www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 4:16 pm

Ik vat er niks meer van. Waar stond die advertentie?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » za feb 24, 2007 4:22 pm

Nou dit staat in de brieven bus:

'Brievenbus' schreef:Web
Wil je alles lezen over van Kwik, Kwek en Kwak?
of wil je nu eindelijk wel eens weten wie hun moeder is?
Vanaf 23 februari staan mijn ondeugende neefjes
in de schijwerper op http://www.donaldduck.nl.

En als je naar die site gaat staat er geen plaatje daar bij van Dumbella!!!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 4:23 pm

Moet er dan een plaatje bij?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » za feb 24, 2007 4:25 pm

Ja deze namelijk:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 4:29 pm


Het zou wel mooier zijn. Waarschijnlijk heeft de redactie er bewust voor gekozen, want Dumbella mag toch (net als de ouders van Donald) niet in Nederland voorkomen?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » za feb 24, 2007 4:32 pm

Maar als je naar diezelfde site gaat en gaat bij de stamboom kijken, wie zie je daar dan?? Dumbella!!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luigi » za feb 24, 2007 11:11 pm

Ook zo raar, dat was een poster van Rosa die ze hebben natekenen door Nadorp als ik mij niet vergis. Waarom niet gewoon die poster van Rosa?
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 11:26 pm

Luigi schreef:Ook zo raar, dat was een poster van Rosa die ze hebben natekenen door Nadorp als ik mij niet vergis. Waarom niet gewoon die poster van Rosa?

De tekenstijl week af en ze wilden per se een paar familieleden censureren, vandaar.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » zo feb 25, 2007 8:52 am

Caspar schreef:De tekenstijl week af en ze wilden per se een paar familieleden censureren, vandaar.

Als of Nadorp zo mooi kan tekenen!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 9:28 am

De steenrijke eend schreef:
Caspar schreef:De tekenstijl week af en ze wilden per se een paar familieleden censureren, vandaar.

Als of Nadorp zo mooi kan tekenen!

Dat zeg ik niet. Het is enkel de mening van de redactie.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor lijster » za maart 03, 2007 1:34 am

Roddelflop fragment:
Op de website van de Donald Duck staat vanaf deze week de Hoempapa-machine online. Deze interactieve machine is geanimeerd door Viktor Venema en Bas Schuddeboom, terwijl het ontwerp en de muziek van Maarten Janssens afkomstig zijn.

http://roddelflop.wordpress.com/2007/02/20/dd2007-08/

Afbeelding
http://roddelflop.files.wordpress.com/2007/02/hoempapa-machine.gif

link naar Hoempapa-machine:
http://www.donaldduck.nl/media/archief/materiaal/diversen/carnavalskraker/carnaval2.htm
lijster
 

Berichtdoor Rockerduck » wo aug 15, 2007 3:54 pm

Ik wil bij deze even de officiële website van het Nederlandse Donald Duck Weekblad willen complimenteren. Ik heb pas geleden de site weer eens bezocht en het is duidelijk dat ze een enorme groei heeft doorgemaakt in de positieve zin.

De informatie op de 'zolder' over de verschillende tekenaars is inmiddels erg uitgebreid geworden. Toegevoegde tekenaars zijn onder andere mijn favorieten César Ferioli en Maria Nunez. Ik mis alleen nog drie tekenaars die wel erg belangrijk zijn tegenwoordig: Francisco 'Paco' Rodriguez Peinado, Wanda Gattino en Sander Gulien. Een schande dat er veel verhalen van hem verschijnen in het Weekblad, maar dat hij sinds de webcam-affaire van de site geknikkerd is.

Het stuk over Disney-bladen in het buitenland is er al helemaal op vooruit gegaan. Vroeger stond daar een heel klein stukje over een paar landen, maar nu staan er veel meer details over ieder land en blad, met beschrijvingen die ik vaak erg goed vind kloppen.

De stamboom kent nu grappige beschrijvingen bij élk familielid, al blijf ik de veranderde gezichtjes van de Heymans-nichtjes niet mooi vinden in de Nadorp-boom.

Hulde dus!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo aug 15, 2007 4:27 pm

Rockerduck schreef:Ik wil bij deze even de officiële website van het Nederlandse Donald Duck Weekblad willen complimenteren. Ik heb pas geleden de site weer eens bezocht en het is duidelijk dat ze een enorme groei heeft doorgemaakt in de positieve zin.

Oei. Rockerduck is een zachtmoedige bui vandaag. Ei moet ingrijpen.

Ei denkt dat de redactionale creativiteit die vroeger in Donald Duck Weekblad werd gestopt, nu is verhuisd naar een website.
Op een website blijft de redactionale creativiteit veel langer bruikbaar dan in een blad dat reeds binnen een week bij het oud papier kan liggen. Daarbij is de website grotendeels te bezoeken door niet-lezers (potentiële klanten), die warm gemaakt worden om zelf ook lid te worden. En alle bezoekers worden met advertenties en produkten aangemoedigd om produkten te kopen.

De sfeer en de redactionele creativiteit die je op de website is grotendeels verdwenen uit het inmiddels kaalgeslagen Donald Duck Weekblad. In het blad verwijst men, tot vervelens toe, naar de website. Alsof je daar een papieren stripblad voor koopt. Wat heb je aan een website als je strips ligt te lezen in je hangmat?

De website is creatief. Maar het heeft z'n prijs. Vindt Ei.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo maart 12, 2008 12:37 am

Ik heb de sectie 'In de schijnwerpers' eens bekeken n.a.v. Willie Wortel's aankondiging in het weekblad. Ik moet zeggen: een uitstekende verzameling informatie over veel uiteenlopende personages. Er zaten zowaar opmerkelijk veel feitjes tussen die ik nog niet wist. De manier waarop de geschiedenis van de characters wordt uitgelegd vind ik goed voor zowel mensen die er nog niks van weten als voor freaks zoals ik. ;)

De illustraties zijn passend, soms zit er zeldzaam materiaal tussen, de muziek is een leuke toevoeging (bijv. DuckTales eindtune bij Govert Goudglans) en de informatie is heel uitgebreid. Zo is er bij bijv. Goudglans, Dagobert en Magica ook aandacht voor Duck Tales; bij Goofy voor Goof Troop (ik miste daar alleen nog A Goofy Movie); bij Kwik, Kwek en Kwak Quack Pack etc. Bij de Boze Wolf lieten ze zelf de hypermoderne Wolfje zien uit Frankrijk. Alle aspecten komen voorbij. Driewerf hulde!

De tekenaars-sectie vind ik ook erg verbeterd, al zijn de biografietjes nog erg kort. Lay-out is mooi uitgevoerd. Alleen blijft het raar dat Gulien niet meer genoemd wordt. Ik zou graag nog een paar tekenaars toegevoegd zien, maar verder: puik in orde. De sectie 'Buitenland/Over de grens' is ook enorm aangevuld, zie ik. Ook hier niets dan lof. Voorheen was het nog erg beperkt allemaal, maar nu staat er genoeg, met vaak een m.i. rake typering van de verschillende buitenlandse bladen.

Zo kom ik tot de rare conclusie dat de website vele malen beter is dan het weekblad.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do mei 01, 2008 3:39 am

Je wilt het toch niet geloven: op de website staat wéér dezelfde fout over Daniel Branca. Die gasten zijn echt hardleers. Hier is de mail die ik erover heb gestuurd voor in het 'Blunderhoekje':

Hallo,

Hier een bijdrage voor het blunderhoekje op de website. Iedere keer blijft uw redactie deze fout maken, en iedere keer blijf ik mailen. Deze keer staat de fout in het stukje 'In de schijnwerpers: Lizzy, Juultje en Babetje'. Daarin staat dat de klasgenootjes uit 'Duckies' zijn ontworpen door Daniel Branca uit Buenos Aires. Jongens, voor de vijfde maal: Buenos Aires ligt in Argentinië en niét in Brazilië. Misschien tijd om maar op te houden met lukraak copy-pasten?

Groeten,
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten