Kerk verbiedt Donald Duck filmpje

Berichtdoor Elco8183 » zo nov 18, 2007 4:52 pm

Kerk verbiedt Donald Duck filmpje waarin Donald aan boord van de ark van Noach is. Het filmpje zou niet op waarheid berusten. Ik merk weinig verschillen met het bijbelverhaal dat ik ken, dus zie niet in waarom het verboden zou moeten worden.

Als het niet op waarheid zou berusten dan is het verhaal in de bijbel onwaar, wat niet uitslit dat andere verhalen ook niet op waarheid zouden berusten.

(overigens ben ik niet gelovig ;) )

Ik kende het filmpje niet, ziet er modern uit.
Hier de link: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/raar ... _op_a.html
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Goudglans » zo nov 18, 2007 5:05 pm

Ik vind het verbieden onzin, het verteld immers op een leuke manier het bijbelverhaal. In sommige normale films is het verdraaien van bijbelverhalen nog veel erger. Wat is hier mis aan?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Michiel P » ma nov 19, 2007 12:36 am

Kerk verbiedt Donald Duck-filmpje

Een filmpje van Donald Duck is niet meer toegestaan op de nagebouwde Ark van Noach in Sliedrecht. De korte video werd tot op heden gedraaid met een informatieve functie, maar de kerkenraad van de christelijk-gereformeerde gemeente dwong de organisatie van de Ark tot verwijdering van het filmpje. De raad stelt dat de video geen recht doet aan de waarheid. "We moeten altijd proberen bij het woord van God te blijven. Het filmpje schetst een beeld dat niet op waarheid berust", aldus een woordvoerder van de raad.

Het filmpje maakt deel uit van "Fantasia 2000", net als de eerste "Fantasia" een serie tekenfilmpjes bij (klassieke) muziekstukken. Humoristisch, ontroerend filmpje. (Let op het gezicht van Donald als er twee 'echte' eenden voorbijwaggelen.)

Tja, het zijn wel Pietjes Precies, hoor. In de Bijbel staat inderdaad nergens dat Donald Duck aan boord van de Ark was. Mogelijk is dat precies wat ze dwars zit. Overigens gaan er in het filmpje ook drie dieren niet aan boord: een eenhoorn, een draak en een griffioen, die de andere dieren staan uit te lachen. Ook verkeerd?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor MatroosDuck » ma mei 23, 2011 4:00 pm

Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten