Donald Duck Fanvizier

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » ma nov 11, 2013 1:59 pm

Dat is toch zeker niet de beta? (huil huil)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » ma nov 11, 2013 5:21 pm

Haha (snif snif)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Cray » ma nov 11, 2013 7:30 pm

Nee de beta komt eraan ik ben er samen met ui aan het werken.
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » ma nov 11, 2013 10:06 pm

Cray schreef:Nee de beta komt eraan
ik ben er samen met ui aan het werken.

Dan weet je meer dan Ui. (snotter)

Er is gisteren wel wat overleg geweest via Skype, maar er zijn geen concrete werkzaamheden voor zover Ui weet.
Ui wacht met smart op een nieuwe computer, wat Ui's medewerking deze week erg bemoeilijkt.

De oude computer valt steeds ui... (BLIEP!)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » wo nov 13, 2013 2:08 am

Aangezien de nieuwe Donald Duck al weer bijna komt, lijkt het mij goed om de Oogst, behalve als je die al gefilmd hebt, nu maar te laten zitten en de Nader Bekeken te gaan maken.

Wat heb je nieuw?
In ieder geval het Weekblad nummer 46: viewtopic.php?p=62811#p62811
De Sinterklaasspecial? viewtopic.php?p=62842#p62842
50 sportgrappen met de Duckies? viewtopic.php?f=12&t=2879

Spiekbrief, naar Uis lichtende voorbeeld:

Hallo en Welkom bij Donald Duck Nader Bekeken.
In deze aflevering gaan we Donald Duck Weekblad 2013-46 inhoudelijk bespreken.

-Deense voorkant.

-Brievenbusstripje. Goofy is hondenvanger.

-Donald Duck 'Het beste paard van stal'. Nederlands verhaal. Donald wil net lekker gaan ontbijten, wanneer oom Dagobert hem nodig heeft. Hij moet meedoen met een paardenrace en hij heeft precies het goede gewicht voor een jockey. (Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Jockey#Phy ... cteristics.)
Het verhaal is getekend door Sander Gulien.

-Gijs Gans 'Rooimachine'. Nederlands verhaal van één pagina. Gijs Gans denkt zichzelf werk te besparen door een rooimachine te gebruiken.

-De grote Boze Wolf 'Dakdekker'. Nederlands verhaal. Ondanks het slechte weer gaat Midas toch op biggenjacht.

-Willie Wortel 'De wandelende werkplaats'. Deens verhaal. Willie besluit om voortaan naar de mensen toe te komen om voor hen uitvindingen te doen. Daarvoor maakt hij een wandelende werkplaats. Donald gaat mee, maar komt er snel achter dat hij beter thuis had kunnen blijven.

-Joe Carioca 'Serenade'. Nederlands verhaal. Joe wil een serenade brengen voor een senhorita. Wanneer ze niet op het balkon verschijnt, besluit hij omhoog te klimmen. Maar of dat wel zo'n goed idee is... (moeilijk kijken)
Het is getekend door Sander Gulien. Hij tekent normaal alleen Donald Duck verhalen.

-Goofy 'In de aap gelogeerd'. Frans verhaal. Goofy gaat naar een verkleedfeest en wel als gorilla. Zijn kostuum ziet er alleen een beetje te echt uit...
We zien niet vaak Franse verhalen in Nederland. In Frankrijk wordt ook maar weinig gemaakt.

-Donald Duck 'De pech van een zondagskind'. Deens verhaal. Een goede vriend van Donald geeft een feest. Guus Geluk is uitgenodigd, maar Donald niet. Dat moet een misverstand zijn, toch?

-Donald Duck 'Sly Salesman'. Nederlands verhaal van de Italiaanse tekenaar Carlo Gentina (spreek uit: Dzjentina, met de klemtoon op -ti-). Een huis-aan-huisverkoper probeert Donald zijn waar aan te smeren, maar Donald is overtuigt dat hij hem kan weerstaan.

-Een pagina 'Netpret'.

In het clubhuis en de digitale versie:
-Donald Duck 'Een gegeven paard...'. Deens verhaal, getekend door Vicar. Dit verhaal stond ook in Donald Duck 11 van 2003.

Het leukste verhaal van deze week vond ik ..., want ...
Ik vond dit een leuk / heel erg leuk / ontzettend superleuk nummer.

Sinterklaasspecial:
Veel nieuwe Nederlandse verhalen. Ook een oud verhaal van de bekende tekenaar Carl Barks. Dit verhaal is aangepast, om van Kerst het Sinterklaasfeest te maken.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+172-01
Het eerste verhaal, 'Gajes op de golven', is geschreven door Frank Jonker. Hiervan vind je een scenariopagina op zijn blog:
http://debobeversstrip.blogspot.nl/2013 ... aties.html

50 sportgrappen met de Duckies:
Nederlandse één-pagina strips. Deze zijn eerder verschenen in Hockey.nl.
http://coa.inducks.org/publication.php?c=nl/HOC
Zie ook Frank Jonkers blog: http://debobeversstrip.blogspot.nl/2013 ... aties.html (Donald Duck Fanvizier wordt wederom genoemd.)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo nov 13, 2013 8:43 am

De sportgrappen van de Duckies verschenen in de bladen Hockey, Golf en de Duck Out.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » wo nov 13, 2013 12:46 pm

Niet vergeten dat vandaag (of morgen) ook het winterboek 2013, jubileumalbum 2013 en dubbelpocket 11 uitkomt.

Genoeg te doen en te kopen dus ::mrgreen:
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » wo nov 13, 2013 5:01 pm

Oom Paspasu schreef:Aangezien de nieuwe Donald Duck al weer bijna komt, lijkt het mij goed om de Oogst, behalve als je die al gefilmd hebt, nu maar te laten zitten en de Nader Bekeken te gaan maken.

Dank!


In afwachting van een nieuwe computer kan Ui deze week niet meewerken. (snik)

De huidige computer is een ramp. Het systeem was eigenlijk al een miskoop, maar nu valt het steeds uit en gaan er minstens minuten voorbij voordat de boel weer is opgestart en er weer verbinding met internet gemaakt kan worden - totdat het systeem weer uitvalt.
Kortom, er valt niet meer met die computer te werken. 't Is maar de vraag of Ui dit bericht kan voltooien. (Op de achtergrond draait nu Firefox add-on 'Lazarus' mee, dat reeds ingetypte tekst logt.)

Het maken van 'Nader Bekeken #4' ging goed omdat Skype de mogelijkheid biedt om mee te luisteren tijdens het opnemen en zodoende de opnames te coachen. Zoals men in een studio kan meeluisteren in een controlekamer. Gelukkig viel de computer toen niet uit. Dit gebeurde pas tijdens het monteren, dat hierdoor zeer bemoeilijkt werd.
http://www.youtube.com/watch?v=Ha6p7ZaXqcQ

Ui's voorstel is, om in de eerstkomende 'Oogst' nog even de gemiste uitgaven te laten zien, aan het einde van de aflevering.
Wat betreft 'Nader Bekeken' pleit Ui voor tenminste het behandelen van de verhalen waarvan Frank Jonker wat scenario-pagina's heeft getoond. Desnoods als een aparte 'Nader Bekeken'.
Jonker besteedt inmiddels aandacht aan 'Donald Duck Fanvizier', op de Bob Evers blog. Dus hier kan een interessante wisselwerking ontstaan.

In 'Nader Bekeken' kan alle schade prima worden ingehaald, zolang Ui maar (via Skype) bij het filmen aanwezig kan zijn en zich daarop kan concentreren in plaats van afgeleid te worden door een knetterende, uitvallende computer.

Cray lijkt goed te kunnen samenwerken als het echt samenwerking is. Dus niet alleen pushen om te gaan filmen, maar ook tijdens dat filmen aanwezig zijn.
Skype biedt die mogelijkheid. 'Nader Bekeken #4' heeft laten zien dat het kan. Maar door technische storingen uierzijds is deze aanpak vooralsnog gebleven bij het aftasten van de mogelijkheid.

Och, als Ui een nieuwe computer heeft... Een die wel storingvrij werkt...


Vraag aan Cray:
De lampen van het einde van 'Nader Bekeken #3', kun je die weer gebruiken? En/of heb je inmiddels zelf wat fellere lampen?
Zodat ook 's avonds opgenomen kan worden?
http://www.youtube.com/watch?v=SzH9GOKt330
Zo ja, dan kan het Skype-coachen helpen om relatief vlot te gaan filmen, op een manier die in elk geval leuker is dan werken in eenzaamheid.


Ui heeft afgelopen dagen alle kans gehad om die vraag te stellen via Skype.
Maar Ui's concentratievermogen is vanwege de technische problemen, momenteel totaal verstoord. De sfeer op Skype is zodoende wat melig geworden. Telkens van Cray een andere, zogenaamd interessante link toegestuurd krijgen, dat dan tóch weer dat ene piratenliedje is... Hahaha! (snotter)

You are a Pirate (Limewire)
http://www.youtube.com/watch?v=IBH4g_ua5es

Do what you want, 'cause a pirate is free,
YOU ARE A PIRATE!
Yar har, fiddle di dee,
Being a pirate is alright to be,
Do what you want 'cause a pirate is free,
You are a pirate!


Zo'n melige sfeer dus. Hahahaha! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Cray » vr nov 15, 2013 3:31 pm

Op verzoek van hidde en oom paspasu
Hier is de allereerst BETA: http://www.mediafire.com/?bsqrvgasnzojkxc
Afbeelding
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » vr nov 15, 2013 5:07 pm

Oké.

Opmerkingen:
1) Over de kleuren zou ik nog even nadenken. Wat vindt Ui, onze arbiter elegentiae, ervan?
2) In ieder geval zou ik de blauwe letters op de bruine achtergrond een andere kleur geven.
3) Upload vooral geen video met credits zonder deze te overleggen met de genoemde personen.
4) Danièl moet Daniël zijn, of iets anders naar zijn keuze.
5) Na de komma tussen Danièl en Paspasu moet een spatie.
6) Ridder ter Geit maakt voor ieder weekblad een overzicht, op basis waarvan een ander (meestal Ui) een script schrijft. Ridder verdient meer dan ik genoemd te worden. Per aflevering kan dit natuurlijk ook verschillen.
7) Wanneer je iedere keer gebruikt maakt van Frank Jonkers' scenarioschetsen en informatie van zijn blog, verdient hij ook een vermelding.

Vragen:
1) Kan je de link voor de volgende video toevoegen aan een reeds geüploade video?
2) Is het de bedoeling dat het plaatje geanimeerd wordt, zoals Ui voorstelde, met een knipperde achtergrond of knipoog?
viewtopic.php?p=61730#p61730
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Cray » vr nov 15, 2013 6:34 pm

1) Kan je de link voor de volgende video toevoegen aan een reeds geüploade video?

Ja
2) Is het de bedoeling dat het plaatje geanimeerd wordt, zoals Ui voorstelde, met een knipperde achtergrond of knipoog?

Dat gaat meer tijd kosten maar ja.
2) In ieder geval zou ik de blauwe letters op de bruine achtergrond een andere kleur geven.

Ok welke?
Upload vooral geen video met credits zonder deze te overleggen met de genoemde personen.

Nog niks geupload en ga ik doen.
Danièl moet Daniël zijn, of iets anders naar zijn keuze.

Dom maar wat is dan de alt code?
6) Ridder ter Geit maakt voor ieder weekblad een overzicht, op basis waarvan een ander (meestal Ui) een script schrijft. Ridder verdient meer dan ik genoemd te worden. Per aflevering kan dit natuurlijk ook verschillen.

Heeft hij ook een andere naam die kan gebruikt worden (als hij dat wil?)?

En op mijn facebook heb ik een foto geplaatst: https://www.facebook.com/donaldduckHD?ref=hl
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » vr nov 15, 2013 7:01 pm

Cray schreef:
Oom Paspasu schreef:2) In ieder geval zou ik de blauwe letters op de bruine achtergrond een andere kleur geven.

Ok welke?

Een lichte kleur. Je kan ook het bruin veranderen.
Cray schreef:Dom maar wat is dan de alt code?

ë =Alt+0235
Cray schreef:En op mijn facebook heb ik een foto geplaatst: https://www.facebook.com/donaldduckHD?ref=hl

Donald Duck Fanvizier Facebook schreef:Dit is wat wij gaan bekijken deze weakend/week
Dus je hebt iets om op te verheugen!

De juiste spelling is "weekend". Het is "dit weekend", maar "deze week". Ik zou zeggen: "Dit is wat wij deze week gaan bekijken." Hier valt ook het weekend onder.
Dat is een hoop! Succes ermee!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 15, 2013 7:10 pm

Ik maakte toch altijd al zo'n overzicht. Je hoeft mij daarvoor geen vermelding te geven, hoor. Als je het toch graag wil, doe dan maar als Ridder ter Geit.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » vr nov 15, 2013 8:18 pm

Zie ook hier weer een nieuw artikel voor Donald Duck Oogst:
viewtopic.php?f=10&t=2905&p=62932#p62932

Met dit soort edities kun je veel hits scoren he :)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Cray » za nov 16, 2013 11:15 am

Ga ik doen jordy als hij uitkomt maar ik ga nu ook iets met timelapse en deze pagina doen!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten