Mooiste Disney Classic?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 07, 2008 6:12 pm

Geleend van de bibliotheek (ik begin nu aan de Classics): The Adventures of Ichabod and Mr Toad(Toad is leuk) en The Emperor's New Groove.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » za jan 03, 2009 10:20 pm

Ik vind bijna alle disney films leuk maar oude vind ik leuker dan nieuwe behalve dan keizer kuzco. Maar de leukste film vond ik robin hood. ik vind de spechel edietsis echt zonde van je geld dat extra is echt niks en ik vind het ouwe beeld mooier dan het nieuwe beeld
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 01, 2009 9:08 pm

The Black Cauldron ('Taran en de toverketel') komt dit jaar uit op een nieuwe 'Special Edition'. De meeste 1-disc 'Special Editions' hebben geen echte bonussen, maar de trailer belooft "deleted scenes" (= meervoud!). Fans hopen op de volledig geanimeerde scènes die er uit zijn geknipt toen de film al af was. Sceptici verwachtten storyboards.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=kI3esiWWi-s

De trailer ziet er mooi uit. Het beeld is erg opgeknapt. Ik vind het leuk dat ze ook nadruk leggen op Eilowny als prinses. Want met de 'Prinsessen'-marketing is ze toch wel schandelijk genegeerd. :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » za maart 28, 2009 5:30 pm

De meeste Disneyfilms die gebaseert zijn op oudere verhalen vind ik vaak erg mooi .
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 28, 2009 9:40 pm

Nog iets voor de slechteriken-gaan-dood-lijst: The adventures of Ichabod and Mr. Toad. Bij Mr. Toad gaan de wezels de gevangenis in, dus blijven ze leven. Bij Ichabod Crane blijft de ene leven, de andere is een geest.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » vr aug 07, 2009 2:10 am

Rockerduck schreef:Hoewel het moeilijk is om aan te wijzen wat 'minder belangrijke' gedeelten zijn voor een film die gemiddeld maar een minuut of 70 duurt, en waarin toch alles verteld moet worden wat nodig is. Er zijn maar weinig overbodige scènes (vulmateriaal). Een voorbeeld van een vulscène vind ik Sebastiaan in gevecht met Louis de kok, in The Little Mermaid.

Sebastiaans gevecht met de kok is wel degelijk relevant. In de film waarschuwt Triton zijn dochter voor de landbewoners, hoewel hij niet duidelijk maakt waarom mensen gevaarlijk zijn voor zeemeerminnen. Ook in "Under the Sea" wordt erop gewezen dat vissen boven water in de pan kunnen verdwijnen. In de keukenscène blijkt dat deze gevaren reëel zijn, althans voor sommigen. De scène geeft dus een motivatie voor Tritons ressentiment jegens de bewoners van de oppervlakte. Bovendien maakt het duidelijk welke potentiële gevaren Sebastiaan en Botje trotseren door Ariel bij te staan. (Jutter de meeuw is oneetbaar.)

Verder vind ik het leuk dat de scène zo morbide is. Voor Sebastiaan moet het vreselijk zijn om met al die dooie vissen geconfronteerd te worden. Zou Ariel óók vissen en kreeften eten nu ze met de prins getrouwd is? :P
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 08, 2009 1:42 am

Michiel P schreef:Zou Ariel óók vissen en kreeften eten nu ze met de prins getrouwd is? :P

Daar kunnen we een sequel over maken! :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Elco8183 » za aug 08, 2009 1:22 pm

Wordt er überhaupt vlees gegeten in Disneyfilms? Het enige wat me nu te binnen schiet is dat Scar de hyena's een duidelijk herkenbare zebra-poot geeft. Maar ja, dat zijn de slechterikken. Ik heb Mufasa of Sarabi nooit op herten zien jagen in de film.

Oh ja, én de gehaktballetjes in de spaghetti uit Lady en de Vagebond, al heeft geen kind door dat die heerlijke bal gehakt die hij iedere woensdag ;-) van z'n moeder krijgt van een koetje of varkentje komt.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Michiel P » ma aug 10, 2009 1:22 am

Uit het topic "Beste Disney Songs":

Rockerduck schreef:The Little Mermaid vind ik een heel goede film, hoewel er genoeg af te dingen is op de kwaliteit van de animatie. Die is vaak niet consistent en daardoor zijn er wel zes of zeven 'verschillende' Ariëls te zien in de film. Dat is natuurlijk een gevolg van de krappere, in steen geschreven budgetten die er sinds midden jaren '80 kwamen (met de komst van Michael Eisner).

De beroerde animatie in de moderne Disney-films is voor mij relatief nieuw. Vroeger zou ik het niet herkend hebben. Het vormt een triest contrast met de klassieke Disney-films, waarin de animatie volmaakt was. Zelfs een flutfilm als "The Aristocats" is nog prachtig geanimeerd. (Edgar de butler!)

In "The Little Mermaid" vind ik de animatie het meest storend bij de oersaaie prins Eric, wiens anatomie bij vlagen gewoon niet klopt. De Disney-prins met de meeste persoonlijkheid is trouwens prins Edward uit "Enchanted". Dat is geen wonder, want hij is gebaseerd op een acteur met vrij opvallende gelaatstrekken. De andere prinsen hebben juist zo min mogelijk karakter.

Zie ook: http://johnkstuff.blogspot.com/2007/02/ ... rture.html

Rockerduck schreef:De formulewerking is in TLM nog niet zo overduidelijk aanwezig, omdat het de eerste in z'n soort is. Maar als je na gaat denken over de films die erna kwamen, vormt zich al vrij snel een patroon en dan gaan die films toch een beetje vervelen. Natuurlijk was er altijd al een bepaalde 'Disney-manier' van verhalen vertellen (er moeten liedjes in zitten, het moet goed aflopen etc.), maar in de jaren '90 wordt het allemaal veel gekiender, veel uitgekookter, meer voorgeprogrammeerd. Beauty and the Beast zag ik laatst voor het eerst in 10 jaar weer eens en ik was geschokt door de hoge irritatiefactor van de vervelende bijfiguurtjes, de doorzichtige opzet van het plot en de voorgekookte structuur van de film. Net zag ik nog Cinderella en die is duidelijk veel losser, veel echter, veel natuurlijker (hoewel natuurlijk daar ook uitgebreid over nagedacht is).
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma aug 10, 2009 1:23 pm

Elco8183 schreef:Wordt er überhaupt vlees gegeten in Disneyfilms? Het enige wat me nu te binnen schiet is dat Scar de hyena's een duidelijk herkenbare zebra-poot geeft. Maar ja, dat zijn de slechterikken. Ik heb Mufasa of Sarabi nooit op herten zien jagen in de film.

Oh ja, én de gehaktballetjes in de spaghetti uit Lady en de Vagebond, al heeft geen kind door dat die heerlijke bal gehakt die hij iedere woensdag ;-) van z'n moeder krijgt van een koetje of varkentje komt.

Donald eet heel vaak vlees, gehaktbrood of kalkoen bijvoorbeeld. Maar in de films weet ik het niet zo gauw. Je ZIET niet dat er vlees gegeten wordt, maar je WEET het gewoon. In Ratatouille bijvoorbeeld, wordt er best vlees geserveerd in het restaurant. Ook wordt er reclame gemaakt voor vlees in die film. Hier wordt wel vlees gegeten:
http://images.allmoviephoto.com/2009_Up/2009_up_021.jpg
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » di aug 11, 2009 12:43 am

Wilde je niet nog iets toevoegen aan dat citaat van mij, Michiel? Of was je het zo roerend met me eens, dat je besloot het nog maar eens te herhalen? :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » di aug 11, 2009 4:44 pm

Rockerduck schreef:De formulewerking is in TLM nog niet zo overduidelijk aanwezig, omdat het de eerste in z'n soort is. Maar als je na gaat denken over de films die erna kwamen, vormt zich al vrij snel een patroon en dan gaan die films toch een beetje vervelen.

Over één onderdeel van dat patroon hebben we in dit topic al uitgebreid gediscussieerd, namelijk de dood van de slechterik. Ik vind dat in de meeste gevallen een uitermate zwakke oplossing. Een ander vast onderdeel zijn de irritante bijfiguurtjes die je al noemde. Verder hebben we nog de romantiek, misleiding door de slechterik en de obligate spannende finale. Dit patroon is overigens niet exclusief voor films vanaf "The Little Mermaid". Sterker nog, het is zelfs niet exclusief voor Disney-films.

Ik vraag me af of ik dat erg moet vinden. Het gebruik van een formule is niet per definitie slecht. Het gaat om de invulling die eraan wordt gegeven. Bij een Disney-film zijn er over het algemeen voldoende andere elementen om mijn aandacht vast te houden. Naast het verhaal spelen ook de animatie, de personages, de humor en de muziek een rol.

Rockerduck schreef:Natuurlijk was er altijd al een bepaalde 'Disney-manier' van verhalen vertellen (er moeten liedjes in zitten, het moet goed aflopen etc.), maar in de jaren '90 wordt het allemaal veel gekiender, veel uitgekookter, meer voorgeprogrammeerd. [...] Net zag ik nog Cinderella en die is duidelijk veel losser, veel echter, veel natuurlijker (hoewel natuurlijk daar ook uitgebreid over nagedacht is).

In de klassieke periode werd er meer vanuit de karakters gewerkt. Het verhaal werd voortdurend verder ontwikkeld. Terwijl de tekenaars al aan de eerste scènes werkten, moesten de volgende scènes nog worden bedacht. Het verhaal was dus zeker niet voorgeprogrammeerd. Op de blog van animator John Kricfalusi staan citaten uit een interview met storyman Bill Peet, die een boekje open doet over de manier waarop de Disney-films tot stand kwamen.

Rockerduck schreef:Beauty and the Beast zag ik laatst voor het eerst in 10 jaar weer eens en ik was geschokt door de hoge irritatiefactor van de vervelende bijfiguurtjes, de doorzichtige opzet van het plot en de voorgekookte structuur van de film.

Ik heb zowel "The Little Mermaid" als "Beauty and the Beast" onlangs nog gezien. Ik heb daar wel een mening over, maar dat moet wegens tijdgebrek maar even wachten.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » do aug 20, 2009 11:48 pm

Michiel P schreef:Parodie op de dood van Bambi's moeder in "Slappy Squirrel" ("Animaniacs"):

Dit filmpje staat helaas niet meer op YouTube. Het kleine neefje van Slappy Squirrel huilt tranen met tuiten na het zien van de sterfscène in "Bumbie, the dearest deer". Om hem te troosten vertelt Slappy dat Bumbie's moeder niet écht dood ging. Vervolgens gaat ze met haar neefje op visite bij de actrice (een bejaarde hinde) die haar gespeeld heeft.

Het grappige is dat Bambi's moeder in het écht ook in andere Disney-films heeft gespeeld. Een stukje animatie dat vlak voor het fatale schot komt, is eindeloos gerecycled, o.a. in "The Sword in the Stone" en "The Jungle Book".

Whatever happened to Bambi's mother?

Overigens figureren Bambi en zijn moeder ook in "No Hunting" (1955), een filmpje dat tevens opmerkelijk is vanwege het optreden van Donalds grootvader. (De man van Oma Duck?)

http://www.youtube.com/watch?v=jDzJE1JhcV4 (zie 2:36)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 22, 2009 2:24 am

Volgens mij zijn Bambi en zijn moeder ook te zien in The Rescuers, tijdens het liejde 'Someone's waiting for you'. Penny kijkt uit over het moeras en daar zijn allerhande dieren te zien. Wat twee vragen oproept: wat doen twee herten in een moeras? En blijkt Madam Medusa uiteindelijk de moordenaar van Bambi's moeder?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » zo aug 23, 2009 5:33 pm

Dit onderwerp kwam eerder in dit topic ook al aan bod (zie blz. 3).

Ridder ter Geit schreef:Een andere theorie is Gaston uit Belle en het Beest, gezien er in zijn stamcafé een hertengewei aan de muur hangt. (Aldus de Donald Duck scheurkalender.)

Het is allebei mogelijk. Madam Medusa heeft een jachtgeweer, waarmee ze Penny en Soeps bedreigt. Voor Gaston pleit dat Bambi's moeder ook aan het begin van "Beauty and the Beast" te zien is. Misschien is het wel steeds een ander hert. Doet een beetje denken aan de eindeloze reeks antilopen uit "Kuifje in Afrika".
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten