Tangled (Rapunzel)

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 9:18 pm

Van topic 'Terug naar 2D animatie':
2007-01-03, DisneyRemc°o° schreef:Een veelbelovende film die in 2009 uit zou komen, Rapunzel, is niet in het hele verhaal besproken. Ook dit zou een computer geanimeerde ilm worden, maar dan op hele andere manier dan we nu kennen. Of uiteindelijk deze film toch nog als 2D film uitgebracht zal worden is nog niet echt duidelijk. Volgende laatste berichten van Glen Keane (regisseur) zou de film gewoon in computer animatie uitgevoerd worden. Maar deze berichten zijn wel al weer wat ouder.

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=209#p209

EDIT: titel gewijzigd. (was 'Rapunzel')
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op wo mei 05, 2010 8:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 03, 2010 6:17 pm

Nou, nou... Wat een gebrek aan interesse voor aankomende Disney-films, zeg. Nul reacties sinds 2007? Deze film ziet er veelbelovend uit. De titel is ondertussen door Disney gewijzigd in Tangled. De filmmaatschappij was teleurgesteld in de opbrengsten van The Princess and the Frog en vreesde dat het kwam door de 'meisjesachtige' uitstraling van de film. Nu denkt Disney dat jongetjes niet doorhebben dat Tangled gewoon weer een prinsesjes-film is.

Het verhaal van de film: wanneer de ruige prins Flynn Ryder (stem van Zachary Levi) een verlaten toren kiest als zijn nieuwe schuilplaats, heeft hij geen idee dat de toren al bezet is, door een prinses die als kind gekidnapt werd. Repelsteeltje (stem van Mandy Moore), die op magische wijze d'r haar kan controleren, ziet de prins als haar ontsnappingsmogelijkheid en een kans op een avontuurlijk leven; een leven dat haar kan herenigen met haar ouders.

Teaser trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=t8-EEYLNVsw

De film is geheel computer-geanimeerd, maar op een dergelijke wijze dat het eruit ziet als handgeschilderde tekeningen. De gedachte was om een 'levend schilderij' te creeëren. Hieronder een paar voorbeelden, waarvan de meesten trouwens 'clipart' zijn (promotionele tekeningen). Er zijn helaas nog maar heel weinig 'screencaps' (beelden uit de film) beschikbaar.

Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Michiel P » ma mei 03, 2010 10:19 pm

Rubberduck schreef:Repelsteeltje (stem van Mandy Moore), die op magische wijze d'r haar kan controleren, ziet de prins als haar ontsnappingsmogelijkheid en een kans op een avontuurlijk leven; een leven dat haar kan herenigen met haar ouders.

De prinses heet Raponsje, niet Repelsteeltje. Dat is een mannetje uit een ander sprookje. Zien jullie trouwens hoe Raponsje op het tweede plaatje de klassieke Kleine Zeemeermin-pose aanneemt? Vast om het publiek op slinkse wijze ervan te overtuigen dat "Tangled" minstens zo geweldig is.

Vergelijk: http://www.forum-film.co.il/CoverImages/715.jpg
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma mei 03, 2010 10:43 pm

'Raponsje'? Nooit van gehoord! Maar je hebt helemaal gelijk: Repelsteeltje is natuurlijk een heel ander sprookje! Wat goed dat die vergelijking je meteen is opgevallen. Ik had er nog niet aan gedacht. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Eerdere eigen computer-producties van Disney hebben me nooit getrokken (Bolt, Chicken Little), maar dit ziet er veelbelovend uit, vooral vanwege de 'handgeschilderde look'.

Ik ben er een beetje huiverig voor, gezien de lange, moeizame ontstaansgeschiedenis en het ontslag van Glenn Keane als regisseur. Aan de andere kant: Keane is een briljante animator, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij ook een goede regisseur is. We wachten af. Ik hoop dat Disney snel meer beelden vrijgeeft.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 03, 2010 11:10 pm

Het ziet er wel mooi uit, maar toch is nog wel te zien dat het 3D animatie is. Kijk maar naar de stoel, de poten dan, daar zit nog teveel 3D-achtigs in naar mijn smaak.
Ook lijkt dit weer een prinsessen film te worden.. Daar zijn er al aardig wat van geweest, terwijl er zoveel andere sprookjes zijn.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 04, 2010 9:40 pm

Zouden we dit topic nu niet moeten hernoemen als "Tangled, Disney's 50ste Classic" aangezien de film niet Rapunzel gaat heten?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » di jun 22, 2010 1:21 am

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar deze film. Van de échte trailer word ik in ieder geval heel, héél, HEEL blij±

Tangled- trailer
http://www.youtube.com/watch?v=lJz0NmIah8I

Dit zou wel eens de comeback van Disney kunnen worden, die The Princess and the Frog niet werd.

Interessant is overigens dat de trailer de nadruk legt op het mannelijke personage Flynn Rider, i.p.v. Rapunzel. Dat is overduidelijk een marketing-strategie. Disney denkt dat Princess and the Frog het zo matig deed doordat het een 'prinsessenfilm'-film is, en daarom proberen ze nu de jongetjes te overtuigen déze film toch te gaan zien.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di jun 22, 2010 9:54 pm

Ik kan er niet echt enthousiast voor worden. Sowieso kan 3D animatie me niet echt bekoren, of getekende personen in traditionele Disney tekenfilms.
Disney gebruikt nog steeds dezelfde poses, gezichtstructuren etc als in de tijd van Aladdin en de Kleine Zeemeermin.
Je kunt niks interessants doen in dat soort tekeningen/beelden, met alleen maar emoties, maak er dan een speelfilm van.
Daarom zijn juist de dieren en rare figuren in dat soort films zo leuk, die doen gek, kunnen vreemde bekken trekken, worden in elkaar gedrukt etc..

Ik zit meer te wachten op een tekenfilm of animatie film met een cartoon achtig iets, dan de starre 3d wereld. Die hebben we nu wel genoeg gezien.
Ik zie ook weinig verschil tussen deze 'sprookjeswereld' en die van Shrek. Het ziet er naar mijn mening ook niet bepaald uit als een schilderij.
Laat ze zoiets dan ook flink in de stijl laten terugkomen, moet toch kunnen met die 3D technologie.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » wo jun 23, 2010 2:09 am

McDuck Menu schreef:Ik kan er niet echt enthousiast voor worden. Sowieso kan 3D animatie me niet echt bekoren, of getekende personen in traditionele Disney tekenfilms.

Die toevoeging achter de komma begrijp ik niet goed. Wat bedoel je daar precies mee? Ik bedoel, alles in een traditionele Disney tekenfilm is -het woord zegt het al- getekend. Dus...?

McDuck Menu schreef:Disney gebruikt nog steeds dezelfde poses, gezichtstructuren etc als in de tijd van Aladdin en de Kleine Zeemeermin.
Je kunt niks interessants doen in dat soort tekeningen/beelden, met alleen maar emoties, maak er dan een speelfilm van.
Daarom zijn juist de dieren en rare figuren in dat soort films zo leuk, die doen gek, kunnen vreemde bekken trekken, worden in elkaar gedrukt etc..

Dat is nou net waar Disney niet naar streeft. Disney wilde altijd met hun tekenfilms een geloofwaardig verhaal kunnen overbrengen. Zodra menselijke personages dat soort pure tekenfilmcapriolen uit gaan halen, is het verhaal niet meer geloofwaardig. Hoewel Lilo & Stitch toch wel als uitzondering op die regel gezien kan worden, zij het klein. Niet dat de menselijke personages nou tekenfilm-achtig gingen bewegen of handelen, maar hun design was toch erg cartoony, en absoluut niet realistisch. En toch maakte Disney er een geloofwaardig verhaal van; hun beste in jaren.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 23, 2010 2:52 am

Dat bedoelde ik dus. Bij The Emperor's New Groove zag je dat ook wat meer terug, vergelijk die stijl en vrijheid eens met John Smith uit Pocahontas. Ik vind het gewoon leuker om te zien als een figuurtje wat losser getekend wordt. Ik denk dat het de Disney films goed zou doen als ze iets meer die kant opgingen. Niet zozeer realisme verliezen, maar meer expressie, vrijheid in de tekeningen. Maar goed zo denk ik erover.

Tangled springt er voor mij ook niet echt uit als een uniek concept. Ook is het heel moeilijk om stijl aan te brengen in zo'n film, soms lukt dat wel, maar hier zie ik dat nog niet echt.

Ik bedoelde met getekende personen: Menselijke figuren in de traditionele tekenfilms.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 23, 2010 11:38 am

Iemand in de reacties onder de video vergelijkt het met 'Shrek'. Misschien dat ik daardoor gekleurd was, maar het deed mij ook wel heel erg aan Shrek denken. En we weten dat de grote tekenfilmstudio's elkaars grote successen heel erg nadoen de laatste tijd.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » do jun 24, 2010 2:13 am

McDuck Menu schreef:Ik bedoelde met getekende personen: Menselijke figuren in de traditionele tekenfilms.

Wat vind je daar dan niet goed aan? Het zijn wel dé hoofdfiguren van de meeste Disney-films, dus het lijkt me lastig genieten van hun films als je de hoofdpersonages niet kunt luchten.

Ridder ter Geit schreef:Iemand in de reacties onder de video vergelijkt het met 'Shrek'. Misschien dat ik daardoor gekleurd was, maar het deed mij ook wel heel erg aan Shrek denken. En we weten dat de grote tekenfilmstudio's elkaars grote successen heel erg nadoen de laatste tijd.

Interessant. Of het Ultimate Disney forum werd die vergelijking ook vaak gemaakt. Ik snap de vergelijking wel, maar om nou twee films die zich allebei in een middeleeuwse setting afspelen en computer-geanimeerd te zijn nu meteen te vergelijken, lijkt me een stap te ver. Overigens is de trailer erg op jongens gericht en legt de nadruk op grappen. Ik heb begrepen dat dit enkel een marketing-strategie is en dat de film toch echt over Rapunzel gaat.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 24, 2010 10:48 am

Gebaseerd op de trailer vind ik de tekeningen, de humor en de vlotte manier van grappen maken rond sprookjes erg op Shrek lijken. Ook vind ik, in elk geval in de trailer, de hoofdpersoon niet zo'n standaard-prins, maar een anti-held figuur, die een prinses ontdekt in een toren. Ik kan goed begrepen dat iemand die de trailer ziet het er wel erg veel op vind lijken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » vr jun 25, 2010 1:00 am

Ridder ter Geit schreef:Gebaseerd op de trailer vind ik de tekeningen, de humor en de vlotte manier van grappen maken rond sprookjes erg op Shrek lijken. Ook vind ik, in elk geval in de trailer, de hoofdpersoon niet zo'n standaard-prins, maar een anti-held figuur, die een prinses ontdekt in een toren. Ik kan goed begrepen dat iemand die de trailer ziet het er wel erg veel op vind lijken.

Misschien komt dit dan toch weer als een boemerang terug bij Disney. Ze hebben die bedoeld om jongeren (en vooral jongens) te trekken, maar mosschien denken die inderdaad: "seen that, done that". Het zou voor Disney een ramp zijn als mensen er al bij voorbaat vanuit gaan dat het een kloon is van Shrek.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 25, 2010 9:50 am

Het kan natuurlijk er natuurlijk ook voor zorgen dat het wel een succes wordt. Shrek is ook heel populair, dus als ze een film in die stijl verwachten gaan ze daar misschien juist graag heen. Als de film anders is kunnen ze echter wel teleurgesteld de bioscoop weer verlaten.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron