www.Donaldduck.nl

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Duck » za sep 08, 2012 1:15 pm

Michiel Q schreef:
Duck schreef:Weten jullie die postzegel ontwerpwedstrijd van een paar weken terug nog?
Ik ben 1 van de 3 winnaars uit de 1600 inzendingen!

Hartelijk gefeliciteerd, Duck! Tof dat er van jouw ontwerp een echte postzegel wordt gemaakt! :) Ik vind vooral de eerste en derde (jouw) inzending erg geslaagd. Ook de tweede inzending is inderdaad zeer geschikt als postzegel, maar de tekenaar heeft er niet veel werk van gemaakt.

Dankjewel, Michiel! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Duck » za sep 08, 2012 1:19 pm

Iets nieuws: Goofy geeft raad http://www.donaldduck.nl//pagina/goofygeeftraad
Dezelfde rubriek met dezelfde (komische) antwoorden staan ook in de Duitse Micky Maus, alleen heet het daar "Dussel denkt mit", dus hetzelfde als Goofy weet raadt, maar dan met Diederik.
De Nederlandse redactie zal denk ik ook door die Duitse rubriek op het idee zijn gekomen om een Goofy Geeft Raad te maken. Maarja, het is en blijft de Nederlandse redactie, dus hebben ze (natuurlijk) Goofy in plaats van Diederik gedaan.
Een verschil met de Duitse is ook dat het in Duitsland ergens in het blad staat, in Nederland komt het op donaldduck.nl.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ui » za sep 08, 2012 4:29 pm

Duck schreef:Ik ben 1 van de 3 winnaars uit de 1600 inzendingen!!!!!! (sorry, ik ben gewoon echt blij :D )
Hier is de link, die van mij is de onderste!
http://www.donaldduck.nl//pagina/postzegel

Gefeliciteerd, Duck! (snif)

Ui schreef:Ui kreeg het volgende stemadvies van de Duckstadse Stemwijzer: [Woudlopers Vooruit]

Ridder ter Geit schreef:Nou, dan zijn Ui en ik het toch aardig met elkaar ons! Volgens mij had ik dezelfde antwoorden en dus ook hetzelfde stemadvies!

De keuzes bestaan uit belachelijk links ("Woudlopers Vooruit"), belachelijk rechts ("VVDD (Veel Voor Dagobert Duck)"), en belachelijk neutraal ("TJA 2012").
Ui heeft een test gedaan waarin rechtse antwoorden en één linkse. Resultaat was de twijfelpartij. Dat lijkt erop, dat men alleen "VVD" en "Woudlopers Vooruit" krijgt, als men alle antwoorden belachelijk rechts of belachelijk links invult.

Overigens opmerkelijk, dat "VVDD" als enige Duckstadse partij de naam in zich heeft van de echte, Nederlandse, rechtse partij VVD. Dat draagt, ondanks de kolder, toch bij aan de naamsherkenning van die partij. Dit zou wat Ui betreft de tweede promotie van het Weekblad voor de VVD zijn, dit jaar. (De eerste is het Rutte-nummer.)
Ook opmerkelijk, dat de stemwijzer rechts gekleurd is, door te spreken van een eigen bedrijf ("winkel") en "zuurverdiende centen".
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 13, 2012 9:04 am

Hmjah, maar andezijds komen de vragen die tot VVDD leiden niet echt sympathiek over. De VVDD wordt zo wel weggezet als geldgraaiende partij.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ui » do sep 13, 2012 10:51 am

Ridder ter Geit schreef:De VVDD wordt zo wel weggezet als geldgraaiende partij.

Nee, want het gaat om "zuurverdiende centen". Dat is geen graaien.
Degene die graaien, zijn degenen die een deel van deze "zuurverdiende centen" willen hebben. Namelijk degenen die zouden willen dat je "zo veel mogelijk belasting" betaalt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 13, 2012 2:09 pm

Dat 'zuurverdiende' staat er volgens mij met een knipoog, om aan te geven dat rijke mensen soms zo praten. Gezien wij beiden overal de mileuvriendelijke optie kozen en de rechtsere opties links lieten liggen is er volgens mij geen sprake van dat de test in het voordeel van rechts bedoeld is.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ui » do sep 13, 2012 3:45 pm

Duck schreef:Iets nieuws: Goofy geeft raad http://www.donaldduck.nl//pagina/goofygeeftraad
Dezelfde rubriek met dezelfde (komische) antwoorden staan ook in de Duitse Micky Maus, alleen heet het daar "Dussel denkt mit", dus hetzelfde als Goofy weet raadt, maar dan met Diederik.
De Nederlandse redactie zal denk ik ook door die Duitse rubriek op het idee zijn gekomen om een Goofy Geeft Raad te maken. Maarja, het is en blijft de Nederlandse redactie, dus hebben ze (natuurlijk) Goofy in plaats van Diederik gedaan.
Een verschil met de Duitse is ook dat het in Duitsland ergens in het blad staat, in Nederland komt het op donaldduck.nl.

Alweer Goofy, in plaats van Diederik Duck. Saai! (snik)

Ridder ter Geit schreef:[Stemwijzer] Dat 'zuurverdiende' staat er volgens mij met een knipoog, om aan te geven dat rijke mensen soms zo praten. Gezien wij beiden overal de mileuvriendelijke optie kozen en de rechtsere opties links lieten liggen is er volgens mij geen sprake van dat de test in het voordeel van rechts bedoeld is.

Bij de laatste vraag wordt liefdadigheid ("een goed doel") belachelijk gemaakt. Het gaat om een collectant voor "Berggeiten Met Hoogtevrees". De rechtse optie spreekt van "klaplopers en bedelaars". Hier wordt toch een link gelegd tussen een goed doel, onzinnigheid en bedelaars.
De zin "Er staat iemand van een goed doel voor de deur." had weggelaten kunnen worden. De vraag had kunnen volstaan met: "Iemand collecteert voor Berggeiten Met Hoogtevrees. Wat doe je?" Dan leg je geen nadrukkelijk verband tussen een goed doel en onzin.
Dat wij de linksere opties kozen zal vast zijn, omdat wij ze als linkse opties herkennen. Dat je zo veel mogelijk belasting wilt betalen, zul je vast niet serieus menen. Toch?

Ui vindt dat de linkse opties onzinniger, naïever neergezet zijn dan de rechtse. Er staat bij rechts bijvoorbeeld niets over bonussen en over werknemers uitzuigen. Nee, het gaat daar om "zuurverdiende centen" waar "keihard" voor is gewerkt in een eigen onderneming, namelijk een winkel. Dagobert staat doorgaans zelf niet in een winkel, dus om hem kan het hier niet gaan.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Karel » vr sep 14, 2012 6:07 am

Een nieuw interview! Met oma. In vraag twee komt als antwoord Diederik voor.

2. Van wie bent u nou precies de oma?
Die vraag wordt me heel vaak gesteld, dus ik zal het nu ‘ns haarfijn uitleggen. Let op: mijn kleinkinderen zijn Donald Duck, Dumbella Duck, Guus Geluk, Wisse Duck en Diederik Duck. Dat zijn namelijk de kinderen van Woerd Snater Duck, Trijntje Duck en Driekus Duck. Die laatste drie zijn dus mijn eigen kinderen. Naast kinderen en kleinkinderen heb ik ook achterkleinkinderen, namelijk Kwik, Kwek en Kwak! Wat een geluksvogel ben ik toch, met zo’n grote familie! Als je mijn familie eens goed wilt bestuderen, moet je de stamboom maar eens bekijken die Archibald Gans heeft gemaakt.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 14, 2012 7:42 am

Ui schreef:Bij de laatste vraag wordt liefdadigheid ("een goed doel") belachelijk gemaakt. Het gaat om een collectant voor "Berggeiten Met Hoogtevrees". De rechtse optie spreekt van "klaplopers en bedelaars". Hier wordt toch een link gelegd tussen een goed doel, onzinnigheid en bedelaars.
De zin "Er staat iemand van een goed doel voor de deur." had weggelaten kunnen worden. De vraag had kunnen volstaan met: "Iemand collecteert voor Berggeiten Met Hoogtevrees. Wat doe je?" Dan leg je geen nadrukkelijk verband tussen een goed doel en onzin.
Dat wij de linksere opties kozen zal vast zijn, omdat wij ze als linkse opties herkennen. Dat je zo veel mogelijk belasting wilt betalen, zul je vast niet serieus menen. Toch?


Nee, maar de rechtse antwoorden waren ook niet helemaal serieus te nemen. Die slaan weer op egoisme; alles lekker zelf houden. Ik denk dat aan beide kanten overdreven wordt.
Bij de plaatjes overigens, zie je bij rechts Dagobert die een bankbiljet lijkt op te eten. Bij het linkse plaatje zie je een mooie Barks-tekening van een bos. Hierbij staat links er dus weer positiever bij.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ui » vr sep 14, 2012 1:51 pm

Karel schreef:Een nieuw interview! Met oma. In vraag twee komt als antwoord Diederik voor.

Leuk! Waar staat dat interview?

Let op: mijn kleinkinderen zijn Donald Duck, Dumbella Duck, Guus Geluk, Wisse Duck en Diederik Duck.

Dit vraagt om een mooi Nederlands verhaal, bij voorbaat geschreven door Frank Jonker, over Diederik Duck die Oma Duck bezoekt.
Wie is tegen? Wie, o wie kan hier tegen zijn? (snik)

Ridder ter Geit schreef:Nee, maar de rechtse antwoorden waren ook niet helemaal serieus te nemen. Die slaan weer op egoisme; alles lekker zelf houden. Ik denk dat aan beide kanten overdreven wordt.
Bij de plaatjes overigens, zie je bij rechts Dagobert die een bankbiljet lijkt op te eten. Bij het linkse plaatje zie je een mooie Barks-tekening van een bos. Hierbij staat links er dus weer positiever bij.

Rosa's Dagobert gedraagt zich alsof hij groot gelijk heeft in het oppotten van zijn zogenaamd zelf zuurverdiende centen, en het behandelen van Donald alsof deze een klaploper is. Rosa vindt dat Dagobert een eerlijk persoon is. Ooit, op DCML, wilde Rosa niets weten over misdadige kenmerken van Dagobert.
Het overdreven rechtse van Dagobert wordt door sommigen dus gezien alsof het rechtvaardig gedrag is. Wat dat betreft vindt Ui de Duckstadse Stemwijzer niet "fool proof" genoeg.
En het gebruiken van de term "een goed doel" in een belachelijk verband, had heel simpel vermeden kunnen worden. Namelijk, door de term niet te gebruiken.

Er zijn blijkbaar mensen die Dagobert's egoïsme zien als het volste recht om alles voor zichzelf te houden. De Stemwijzer had van die "zuurverdiende centen" iets kunnen maken dat wijst op wangedrag. Had van die winkel een vervuilende fabriek gemaakt, bijvoorbeeld.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Karel » vr sep 14, 2012 3:42 pm

Ui schreef:
Karel schreef:Een nieuw interview! Met oma. In vraag twee komt als antwoord Diederik voor.

Leuk! Waar staat dat interview?

http://www.donaldduck.nl/leestafel/1546/#duck
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » za sep 15, 2012 8:21 am

Ui schreef:Er zijn blijkbaar mensen die Dagobert's egoïsme zien als het volste recht om alles voor zichzelf te houden. De Stemwijzer had van die "zuurverdiende centen" iets kunnen maken dat wijst op wangedrag. Had van die winkel een vervuilende fabriek gemaakt, bijvoorbeeld.


Hmjah, wat dat betreft deed Carl Barks het beter. In de latere Woudlopers-reeks zijn de Woudlopers de natuurvrienden en Dagobert is in die verhalen vaak de slechterik, de bedreiging.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Hidde » wo sep 19, 2012 4:17 pm

Op de website staan de uiteindelijke versies van de postzegels waaronder de uitwerking van het idee van Duck. Volgens mij heeft Jan-Roman Pikula de ontwerpen uitgetekend.

http://www.donaldduck.nl/dagboek/detail/765

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo sep 19, 2012 4:56 pm

Mooi en leuk! :)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Duck » wo sep 19, 2012 5:02 pm

Heee, dat is super leuk om te zien! :)
Ik had de mijne nog niet gezien,dus ik ben super blij dat je het op Mcdrake hebt gezet! :D
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron