Nederlandse nasynchronisaties

Nederlandse nasynchronisaties

Berichtdoor Sophie » vr mei 17, 2013 7:47 pm

Hoi allemaal,

Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar de Nederlandse nasynchronisaties van originele Disney films. Ik kijk o.a. naar de verschillende dialecten en (buitenlandse) accenten die in de Nederlandse versies voorkomen. Ik heb echter nergens een betrouwbare of officiële lijst kunnen vinden van de Nederlandse stemacteurs die aan de films meewerken, behalve (onvolledige) lijsten op Wikipedia. Kan iemand mij op weg helpen? Alvast heel erg bedankt!
Sophie
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr mei 17, 2013 7:07 pm

Re: Nederlandse nasynchronisaties

Berichtdoor DD » vr mei 17, 2013 8:07 pm

Off: Sorry dat ik je niet kan helpen maar ik heb wel een vraagje. Wat voor studie doe je? Want als je hier een scriptie over doet lijkt het me wel een interessante studie :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Nederlandse nasynchronisaties

Berichtdoor Sophie » za mei 18, 2013 1:02 am

Taalwetenschap. Is inderdaad een prachtstudie :)
Sophie
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr mei 17, 2013 7:07 pm

Re: Nederlandse nasynchronisaties

Berichtdoor Michiel Q » za mei 18, 2013 2:20 am

Sophie schreef:Ik heb echter nergens een betrouwbare of officiële lijst kunnen vinden van de Nederlandse stemacteurs die aan de films meewerken, behalve (onvolledige) lijsten op Wikipedia. Kan iemand mij op weg helpen?

- Nasynchronisatie van Disney-producties (Topic op McDrake)

- Originele Nederlandse Nasynchronisatie (Topic op Disneyinfo Forum)

Nee, zo'n lijst kan ik ook niet één-twee-drie voor je opsnorren. Met Wikipedia kom je al 'n heel eind, zou ik zeggen. De meest voor de hand liggende optie lijkt mij alle DVD's te huren. Dat moet sowieso, want die zul je vroeg of laat toch willen bekijken. Veel succes! :)
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten