Up

Berichtdoor DuckBoy » ma nov 09, 2009 5:38 pm

Pathe is van oorsprong een Nederlandse bioscoopketen, maar dat betekent niet dat er veel Franse invloeden zijn. De naam Pathe is ook frans en daarom ook die haan zoals Elco al zij het nationaal simbool van Frankrijk
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 02, 2010 1:03 am

Ik heb hem vandaag nog in 3d in de bioscoop gezien. Hele leuke film! Typische Pixar humor en effecten, maar net wat meer diepgang in de personages. En dan vooral die van Carl; leuk persoon!
Pixar gaat zeker vooruit qua personages en achtergronden. En originele leuke frisse ideeen hadden ze altijd al.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 02, 2010 3:32 pm

Michiel P schreef:Padvinder Russell mag misschien een sidekick heten, maar is ook nodig als tegenspeler voor Carl. Hun relatie ontwikkelt zich volgens de regels van de buddy movie, maar het verhaal draait daar niet om. De pratende hond is precies dat - een pratende hond. Het beest heeft een halsband die zijn gedachten verwoordt, maar het blijven hondengedachten. Erg amusant. :lol:

Inderdaad. Al heb ik hondengedachten nóg realistischer en grappiger vertaald gezien in dit Dexter-filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=MAvhj2YdSDo

Toen ik dit filmje zag vond ik het principe ook al erg leuk; ik al die films zijn pratende dieren ineens een soort mensen. Maar in dit filmpje bleek een pratende labardor ineens nog steeds gewoon een hond.
Leuk dat dit idee ook in Up terug komt!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » zo jan 03, 2010 12:01 pm

Ik heb hem nu ook eindelijk gezien, samen met m'n zusjes en vader, en tja, het is nog steeds wat we van Disney mogen verwachten, een geweldige familiefilm. Ik vond 'm ook supertof. Vooral die hond vonden we met z'n allen supergrappig, en het was allemaal mooi geanimeerd, helemaal niet zo gladjes en plastic als de andere animatiefilms die ik heb gezien, maar echt met een speciaal soort 'sfeertje' dat bij de film hoort.

Nu wachten op het deel 2 :)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jan 03, 2010 2:48 pm

Caspar schreef:Ik heb hem nu ook eindelijk gezien, samen met m'n zusjes en vader, en tja, het is nog steeds wat we van Disney mogen verwachten, een geweldige familiefilm.

Dit is niet van Disney. Dit is van Pixar. Dit is wat we van Pixar mogen verwachten, niet van Disney.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » zo jan 03, 2010 3:14 pm

't Is toch zeker een Disney-Pixar productie?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Fuzzy » zo jan 03, 2010 3:29 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Caspar schreef:Ik heb hem nu ook eindelijk gezien, samen met m'n zusjes en vader, en tja, het is nog steeds wat we van Disney mogen verwachten, een geweldige familiefilm.

Dit is niet van Disney. Dit is van Pixar. Dit is wat we van Pixar mogen verwachten, niet van Disney.

Het is een Disney/Pixar film. Disney heeft hier wel degelijk aan meegewerkt.
Klik!
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 2:38 am

Ridder ter Geit schreef:
Michiel P schreef:De pratende hond is precies dat - een pratende hond. Het beest heeft een halsband die zijn gedachten verwoordt, maar het blijven hondengedachten. Erg amusant. :lol:

Inderdaad. Al heb ik hondengedachten nóg realistischer en grappiger vertaald gezien in dit Dexter-filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=MAvhj2YdSDo

"Deze video is verwijderd in verband met het schenden van de gebruiksvoorwaarden."
Bedoel je Dexter's Laboratory, van Cartoon Network?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 13, 2010 9:22 am

Jep, die heeft een aantal zeer briljante afleveringen ertussen zitten.

Hier is het filmpje nog wel te bekijken:
http://www.trilulilu.ro/alecsutz/e9b5aaf4ce1ffe
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Michiel P » wo jan 13, 2010 3:13 pm

Op die website hebben ze de woordgrap in de titel niet begrepen. Ze noemen het filmpje "Dexter's Laboratory - A Story", maar zo heet het niet. De eigenlijke titel is "Dexter's Lab: A Story", waarbij "Lab" ook "Labrador" kan betekenen. Bovendien lijkt de lettercombinatie "Lab: A Story" op "Laboratory". Het titelbeeld is dus een variatie op het logo van de show.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 14, 2010 8:59 am

Tja, die hele website is ook in een andere taal dan Engels, dus Engels is sowieso niet hun eerste taal, denk ik.

Maar wat vond je van de hond uit dit filmpje?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten