Disney tekenfilmseries

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 18, 2011 1:11 pm

Ik heb het even opgezocht, blijkbaar komt de serie uit Spanje, naar een idee van Rien Poortvliet en Wil Huygen (dat is dan weer wel Nederlands). Maar goed, ik ben off-topic.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Duck » zo dec 02, 2012 2:06 pm

Kennen jullie dit nog? :)
http://www.youtube.com/watch?v=gr4CukiW9sY
Ik vond het net per toeval op YouTube en kon het niet laten om het even te posten.
Echt, wat heb ik hier veel naar gekeken vroeger! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor DD » zo dec 02, 2012 7:02 pm

Heb dit laatst nog op Facebook gedeeld als jeugdsentiment. Keek het vroeger altijd op Ketnet met elke keer de hoop dat ze deze keer Ducktales uitzenden :-P De rest was niet zo belangrijk voor mij. Maar ben jij hier niet een beetje te jong voor Duck. Ik wist niet dat dit in jou kindertijd nog op TV was.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Duck » zo dec 02, 2012 8:23 pm

DD schreef:Heb dit laatst nog op Facebook gedeeld als jeugdsentiment. Keek het vroeger altijd op Ketnet met elke keer de hoop dat ze deze keer Ducktales uitzenden :-P De rest was niet zo belangrijk voor mij. Maar ben jij hier niet een beetje te jong voor Duck. Ik wist niet dat dit in jou kindertijd nog op TV was.

Toen ik nog jong was was dit ook nog dagelijks op Ketnet! :)
Dit keek ik ongeveer vanaf mijn 3e, dus vanaf 2001, en toen was dat ook nog op tv.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor DD » ma dec 03, 2012 11:28 am

Ik dacht dat het eind jaren 90 al gestopt was. Leuk om te weten.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma dec 03, 2012 4:05 pm

Ik ken het ook nog van vroeger. Leuk om het weer eens te zien. :)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor kwikkwek » di dec 04, 2012 2:33 pm

Duck schreef:Kennen jullie dit nog? :)
http://www.youtube.com/watch?v=gr4CukiW9sY


Wat leuk!!!!!!! Bedankt voor het delen, wordt ik gelijk helemaal vrolijk van :D
Avatar gebruiker
kwikkwek
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma dec 03, 2012 3:45 pm

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor DD » di dec 04, 2012 6:17 pm

Ik zag vanochtend dat Quack Pack op Disney XD wordt uitgezonden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor MatroosDuck » di dec 04, 2012 6:31 pm

DD schreef:Ik zag vanochtend dat Quack Pack op Disney XD wordt uitgezonden.


Uhu, inmiddels al een tijdje. Matige serie.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 04, 2012 8:25 pm

Duck schreef:
DD schreef:Heb dit laatst nog op Facebook gedeeld als jeugdsentiment. Keek het vroeger altijd op Ketnet met elke keer de hoop dat ze deze keer Ducktales uitzenden :-P De rest was niet zo belangrijk voor mij. Maar ben jij hier niet een beetje te jong voor Duck. Ik wist niet dat dit in jou kindertijd nog op TV was.

Toen ik nog jong was was dit ook nog dagelijks op Ketnet! :)
Dit keek ik ongeveer vanaf mijn 3e, dus vanaf 2001, en toen was dat ook nog op tv.

Ik heb het toen ook nog gezien. Ik denk dat het nog tot 2006 of zo is uitgezonden, want ik weet nog dat ze de eerste tekenfilm van Donald Duck lieten zien op 9 juni 2004.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor donaldducksubsnl » za aug 31, 2013 10:48 am

Dit is mijn Donald Duck dealer: http://www.youtube.com/user/donaldduckforever
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor RedArrow » zo aug 21, 2016 11:53 am

Als kind vond ik zowat alles van Disney wel leuk. Nu ik volwassen ben, ben ik toch blijkbaar wat kritischer geworden. Er zijn nog een paar series van Disney die ik leuk vind, maar de rest vind ik vrij slecht tot afgrijselijk.

Ik zal beginnen met de leuke series :)

1. De theaterfilmpjes uit de jaren '30, '40 en '50: Deze filmpjes zijn echt nog even goed als ik me herinner. Alleen die met Goofy vind ik wat minder, maar ik ben nooit zo'n fan geweest van Goofy. Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel gezien van de nieuwere filmpjes van 2013 tot nu, maar die zien er ook heel leuk uit.

2. De nieuwe avonturen van Winnie de Poeh: Deze serie maakt je gewoon direct blij. Wat een charme.

3. Gargoyles: Volgens mij is deze serie nooit uitgezonden in Vlaanderen. (misschien in 1994-1997 op de BRT, VTM, VT4 of Kanaal 2 ofzo?) Het is alleszins jammer dat ik het nooit als kind heb gezien. Deze serie is echt goed. Xanatos is zo manipulatief en doordacht.

4. Disneys Hercules: Dit is zowat de enige goede Disneyserie die gebaseerd is op een film. Oké, het klopt niet helemaal dat Hades in deze serie voorkomt (want Hades moet denken dat Hercules dood is), maar ik ben toch blij dat ze deze serie gemaakt hebben. Ze moesten Hades er waarschijnlijk bijdoen omdat het publiek hem zo grappig vond in de film. Er waren nog veel te veel Griekse verhalen waarmee niets gedaan werd in de film, die nu wel behandeld konden worden in de serie. En ik hou wel van die oude verhalen!

5. Buzz Lightyear of Star Command: Er zijn mensen die dit slecht vinden omdat het niet op Toy Story lijkt. Da's jammer, want het wil net een parodie zijn op Star Trek. Ik vind de verhalen en personages echt heel plezant. (Ook al ben ik zelf geen fan van Star Trek)

6. Kim Possible: Deze serie zit vol clichés, maar dat is net de bedoeling. Op een of andere manier wisten de makers hoe ze een typische "tienerheldin die overdag naar een Amerikaanse high school gaat" leuk moesten maken. Het is een serie die je niet te serieus moet nemen.

7. Gravity Falls: Een iets nieuwere serie, maar zeker niet minder leuk. De mysteries maken je echt benieuwd. En ik ben een grote fan van Mabel.

Helaas is al de rest echt slecht... Die tekenfilmserie van De kleine zeemeermin is echt om van te janken. Die slechterik is kwaadaardig zonder reden, gewoon omdat hij de slechterik is... (Hij zegt het op een bepaald moment zelf!) Die tekenfilmserie van Tarzan is een zielloos afkooksel van de (prachtige!) film. Phineas en Ferb is elke aflevering hetzelfde. Ik was als kind zo'n fan van Knabbel en Babbel Rescue Rangers, maar nu vind ik alleen nog de 'originele' Knabbel en Babbel leuk. De meeste afleveringen van de Rescue Rangers zijn echt slecht geschreven. En dan "The Emperor's New School", dat is alleen leuk als je de film niet gezien hebt. Is het echt nodig om Kuzco weer naar school te laten gaan? En waarom is Kuzco opnieuw zo arrogant? Is hij alles wat hij geleerd heeft op het einde van de film weer vergeten? Serieus?!
enz... enz...

Disney kan zo veel leuke dingen maken, maar ze zijn ook heel goed in dingen uitmelken. Jammer.

Ik vind persoonlijk de originele DuckTales niet goed geschreven, maar ik kijk wel uit naar de nieuwe serie in 2017.
Ik lees graag Disneys Premiumpockets, Robbedoes & Kwabbernoot, De Kleine Robbe, De Minimensjes, Alleen, Casper & Hobbes en The Transformers: More than Meets the Eye :)
Avatar gebruiker
RedArrow
Member
 
Berichten: 146
Geregistreerd: ma aug 15, 2016 3:42 pm
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor DD » zo aug 28, 2016 8:38 am

Quack Pack, Goof Troop, Talespin en Gummi Bears dan?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor RedArrow » zo aug 28, 2016 10:08 am

Als je erop aandringt... (Je gaat niet blij worden, denk ik)

Quack Pack: Extreem zielige serie waarmee Disney probeerde Kwik, Kwek en Kwak cool te maken voor kinderen uit de jaren '90.

Goof Troop: Ik hou niet zo van Goofy...

Gummi Bears: Doodsaai...

Talespin: Dit heb ik eerlijk gezegd al minstens 10 jaar niet meer gezien. Ik kan er geen mening over vormen.

Darkwing Duck: Een leuk concept, maar de verhalen zijn maar al te vaak beroerd geschreven.

Mickey Mouse Works: Afgrijselijke filmpjes met een goedkope namaak-tekenstijl. Als je iets nieuws maakt, doe dan op z'n minst de moeite om origineel te zijn. (Qua inhoud en liefst ook qua tekenstijl!)

Mickey Mouse (2013-2016): Hetzelfde concept als Mickey Mouse Works, maar dan wél goed :) Grappige verhalen, een leuke tekenstijl die me doet denken aan de jaren '20, originele ideeën...

House of Mouse: Dit zijn gewoon herhalingen Mickey Mouse Works, maar dan met filler ertussen...

Er zijn miljoenen leuke Amerikaanse tekenfilmseries, maar in mijn ogen is Disney veel beter in het maken van films en shorts.
Ik lees graag Disneys Premiumpockets, Robbedoes & Kwabbernoot, De Kleine Robbe, De Minimensjes, Alleen, Casper & Hobbes en The Transformers: More than Meets the Eye :)
Avatar gebruiker
RedArrow
Member
 
Berichten: 146
Geregistreerd: ma aug 15, 2016 3:42 pm
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Disney tekenfilmseries

Berichtdoor BibiTotoLover » zo feb 04, 2018 6:16 pm

Ik vind het nog steeds jammer dat er een einde is gekomen aan Gravity Falls, ook al snap ik het wel van de makers' point of view.
Daarnaast vind ik Star vs. the forces of Evil & Milo Murphy's Law ook erg vermakelijk.

Phineas & Ferb blijft ook erg leuk om naar te kijken.
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten