Disney tekenfilmseries

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 01, 2007 11:17 pm

De leden die zijn opgegroeid in de jaren '90 kennen ze hopelijk nog: de tekenfilmseries die Disney speciaal voor tv liet maken. Laten we hopen dat ze snel herhaald worden, dan kan een nieuwe generatie zien hoe goed die series waren. Jammer dat de shows die Disney nu maakt, dat niveau lang niet halen.

Praat hier over alle Disney tekenfilmseries:
Afbeelding

Zoals (onder andere!):

The new adventures of Winnie the Pooh
Afbeelding
Bekijk de Nederlanstalige intro

Knabbel en Babbel Rescue Rangers
Afbeelding
Bekijk de Nederlanstalige intro

Duck Tales
Afbeelding
Bekijk de Nederlandstalige intro

Disney's Adventures of the Gummi Bears
Afbeelding
Bekijk de Nederlandstalige intro

Darkwing Duck
Afbeelding
Bekijk de Nederlandstalige intro

Wat me ook opvalt, is dat die liedjes vroeger in het Nederlandse zoveel beter werden gezongen, met veel meer enthousiasme, met een heel eigen stijl. Heel mooi, vooral die van Gummi Bears, die werd gezongen door de vorig jaar overleden Robert Long.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Eider » di jan 02, 2007 11:13 am

The Disney Afternoon heb ik nooit gezien, maar naar de rest heb ik altijd met veel plezier gekeken.
Eentje die ik ook nog wel eens zag was TaleSpin. Die was ook wel leuk maar toch wat minder dan The Rescue Rangers en Ducktales.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Luuuuk » di jan 02, 2007 11:26 am

Ik keek er altijd naar op ketnet, vroeger.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Henrieke » di jan 02, 2007 1:09 pm

Ik keek naar Timon & Pumbaa en naar Darkwing Duck, de rest vond ik meestal wat minder. DuckTales vond ik niet zo leuk omdat de karakters anders waren als die ik uit de strips kende. En bovendien werden die ook minder uitgezonden, tenminste, dat is wat ik me er van herinner.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di jan 02, 2007 10:09 pm

Darkwing Duck was altijd wel een aardige serie. De verhalen waren niet van het hoogste niveau, maar zaten wel vol met humor. Leuk ook dat ze Turbo McKwek uit DuckTales nog een rol in Darkwing Duck hebben gegeven. Ook leuk dat ze Turbo's karakter daarbij goed hebben behouden.

DuckTales was daarentegen een serie met goede verhalen (niet elke aflevering) en hoewel de serie wel een beetje uit m'n herinnering is weggevaagd, weet ik wel dat het serie van kwaliteit was en eigenlijk nog steeds is.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » di jan 02, 2007 11:16 pm

Eider schreef:The Disney Afternoon heb ik nooit gezien, maar naar de rest heb ik altijd met veel plezier gekeken.

'The Disney Afternoon' was een Disney-programma van twee uur, dat alleen in de Verenigde Staten is uitgezonden. Het startte in 1990 en liep tot 1999 en kwam iedere werkdag na schooltijd op tv. 'TDA' bestond uit afleveringen van vier verschillende Disney-series. Het begon met Duck Tales, Gummi Bears, Rescue Rangers en Tale Spin. Ieder jaar werd de oudste serie vervangen door een nieuwe serie. Dus toen Duck Tales uit de programmering verdween, kwam Darkwing Duck ervoor in de plaats. 'TDA' was dus niet één serie, maar een verzameling series. Op de plaat bovenaan in het topic zie je figuren uit bijna alle series die onderdeel zijn geweest van 'TDA'.

Meer over 'The Disney Afternoon' lees je hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Disney_Afternoon
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » di jan 02, 2007 11:17 pm

(Correctie: Gummi Bears werd vervangen door Darkwing Duck.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor McDuck Menu » di jan 02, 2007 11:32 pm

Ik heb ook altijd erg veel naar de Disney tekenfilmseries gekeken, zelfs als ik er nu een tegenkom op tv, en er is niemand in de buurt ( :P ) kijk ik ze nog.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 03, 2007 8:45 am

Gummi bears kwam vroeger(en nu?) op Ketnet
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor diederik » wo jan 03, 2007 2:26 pm

Ja...dat waren nog eens programma's...
Geweldig leuk om het allemaal nog 's terug te zien, vooral Winnie de Poeh, want dat was altijd mijn favoriet...:)
diederik
Member
 
Berichten: 14
Geregistreerd: di jan 02, 2007 2:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jan 18, 2007 2:26 am

Ik heb gister online wat Duck Tales gezien in het Engels. Normaal gesproken vind ik de tekenfilms van Disney in het Engels veel beter, ook al ben ik de Nederlandse versie gewend. Maar de Engels versie van Duck Tales vind ik echt slecht. En dat is raar, want de lange speelfilm (Treasure of the lost lamp) vond ik wél goed en die had dezelfde stemmen. Nja, zal wel komen omdat het de eerste aflevering was, waarin Dagobert al zingend in zijn geld zwemt, en die Engelse Dagobert kan echt niét zingen. Zware Jongens (niet in de film) vond ik héél slecht gedaan, en alle bijfiguren ook. Veel te overdreven stemmetjes. Ik vind die Baas Boef in het Nederlands goed, want die heeft echt een heel zware stem en een heel plat accent.

Wat vinden jullie van de Nederlandse nasynchronisatie van de Disney tekenfilmseries? Ik vond de stemmen altijd zéér goed, vooral Sacco van der Made als Dagobert Duck, Bob van der Hoven als Kwik, Kwek en Kwak, en Rudi Falkenhagen als Turbo McKwek. Darkwing Duck vond ik ook in het Nederlands veel beter dan in het Engels (gedaan door Johnny Kraaijkamp Jr.). Wat jullie?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » do jan 18, 2007 1:18 pm

Je had toch ook Wuzzles? Die waren twee-in-één?

Wuzzles, the cartoon from the 80s, opening credits.
http://www.youtube.com/watch?v=c82cAG6dOtE

Met een "split personality"... :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Kjell » do jan 18, 2007 6:09 pm

Ik keek al die programma's wel, samen met mijn broers. De enige reden waarom ik geen Ducktales meer kijk is omdat ik geen idee heb wanneer het wordt uitgezonden :|

Ketnet vond ik ook altijd erg leuk.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Rockerduck » za apr 14, 2007 5:12 pm

Een fan maakte een knappe eigen versie van DuckTales, met beelden uit de serie:

http://www.youtube.com/watch?v=_iz_ctlT ... ed&search=

Kijk hoe Oom Dagobert zich ontpopt tot een moordenaar! :lol:
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor YouTube » za apr 14, 2007 5:21 pm

De eerste twee volledige afleveringen zijn te bekijken op YouTube. Kwestie van even doorklikken:
http://www.youtube.com/profile?user=twilightguardian
YouTube
 

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron