DuckTales op DVD!

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 10:39 pm

ja de twee losse dvd's, volume 1: Hotel Von Schnabel en volume2: Dorus Superdoe.

ook zijn alle overige stemmen intact gebleven
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 10:44 pm

en nog ter aanvulling:

het lijkt wel alsof de dvd's oorspronkelijk zijn bedoeld als dvd box en dat disney op het laatste moment heeft besloten om de dvd's als losse delen uit te brengen.

Op volume 2 worden in het menu de afleveringen genummerd als aflevering 2 tm 15 en staat er ook disc 2 onder...
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 31, 2007 11:57 pm

Rockerduck schreef:
michel2506 schreef:Ook missen er veel audiosporen, op volume 2 mist de nederlandse audio van "Mijn geld spoelt weg" en "een walvis vol goud".

Bedoel je dat sommige afleveringen niet in het Nederlands te bekijken zijn?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor michel2506 » za sep 01, 2007 3:12 pm

ja dat bedoelde ik inderdaad ;)

het kan zijn dat er geen nederlandse audiotracks beschikbaar waren voor deze afleveringen maar dat had wel vermeld mogen worden vind ik
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Rockerduck » za sep 01, 2007 5:43 pm

Voor zover ik weet, zijn alle afleveringen in het Nederlands ingesproken. Maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat Disney in Nederland dvd's uitbrengt zónder Nederlandse nasynchronisatie, zeker aangezien de primaire doelgroep kleine kinderen is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor michel2506 » zo sep 02, 2007 3:04 pm

het is ook alleen van toepassing op 2 van de 7 afleveringen, ik vermoed ook dat er gewoon weinig controle is geweest door disney om te kijken of alles goed op de dvd staat....
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor H@gar » ma sep 03, 2007 3:56 pm

Hoewel ik niet denk dat dit het geval hier is, is het vaker voorgekomen dat Disney slechts halve series nasynchroniseren! Voor Darkwing Duck en Gummiberen zijn in de afgelopen 5 jaar extra afleveringen nagesynchroniseerd, dus met (deels) andere casts dan de oorspronkelijke serie.
Maar van DuckTales verwacht ik dit niet....
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 03, 2007 7:31 pm

H@gar schreef:Hoewel ik niet denk dat dit het geval hier is, is het vaker voorgekomen dat Disney slechts halve series nasynchroniseren! Voor Darkwing Duck en Gummiberen zijn in de afgelopen 5 jaar extra afleveringen nagesynchroniseerd, dus met (deels) andere casts dan de oorspronkelijke serie.

Voor zover ik weet is dit ook het geval geweest met TaleSpin. Weet jij ook waarom soms maar halve series nagesynchroniseerd worden?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » di sep 04, 2007 1:23 pm

Je hebt gelijk, ook TaleSpin heeft die behandeling gekregen. Winnie de Poeh ook.

Waarom, geen idee. Mijn gok: Simpele slordigheid.
Al met al, zeker begin jaren '90, waren er niet veel programma's die de Disneyseries uitzonden. Wellicht werd slechts een half seizoen aangekocht, omdat men dacht het niet nodig te hebben.
Belgie zendt nog steeds slechts beperkte hoeveelheden afleveringen van series uit. Alleen van de nieuwere series worden complete series uitgezonden, en zelfs daarvan niet altijd.
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » di sep 04, 2007 10:11 pm

Van DuckTales is ook DuckTales, the movie: Treasure of the Lost Lamp op dvd verschenen.

De Nederlandse versie bevat op de aftiteling een versie van de bekende DuckTales-song met gewijzigde lyrics:

Het leven is een wervelstorm
Hier in Duckstad
Onvoorstelbaar veel gebeurt er hier
Bliksems 't is wat
Dappere helden
Trekken te velde in

DuckTales (woo-ooh)
Spanning en sensatie hier in
DuckTales (woo-ooh)
Alles wat je droomt gebeurt in DuckTales

Zo wordt je in het nauw gedreven
Moet je rennen voor je leven
Houd je dan maar stevig vast aan

DuckTales (woo-ooh)
Anders wordt je nog verrast in
DuckTales (woo-ooh)
Stort je in het avontuur met DuckTales

Alles loopt altijd goed af in
DuckTales (woo-ooh)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » wo sep 05, 2007 9:57 am

Mja... Maar ik meen me te herinneren dat de Engelse versie van het eindnummer ook afweek van de serie-versie... Maar ik kan me vergissen, te lang geleden dat ik het gezien heb. :)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 05, 2007 7:23 pm

H@gar schreef:Mja... Maar ik meen me te herinneren dat de Engelse versie van het eindnummer ook afweek van de serie-versie... Maar ik kan me vergissen, te lang geleden dat ik het gezien heb. :)

Vogens mij komt de Engelse versie op de aftiteling wel overeen met de reguliere Engelse versiel.

Om nog even (off-topic) terug te komen op wat we eerder bespraken: van recente Disney-series is vaak ook maar een handjevol afleveringen uitgezonden. Zo was er van Pepper Ann oorspronkelijk maar een klein dozijn afleveringen dat steeds herhaald werd. Pas recent zijn veel ontbrekende afleveringen alsnog ingesproken (met weer heel verschillende stemmen). Heel vervelend. Eigenlijk is de laatste jaren alleen Kim Possible voor zover ik weet compleet uitgezonden (maar alleen als je Ketnet en Net5 combineert).

[Om hier verder over te praten raad ik het daarvoor bestemde topic over nasynchronisatie aan.]
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » di maart 04, 2008 3:47 pm

Er is ook een derde DVD uit deze serie uitgebracht..
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » di maart 04, 2008 6:11 pm

In Amerika zijn al minstens twee verzamelboxen verschenen. Ook van andere series, zoals Rescue Rangers en Darkwing Duck. Dat vind ik veel mooier dan al die losse dvd's in Nederland.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » wo maart 05, 2008 1:44 am

Ok nou heb ik een vraag:

Zijn vroeger sowieso álle 100 afleveringen van Ducktales op VHS uitgebracht? En zo ja: Zijn ze nu ook allemaal op DVD verkrijgbaar?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron