www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Robb_K » do mei 01, 2008 11:09 am

Rockerduck schreef:Je wilt het toch niet geloven: op de website staat wéér dezelfde fout over Daniel Branca. Die gasten zijn echt hardleers. Hier is de mail die ik erover heb gestuurd voor in het 'Blunderhoekje':

Hallo,

Hier een bijdrage voor het blunderhoekje op de website. Iedere keer blijft uw redactie deze fout maken, en iedere keer blijf ik mailen. Deze keer staat de fout in het stukje 'In de schijnwerpers: Lizzy, Juultje en Babetje'. Daarin staat dat de klasgenootjes uit 'Duckies' zijn ontworpen door Daniel Branca uit Buenos Aires. Jongens, voor de vijfde maal: Buenos Aires ligt in Argentinië en niét in Brazilië. Misschien tijd om maar op te houden met lukraak copy-pasten?

Groeten,


Ja,- Daniel Branca is geboren in Argentina geweest. Maar, ik heb gedacht dat hij had gevond in Majorca in de loop van meest van zijn Disney loopbaan.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » vr mei 02, 2008 1:55 am

En ze hebben het binnen een dag verbeterd, hè! Maar in het Blunderhoekje, ho maar!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » za jan 03, 2009 10:31 pm

In de donaldduck stond dat er over twee weken ieen vernieuwt clubhuis komt
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 17, 2009 1:01 am

Er moet mij helaas iets van het hart. Sorry Jos, Ferdi, wie er nog meer meeleest, maar: die nieuwe indeling en lay-out van de site vind ik niks. De oude site vond ik goed, geweldig zelfs; dat staat in dit topic. Daarin is moppeaar Rockerduck lyrisch over de oude site. Maar die nieuwe is rommelig. Ik kan niks meer vinden. Vroeger had je een overzichtelijke indeling: op zolder was alle waardevolle informatie te vinden, de rest was voor de jongste bezoekertjes. En dan had je op zolder overizchtelijke indeling in informatie over het blad, de 313, de personages, etc. Nu is er één Duckipedia waarbij je maar moet gokken onder welke letter de informatie staat die je zoekt. Het overzicht is weg en de paarse randen zijn lelijk.

Zo, dat is eruit.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ferdi F » za jan 17, 2009 1:58 am

Rockerduck schreef:Er moet mij helaas iets van het hart. Sorry Jos, Ferdi, wie er nog meer meeleest, maar: die nieuwe indeling en lay-out van de site vind ik niks. De oude site vond ik goed, geweldig zelfs; dat staat in dit topic. Daarin is moppeaar Rockerduck lyrisch over de oude site. Maar die nieuwe is rommelig. Ik kan niks meer vinden. Vroeger had je een overzichtelijke indeling: op zolder was alle waardevolle informatie te vinden, de rest was voor de jongste bezoekertjes. En dan had je op zolder overizchtelijke indeling in informatie over het blad, de 313, de personages, etc. Nu is er één Duckipedia waarbij je maar moet gokken onder welke letter de informatie staat die je zoekt. Het overzicht is weg en de paarse randen zijn lelijk.

Zo, dat is eruit.

Jammer! Ik heb zelf tijdens mijn stage en afstudeerproject 1,5-2 jaar geleden onderzoek gedaan naar wat kinderen van de oude website vonden. Toen bleek juist dat de site uit zijn voegen gegroeid was en dat veel items niet meer terug te vinden waren. Bovendien bleek het menu en het huis vooral voor de jongere bezoekers moeilijk te besturen. Geloof me, ik heb het zelf gezien tijdens allerlei testjes.
Spijtig dat je niet te spreken bent over Duckipedia. Ik vind het juist duidelijker geworden. Aangezien het archief steeds groter werd en er steeds meer submenu's en subrubrieken kwamen werd het daar steeds onoverzichtelijker. Nu staat alles in ieder geval op alfabetische volgorde. Wat betreft personages snap ik niet waarom het moeilijk is om ze terug te vinden. Clarabella staat bij de C, Zware Jongens bij de Z, het kan niet eenvoudiger.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Loebas » za jan 17, 2009 1:22 pm

Waarom staan govert goudglans, de zware jongens, magica en boris boef niet in duckiepedia?
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ferdi F » za jan 17, 2009 1:30 pm

Loebas schreef:Waarom staan govert goudglans, de zware jongens, magica en boris boef niet in duckiepedia?

Die komen er binnenkort op te staan! Net als de tekenaars!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 3:38 pm

Rockerduck schreef:Er moet mij helaas iets van het hart. Sorry Jos, Ferdi, wie er nog meer meeleest, maar: die nieuwe indeling en lay-out van de site vind ik niks. De oude site vond ik goed, geweldig zelfs; dat staat in dit topic. Daarin is moppeaar Rockerduck lyrisch over de oude site. Maar die nieuwe is rommelig. Ik kan niks meer vinden. Vroeger had je een overzichtelijke indeling: op zolder was alle waardevolle informatie te vinden, de rest was voor de jongste bezoekertjes. En dan had je op zolder overizchtelijke indeling in informatie over het blad, de 313, de personages, etc. Nu is er één Duckipedia waarbij je maar moet gokken onder welke letter de informatie staat die je zoekt. Het overzicht is weg en de paarse randen zijn lelijk.

Zo, dat is eruit.

Ik vind het juist erg mooi geworden. Nu lijkt het ook veel meer op buitenlandse Donald Duck sites zoals Duitsland en Zweden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Goudglans » za jan 17, 2009 4:12 pm

Ik vond de oude site mooier, maar ik kan voorstellen dat dit voor jonge kinderen makkelijker s. Ten slot van rekening gaat het hierom.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ei » za jan 17, 2009 4:24 pm

Ferdi F schreef:[Duckipedia] Nu staat alles in ieder geval op alfabetische volgorde. Wat betreft personages snap ik niet waarom het moeilijk is om ze terug te vinden. Clarabella staat bij de C, Zware Jongens bij de Z, het kan niet eenvoudiger.

Loebas schreef:Waarom staan govert goudglans, de zware jongens, magica en boris boef niet in duckiepedia?

Ferdi F schreef:Die komen er binnenkort op te staan! Net als de tekenaars!

Ei is geklutst. Staan die Zware Jongens nu wel of niet bij de Z? :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ferdi F » za jan 17, 2009 4:54 pm

Ei schreef:Ei is geklutst. Staan die Zware Jongens nu wel of niet bij de Z? :)

Sorry, mijn fout. Die staan er nog niet op, maar binnenkort wel en dan onder de Z!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Caspar » za jan 17, 2009 5:22 pm

Ik vind juist de nieuwe website beter. Veel overzichtelijker zo.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 17, 2009 5:41 pm

Ik wil steeds op de website maar mijn computer zegt "Disallowed Key Characters"!!!!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » za jan 17, 2009 6:52 pm

dat zegt de mijne ook
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 7:03 pm

de mijne ook
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten