Beste Disney site

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 19, 2009 11:52 am

Welk Duck/Disney site vinden jullie het best?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor McDoof » vr jun 19, 2009 1:32 pm

www.mcdoof.nl, mijn eigen Disey-site. Online voor juli.
McDoof
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do apr 02, 2009 5:47 pm

Berichtdoor Caspar » vr jun 19, 2009 1:40 pm

Ik vond McDuck.nl altijd erg goed. Tegenwoordig ben ik ze een beetje uit het oog geraakt. Roddelfop bijvoorbeeld lijkt helemaal verdwenen te zijn, net als Disney Nieuws en DonaldDuckNet. Maar de officiele website van Donald Duck is denk ik ook wel informatief en leuk, hoewel de fansites natuurlijk in veel dingen anders beoordelen dan de DOnald Duck site (die zal nooit kritiek geven op een tekenaar).
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 19, 2009 1:49 pm

McDrake is een hele goede site. Zeker als er mensen komen. In sommige tijden is er geen kip te zien. Of Ei. Of Haan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 19, 2009 2:02 pm

Het leuke aan McDrake: McDrake IS gewoon de bezoekers. En die zijn er in verschillende leeftijden. Over het algeheel een wat intelligentere discussie door mensen die er wat meer van af weten dan de gemiddelde Donald Duck site. Erg prettig dus om op te discuseren met elkaar. Zelfs mensen van de redactie weten McDrake te vinden!
McDrake weet ook met fans af en toe een wat kritischer geluid ten gehore te brengen. Op McDrake mag ook veel gezegd worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » vr jun 19, 2009 2:34 pm

Caspar schreef:Roddelfop bijvoorbeeld lijkt helemaal verdwenen te zijn, net als Disney Nieuws en DonaldDuckNet.

Dat is een oude versie van Roddelflop, op een oud adres.
Nieuwe site: http://www.roddelflop.nl/

Roddelflop is ook te bereiken via 'McDrake Nieuws':
http://usr.klumpke.eu/donaldducknet/nieuws/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » vr jun 19, 2009 2:55 pm

Op de website van Roddelflop zie ik als nieuwste bericht 'Duckstadse Glossy' op 13 april. Da's 2 maanden geleden, terwijl er in de tussentijd vast wel iets gebeurd is wat op die site zou kunnen komen. Dus dat lijkt me eigenlijk ook een beetje een dode site.

Is het een idee om voor McDrake behalve het forum er ook een blog bij te doen? Met nieuws, maar ook interessante artikelen uit de McBieb en meer leuke dingen. Hebben McDrake leden behoefte om op zo'n soort blog te kunnen posten?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 19, 2009 3:07 pm

Misschien wel leuk. Donald Duck is uitzonderlijk veel in het nieuws geweest voor zijn 75-jarig bestaan, dus Roddelflop mag inderdaad wel wat beter bijgehouden worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 19, 2009 3:18 pm

Caspar schreef:Is het een idee om voor McDrake behalve het forum er ook een blog bij te doen? Met nieuws, maar ook interessante artikelen uit de McBieb en meer leuke dingen. Hebben McDrake leden behoefte om op zo'n soort blog te kunnen posten?

Wat is Roddelflop van plan? Kan Roddelflop vrijwilligers gebruiken?
Wie gaat het blog op McDrake bijhouden? Ik heb al moeite met het forum en McBieb.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » vr jun 19, 2009 4:13 pm

Voor die blog zat ik meer te denken aan een open basis, dwz net als het forum kan iedereen posten. Er moeten natuurlijk wel eisen aan de posts worden gesteld, zodat er niet teveel 'spam' komt. Het idee is dan denk ik niet echt dat het een nieuwsblog wordt zoals Roddelflop maar een combinatie tussen dat en artikelen die ook in de McBieb zouden komen te staan. Omdat er waarschijnlijk dus niet veel bijgehouden moet worden (wordpress blog opzetten, af en toe updaten enzo en daar zou ik ook wel bij willen helpen) kost het niet veel onderhoud. En er zou ook een soort 'offtopic' blog kunnen komen waar dingen kunnen gepost als verhalen, gedichten, filmpjes en liedjes van McDrake leden.

Maar nogmaals, ik vraag maar of er belangstelling voor is. Als mensen er geen behoefte aan hebben heeft het toch weinig zin, zeker omdat het alleen slaagt als er genoeg user-input is.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 19, 2009 5:05 pm

Caspar schreef:Maar nogmaals, ik vraag maar of er belangstelling voor is. Als mensen er geen behoefte aan hebben heeft het toch weinig zin, zeker omdat het alleen slaagt als er genoeg user-input is.

Ik heb je berichten gekopieerd naar topic 'Beheer McDrake Nederland'.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=15075#p15075

Laten we daar verder gaan over de toekomstmogelijkheden van McDrake.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 19, 2009 11:10 pm

Ik vond de oude site van Donald Duck Weekblad erg mooi, met de onderverdeling in 'zolder', 'clubhuis' etc. Dat je in elke hoek van het virtuele huis van Donald andere informatie kon vinden.

www.ultimatedisney.com vind ik een goede Engelstalige site. Hierop worden alle nieuwe DVD-uitgaven en filmnieuws van Disney bijgehouden. Bijna elke dag vers nieuws. Verder een gigantisch archief aan uitgebreide recensies, top 10-en over slechteriken/liedjes/helden etc. en een imposant forum.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Re: Beste Disney site

Berichtdoor Koen » za jan 05, 2013 6:18 pm

Ik vind (een van) de beste Disney-site(s) Calisota Online,omdat je er heel erg veel nuttige informatie kunt vinden. Bijvoorbeeld handig als je een plattegrond wil maken van Calisota en/of Duckstad.
http://goofy313g.free.fr/calisota_online/ Alleen jammer dat het 5/6 jaar al niet meer bijgewerkt wordt. :(

http://coa.inducks.org/index.php vind ik ook erg goed. Ik maak er volop gebruik van!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beste Disney site

Berichtdoor MatroosDuck » za jan 05, 2013 7:36 pm

Ik vind McDrake, Inducks en die Free Disney Comics site erg goed.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am


Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron