Nasynchronisatie van Disney-producties

Berichtdoor Michiel P » wo sep 09, 2009 11:22 pm

Weet je, ik denk dat het verhaal van Kapitein Ortega best eens waar kan zijn...

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=5ySHJF1ImQY

Ze zouden eens een leuke mash-up moeten maken met SpongeBob. :P Is er een groter verschil denkbaar in intro's? Vergelijk: http://www.youtube.com/watch?v=He-LBIyBUz8
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 10, 2009 11:49 am

"Weet je, ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..."

Echt zo'n zin die een heel eigen leven los van de tekenfilm is gaan leiden. Mijn broer gooide deze zin er altijd zo even tussendoor. Deze zin past overal tussen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor H@gar » do sep 10, 2009 1:23 pm

Rockerduck schreef:Op YouTube een kort filmpje ontdekt uit een Nederlands NCRV-programma ('Disney Club'?) met Irene Moors die een paar vragen stelt aan Sacco van der Made (stem van Dagobert) en Bob van der Hoven (Kwik, Kwek en Kwak). Ook een paar fragmentjes in de opnamestudio:

Nasynchronisatie Ducktales
http://www.youtube.com/watch?v=Fk3jDi3V ... re=related

De opnameleider (man met groene trui) is, volgens de comments, Arnold Gelderman. Hij heeft een heel bekende stem. Hij heeft zeker weten ook stemmen ingesproken voor Disney (volgens mij ook DuckTales), en volgens mij ook de begintune van 'Snorkels'. Klopt dit? (H@gar?)

Sorry, wat laat in mijn antwoord, maar ik kan de bovenstaande antwoorden in elk geval bevestigen.
Arnold Gelderman is begonnen qua nasynchronisatie als acteur, maar is al rap gaan regisseren. Ik heb van Bob van der Houven indertijd begrepen dat Arnold praktisch geheel Ducktales heeft geregisseerd.

Hij is een veelzijdig acteur, waarbij zijn eigen stem inderdaad de intro is van de Snorkels, alsmede de 'officiele' stem van Citroën reclames.
Echter, hij is beter bekend als Lumiere van Belle en het Beest, Kaa de Slang van Junglebook, de titelfiguur uit Robin Hood en Scar uit Lion King.
In mijn optiek 1 van de beste stemmenacteurs aller tijden, en iemand die ik voor mijn Disney-website toch heel graag nog eens zou willen interviewen... :)

Voor zover ik weet is hijoverigens inmiddels met pensioen. Dit weet ik echter niet zeker.
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Michiel P » do sep 10, 2009 2:15 pm

Hier vind je twee interviews met Arnold Gelderman.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » za sep 12, 2009 2:10 am

Michiel P schreef:Hier vind je twee interviews met Arnold Gelderman.

Bedankt, Michiel, dat vond ik erg leuk om eens te lezen. :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr nov 13, 2009 7:52 pm

H@gar schreef:Ik heb van Bob van der Houven indertijd begrepen dat Arnold praktisch geheel Ducktales heeft geregisseerd.

Nooit geweten dat Kwik, Kwek en Kwak in de Nederlandse DuckTales gewoon zijn ingesproken door een volwassen man, namelijk Bob van der Houven. Altijd gedacht dat het ging om een stem met een zwaar geluidseffect erover.

H@gar schreef:Echter, [Arnold Gelderman] is beter bekend als Lumiere van Belle en het Beest, Kaa de Slang van Junglebook, de titelfiguur uit Robin Hood en Scar uit Lion King.

Dus Lumiere is door Gelderman. Nooit geweten. Altijd gedacht dat Lumiere ingesproken was door een van de gebroeders Lutz.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor nielsgroffen » ma dec 21, 2009 8:19 pm

H@gar schreef:
Rockerduck schreef:Op YouTube een kort filmpje ontdekt uit een Nederlands NCRV-programma ('Disney Club'?) met Irene Moors die een paar vragen stelt aan Sacco van der Made (stem van Dagobert) en Bob van der Hoven (Kwik, Kwek en Kwak). Ook een paar fragmentjes in de opnamestudio:

Nasynchronisatie Ducktales
http://www.youtube.com/watch?v=Fk3jDi3V ... re=related

De opnameleider (man met groene trui) is, volgens de comments, Arnold Gelderman. Hij heeft een heel bekende stem. Hij heeft zeker weten ook stemmen ingesproken voor Disney (volgens mij ook DuckTales), en volgens mij ook de begintune van 'Snorkels'. Klopt dit? (H@gar?)

Sorry, wat laat in mijn antwoord, maar ik kan de bovenstaande antwoorden in elk geval bevestigen.
Arnold Gelderman is begonnen qua nasynchronisatie als acteur, maar is al rap gaan regisseren. Ik heb van Bob van der Houven indertijd begrepen dat Arnold praktisch geheel Ducktales heeft geregisseerd.

Hij is een veelzijdig acteur, waarbij zijn eigen stem inderdaad de intro is van de Snorkels, alsmede de 'officiele' stem van Citroën reclames.
Echter, hij is beter bekend als Lumiere van Belle en het Beest, Kaa de Slang van Junglebook, de titelfiguur uit Robin Hood en Scar uit Lion King.
In mijn optiek 1 van de beste stemmenacteurs aller tijden, en iemand die ik voor mijn Disney-website toch heel graag nog eens zou willen interviewen... :)

Voor zover ik weet is hijoverigens inmiddels met pensioen. Dit weet ik echter niet zeker.

Hey,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
heel interessant hier!
altijd nederlandse stemacteurs geweldig gevonden.
Arnold Gelderman is gewoon een geniale man!

Maar even over pixar. Volgend jaar komt deel 3 uit van toy story!
Ik kan niet wachten.
En ik neem aan ook aan een nederlands nagesynchroniseerde versie.
Zullen we gelderman weer kunnen horen in toy story 3 of zal hij definitief gestopt zijn met inspreken?

Hier meer pixar liefhebbers? of fans van door arnold geregiseerde animaties.
Het succes van oa. nemo en de leeuwenkong hebben we aan hem te danken.
nielsgroffen
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma dec 21, 2009 8:07 pm

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten