Direct-to-video vervolgen

Berichtdoor Rockerduck » di jan 08, 2008 12:50 am

Dank voor de aanvulling, H@gar. Ik miste inderdaad 'Treasure Planet'. Fijn dat die plannen gecancelled zijn. Hopelijk heb ik Disney niet op ideeën gebracht.

Ik ken de 'Hercules'-tekenfilmserie. Die vond ik zeer geslaagd; leuker dan de film. De serie speelt zich af 'tijdens' de film, als Hercules nog in training is bij Phil en naar school gaat.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » di jan 08, 2008 5:57 pm

Ik moet je bekennen, een soort vervolg op Treasure Planet had ik wellicht kunnen waarderen....
Die film lijkt volledig voor mij gemaakt, helemaal mijn smaak. Briljante karakters, mooi gebruik van muziek EN CGI animatie, en toch ook hele mooi 2D-werk.
De ontsnapping van Silver geeft een kleine aanzet tot een tweede avontuur tussen deze 2 meesterlijke hoofdfiguren...

Maar Disney kan zijn tijd beter besteden aan films als Princess and the Frog! ;)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 08, 2008 11:40 pm

Van wat ik van die film heb gezien, lijkt het mij juist helemaal niks, eerlijk gezegd.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 09, 2008 8:15 pm

Luigi schreef:Er worden bij mij thuis al grapjes gemaakt over het jaar 2020 waarin er aankondigingen komen voor 'Bambi 6'.

Ik denk altijd aan PS4, PS5, PS6. :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » za jul 24, 2010 7:02 pm

Rockerduck schreef:Een topic om te praten over de stortvloed aan direct-op-video/dvd vervolgen op Disney Classics, die de laatste jaren is verschenen. Wat vinden jullie daar van? Wat vind je van de kwaliteit?

Ik vind de kwaliteit van het vervolg op De Klokkenluider bijzonder triest. Maar verder heb ik niks tegen de vervolgen. Ik vind Disney films bijna altijd wel leuk en boeiend.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » za jul 31, 2010 6:27 pm

Het licht bij mij totaal aan de classic zelf of ik het vervolg koop. De tweede versie van de 101 dalmatieërs vond ik om te huilen zo slecht terwijl ik de eerste film zo leuk vond. Ook inderdaad die van de klokenluider vond ik slecht. Maar de eerst film van de klokkenluider vond ik ook slecht dus dat had ik wel verwacht. Over het algemeen heb ik nooit een 2 versie van een film beter gevonden als de eerste.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Re: Direct-to-video vervolgen

Berichtdoor Michiel Q » za jan 09, 2016 11:57 pm

Uit het (overbodige) topic "vervolgdelen disney films":
Odile schreef:Veel disney classics hebben een opvolger, maar soms zijn dat heel slappe verhaaltjes. Ik heb bijvoorbeeld cinderella 2 en 3 gezien. Ik vond 2 heel slecht, maar 3 heel leuk. Dus wat vinden jullie van deze en andere vervolgdelen van disney films?

Een aantal jaren geleden waren allerlei Disney-films en hun vervolgen vrijelijk beschikbaar via YouTube. Ik heb toen een flinke inhaalslag gedaan, qua Classics. Ik was wel nieuwsgierig naar de vervolgdelen, maar 't is me niet gelukt er ook maar één uit te kijken. De kwaliteit is gewoon te beroerd. Een uitzondering was "De Reddertjes in Kangoeroeland", maar die zag ik in de bioscoop en de animatie is ook van goede kwaliteit. (Dat geldt dan weer niet voor de DuckTales-film "The Treasure of the Lost Lamp", die wél in de bioscoop te zien was, maar nauwelijks beter is dan de DuckTales-afleveringen.)

Vervolgdelen die goed staan aangeschreven zijn inderdaad Cinderella 3 ("A Stitch in Time"), "Aladdin en de Dievenkoning" en Bambi 2. Ik kan daarover niet meepraten. De eerste twee heb ik niet gezien en bij Bambi 2 ben ik vrij snel afgehaakt. Niet vanwege de animatie, maar vanwege het verhaal en de dialogen.

Ik zag een stukje van "The Hunchback of Notre Dame 2". Dat die film überhaupt bestaat is voor literatuurliefhebbers moeilijk te verteren, want in het boek sterven Quasimodo en Esmeralda. Hoezo vervolg? Tja, Disney. :rolleyes: Nou ja, dat vervolg schijnt slecht te zijn, maar ik vond de introductie van de slechterik wel leuk gedaan. De schurk is namelijk een acteur die onder een laag make-up, kleding, corsetten en pruiken een lelijk kaal mannetje blijkt te zijn. Dat zie je dan in een kleedkamer-scène. Tegelijk is dat natuurlijk weer ontzettend stigmatiserend voor mannen die make-up gebruiken! :O
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Direct-to-video vervolgen

Berichtdoor admin » di jan 19, 2016 7:00 pm

Link naar bedoelde topic 'vervolgdelen disney films':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=5&t=3350

Uit het (andere) topic 'vervolgdelen disney films':

16 Jan 2016 11:47 am, Odile schreef:Mulan 2 is ook erg leuk, maar natuurlijk is mulan stukken beter.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=66886#p66886
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Direct-to-video vervolgen

Berichtdoor Odile » za feb 20, 2016 10:40 am

Ik heb de trailer van The little Mermaid 2 gezien en die lijkt me heel zoetsappig. Deel 3 kan mischien nog wel wel. Volgens mij gaat deel 2 over dat Ariel een dochter krijgt, maar die wil juist wel een zeemeermin worden. Een beetje ver gezocht, vind ik.
Odile
Member
 
Berichten: 11
Geregistreerd: zo jan 03, 2016 5:22 pm

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron