Film over het leven van Walt Disney (fictief)

Berichtdoor Luc » za aug 09, 2008 7:00 pm

Jullie als Disney-fanaten zouden jullie dat zien zitten dat er ooit een film over zijn leven zou uitkomen? Ik ben op dit idee gekomen toen ik de "The Aviator" met DiCaprio zag. Dat is een film die gaat over het leven van Howard Hughues, een groot vliegtuigontwerper, piloot en tevens filmproducent. Hij leefde ongeveer rond dezelfde periode als Disney, jaren '20, '30, '40 enz. Ook het lezen van die laatste biografie van Neal Gabler heeft me tot nadenken gezet.

Het lijkt me toch een leuk idee om te tonen hoe Disney leefde, werkte enzo. Of is het misschien een dom idee? Langs de andere, er zijn al zoveel biografiën over Disney verschenen dat dit toch mogelijk zou kunnen zijn?

Enkele vraagjes mocht die film realiseerbaar zijn:

1) welke studio gaat die maken? Warner Brothers of Universal bv. Disney Studio's zelf is eigenlijk niet helemaal eerlijk. Zijn kunnen dan in de film verwerken wat ze willen (bijvoorbeeld de waarheid een beetje verdraaien)

2) hoe moet die dan al beginnen? Vanaf zijn geboorte? Of vanaf een bepaald moment in zijn leven, bv. dat hij zijn eerste stappen in de filmwereld zet, ça 1920?

3) welke belangrijke personen die Disney in zijn studio heeft gehad moeten aan bod komen? Ub Iwerks natuurlijk al en Art Babbitt misschien ook maar bijvoorbeeld ook Carl Barks? Disney en Barks kwamen elkaar sporadisch tegen, alleen bij de zogenaamde storymeetings maar Barks heeft toch ook een belangrijke rol gespeeld, hetzij dan meer in de stripwereld! Moeilijk!!

4) welke mijlpalen moeten aanbod komen? Creatie van Mickey Mouse, Snow White en de andere tekenfilms maar ook bijvoorbeeld de staking uit 1941 en zijn reis naar Zuid-Amerika, ook het Disneyland idee. Misschien ook wat romantische momenten met zijn vrouw Lillian er in verwerken (geen erotische natuurlijk!)

5) belangrijkste vraag: wie zal Disney spelen? En ook bevoorbeeld Barks (mocht hij meedoen?)
Luc
New member
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za aug 09, 2008 1:41 pm

Berichtdoor admin » zo aug 10, 2008 1:54 pm

Dit topic is dubbel. Zie het andere topic:

Film over het leven van Walt Disney (fictief)
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=797
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten