Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 11, 2009 8:59 pm

Duckfan van Down Under schreef:Hallooo! Volgende week woensdag word ik 12. Denk je dat ik alle Classics al gezien heb?

Toen ik 12 was kende ik de meeste Classics van buiten. Ik had een aardige oom die allemaal video's (ja ja, kinders, die bestonden toen nog) voor ons kopieërde (illegaal!!!1!1). Vooral Robin Hood heb ik grijsgedraaid. (En nou hoop ik dat ik jullie niet trigger om hier off-topic te gaan over Disney Classics.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » di mei 12, 2009 10:10 am

mcDuck King schreef:Mickey's clubhouse was je vergeten, maar wat ken jij veel serie's, zeg.
Ik ken er van al die serie's wel veel, maar 1/5 ongeveer niet...

Mickey's Clubhuis... Tja....
Zo heb je ook Boek van Poeh, en die nieuwe serie van Winnie de Poeh, met dat meisje....
Vergeten? Ja. Maar daarentegen trek ik hier de grens. Ik ben geen peuter, deze shows zijn zeer zeker NIET voor mij gemaakt.... ;)
Ook moet ik bekennen dat het 3D effect op de welbekende figuren als Donald Duck en Mickey Mouse nou niet bepaald bij mij in de smaak vallen. Dus als je een mening wilt: Ik erger me er dood aan!

Rockerduck schreef:Je hebt er ook nog een paar genoemd die ik alweer vergeten was, zoals Buzz Lightyear van Star Command en Tarzan. Vond ik zelf erg vervelend, trouwens. Dat Disney zelfs de Pixar-films uit ging melken in 2D tv-series vond ik toch wel de grootste afknapper. En dat Tarzan aardig geanimeerd is voor een tv-serie... Hmm, daar moeten we dan ook maar van mening over verschillen. Wat me opvalt, is dat die vroege series zoals Gummi Bears etc. veel mooier getekend waren. Ja, niet zo goed als de bioscoopfilms natuurlijk, maar al met al toch een heel stuk beter dan huidige series. En laat niemand me ervan beschuldigen een ouwe zuurpruim met nostalgie te zijn, want het verschil in kwaliteit is toch wel zichtbaar.

Van The Wuzzles weet ik nog maar weinig. Heb ik ook maar weinig op tv gezien. Van de Gummiberen heb ik nog videobanden, maar ik heb het de afgelopen vele jaren links laten liggen. Ik bekijk ze nu weer op YouTube en verbaas me over de enorme hoeveelheid afleveringen die ik nooit op de Nederlandse tv heb gezien. Er zit zowaar een chronologische backstory in verweven! Misschien is het wel aardig om te weten dat het idee voor Gargoyles voort is gekomen uit Gummi Bears. Dat heeft de bedenker, Greg Weisman, verteld op een conferentie. De eerste draft werd wel afgeschoten door Michael Eisner. Volgens Weisman maar goed ook, want het was veel te luchtig. (Er stond een video op YouTube waarin Weisman dit vertelt, maar ik kan 'm helaas niet meer vinden.) Ik ben ook nu nog 'fan' van de Winnie de Poeh-serie; ik vind 'm erg sfeervol. Maar dat onderscheid in het vierde seizoen heb ik nooit meegekregen.

Tarzan is wel degelijk echt goed in animatie. Het is de afwerking die te wensen overlaat. De stijl die gekozen is, is perfect voor de film, met alle schaduweffecten er nog overheen en zo. Maar zonder dat komt het heel plat uit de verf. Dat bedoel jij dan denk ik.
Gummiberen daarentegen: Alles is ontworpen voor het juiste medium. Low budget komt het gewoon ook goed uit de verf. Maar de animatie is beduidend minder. Geregeld zie je dat een scene is 'afgeraffeld'. Maar de charme van de serie is daar niet minder door, wat Gummiberen als een veel beter product maakt dan Tarzan.
Daarentegen, al dit bovenstaande merkt de doelgroep amper of niet. Ik heb een neefje die verzot is op de serie van Tarzan, maar de film kent hij niet. Dus die serie heeft wel degelijk zijn goede punten...

Buzz Lightyear is inderdaad uitmelken van Pixar-succes. Aan de andere kant is deze Buzz amper te vergelijken met die van de films. Die van de films is zeer serieus, die van de serie is cynisch, een tikkeltje arrogant op humoristische wijze, en vooral leuk bijgestaan door geweldige bijfiguren. De robor XR is hilarisch, en ook Mira Nova is lekker sarcastisch op zijn tijd. Deze serie kan ik dus prima los van Pixar zien.

Duckfan van Down Under schreef:"The Replacements" (De Vervangers): humor van Disney vind ik normaal wel goed, maar deze serie slaat totaal nergens op. Ik vind er niks aan. En h@gar was 'm vergeten. Zo slecht is-ie wel.

Eigenlijk, ik had geen idee dat het van Disney was! Toevallig kwam ik daar afgelopen weekend achter.... :)
Dan nog valt hij onder de categorie: nooit gezien.

De reden dat ik zoveel series ken is dat ik heel lang alles geprobeerd heb te volgen, ten bate van mijn website www.disney-infocenter.nl.
Neem eens een kijkje, er staan heel veel info op!
Anyway, ik heb daar nu geen tijd meer voor, vandaar dat ik nieuwe series als Replacements, Emporer's new Skool etc niet ken. Soms weet ik wel redelijk wat van Disney is, maar niet altijd meer.
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 3:58 am

DuckTales is toch wel mijn favoriete Disney tekenfilm serie. Dit komt ook mede door de muziek, die ik bijzonder goed vind voor een tekenfilmserie:
http://www.youtube.com/watch?v=VtdIZU7FYtk "Duck Tales Suite Soundtrack"
http://www.youtube.com/watch?v=z0j-0eUp ... re=related "The Magical Music of Ducktales"
Als ik die deuntjes hoor krijg ik kippenvel :) Het heeft af en toe een Indiana Jones achtig iets, wat leuk is omdat Indiana Jones weer veel inspiratie haalde uit de avonturenverhalen van Barks. Ook de letters van het logo van DuckTales doen denken aan die van Indiana Jones.

Ik kan me haast niet voorstellen dat kinderen dit niet leuker zouden vinden dan de series van nu. Maar goed, wij hebben de herinneringen in ieder geval nog!

Trouwens grappig (of in- en intriest.. :( ) dat deze houding uit de 3D versie van Mickey Mouse:
Afbeelding
Hier zo ongeveer wordt afgeraden..
Afbeelding
Walt Disney zou zich omdraaien in zijn diepvrieskist als hij dit zag.

Overigens vind ik het niveau van de 'teken'films die nu op tv zijn, stukken lager dan die van pakweg 20 jaar terug, met misschien hier en daar een uitzondering.
Phineas and Ferb vind ik nog wel leuk, dat heeft nog wel iets grappigs en origineels over zich. Ik heb het maar een paar keer gezien, dus ik kan nog niet echt een goed oordeel vellen. Wel is me opgevallen dat er weinig diepgang in zit, maar misschien kan Duckfan van Down Under me hier beter over informeren?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 09, 2011 4:37 am

Het probleem met de hedendaagse Disney animatieseries zit 'm in het feit dat ze eigenlijk alleen leuk zijn voor kinderen tot een jaar of 12, 13. Precies op die leeftijdsgroep zijn ook de live-action series van Disney Channel gericht, bijv. Hannah Montana of Wizards of Waverly Place. Meer en meer heeft Disney zijn 'voor alle leeftijden'-imago van de jaren '90 (Beauty and the Beast, The Lion King) ingeruild voor een 'kids only'-imago. Denk hierbij ook aan de Disney Princess-lijn met bijbehorende mierzoete roze merchandise. Tekenfilmseries van de laatste jaren als Dave the Barbarian, Brandy & Mr Whiskers etc. hebben als enige doel Cartoon Network en Nickelodeon te imiteren. Alleen al de tekenstijl verraadt dit. Duck Tales, TaleSpin en de jaren '90 series waren Disney 'eigen'. Je zag in dat decennium dat Disney op alle gebieden een leider was (computer-animatie kan over getwist worden: Disney financierde en distribueerde Toy Story, maar moest productie uitbesteden aan Pixar). Sinds eind jaren '90 is Disney een 'volger' geworden op alle gebieden. Andere animatiestudio's hebben Disney geweldig afgetroefd en het bedrijf is nog steeds zoekende wat het nou eigenlijk wil. (Wil het 2D animatie een kans geven of alleen CGI?) Met de computer-animatie toonde Disney zich een volger ipv een leider, en de tekenfilmseries voor tv passen in dit patroon.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 2:04 pm

Ik vind ducktales inderdaad ook leuker dan mickeys clubhouse of dat soort dingen, ik zat gister op XD Mickeys Clubhouse te kijken, ik denk dat ik het 3minuten hebvolgehouden! Dit is echt pure plagiaat van Dora, in dora gaat het over swiebertje en in MC over boris in dora over de rugzak met dingen die ze nodig hebben en in MC 1 of ander vaag mickey vormig ding met spullen erin (als iemand weet wat ik bedoel). en boris wordt voorgedaan als aardige kat met een miniscul stukje gemeenheid terweil wij hem kennen als schurk uit de strips en film, in Steamboat Willie stond hij nog met een zwaard en nu met een bolletje wol! Daarom vindt ik de filmpjes flink achteruit gaan en soms de strips ook! Het lijkt net of de inspiratie bij sommige makers op is en ze daarom vanalles moeten herhalen in een net andere manier of iets slechts maken, en als dit niet kan verzinnen ze een hopeloos stripfiguurtje (1 of andere super versie van donald) dat je misschien 2 keer ziet en dan ook weer verdwijnt. Affijn dit merken de kindjes van 2-4 niet dus kunnen ze lekker door gaan (snik snik)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 2:05 pm

Sorry voor de slechte spelling in dit laatste stukje.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Topolino » wo maart 09, 2011 2:41 pm

Ik vond Mickey's club (House of Mouse) altijd heel leuk!
Jeweetwel dat Mickey samen met minnie, donald, katrien, goofy een club had waar dan een hoop disneyfiguren in het publiek zaten en geëntertaind werden. Vooral die speciale afleveringen (van de kerst en die met dat een hoop disney-schurken de club overnamen) waren altijd heel leuk.
Jammer dat ze daarmee gestopt zijn..
Die serie was veel leuker dan dat Mickey Mouse Clubhuis dora-achtige geval van nu...

Op ketnet tijdens het disney festival en op net 5 tijden het disney feest worden er trouwens nog veel van die series uitgezonden.
Vorig jaar ducktales, laatst heb ik ook nog de series van Aladdin, Winnie de Pooh en De Kleine Zeemeermin gezien. Misschien binnekort Mickey's Club ook weer?
Topolino
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 3:42 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 3:03 pm

Inderdaad Disney festival is wel altijd leuk!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 3:14 pm

Goed dat het nog wel op TV te vinden is dan :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 3:29 pm

Daarover gesproken, ik lees net dat Kindernet weer terug komt, in plaats van TMF. Win win situatie dus ;)
Neemt niet weg dat er best wel eens een nieuwe tekenfilmserie mag komen, met goede animatie, personages en plots. Ik denk dat series als Hannah Montana gewoon te veel geld opleveren voor iets dat minder arbeidsintensief is dan het maken van een tekenfilmserie. En tja.. als het verdient, waarom dan nog veranderen?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 4:37 pm

Huh, Tmf blijt toch? alleen korter daarna komt CC en na nickelodeon komt toch teen nick?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 4:41 pm

kwuk duck schreef:Huh, Tmf blijt toch? alleen korter daarna komt CC en na nickelodeon komt toch teen nick?

Nope. TMF wordt uitsluitend een digitale zender. van 6 tot 15 komt daar Kindernet, en van 15 tot 6 komt Comedy Central. Waar Comedy Central eerst zat zit nu Teen Nick.

Bestaat er eigenlijk geen Disney zender die alleen maar tekenfilms uitzendt?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » wo maart 09, 2011 5:32 pm

McDuck Menu schreef:Trouwens grappig (of in- en intriest.. :( ) dat deze houding uit de 3D versie van Mickey Mouse:
http://3.bp.blogspot.com/_OAQr-Dvq0BM/TQotwyxlAQI/AAAAAAAAAkU/zYSaEd1gZ0M/s1600/Mickey+Mouse+Clubhouse+3.jpg
Hier zo ongeveer wordt afgeraden..
http://htmlimg4.scribdassets.com/3yo4c47ixvubk/images/3-3629754efb/000.jpg
Walt Disney zou zich omdraaien in zijn diepvrieskist als hij dit zag.

De 3D-versie is niet geheel symmetrisch. Mickey's buik en voeten staan een beetje naar links. Ui ziet niets verkeerds. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 09, 2011 5:35 pm

Ui schreef:
McDuck Menu schreef:Trouwens grappig (of in- en intriest.. :( ) dat deze houding uit de 3D versie van Mickey Mouse:
http://3.bp.blogspot.com/_OAQr-Dvq0BM/TQotwyxlAQI/AAAAAAAAAkU/zYSaEd1gZ0M/s1600/Mickey+Mouse+Clubhouse+3.jpg
Hier zo ongeveer wordt afgeraden..
http://htmlimg4.scribdassets.com/3yo4c47ixvubk/images/3-3629754efb/000.jpg
Walt Disney zou zich omdraaien in zijn diepvrieskist als hij dit zag.

De 3D-versie is niet geheel symmetrisch. Mickey's buik en voeten staan een beetje naar links. Ui ziet niets verkeerds. (snik)

Zoals je zegt.. een beetje naar links. Zijn hoofd en armen zijn wel geheel symmetrisch, waardoor ik dit toch als een stijf figuurtje zie.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo maart 09, 2011 6:39 pm

McDuck Menu schreef:Phineas and Ferb vind ik nog wel leuk, dat heeft nog wel iets grappigs en origineels over zich. Ik heb het maar een paar keer gezien, dus ik kan nog niet echt een goed oordeel vellen. Wel is me opgevallen dat er weinig diepgang in zit, maar misschien kan Duckfan van Down Under me hier beter over informeren?

Twee woorden, McDuck Menu: Nederlandse vertaling. In het Nederlands klinkt heel veel gewoon saai (met een enkele uitzondering, zoals Timon en Pumbaa). Ik raad je aan om wat aflveringen in het Engels te kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=2Gwdj7zwuIE

http://www.youtube.com/watch?v=9Zl7UzvN5XM
http://www.youtube.com/watch?v=4Cnb06rFQ3M
http://www.youtube.com/watch?v=NXbnt4oemuA
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron