www.Donaldduck.nl

Berichtdoor Dubbelduck » ma dec 19, 2011 10:43 pm

De Zwarte Schim schreef:De DD site wordt ook niet goed bijgehouden......... sinterklaas is alweer 2 weken naar spanje en op de DD site vieren ze nog steeds sinterklaas. elke dag kijken ze op die site en dan kunnen ze toch ook wel even het thema sinterklaas veranderen in het kerst thema? ;o

Ik weet niet precies wat jij voor website ziet, maar ik zie gewoon een http://www.donaldduck.nl in de kerstsfeer. Misschien moet je de pagina vernieuwen (F5) of misschien heeft het met je cache te maken.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di dec 20, 2011 4:33 pm

Dubbelduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:De DD site wordt ook niet goed bijgehouden......... sinterklaas is alweer 2 weken naar spanje en op de DD site vieren ze nog steeds sinterklaas. elke dag kijken ze op die site en dan kunnen ze toch ook wel even het thema sinterklaas veranderen in het kerst thema? ;o

Ik weet niet precies wat jij voor website ziet, maar ik zie gewoon een http://www.donaldduck.nl in de kerstsfeer. Misschien moet je de pagina vernieuwen (F5) of misschien heeft het met je cache te maken.

je had gelijk. nu zie ik hem wel in de kerstsfeer
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck » di dec 20, 2011 6:05 pm

Even off-topic
@Zwarte Schim:Bij je handtekening staat"Marry Christmas",maar dit moet "Merry Christmas "zijn,anders staat er :"trouwen kerstmis"
En nu gaan we weer onnnnn-topic!!!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di dec 20, 2011 11:11 pm

Duck schreef:Even off-topic
@Zwarte Schim:Bij je handtekening staat"Marry Christmas",maar dit moet "Merry Christmas "zijn,anders staat er :"trouwen kerstmis"
En nu gaan we weer onnnnn-topic!!!

nee nee nee, dit kan in 2 vormen: wij nederlanders gebruiken meestal merry christmas, maar marry christmas is een officieel woord. dus het kan allebei.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck » wo dec 21, 2011 1:50 pm

Weer wat geleerd!=)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor snowmansion » wo dec 21, 2011 6:18 pm

De Zwarte Schim schreef:
Duck schreef:Even off-topic
@Zwarte Schim:Bij je handtekening staat"Marry Christmas",maar dit moet "Merry Christmas "zijn,anders staat er :"trouwen kerstmis"
En nu gaan we weer onnnnn-topic!!!

nee nee nee, dit kan in 2 vormen: wij nederlanders gebruiken meestal merry christmas, maar marry christmas is een officieel woord. dus het kan allebei.

Offtopic:

Kan je me hier een bron oid van geven? Volgens mij is dit niet waar.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo dec 21, 2011 7:47 pm

Hoe kan ik daar nou een bron van geven? de engelsen gebruiken het ook. het is een feit.

en anders: www.google.nl

Ga je gang!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor snowmansion » wo dec 21, 2011 9:53 pm

Het kan aan mij liggen, maar de reden waarom ik het vroeg is vanwege het feit dat ik nergens op Google krijg ik een hit te zien waarin wordt Marry Christmas gebruikt wordt. Sterker nog, Marry wordt in de instant zoekresultaten al vervangen door Merry, maar ook als ik doorzoek op de combinatie Marry Christmas krijg ik geen enkele bron waarvan ik kan zeggen dat dit gebruikelijk is (waar het dus dezelfde betekenis heeft als Merry Christmas). Dus bij deze heb je een bron?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Meester Warbol » do dec 22, 2011 2:07 am

Uiteraard bedoelt De Zwarte Schim "Mary Christmas", een verhalenbundel van Neêrlands beroemdste detective-schrijver, de onvolprezen Hans van der Kallen, alias Havank.

De Zwarte Schim schreef:De Engelsen gebruiken het ook. Het is een feit.

Volgens Meester Warbol wordt "Marry Christmas" enkel gebruikt door Engelse kindertjes die op school niet goed hebben opgelet en derhalve - hoe triest! - helaas niet kunnen spellen. Is het niet ten hemel schreiend?

Afbeelding
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Meester Warbol » do dec 22, 2011 12:07 pm

De Zwarte Schim schreef:wij nederlanders gebruiken meestal merry christmas, maar marry christmas is een officieel woord. dus het kan allebei.

Meester Warbol is het daar niet mee eens. Wij Nederlanders spreken doorgaans van "Prettige Kerstdagen" i.p.v. overbodige Engelse termen te gebruiken. En "Marry Christmas" - wat het ook moge betekenen - zijn officieel twéé woorden, meneer De Zwarte Schim! Rekenen is niet uw sterkste kant, vermoed ik.

De Zwarte Schim schreef:Enjoy the Christmas! the most wonderfull time of the years!
Have a Marry Christmas and a Happy New Year!

Pas nu merkt Meester Warbol de andere schrijffouten op in de kerstwens van De Zwarte Schim. "Christmas" krijgt (net als in het Nederlands) geen lidwoord. Na een uitroepteken volgt een hoofdletter. In de tweede zin ontbreekt de persoonsvorm. "Wonderful" wordt met één L geschreven. Kerstmis is een jaarlijks terugkerend fenomeen en derhalve "de mooiste tijd van het jaar" i.p.v. van meerdere jaren.

Verbeterde weergave:

Enjoy Christmas! It's the most wonderful time of the year!
Have a Merry Christmas and a Happy New Year!

Meester Warbol wenst De Zwarte Schim en alle andere kindertjes op McDrake eveneens Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar.
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Ui » do dec 22, 2011 4:03 pm

Meester Warbol schreef:Pas nu merkt Meester Warbol de andere schrijffouten op in de kerstwens van De Zwarte Schim. "Christmas" krijgt (net als in het Nederlands) geen lidwoord. Na een uitroepteken volgt een hoofdletter. In de tweede zin ontbreekt de persoonsvorm. "Wonderful" wordt met één L geschreven. Kerstmis is een jaarlijks terugkerend fenomeen en derhalve "de mooiste tijd van het jaar" i.p.v. van meerdere jaren.

Ui heeft een tijdlang op deze manier gereageerd, op mensen die Ui een kerstkaart stuurden. Nu krijgt Ui nooit meer een kerstkaart! (snotter)

Meester Warbol schreef:Meester Warbol wenst De Zwarte Schim en alle andere kindertjes op McDrake eveneens Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar.

"Prettige" en "Gelukkig" horen niet met hoofdletters geschreven te worden. En volgens de Van Dale zijn ook "kerstdag" en "nieuwjaar" zonder hoofdletters. Dit zijn dus vier fouten in één zin, als Ui zo vrij mag zijn. (snik) Maar nu kan Ui een mooi kerstrapport wel vergeten, natuurlijk. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do dec 22, 2011 11:28 pm

even een ander onderwerp:

aan de duckipedia is Figaro toegevoegd. de kat van Pinokkio
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor snowmansion » do dec 22, 2011 11:43 pm

Leuk. Ik vroeg me af, wie missen we nog meer?

Bombie de Zombie
De Zwarte Ridder

Vanuit de duck stamboom missen we natuurlijk nog meer stripfiguren.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr dec 23, 2011 9:27 am

We missen ook nog Tobber en Bella Duck.
Misschien zou het leuk zijn als ze ook Ducktales-figuren aan de Duckipedia toevoegen.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: www.Donaldduck.nl

Berichtdoor snowmansion » ma jan 09, 2012 4:04 pm

Als het goed is wordt deze week Kareltje aan de Duckipedia toegevoegd.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten