ik vergeleek ook de schurken in beide verhalen. Zo vreemd is het dus niet dat ik eerst spreek over Bernard, en daarna overga op Madam Medusa. Tenzij je een essay in 1000 woorden verwacht over alleen Bernard. Hij is de hoofdpersoon in de film. Goed, er is Bianca, maar toch... Bernard is een afgerond karakter. Robin Hood is van bordkarton; plat.

Ei bedoelt dat Madam Medusa geen karakter-ontwikkeling heeft.

Je schreef:
Wederom vergelijk ik met The Rescuers. Aan het begin van de film is Bernard eerst een angsthaas, bijgelovig etc. Aan het einde van de film is hij de held die, samen met Bianca, het meisje Penny heeft gered uit de klauwen van de schurk. En wat voor een schurk. Madam Medusa is ook bij vlagen grappig, maar niet omdat ze belachelijk is, maar door haar manier van doen. Zij is wel degelijk een bedreiging. Het zou haar niet kunnen schelen als Penny in de grot zou verdrinken, zolang zij haar diamant maar krijgt. Aan het einde bedreigt ze Penny en zelf haar eigen handlanger met een geweer en ze heeft als huisdieren twee krokodillen. Met handlanger Soeps valt wel veel te lachen, maar Medusa draagt bij aan de dramatische impact van het verhaal.

Ei vindt dat hier met Madam Medusa een zijspoor wordt ingegaan dat ineens een apart hoofdspoor wordt. 't Komt wat warrig op Ei over.
Zo kan Daniel73 ook schrijven. Maar die is gek. :D

Rockerduck schreef:
Ei schreef:In 'Robin Hood' zit een scene waarin Robin zich afvraagt of hij slecht is. Daar gaat Frair Tuck tegenin.

Als ik me goed herinner, vraagt Kleine Jan aan Robin waarom deze niet op Marian afstapt en vraagt of ze met hem wil trouwen. Robin zegt dat hij geen schijn van kans maakt: "Snap je het dan niet? Ik ben een boef, een bandiet!" Hij bedoelt niet dat hij denkt dat hij dat is, maar zo ziet de wereld dat, en dáárom kan hij niks met Marian beginnen.

Als Ei het zich goed herinnert krijgt Robin hier repliek van Broeder Tuck. Deze repliek van Tuck doet volgens Ei vermoeden dat Robin wel over zichzelf denkt een bandiet te zijn. Tuck richt zich op Robin en probeert hem van het tegendeel te overtuigen.
Overigens opmerkelijk, een kerkelijk leider die diefstal goedpraat. Een aantal jaren geleden zei een Nederlandse kerkelijk leider dat een arme die honger heeft best een brood mag stelen, en daar was toen kritiek op.

Rockerduck schreef:Aan het begin van de film denkt Kleine Jan daar wel even over na: "Ik ben niet zwaar op de hand. Ik denk wel eens na... over het leven. Robin, zijn we slecht?" Waarop Robin antwoord: "We lenen wel eens wat."

Blijkbaar verandert Robin van gedachten gedurende de film. Misschien vanwege Kleine Jan's twijfel.
Of Robin probeert tegenover Kleine Jan ook zichzelf te overtuigen, dat hij niet slecht is. Terwijl dan later blijkt dat Robin al die tijd dezelfde twijfels heeft als Kleine Jan.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Nadat Prince John zich ontzettend beledigd voelt door een spottend lied, legt hij nog zwaardere belastingen op. Prince John wordt slechter en slechter. Tegelijkertijd is hij een moederskindje dat om het minste geringste kinderlijk gaat duimen. Volgens Ei een treffende weergave van hoe zielig veel dictators kunnen zijn.

Prins Jan legde altijd al zware belastingen op.

De belastingen worden zwaarder en zwaarder. Prins Jan wordt gemener en gemener. Dusdanig gemeen dat een kerkelijk leider dreigt te worden opgehangen. Dat is wel degelijk een karakter-ontwikkeling van Prins Jan.

Rockerduck schreef:Trouwens, aan het einde van de film is hij nog steeds hetzelfde: een baby die duimt als hij slaapt, en hij ziet er belachelijk uit als hij Graaf Slis probeert te meppen met een stuk hout in zijn hand en zijn duim in zijn mond, terwijl ondertussen het kasteel van de koningin-moeder aanbrandt.

Amerikaanse president George W. Bush kan ook een onbedoeld lachwekkende en kinderachtige leider zijn. Dat maakt hem echter niet minder gevaarlijk. 't Zou Ei niets verbazen als ook Bush op zijn duim zuigt en om zijn moeder roept. Evenals Balkenende. Maar toch kunnen ze burgers overheersen en hen het leven zuur maken. Zo is er veel kritiek op Bush vanwege de soldaten die sneuvelen in diens oorlog tegen terrorisme.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Maar goed, waarom zou een film een "duidelijke karakterontwikkeling" moeten hebben? Er zijn vele mensen die hun hele leven lang hetzelfde blijven, dus waarom zouden ze in een film dan wel veranderen?

Omdat films niet het echte leven zijn. We leven al de hele tijd in het echte leven. Als we een Disney-film willen zien, willen we escapisme.

Films kunnen wel veel van het echte leven tonen. 't Is maar welk type film je kiest. En er zijn veel mensen die fantasie-films flauw vinden.
Disney heeft een aantal documentaire-achtige films gemaakt. Over de natuur, bijvoorbeeld. En er zijn educatieve Disney-films, zoals die over Donald Duck in Wiskundeland. Dus wat is volgens jou "een Disney-film"? Ze zijn er in soorten en maten.

Rockerduck schreef:Trouwens, filmpersonages die niet veranderen zijn van bordkarton.

Wat voor films kijk jij? Er zijn films die interessant zijn omdat mensen, ondanks veranderingen om zich heen, toch hetzelfde blijven. En aangezien mensen moeite hebben te veranderen kunnenn dat heel realistische, inleefbare films zijn.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Ei vindt dat "karakterontwikkeling" vaak misbruikt wordt als een studentikoze manier om een film kunstmatig interessant te maken. Zie bijvoorbeeld 'Aladdin'. Suikerzoet moralisme over hoe Aladdin zich aan dient te passen. Is dat geloofwaardig? Zou Aladdin als echt mens ook zo makkelijk veranderen? En dat in zo'n korte tijd? Ei vindt het geforceerd en oppervlakkig. In dit soort Disney-films gaat de karakterontwikkeling van zwart naar wit.

Prietpraat. De karakterontwikkeling van Aladdin verloopt juist heel geleidelijk. Zelfs wanneer de Geest hem confronteert met Aladdin's eigen beloftens jegens hem die hij niet is nagekomen, wil hij niet toegeven. Daarna verandert hij langzaam van gedachten, als hij de reactie van Abu en het tapijt ziet. Maar pas helemaal overtuigd is hij, nadat Jafar hem heeft verbannen. Het is dus een geleidelijke omslag.

De karakter-omslag van Aladdin vindt plaats in pakweg minder dan een jaar tijd. Dat is razendsnel in een echt mensenleven.

Rockerduck schreef:Suikerzoet moralisme is praktisch inherent aan Disney. Dan vindt Ei natuurlijk de omslag van Baloe in The Jungle Book ook slecht? Wanneer Baloe door Bagheera wordt omgepraat om Mowgli alsnog terug te brengen naar het mensendorp? En de verandering van Vagebond van een zwerver in een huisdier in Lady and the Tramp is ook niets waard, natuurlijk. Wat als al die personages altijd hetzelfde bleven? Was Pinokkio nu nog een houten pop geweest! Oersaai, zeg. Het lijkt Don Rosa wel: zet de klok en je personages stil en bevries alles.

Toch vindt Ei het suikerzoete moralisme in 'Jungle Book' beter te verdragen dan die in 'Aladdin'. Ei vindt dat 'Jungle Book' meer vakmanschap toont. 'Aladdin' heeft een belerende, betuttelende dialoog die volgens Ei erg prekerig en praatziek overkomt. Alsof niet alleen Aladdin bekeerd moet worden maar ook de kijker. Volgens Ei is de dosering in bijv. 'Jungle Book' wel gebalanceerd.
Als je het toch over Rosa hebt... Aladdin lijkt volgeprakt met preken en grappen. Op het vermoeiende af. Ei mist de rust van bijv. 'Jungle Book'.

Natuurlijk kunnen personages veranderen op een interessante manier. Ei stelt alleen dat je ook goede films kunt hebben waarin een personage wel hetzelfde blijft.

Ridder ter Geit schreef:Ik denk wel dat karakterontwikkeling een bepaalde diepgang in je personage kan geven. Het legt de mens bloot achter de karakteristieken, als het ware. De echte mens zit verborgen achter hoe we hem zien (ook in het echt!) en hierachter zit de echte mens dus, bloot en onzeker.

Het blootleggen van een karakter is iets anders dan de karakter-ontwikkeling die Rockerduck bedoelt. Je kunt in een film langzaam en uitvoerig een karakter blootleggen zonder dat het verandert.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Henrieke » wo feb 13, 2008 12:37 am

Even geheel los de discussie hier- Ik heb een inhaalslagje gedaan en eindelijk een hoop Disneyfilms gezien, zoals Pinocchio, Bambi, Peter Pan en The Rescuers. Maar eigenlijk is er niets veranderd, Song of the South is nog steeds mijn favoriet, gevolgd door The Three Caballeros en nog wat korte films. Bambi en Pinocchio hebben wel fantastisch tekenwerk! Heel veel andere lange Disneyfilms spreken mij wat minder aan, omdat menselijke hoofdrolspelers vaak wat saai zijn. Ze zijn prachtig getekend, maar wat moet dat een vervelend klusje geweest zijn. Doe mij maar Pietje Pek :)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor H@gar » wo feb 13, 2008 11:32 am

Ik kan me juist in de korte films minder vinden.
Ik ben een maandje of drie geleden begonnen alle Disneyfilms (die ik heb...) zo chronologisch mogelijk te bekijken. Nu heb ik niet heel veel tijd, dus ik ben pas bij Dumbo, maar toch...
Maar de volgende voor mij wordt nu Three Cabelleros, en eigenlijk zie ik daar een beetje tegenop, omdat de korte filmpjes me niet genoeg boeien.
En wat betreft het tekenen ervan: Tuurlijk, een Pietje Pek scene zal prachtig zijn om te animeren, maar ik kan me voorstellen dat een animator trots is op een scene waarin een hoofdpersoon van een avondvullende tekenfilm een emotionele scene speelt, die goed uitpakt. Lijkt me werkelijk een heerlijk gevoel als je dat kunt!
De rouwscene van de dwergen in Sneeuwwitje, bijvoorbeeld! Heb ik veel bewondering voor!
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Henrieke » za feb 16, 2008 11:53 am

H@gar schreef:En wat betreft het tekenen ervan: Tuurlijk, een Pietje Pek scene zal prachtig zijn om te animeren, maar ik kan me voorstellen dat een animator trots is op een scene waarin een hoofdpersoon van een avondvullende tekenfilm een emotionele scene speelt, die goed uitpakt. Lijkt me werkelijk een heerlijk gevoel als je dat kunt!
De rouwscene van de dwergen in Sneeuwwitje, bijvoorbeeld! Heb ik veel bewondering voor!

Trots, misschien. Overigens vind ik de dwergen heel iets anders dan de prins uit Sneeuwwitje. De dwergen hebben veel meer expressie.
Milt Kahl wordt vaak toch wel de beste Disney animator genoemd, en hij moest altijd de moelijkste stukjes doen, namelijk de realistische, 'timide' mensfiguren. Ongelofelijk knap getekend, maar stel je voor dat je duizenden tekeningen van een figuur moet maken, zonder dat er ook maar één gekke bek tussen zit. Vreselijk lijkt me dat!
Ik denk niet dat je je tijdens de drie caballeros zult vervelen. Vooral de bekendse scene met de introductie van Panchito (getekend door Ward Kimball) is geweldig, die kan ik zo twintig keer achter elkaar zien zonder me te vervelen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Ei » za feb 16, 2008 7:56 pm

Henrieke schreef:Ik denk niet dat je je tijdens de drie caballeros zult vervelen. Vooral de bekendse scene met de introductie van Panchito (getekend door Ward Kimball) is geweldig, die kan ik zo twintig keer achter elkaar zien zonder me te vervelen.

Ei heeft weleens vernomen dat 'De drie caballeros' is ingekort, en dat er dus twee versies van zijn.
Zo ja, hoe weet je dan wanneer je de lange versie hebt?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » za feb 16, 2008 10:58 pm

Henrieke schreef:Even geheel los de discussie hier- Ik heb een inhaalslagje gedaan en eindelijk een hoop Disneyfilms gezien, zoals Pinocchio, Bambi, Peter Pan en The Rescuers. Maar eigenlijk is er niets veranderd, Song of the South is nog steeds mijn favoriet, gevolgd door The Three Caballeros en nog wat korte films. Bambi en Pinocchio hebben wel fantastisch tekenwerk! Heel veel andere lange Disneyfilms spreken mij wat minder aan, omdat menselijke hoofdrolspelers vaak wat saai zijn. Ze zijn prachtig getekend, maar wat moet dat een vervelend klusje geweest zijn. Doe mij maar Pietje Pek :)

Volgens de 'officiële canon' is Song of the South geen Disney Classic:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Di ... cial_canon
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo feb 17, 2008 3:23 pm

Ei schreef:Ei heeft weleens vernomen dat 'De drie caballeros' is ingekort, en dat er dus twee versies van zijn.
Zo ja, hoe weet je dan wanneer je de lange versie hebt?

Dat verhaal ken ik niet. Ik neem aan dat die van mij compleet is, want ik heb nooit andere scenes gezien, en ik heb behoorlijk wat materiaal van die film. Ik heb wel eens in korte filmpjes gezien dat ze stukjes bewerkt hadden, ze hebben bijvoorbeeld het plaatje waarbij Panchito zijn pistool tegen Donald's hoofd drukt er uit geknipt.
Op 29 april komt er trouwens een DVD uit, met The Three Caballeros en Saludos Amigos samen er op. Ik ga hem zelf denk ik niet kopen want ook al het bonusmateriaal heb ik al op DVD.
Er is wel ooit een vierde caballero gepland voor de derde caballerofilm, 'Cuban Carnival'. De eerste shorts zijn in de twee films terecht gekomen, dan zijn er nog wat losse shorts, maar de laatste film is niet meer gemaakt.
Ik heb ook een modelsheet van de aracuan, gebruikt voor Blame it on the Samba, waarbij hij een kostuum draagt dat niet in een van de films voorkomt. Ik neem aan dat dit er in de productie al uitgehaald is.

Afbeelding
Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 17, 2008 8:09 pm

Ik neem aan dat je dat bonusmateriaal op Amerikaanse dvd's hebt gevonden, Henrieke? Want op de enige uitgave van The Three Caballero's die ik in Nederland ken, staat enkel een korte cartoon als bonus. Saludos Amigos is in de Benelux nooit op dvd verschenen. (Ik vraag me af waarom niet.) Die dubbel-dvd waar je het over hebt, komt die ook in Nederland uit?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » ma feb 18, 2008 11:33 am

Je hebt interessante informatie over die films, Henrieke! Ik ben toch enigszins trots op mijn backstage kennis van veel films, maar dit is bijna allemaal nieuw voor me. Waarschijnlijk omdat de films in kwestie me toch minder interesseren... ;)

Ik ben momenteel bezig The Three Cabelleros in delen te kijken (bij gebrek aan een compleet avondje tijd ervoor...)
De film leent zich hier gelukkig goed voor.
En eerlijk gezegd, ik heb het gevoel dat ik hele delen van de film voor het eerst zie. The Little Gauchito kwam me totaal niet bekend voor! Maar de introductie van Panchito dan weer wel.
Maar hoewel het me meevalt (Pablo, Gauchito zijn beide hele leuke stukjes, en ook de Donald animatie is grappig) zijn er toch stukjes die me irriteren. Bahia is een snert-stuk... Mag prachtig geanimeerd zijn, heb ik best bewondering voor, maar animatie is voor mij een tool voor vermaak, niet de bron ervan. En qua vermaak blijft de film ver achter bij de echte klassiekers...

Saludos Amigos heb ik nog nooit gezien, en ben dan ook blij te horen dat hij gaat komen! Toch wel ook in Nederland, hoop ik?! ;)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Henrieke » ma feb 18, 2008 12:53 pm

Ik weet niet of deze DVD uit gaat komen in Nederland. Mijn DVD van Saludos Amigos heb ik via Marktplaats gekocht, hij komt uit Spanje. Wat nog wel het ergste is is dat de complete soundtrack en ondertiteling er ook in het Nederlands op staan. 'South of the border with Disney' is een featurette/documentaire uit de tijd van Saludos Amigos over de reis die Disney en zijn medewerkers gemaakt hebben naar Zuid Amerika, waar de films uit zijn voortgekomen.
Saludos Amigos vond ik eerst een beetje tegenvallen, aangezien Jose maar een zeer korte rol heeft op het eind van de film. Maar nadat ik hem vaker heb gekeken ben ik hem steeds leuker gaan vinden.
Bedoel je met Bahia dat stuk met dat liedje, of het deel dat ze in Bahia zijn? Het lied vind ik ook behoorlijk saai, maar gelukkig hebben we daarvoor een doorspoelknopje. Het stuk daarna is geweldig! Pablo en Gauchito zijn leuk, maar niet iets waar ik vaker naar zou kijken. Het laatste deel van de film gaat echt totaal nergens over, dat zul je wel merken. Ik vind het in ieder geval leuk.

Dit is Zé's eerste en hele optreden uit Saludos Amigos:
http://www.youtube.com/watch?v=Py1XwF6k_rY
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten