www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 18, 2009 12:25 am

Ferdi F schreef:Spijtig dat je niet te spreken bent over Duckipedia. Ik vind het juist duidelijker geworden. Aangezien het archief steeds groter werd en er steeds meer submenu's en subrubrieken kwamen werd het daar steeds onoverzichtelijker. Nu staat alles in ieder geval op alfabetische volgorde. Wat betreft personages snap ik niet waarom het moeilijk is om ze terug te vinden. Clarabella staat bij de C, Zware Jongens bij de Z, het kan niet eenvoudiger.

Ja, die personages zijn makkelijk terug te vinden. Maar waar vind ik bijv. de informatie over 'Donald Duck over de grens'? Wat ik leuk vond aan de oude site, was bij bijv. 'In de schijnwerper', dat je steeds naar een andere pagina moest 'bladeren'. Maar lay-out is een kwestie van smaak...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ferdi F » zo jan 18, 2009 12:31 am

Rockerduck schreef:Ja, die personages zijn makkelijk terug te vinden. Maar waar vind ik bijv. de informatie over 'Donald Duck over de grens'? Wat ik leuk vond aan de oude site, was bij bijv. 'In de schijnwerper', dat je steeds naar een andere pagina moest 'bladeren'. Maar lay-out is een kwestie van smaak...

"Donald Duck over de grens" staat nog niet op de huidige site, maar dat is een kwestie van tijd. Veel pagina's uit het 'archief' moeten nog omgebouwd worden naar het formaat van de nieuwe. Maar je kunt deze dus binnenkort weer terugvinden in Duckipedia.
De stukjes die nu bij de personages staan zijn dezelfde als die voorheen bij de schijnwerper stonden.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Loebas » zo jan 18, 2009 2:26 am

ik kom ook niet ingelogd
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Bas » zo jan 18, 2009 11:34 pm

Rockerduck schreef:Er moet mij helaas iets van het hart. Sorry Jos, Ferdi, wie er nog meer meeleest, maar: die nieuwe indeling en lay-out van de site vind ik niks. De oude site vond ik goed, geweldig zelfs; dat staat in dit topic. Daarin is moppeaar Rockerduck lyrisch over de oude site. Maar die nieuwe is rommelig. Ik kan niks meer vinden. Vroeger had je een overzichtelijke indeling: op zolder was alle waardevolle informatie te vinden, de rest was voor de jongste bezoekertjes. En dan had je op zolder overizchtelijke indeling in informatie over het blad, de 313, de personages, etc. Nu is er één Duckipedia waarbij je maar moet gokken onder welke letter de informatie staat die je zoekt. Het overzicht is weg en de paarse randen zijn lelijk.

Welnu, laat ik ook maar weer eens een duit in het zakje doen. Voor degenen die mij niet (meer) kennen: ik ben Bas Schuddeboom, webredacteur van donaldduck.nl, schrijver voor Donald Duck Junior en vertaler voor Donald Duck Extra (en buiten Disney de redacteur van de Lambiek Comiclopedia).

Het concept met het huis van Donald was erg leuk en ook origineel. Het heeft dan ook zo'n 4 jaar trouwe dienst gedaan. Echter, op de lange duur bleek een indeling van de content naar kamers in een huis niet helemaal dicht te timmeren. Het bleek dan ook dat, zoals Ferdi al aangaf, kinderen veel rubrieken niet terug konden vinden. Het was dan ook moeilijk te meten welke rubrieken populair waren en welke niet. Immers: kwamen de bezoekers niet op die pagina omdat ze hem niet leuk vinden of omdat ze hem niet kunnen vinden? En door de grote flashplaat van het huis op de homepage, hadden we ook niet erg veel plek om nieuwe content aan te kondigen.

Verder waren er in de loop der jaren meerdere onderdelen bij gekomen (tekenles, kwaak maar raak) die we niet echt logisch konden onderbrengen (deze eindigden vaak in het Woudlopers Handboek, waarin, zoals jullie weten, alles staat). Dus was de site inderdaad uit zijn voegen gegroeid. Met de nieuwe site hebben we ervoor gekozen de rubrieken in te delen naar thema. Het lijkt mij vanzelfsprekender dat wallpapers terug te vinden zijn bij Downloads dan in een Woonkamer. Dus de kritiek dat de site rommelig is en onoverzichtelijk kan ik me niet echt in vinden, ik denk dat dit eerder komt omdat je gewénd was geraakt aan de indeling van de oude site, Rockerduck.

Daarnaast vind ik het een vooruitgang vind dat ik rubrieken als de Duckstadse Folders & Bladen binnen het frame van de site kan laden, in plaats van in een pop-up, zoals dat op de oude site gebeurde.
http://www.donaldduck.nl/foldersenbladen/

Loebas schreef:Waarom staan govert goudglans, de zware jongens, magica en boris boef niet in duckiepedia?

Het is de bedoeling dat in de Duckipedia alle informatie van de oude zolder komt (en meer). Momenteel zijn bijna alle oude Schijnwerpers overgezet. Hierna zullen de tekenaars en de buitenland-info volgen. Verder zal de "entree" nog worden opgeleukt met beeld.


Rockerduck schreef:Ja, die personages zijn makkelijk terug te vinden. Maar waar vind ik bijv. de informatie over 'Donald Duck over de grens'? Wat ik leuk vond aan de oude site, was bij bijv. 'In de schijnwerper', dat je steeds naar een andere pagina moest 'bladeren'. Maar lay-out is een kwestie van smaak...

Dat bladeren was inderdaad wel leuk, maar in de statistieken bleek ook dat het aantal bezoekers per pagina (van een schijnwerper) afnam.


Duckfan van Down Under schreef:Ik wil steeds op de website maar mijn computer zegt "Disallowed Key Characters"!!!!

Hm, vervelend. Ik heb hier meer meldingen van gezien. De bouwers zijn al druk aan het kijken naar de oorzaak. Maar misschien kunnen jullie wat meer duidelijkheid geven wanneer je deze melding krijgt. Is dat gelijk wanneer je op de site komt? Of wanneer je je wilt registreren voor de Club? En welke browser (internet explorer, firefox) gebruik je? Met die info kunnen we hopelijk wat sneller de oorzaak van het probleem achterhalen!
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 19, 2009 3:29 am

Dank je wel voor je reactie, Bas. Ik vind het leuk dat je uitlegt waarom voor de huidige indeling van de site is gekozen. Misschien is het inderdaad een kwestie van wennen en weet ik binnenkort niet meer beter. We zullen zien. In ieder geval vind ik de *informatie* die er op stond/staat van hoog niveau, omvangrijk en toegankelijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » ma jan 19, 2009 9:24 am

Ik ben het wel met Bas eens, ik vond de oude site altijd erg onoverzichtelijk en zo'n flashy website waarbij alles gaat bewegen en geluiden gaat maken als je er overheen gaat met je muis vond ik soms ook nog wel irritant. Geef mij maar een lekker simpel duidelijk menu met een goede structuur zoals nu. Als alle oude info dan mooi overgezet wordt dan is het inderdaad veel beter!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Bas » ma jan 19, 2009 1:53 pm

Voor degenen die problemen hebben met op de site komen: als je je oude cookies verwijdert kun je als het goed is de site gewoon bekijken. Het lijkt iets te maken te hebben met een botsing tussen cookies van het oude systeem en die van de nieuwe.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Ega Bevan » ma jan 19, 2009 9:46 pm

Bas schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik wil steeds op de website maar mijn computer zegt "Disallowed Key Characters"!!!!

Hm, vervelend. Ik heb hier meer meldingen van gezien. De bouwers zijn al druk aan het kijken naar de oorzaak. Maar misschien kunnen jullie wat meer duidelijkheid geven wanneer je deze melding krijgt. Is dat gelijk wanneer je op de site komt? Of wanneer je je wilt registreren voor de Club? En welke browser (internet explorer, firefox) gebruik je? Met die info kunnen we hopelijk wat sneller de oorzaak van het probleem achterhalen!

Bij mij komt het zodra ik www.donaldduck.nl intyp en op enter druk. Ik gebruik internet explorer.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor huugduck » di jan 20, 2009 9:04 am

ik heb mijn oude cookies verwijdert en nou doet de site het wel
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jan 20, 2009 5:24 pm

Ik heb Cookies verwijderd en hetzelfde gebeurt. Wel fijn dat de redactie hier zoveel aandacht aan besteedt!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bas » di jan 20, 2009 6:01 pm

Krijg je nog steeds de disallowed key characters? Welke browser gebruik je?
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jan 20, 2009 9:19 pm

Nog steeds... Ik gebruik alleen Internet Explorer 7.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bas » di jan 20, 2009 10:02 pm

En heb je echt je cookies verwijderd en niet alleen je tijdelijke internet bestanden?
(sorry als ik doorvraag, maar ik wil graag alles uitsluiten)
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jan 21, 2009 4:56 pm

JA!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Loebas » do jan 29, 2009 10:22 pm

bij mij doet het clubhuis het niet
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten