Een tekenfilmserie: The Life and Times of Scrooge McDuck (fi

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo jan 10, 2007 8:10 pm

Dit topic is een beetje moeilijk plaatsbaar, omdat het eigenlijk ook wel onder Carl Barks hoort. Vandaag zat ik een beetje te dagdromen over een mogelijke tekenfilmserie over Dagobert Duck. En dan doel ik niet op een Ducktalesachtige serie, maar echt een serie naar de verschillende albums die er zijn. Een goed voorbeeld daarvan is natuurlijk 'The Life and Times of Scrooge McDuck' van Don Rosa, maar er zijn uiteraard ook genoeg Carl Barks verhalen die een toevoeging op deze serie zouden kunnen leveren. Waar het mij in ieder geval om gaat is het volgende:

Zouden de Ducks deel uit kunnen maken van een TV/serie, waarin de Ducks op een heel andere manier worden neergzet dan we van ze gewend zijn op TV gebied. Deze serie zou veel emotioneler en volwassener worden dan het Ducktalesniveau. Uiteraard wordt dit wel topanimatie (zoals we gewend zijn van de nieuwere vervolgfilms bijvoorbeeld. Denk aan Bambi 2).

Denken jullie dat ze van deze Dagobert Duck verhalen een geslaagde serie kunnen maken?

*EDIT*: Topic verplaatst van subforum 'Don Rosa' naar 'Disney films'.
Laatst bijgewerkt door DisneyRemc°o° op wo jan 10, 2007 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 10, 2007 8:43 pm

In essentie is dit natuurlijk een strip. Maar er wordt wel vaak gezegd dat Barks strips bijna storyboards voor tekenfilms zijn, dus misschien kan dit er nog wel heel goed uitkomen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Lucas » wo jan 10, 2007 9:30 pm

Stuur eens een e-mail naar die mannen van Disney, wat ze ervan vinden.
Lucas
 

Berichtdoor Die mannen van Disney » wo jan 10, 2007 9:48 pm

Never mind, we are already here at the great site of McDrake. We check this interesting site daily.

Hm.. a cartoon show about the Life of Scrooge, you say? And who might this Scrooge be? One of those dolls at Disney land... ah, and he also starred in some old cartoons, DuckTales...

Listen, kid, we might want to show some old DuckTales on dvd if it sells, but do you know how much such a series kost? We might be made out of money, but we want to keep that ourselves!

How many people know those vague cartoon books you freaks read? We just need some cute animals from Disney classics to make cheap sequels about in cheap countries and THEN the money pours in.
Die mannen van Disney
 

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 1:56 am

Het zou leuk zijn, als de serie van Rosa wordt aangevuld met de Barks-feiten die Rosa er opzettelijk uit gedonderd heeft (Miss Penny Wise, The magic hourglass).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Die mannen van Disney » do jan 11, 2007 11:02 am

What are you talking about man? Penny Wise? Hourglass? Rosa? I can't hear you with these banknotes in my ears.

Grow up, man! Don't read silly cartoons! Make big bucks like us!
Die mannen van Disney
 

Berichtdoor Vrouwen van die mannen » do jan 11, 2007 1:08 pm

Die mannen van Disney schreef:Rosa? I can't hear you with these banknotes in my ears.

:lol:
Vrouwen van die mannen
 

Berichtdoor Die mannen van Disney » do jan 11, 2007 2:34 pm

O dear... what are you doing here? This is business! Start hobbying or something! Shuh!
Die mannen van Disney
 

Berichtdoor Kjell » do jan 11, 2007 11:44 pm

Als ze er een tekenfilm van willen makne, moet ze toch een stem voor Donald vinden, anders komt er niks van terecht. Sorry Clarence.

Of ze maken er een Ducktales achtig iets van.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:48 pm

Kjell schreef:Als ze er een tekenfilm van willen makne, moet ze toch een stem voor Donald vinden, anders komt er niks van terecht. Sorry Clarence.

Er zijn toch genoeg imitators die Donald's stem kunnen nadoen? Voor de andere stemmen kunnen ze wat mij betreft kijken naar DuckTales. Maar er zullen ook hoop 'nieuwe' figuren zijn, die nooit in een tekenfilm zijn verschenen.

Naja, dit is ook slechts allemaal fanfictie. Ze zullen waarschijnlijk nooit zo'n serie uitbrengen.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor coolojw » vr jan 12, 2007 4:59 pm

donald komt er maar heel even in voor
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Die mannen van Disney » vr jan 12, 2007 6:09 pm

Clarence has served us well. Kids like the 'snatering' Duck. DuckTales is a bit old, nowadays. 80's like. Cheap enough to put on dvd, but not for kids nowadays.

We try 'Bambi 3' first. With a bit of space aliens, Japanes style violence, chicks en cute pets. That must be a winning combination, since other networks did it before and they made money.
Die mannen van Disney
 

Berichtdoor Kjell » vr jan 12, 2007 10:10 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Kjell schreef:Als ze er een tekenfilm van willen makne, moet ze toch een stem voor Donald vinden, anders komt er niks van terecht. Sorry Clarence.

Er zijn toch genoeg imitators die Donald's stem kunnen nadoen? Voor de andere stemmen kunnen ze wat mij betreft kijken naar DuckTales. Maar er zullen ook hoop 'nieuwe' figuren zijn, die nooit in een tekenfilm zijn verschenen.

Naja, dit is ook slechts allemaal fanfictie. Ze zullen waarschijnlijk nooit zo'n serie uitbrengen.

Ik bedoel niet een andere snateraar, maar iemand die Donald verstaanbaar kan makne :). Anders komt er nooit wat terecht van de leuke dialogen tussen Dagobert en Donald van Rosa.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Henrieke » vr jan 12, 2007 10:23 pm

Clarence Nash kan ik prima verstaan, maar de Nederlandse Ducks versta ik nooit. Maar idd, ze hielden bij het maken van de Donald Duck filmpjes zich vroeger aan een vaste groep woorden en uitdrukkingen, omdat sommige woorden met die stem gewoon niet te verstaan zijn.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luuuuk » vr jan 12, 2007 11:14 pm

Kjell schreef:
DisneyRemc°o° schreef:
Kjell schreef:Als ze er een tekenfilm van willen makne, moet ze toch een stem voor Donald vinden, anders komt er niks van terecht. Sorry Clarence.

Er zijn toch genoeg imitators die Donald's stem kunnen nadoen? Voor de andere stemmen kunnen ze wat mij betreft kijken naar DuckTales. Maar er zullen ook hoop 'nieuwe' figuren zijn, die nooit in een tekenfilm zijn verschenen.

Naja, dit is ook slechts allemaal fanfictie. Ze zullen waarschijnlijk nooit zo'n serie uitbrengen.

Ik bedoel niet een andere snateraar, maar iemand die Donald verstaanbaar kan makne

Ik vindt juist dat ze die snaterstem erin moeten houden, het enigste filmpje van Donald met gewone stem was, dat hij er pillen voor had om een gewone stem te krijgen om indruk op Katrien te maken, dat klonk echt raar :)
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten