Disney tekenfilmseries

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 10:57 pm

Het leuke hierbij is dat het nog nooit eerder in een andere vorm is geweest waardoor het steeds een verrassing is wat er gaat gebeuren, ik zit nu in de 2e maar soms worden de liedjes van phineas en ferb gezongen!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Michiel P » wo maart 09, 2011 10:58 pm

McDuck Menu schreef:Walt Disney zou zich omdraaien in zijn diepvrieskist als hij dit zag.

Sterker nog, deze Mickey Mouse ziet eruit alsof hij zich gelijktijdig met Disney heeft laten invriezen. En dat ze hem nu weer ontdooid hebben en zijn karakter operatief verwijderd hebben. Dit is een gedrogeerde zombie-Mickey die stijf staat van de botox.

McDuck Menu schreef:Overigens vind ik het niveau van de 'teken'films die nu op tv zijn, stukken lager dan die van pakweg 20 jaar terug.

Twintig jaar terug, hè? Zeker weten?

Afbeelding + Afbeelding

Afbeelding + Afbeelding

It was acceptable in the 80's
It was acceptable at the time [...]

I've got hugs for you
If you were born in the 80's, the 80's


Zie: http://www.youtube.com/watch?v=LhUcSbbURyc

McDuck Menu schreef:Phineas and Ferb vind ik nog wel leuk.

Ik kan wel lachen om "Phineas & Ferb", maar dat ligt puur aan het script. De animatie voegt daar absoluut niets aan toe. Het zijn platte, bordkartonnen figuurtjes die altijd kaarsrecht in dezelfde houding staan. Vergelijk dat maar eens met die mooie tekeninstructies die je hierboven hebt laten zien.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do maart 10, 2011 10:15 am

Walt Disney die zich om zou draaien in zijn graf?

Nou, dan ben ik nog wel eens iets tegen gekomen. Ik aarzel het jullie mee te delen, omdat het jullie alleen maar verdrietig zou maken. Maar moet ik de waarheid achterhouden?

Kijk uit, wat hier komt kan als zeer schokkend en schadelijk ervaren worden.

Naar het schijnt geeft zelfs het bedrijf Disney zelf niets meer om de mooie oude 'Classic Cartoons'. Ze worden nu op Disney XD uitgezonden op een uiterst belachelijke manier: ingekort met zeer vervelend en zeer overbodig commentaar erbij. Ze vernielen hun eigen tekenfilms totaal.

Zie hier (op eigen risico):

http://www.youtube.com/watch?v=yXnCotvQXj8

Hier een parodie om aan te tonen hoe stom dit eigenlijk is; de Blam!-versie van 'Up':

http://www.youtube.com/watch?v=z1rVF8Np4xw


Naar het schijnt hoort dit alles bij 'Have a Laugh', een onderdeel waarin die 'saaie' Disney Classic Cartoons voor de hedendaagse jeugd worden verwerkt. Ik geloof dat er ook al tekenfilms zijn waarin Mickey Mouse (Walt Disney) en Donald Duck (Clarence Nash) nagesynchroniseerd zijn door de mensen die hen tegenwoordig inspreken!

Oftewel; misschien is het tijd ons verre te houden van hedendaagse Disney en alleen nog naar oude tekenfilms te kijken? Disney lijkt niet meer te bestaan. Het is nu gewoon een megolemaan iets dat alles opkoopt (Marvel, Muppets, enz.) en geen eigen identiteit meer kent. Hun geschiedenis, die dit wel kende, wordt nu uiteindelijk nog verloochend en teniet gedaan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » do maart 10, 2011 12:01 pm

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Phineas and Ferb vind ik nog wel leuk.

Ik kan wel lachen om "Phineas & Ferb", maar dat ligt puur aan het script. De animatie voegt daar absoluut niets aan toe. Het zijn platte, bordkartonnen figuurtjes die altijd kaarsrecht in dezelfde houding staan. Vergelijk dat maar eens met die mooie tekeninstructies die je hierboven hebt laten zien.

Maar dat is toch tegenwoordig heel vaak, kijk maar naar south park! zoals ze vroeger iedere scene tekende doen ze het nu met een pc omdat er snel een (afgezaagd) tekenfilmpje moet komen voor geld in het laatje. Dit valt bij iedere film waar een 2 of 3 van komt, je kan bijna de gedachten van disney lezen op het scherm 'Oh, the last movie maked well money, lets make an other one!' dan proberen ze de film nog een beetje mooi te maken met veel special effects en ze hebben weer een paar millioen binnen!
Ik denk dat we dit binnenkort weer bij Pirates of the carrabean gaan zien, 1 was goed 2+3 waren goed, maar nu 4 ik denk dat dit ookk zo`n afgezaagde uitbuiter word, maar we zullen zien!
http://www.youtube.com/watch?v=J93NlbjA ... ure=fvwrel
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » do maart 10, 2011 12:05 pm

Ridder ter Geit schreef:Walt Disney die zich om zou draaien in zijn graf?

Nou, dan ben ik nog wel eens iets tegen gekomen. Ik aarzel het jullie mee te delen, omdat het jullie alleen maar verdrietig zou maken. Maar moet ik de waarheid achterhouden?

Kijk uit, wat hier komt kan als zeer schokkend en schadelijk ervaren worden.

Naar het schijnt geeft zelfs het bedrijf Disney zelf niets meer om de mooie oude 'Classic Cartoons'. Ze worden nu op Disney XD uitgezonden op een uiterst belachelijke manier: ingekort met zeer vervelend en zeer overbodig commentaar erbij. Ze vernielen hun eigen tekenfilms totaal.

Zie hier (op eigen risico):

http://www.youtube.com/watch?v=yXnCotvQXj8

Hier een parodie om aan te tonen hoe stom dit eigenlijk is; de Blam!-versie van 'Up':

http://www.youtube.com/watch?v=z1rVF8Np4xw


Naar het schijnt hoort dit alles bij 'Have a Laugh', een onderdeel waarin die 'saaie' Disney Classic Cartoons voor de hedendaagse jeugd worden verwerkt. Ik geloof dat er ook al tekenfilms zijn waarin Mickey Mouse (Walt Disney) en Donald Duck (Clarence Nash) nagesynchroniseerd zijn door de mensen die hen tegenwoordig inspreken!

Oftewel; misschien is het tijd ons verre te houden van hedendaagse Disney en alleen nog naar oude tekenfilms te kijken? Disney lijkt niet meer te bestaan. Het is nu gewoon een megolemaan iets dat alles opkoopt (Marvel, Muppets, enz.) en geen eigen identiteit meer kent. Hun geschiedenis, die dit wel kende, wordt nu uiteindelijk nog verloochend en teniet gedaan.

Wordt dit serieus door Disney gemaakt?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » do maart 10, 2011 3:00 pm

Ik heb dat Blam! twee seconden kunnen verduren.. Arme kinderen :( (snik) Gelukkig wordt dat hier (nog niet) uitgezonden. Klinkt meer als een Cartoon Network achtig iets. Wat weer lijkt te bewijzen dat Disney zoekende is naar een identiteit.

Michiel P schreef:Twintig jaar terug, hè? Zeker weten?


It was acceptable in the 80's
It was acceptable at the time [...]

I've got hugs for you
If you were born in the 80's, the 80's

Oei.. dat zijn een paar sterke argumenten..:P Pulp is natuurlijk wel iets van alle jaren, alleen lijkt het alsof het de laatste jaren steeds meer de overhand neemt.

Disney zou inderdaad weer zijn eigen ding moeten gaan doen, al vraag ik me af hoever ze daar nog mee zouden komen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do maart 10, 2011 6:49 pm

Michiel P schreef:Twintig jaar terug, hè? Zeker weten?
[...]
It was acceptable in the 80's
It was acceptable at the time [...]

I've got hugs for you
If you were born in the 80's, the 80's

[nitpick]Mag ik je eraan herinneren dat 20 jaar geleden alweer 10 maart 1991 is? Niet echt "in the 80's"...[/nitpick]
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » do maart 10, 2011 7:37 pm

Ridder ter Geit schreef:Naar het schijnt hoort dit alles bij 'Have a Laugh', een onderdeel waarin die 'saaie' Disney Classic Cartoons voor de hedendaagse jeugd worden verwerkt. Ik geloof dat er ook al tekenfilms zijn waarin Mickey Mouse (Walt Disney) en Donald Duck (Clarence Nash) nagesynchroniseerd zijn door de mensen die hen tegenwoordig inspreken!

'Have a laugh', oh ja, dat ken ik (helaas) wel! Dat komt geloof ik op Disney Channel (in ieder geval in de VS), en zijn zodoende de enige snippers animatie die tussen de Hannah Montanas en Sonnies with Chances gevonden kunnen worden. Tja, nou wil ik niet overkomen als een ouderwetse puritein die vind dat er nooit modernisering mag plaatsvinden, maar... dit is ook wel het andere uiterste!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do maart 10, 2011 7:53 pm

Rubberduck schreef:'Have a laugh', oh ja, dat ken ik (helaas) wel! Dat komt geloof ik op Disney Channel (in ieder geval in de VS), en zijn zodoende de enige snippers animatie die tussen de Hannah Montanas en Sonnies with Chances gevonden kunnen worden.

Wij hebben het hier ook, op Disney XD. Het zijn gewoon cartoons, maar dan ingekort. Nog niet eens een vijfde zo erg als BLAM!.
Er is trouwens nog wel meer animatie, zoals de al eerder genoemde Phineas and Ferb.

Ook iets dat hier ongeveer thuishoort: ik heb een versie van "Poor Unfortunate Souls" (De Kleine Zeemeermin liedje) gevonden... maar iedereen die die film als goede jeugdherinnering heeft, ga er niet naar op zoek... het is gezongen door de Jonas Brothers. Eerst Zip-Ah-Dee-Dah door Hannah Montana, nu dit...
Toen ik de eerste muzieknoten hoorde, haatte ik het. Toen ze begonnen te zingen, ging ik haast over mijn nek. Al okee, dat is wat overdreven. Maar misschien ga JIJ wel over je nek. Ga er dus niet naar op zoek.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » vr maart 11, 2011 12:21 am

Ridder ter Geit schreef:Kijk uit, wat hier komt kan als zeer schokkend en schadelijk ervaren worden.

Ik ben het hartgrondig met je eens. Wat verschrikkelijk! Die parodie is trouwens erg goed.

Ridder ter Geit schreef:Disney [...] is nu gewoon een megalomaan iets dat alles opkoopt (Marvel, Muppets, enz.)

En Pixar! Daar is niks mis mee, want die opgekochte bedrijven behouden hun identiteit. Pixar levert prachtig werk, Marvel en Muppets zijn waarschijnlijk geen steek veranderd. En dankzij die overname mag Boom! dus ook Muppet-strips uitgeven. Dat is goed nieuws, want die laten ze tekenen door de fenomenale Roger Langdridge.

Muppets door Roger Langdridge: http://homepage.mac.com/hotelfred/muppets_01.html

Kwuk Duck schreef:Maar dat is toch tegenwoordig heel vaak, kijk maar naar south park!

Voor de makers van South Park heeft die goedkope animatie een voordeel, want daardoor kunnen ze snel inspelen op de actualiteit. Een aflevering wordt binnen een week gemaakt.

Kwuk Duck schreef:Ik denk dat we dit binnenkort weer bij Pirates of the carrabean gaan zien, 1 was goed 2+3 waren goed, maar nu 4 ik denk dat dit ookk zo`n afgezaagde uitbuiter word, maar we zullen zien!

De "Pirates of the Caribbean"-films werden beslist niet goedkoop gemaakt. Ik vond de twee vervolgfilms minder goed dan het eerste deel, maar ik zie niet in waarom Deel 4 ineens superslecht zou zijn.

Duckfan van Down Under schreef:Mag ik je eraan herinneren dat 20 jaar geleden alweer 10 maart 1991 is? Niet echt "in the 80's".

Sapperdeflap, ik heb me vergist! Die lelijke tekenfilmseries zijn namelijk van begin jaren '80. Maar iemand die zich tekenfilmseries uit 1991 kan herinneren, moet toch nog in de jaren '80 geboren zijn. Even kijken, wat voor troep werd er in 1991 gemaakt?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 11, 2011 2:07 am

Laten we vooral on-topic blijven in mijn mooie topic. ;)

Misschien een idee om een apart topic te openen over 'Have A Laugh' en/of bewerkte Disney-liedjes? Wie wil?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 11, 2011 11:18 am

Michiel P schreef:
Kwuk Duck schreef:Ik denk dat we dit binnenkort weer bij Pirates of the carrabean gaan zien, 1 was goed 2+3 waren goed, maar nu 4 ik denk dat dit ookk zo`n afgezaagde uitbuiter word, maar we zullen zien!

De "Pirates of the Caribbean"-films werden beslist niet goedkoop gemaakt. Ik vond de twee vervolgfilms minder goed dan het eerste deel, maar ik zie niet in waarom Deel 4 ineens superslecht zou zijn.

Deel 4 is een Jack Sparrow-only verhaal. Elisabeth en Will Turner doen niet meer mee. Dat komt volgens mij omdat "hun verhaal in deel 3 geeindigd is". En nu is Disney zo blij met deel 4, dat ze een deel 5 en 6 willen gaan maken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwuk duck » vr maart 11, 2011 1:21 pm

Michiel P schreef:aflevering wordt binnen een week gemaakt.

Kwuk Duck schreef:Ik denk dat we dit binnenkort weer bij Pirates of the carrabean gaan zien, 1 was goed 2+3 waren goed, maar nu 4 ik denk dat dit ookk zo`n afgezaagde uitbuiter word, maar we zullen zien!

De "Pirates of the Caribbean"-films werden beslist niet goedkoop gemaakt. Ik vond de twee vervolgfilms minder goed dan het eerste deel, maar ik zie niet in waarom Deel 4 ineens superslecht zou zijn.

Ik zeg niet dat hij slecht wordt, integendeel. Maar ik vindt dat het een gelduittrekker wordt om nog net het laatse beetje geld dat ermee te krijgen is te krijgen. En hoeveel geld je ook voor een film gebruikt, het verhaal moet goed zijn anders wordt het niks.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 11, 2011 7:59 pm

Laten we vooral on-topic blijven in mijn mooie topic. ;)

Misschien een idee om een apart topic te openen over Pirates of the Carribean? Wie wil?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » vr maart 11, 2011 9:20 pm

Rubberduck schreef:Laten we vooral on-topic blijven in mijn mooie topic. ;)

Misschien een idee om een apart topic te openen over Pirates of the Carribean? Wie wil?

Ok, al is mijn mening al gezet.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten