Handgetekende animatie of 3D-animatie?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jan 09, 2009 9:02 pm

En waarom komt John Travolta ineens bij Disney binnenvallen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 10, 2009 5:26 am

Duckfan van Down Under schreef:En waarom komt John Travolta ineens bij Disney binnenvallen?

Het is niet ongebruikelijk voor Disney om bekende acteurs te gebruiken om stemmen in te laten spreken. Billy Joel deed Dodger in Oliver & Company; Robin Williams deed de Geest in Aladdin en Eddie Murphy deed Mushu in Mulan. Alleen in de CGI-films adverteren ze er expliciet mee, zoals ook bij Toy Story, toen ze adverteerden met de namen van Tom Hanks en Tim Allen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » ma jan 12, 2009 12:37 pm

Dat Miley Cyrus gehyped wordt voor Bolt is naar alle waarschijnlijkheid niet direct haar schuld.... ;)
En naar ik uit Amerikaanse recenties begreep is ze goed gecast, en op haar plek in de film. Dat vind ik belangrijker als het feit dat Disney hun sterretje wil uitmelken door haar naam te pas en te onpas te gebruiken....
Dreamworks doet dat al jaren, namen van celebs gebruiken om de film te promoten. En mensen gaan er met massa's naar kijken. Dus blijkbaar werkt het. Neem het ze eens kwalijk dan.....
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jan 12, 2009 8:17 pm

Wat is dit nou weer? Sterretje uitmelken? (Sorry, ik krijg de slappe lach!) Moeoeoeoe! Wie is zij? Clarabella Koe? En nog iets over "Sterretje": dus je komt een paar jaar op Disney Channel en wordt al meteen "Sterretje" genoemd? O ja, dit is Off-Topic. Richt dan maar en topic op met de naam "Sterretjes". Dus je tekent 6000 strippagina's en je wordt "The Duck Man" genoemd? :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jan 12, 2009 8:37 pm

Rockerduck schreef:Bolt is een voormalig project van Chris Sanders, de man achter Lilo & Stitch, maar die werd voortijdig van het project afgehaald, omdat hij het oneens was met de veranderingen die nieuwe baas Lasseter wilde doorvoeren.

Wat ik nu al tegen de film heb, is het opdringen van het nieuwe Disney-tienersterretje Miley Cyrus, die een stemmetje doet in de film en haar naam op de filmposter heeft staan. Miley Cyrus is de hoofdrolspeelster in het door Disney Channel gehypte Hannah Montana.

Het opdringen van het nieuwe Disney-tienersterretje? Nu merk ik pas echt dat jullie ouder zijn, en met jullie bedoel ik de oude(re) McDrakers. De gemiddelde tiener/puber vindt het helemaal te gek dat Hannah Montana (okee, Miley Cyrus) een stem inspreekt. Ick kan me daar heel goed in verplaatschen, ouden generatie.

En in Amerika zijn ze gek van HM dus hupsakee, iedereen naar de bioscoop. Ik ben in mei naar Disney Land Parijs geweest, en van tevoren zag ik op Jetix een reclame dat in juni Hannah Montana op tv komt. En in DLP waren ze al helemaal gek van HM. Een soort van sneak preview, want ik zeg altijd: Nederland is Klein VS. En in dit geval ook Klein Frankrijk. Want wat denk je, na 1 maand was in Nederland dezelfde Hannah-hype als in de VS en in Frankrijk. Dus ook in Nederland, Frankrijk en Engeland vliegt iedereen naar de bioscoop. Ja, ook in Engeland. Want ik zag ook op Jetix hoe ieder kind in Engeland fan was HM toen MC naar London ging. En het zal me niet verbazen als in Italie diezelfde hype rondloopt.

Dus: HM=kinderen=geld. Dat dezen ouden generatie met zijnen SNESSEN en NESSEN te oud is voor HM en daarom het niet leuk zal vinden als "dezen Han-nah Mont-tan-na" in den bioscoop komt isch gewoon eenen goed voorbeeld van eenen generatchiekloof. Nee, jullie zijn opgegroeid met Klassiekers als Ducktales, Darkwing Duck enzo in zoals mijn lerares Engels zegt "when I was young in Dinosaurtimes". Misschien wel met Steamboat Willie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 14, 2009 4:29 am

H@gar schreef:Dat Miley Cyrus gehyped wordt voor Bolt is naar alle waarschijnlijkheid niet direct haar schuld.... ;)
En naar ik uit Amerikaanse recenties begreep is ze goed gecast, en op haar plek in de film. Dat vind ik belangrijker als het feit dat Disney hun sterretje wil uitmelken door haar naam te pas en te onpas te gebruiken....
Dreamworks doet dat al jaren, namen van celebs gebruiken om de film te promoten. En mensen gaan er met massa's naar kijken. Dus blijkbaar werkt het. Neem het ze eens kwalijk dan.....

Ik zie een verschil. Bij Dreamworks gaat het om acteurs die hun sporen al hebben bewezen. Bij Miley Cyrus gaat het om het hypen van een nieuw tieneridooltje. Overigens vind ik het ook bloedirritant dat men adverteert met de namen van 'bekende stemmen' in animatiefilms. Ik hoor liever een anonieme stemacteur die zijn werk goéd doet, dan een bekende acteur waarbij je hem dóór de stem heen hoort. Ook in Nederlandse subs neemt men steeds vaker bekende Nederlanders. Ga toch weg, ik vind die oude dubs met mensen als Lex Goudsmit en Paul van Gorcum en noem ze allemaal maar op, véél mooier!

Duckfan van Down Under schreef:Het opdringen van het nieuwe Disney-tienersterretje? Nu merk ik pas echt dat jullie ouder zijn, en met jullie bedoel ik de oude(re) McDrakers. De gemiddelde tiener/puber vindt het helemaal te gek dat Hannah Montana (okee, Miley Cyrus) een stem inspreekt. Ick kan me daar heel goed in verplaatschen, ouden generatie.

En in Amerika zijn ze gek van HM dus hupsakee, iedereen naar de bioscoop.

Ja, dat zég ik: het uitmelken en hypen van een nieuw bubblegum-sterretje dat iedereen over een jaar weer vergeten is. Inderdaad: Disney gebruikt haar om tieners naar de bioscoop te lokken. Maar wat heeft dat van doen met kwaliteit? Ik vind dat cynisch.

Duckfan van Down Under schreef:Dus: HM=kinderen=geld. Dat dezen ouden generatie met zijnen SNESSEN en NESSEN te oud is voor HM en daarom het niet leuk zal vinden als "dezen Han-nah Mont-tan-na" in den bioscoop komt isch gewoon eenen goed voorbeeld van eenen generatchiekloof. Nee, jullie zijn opgegroeid met Klassiekers als Ducktales, Darkwing Duck enzo in zoals mijn lerares Engels zegt "when I was young in Dinosaurtimes". Misschien wel met Steamboat Willie.

:lol: Leuk!

Maar die 'ouden generatie' is niét te oud voor recente films als Lilo & Stitch (2002) of nieuwe Classics als The Princess and the Frog (komt uit in 2009). Dus gaat het om oud zijn of om kwaliteit?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » wo jan 14, 2009 1:11 pm

Rockerduck schreef:Ik zie een verschil. Bij Dreamworks gaat het om acteurs die hun sporen al hebben bewezen. Bij Miley Cyrus gaat het om het hypen van een nieuw tieneridooltje.

Mee eens..... Neemt niet weg dat het voor de marketing afdeling geen verschil maakt.... ;)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Ei » wo jan 14, 2009 4:35 pm

Rockerduck schreef:Overigens vind ik het ook bloedirritant dat men adverteert met de namen van 'bekende stemmen' in animatiefilms. Ik hoor liever een anonieme stemacteur die zijn werk goéd doet, dan een bekende acteur waarbij je hem dóór de stem heen hoort. Ook in Nederlandse [dubs] neemt men steeds vaker bekende Nederlanders. Ga toch weg, ik vind die oude dubs met mensen als Lex Goudsmit en Paul van Gorcum en noem ze allemaal maar op, véél mooier!

Vergis je niet. De inmiddels overleden bekende Nederlander Lex Goudsmit had ook een bekende stem.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 16, 2009 2:17 am

Terug on-topic! :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » vr mei 15, 2009 5:30 pm

H@gar schreef:Wall-E was inderdaad overigens ook erg sterk weer....

Ik weet niet wat jullie vinden, hoor! Maar Wall-e vind ik de slechtste pixar film óóóit, wegns in het begin oke toen was het zielig, maar daarna werd die een kluns, overdreven maf enz.
UP lijkt mij geweldig, een leuke film en origineel effect.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor H@gar » ma mei 18, 2009 9:53 am

mcDuck King schreef:
H@gar schreef:Wall-E was inderdaad overigens ook erg sterk weer....

Ik weet niet wat jullie vinden, hoor! Maar Wall-e vind ik de slechtste pixar film óóóit, wegns in het begin oke toen was het zielig, maar daarna werd die een kluns, overdreven maf enz.
UP lijkt mij geweldig, een leuke film en origineel effect.

Hij was eigenlijk al die tijd een tikkeltje klunzig. Hij rijdt over zijn huisdier heen, om een voorbeeld te noemen. Maar hij is in het begin van de film in een omgeving waar hij al honderden jaren rondrijd. Niet zo gek dat alles hem redelijk feilloos afgaat. Hij wordt een kluns als hij Eve tegenkomt, uit liefde, en hij is een kluns in de ruimte, omdat er opeens allemaal dingen om hem heen gebeuren, waarop hij niet weet hoe te reageren. Hij reageert op de manier die hem het beste lijkt: altijd vriendelijk, maar zeer naief. Heerlijk karakter, kan ik uren naar kijken!
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jun 04, 2009 9:13 pm

Nou ik niet, ik schaam me naar 4 uur.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Re: Handgetekende animatie of 3D-animatie?

Berichtdoor lansiko » wo sep 03, 2014 8:40 pm

Dit jaar of volgend jaar kan de handgetekende animatie weer terugkomen! Het wordt niet door Disney geproduceerd, maar door een paar Disney-animators, waaronder James Lopez. Zij gaan de film Hullabaloo maken, een film met een steampunk-thema over een meisje wiens vader is verdwenen (geloof ik).
De campaigne-video: https://www.youtube.com/watch?v=33NMLaTy7y4
Artikel: http://www.rotoscopers.com/2014/09/01/d ... hullabaloo

Afbeelding
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron