Tangled (Rapunzel)

Berichtdoor Rubberduck » za jul 31, 2010 8:11 pm

Ik heb er zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo dec 08, 2010 10:04 pm

Is hij inmiddels al niet uit in de bioscoop? Ik zie dat hij hier in Nijmegen al draait, maar dan alleen de NL versie in 3D..
Heeft iemand hem hier al gezien?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 13, 2010 1:21 am

De film heet in Nederland gelukkig gewoon Rapunzel. De eerdere, Amerikaanse trailer, doet een beetje DreakWork-achtig aan. Disney probeert in de VS heel krampachtig iedere associatie met prinsessen en sprookjes te vermijden, na de tegenvallende opbrengst van The Princess and the Frog. Door de nadruk te leggen op de mannelijke held probeert Disney meer jongetjes naar de bioscoop te lokken. Eigen schuld natuurlijk van Disney; door de hele 'Princess'-merchandising line (van dekbedovertrekken en poppen tot thermometers --ja, echt, je kunt Ariel letterlijk in je reet steken!) heeft het bedrijf haar eigen imago danig verpest.

Gelukkig zijn er nog de Japanners! Die maakten een trailer die de film heel wat meer recht doet. Die de film niet afschildert als een imitatie van DreamWorks. Een trailer die durft ook drama en spanning te laten zien. De Japanse trailer doet hopen op een echte ouderwetse Disney Classic:

http://www.youtube.com/watch?v=CXMmlB3aHXQ

De film zelf heb ik nog niet gezien. Hopelijk komende week. Ik moet er wel voor naar Eindhoven, want in mijn stad draait de film gek genoeg alleen in het Nederlands en 's middags. Dat is bij meerdere Pathe's het geval (het vroege tijdstip). Alleen in Den Haag, Amsterdam en Rotterdam draait de film ook 's avonds. Dat zouden ze met een Pixar-film niet doen. Kennelijk wordt Disney toch steeds meer als enkel iets voor de kids beschouwd.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma dec 13, 2010 2:03 am

Véél betere trailer. Dit spreekt me al een stuk meer aan! Hier lijkt het verhaal tenminste niet ondergeschikt aan de grappen, die in de Amerikaanse trailer de overhand lijken te hebben. Ook al versta ik er niks van, doet dit me meer denken aan de manier van vertellen van bijvoorbeeld Aladdin, waarin nog wat mysterie zat.

The Princess and the Frog vond ik een goede film, prachtig geanimeerd, alleen miste ik hier wat memorabele liedjes. Aangezien Alan Menken hier de score weer verzorgt, hoop ik dat dat goed zit.
Ik zag op imdb wat concept art voor deze film. Ik had gehoopt dat ze in die stijl bleven. Van het originele plan om er een levend schilderij-achtig iets van te maken, zie ik te weinig terug. Volgens mij zijn we daar ook nog niet ver genoeg voor gekomen met de techniek. Het is ook veel moeilijker om met een computer gegenereerd model de illusie te wekken dat iets getekend is, dan om het realistisch te laten lijken.
http://www.imdb.com/media/rm920686080/tt0398286 vanaf deze foto zijn er wat schilderijen die als concept art hebben gediend denk ik.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » za dec 18, 2010 5:50 am

Vandaag de film gezien! Waanzinnig goed! Echt 'classic Disney'.

Oké, van originaliteit kan Rapunzel niet echt beschuldigd worden, want de film volgt vrij trouw de formules van de jaren '90 musicals, maar de uitwerking is -in tegenstelling tot Princess and the Frog- uitstekend. Die laatste film probeerde veel te geforceerd te laten zien dat ze een terugkeer was naar de musicals van de jaren '90; Rapunzel voelt veel natuurlijker aan. En heeft het betere script, de betere animaties en vooral de betere personages. Rapunzel zelf komt heel overtuigend over, voor een groot deel door het voicework van Mandy Moore, over wie ik eerst nog twijfels had, maar ze heeft het heel goed gedaan. Ze overtuigt echt volledig. De 'love interest' Flynn Rider is een vrolijke avonturier met een backstory; niet de saaie prins van weleer. Verder leuke sidecharacters (maar gelukkig helemaal niet allesoverheersend en vervelend, zoals in Princess and the Frog). Helaas zijn de liedjes redelijk vergetenswaardig, maar de visuals zijn wel helemaal goed.

Tijdens de film hoorde ik al veel positieve feedback uit het publiek, maar vooral naderhand hoorde ik links en rechts veel mensen enthousiast praten over hoe goed de film wel niet was. Ik zou zeggen: gaat dat zien!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za dec 18, 2010 2:49 pm

Ik ga hem binnenkort eens bekijken, klinkt goed! Jammer van de liedjes, maar zo goed als de soundtrack van The Little Mermaid, ik denk dat dat nog wel even duurt.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za dec 18, 2010 3:23 pm

Rubberduck schreef:Vandaag de film gezien! Waanzinnig goed! Echt 'classic Disney'.

Oké, van originaliteit kan Rapunzel niet echt beschuldigd worden, want de film volgt vrij trouw de formules van de jaren '90 musicals, maar de uitwerking is -in tegenstelling tot Princess and the Frog- uitstekend. Die laatste film probeerde veel te geforceerd te laten zien dat ze een terugkeer was naar de musicals van de jaren '90; Rapunzel voelt veel natuurlijker aan. En heeft het betere script, de betere animaties en vooral de betere personages. Rapunzel zelf komt heel overtuigend over, voor een groot deel door het voicework van Mandy Moore, over wie ik eerst nog twijfels had, maar ze heeft het heel goed gedaan. Ze overtuigt echt volledig. De 'love interest' Flynn Rider is een vrolijke avonturier met een backstory; niet de saaie prins van weleer. Verder leuke sidecharacters (maar gelukkig helemaal niet allesoverheersend en vervelend, zoals in Princess and the Frog). Helaas zijn de liedjes redelijk vergetenswaardig, maar de visuals zijn wel helemaal goed.

Tijdens de film hoorde ik al veel positieve feedback uit het publiek, maar vooral naderhand hoorde ik links en rechts veel mensen enthousiast praten over hoe goed de film wel niet was. Ik zou zeggen: gaat dat zien!

Ik word haast weggeblazen van je reactie, Rockerduck! Zo positief ben ik je de laatste tijd niet meer gewend! :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 20, 2010 9:06 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik word haast weggeblazen van je reactie, Rockerduck! Zo positief ben ik je de laatste tijd niet meer gewend! :)

Tja, credit where credit is due... Het is dan ook een heel geslaagde film geworden. De Japanse trailer van hierboven bevat originele Engelse dialoog, en anders kun je op de site van Pathé een trailer bekijken om een indrukje te krijgen.

Om dan nog maar eens mijn oude mopper-ik uit de kast te halen: wat jammer dat de Donald Duck al jaren niks meer doet aan Disney-tekenfilms. De laatste keer was geloof ik, met Tarzan in 1999. Ik herlas laatst wat Ducks uit de jaren '90 en het ging echt om de haverklap over The Lion King, Pocahontas en Hunchback of Notre Dame. Met speciale voorplaten, prikprenten, strips en prijzenfestivals.

Had ik bij Rapunzel ook wel willen zien. Ik denk dat zoiets de kaartverkoop in Nederland bijna doet verdubbelen, aangezien Donald Duck door zoveel mensen gelezen wordt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di dec 21, 2010 5:48 pm

Rubberduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik word haast weggeblazen van je reactie, Rockerduck! Zo positief ben ik je de laatste tijd niet meer gewend! :)

Tja, credit where credit is due... Het is dan ook een heel geslaagde film geworden. De Japanse trailer van hierboven bevat originele Engelse dialoog, en anders kun je op de site van Pathé een trailer bekijken om een indrukje te krijgen.

Om dan nog maar eens mijn oude mopper-ik uit de kast te halen: wat jammer dat de Donald Duck al jaren niks meer doet aan Disney-tekenfilms. De laatste keer was geloof ik, met Tarzan in 1999. Ik herlas laatst wat Ducks uit de jaren '90 en het ging echt om de haverklap over The Lion King, Pocahontas en Hunchback of Notre Dame. Met speciale voorplaten, prikprenten, strips en prijzenfestivals.

Had ik bij Rapunzel ook wel willen zien. Ik denk dat zoiets de kaartverkoop in Nederland bijna doet verdubbelen, aangezien Donald Duck door zoveel mensen gelezen wordt.

Inderdaad jammer. Ik geloof dat Disney dat niet meer in het contract met Sanoma had staan? Vraag me af wat Disney's reden daarvoor zou zijn, of juist Sanoma's reden? Vond de filmstrips ook wel leuk vroeger, maar als ik ze teruglees wat minder. De films staan nog wel bij de prijzen en zo, maar volgens mij niet meer in de brievenbus, of heb ik dat gemist?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo nov 13, 2011 12:31 am

Ik heb hem eindelijk gezien; een zeer mooie film! Echt Disney, met een sprookje, liedjes, grappige bijfiguren... maar ook modernere humor die erg grappig is en minder standaard personages; ditmaal geen kleurloze prins.

Gaat dat zien!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron