Roddelflop

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 07, 2007 12:33 pm

Rockerduck schreef:Maar Big Fun noemt hij apart:

"Zijn er geen Mickey Mouse pockets? En Big Fun pockets?"

Kent Daniel pockets die alleen hij heeft? :o

Ik stelde vragen. Vragen staat vrij. "Zijn er geen...?"
Het antwoord op de eerste vraag is blijkbaar nee.

Zo, hier heb ik me mooi uitgekletst. :D
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dukka » di mei 08, 2007 10:12 am

Daniel73 - 2007-05-04 21:04:13 schreef:Inmiddels is er een tweede (soort van) 'Roddelflop'-site, genaamd 'Disney Nieuws'.
http://disneynieuws.uxl.nl/
Hoe heeft dat zover kunnen komen? Waarom geen samenwerking? Disney Nieuws biedt interessant nieuws dat op Roddelflop ontbreekt. Vanwaar deze verzuiling?

'Disney Nieuws' heeft enkele nieuwsberichten aan mij voorgesteld, waarvan er een werd geplaatst en andere niet. Hierop is 'Disney Nieuws' een eigen blog begonnen.

Probleem is nu de 'Roddelflop'-link in de navigatiebalk, hier op het board McDrake Nederland Disney. Ik heb geen ruimte om er 'Disney Nieuws' bij te zetten.
Maar Disney Nieuws linkt naar Roddelflop en naar McDrake. En Roddelflop' linkt nergens naar. Zelfs niet naar McDrake, waar 'Roddelflop' via de navigatiebalk bovenaan elke McDrake-pagina staat...

Het is van mij een bewuste keuze om geen links te plaatsen naar andere sites, op sites die genoemd worden in berichten na. Dit voornamelijk omdat ik anders een keuze moet gaan maken naar welke sites ik wel of niet link. Zou ik dan bijvoorbeeld alleen naar sites moeten linken die naar mij linken? Dan moet ik bijvoorbeeld Inducks weglaten, en sites die niets met Ducks te maken hebben (weblogs van vrienden van mij) wel moeten toelaten.

Hoezo is het regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck?
Waarom besteedt Roddelflop dan wel aandacht aan games 'Kingdom Hearts+'? Wat heeft dat met Donald Duck te maken?
http://roddelflop.wordpress.com/2007/01 … om-hearts/

Die nieuwtjes zijn niet geplaatst omdat ik de nieuwswaarde daarvan niet inzag.
Kingdom Hearts is een spel waar Donald Duck een prominente rol speelt (één van de drie hoofdrollen).

Zijn er geen Mickey Mouse pockets? En Big Fun pockets? Worden die op Roddelflop buitengesloten?

Onder 'Pockets' vallen natuurlijk alle soorten (Duck-)pockets: http://coa.inducks.org/country.php/x/nl#0
(Overigens zie ik nu dat Inducks Big Fun niet als pocket beoordeelt.

Nu wordt via Disney Nieuws ook een game behandeld. En Disney Nieuws biedt aandacht aan een stripbeurs waar Roddelflop aan voorbij gaat. (Stripbeurs 28 en zondag 29 april 2007 in Arnhem.)

Voor de game zie hierboven. Wat betreft de stripbeurs: daar hoorde ik pas na 29 april over. Roddelflop is een nieuwssite, dus vind ik het overbodig verslag te doen van een stripbeurs die al voorbij is. Een aankondiging dat er Duck-artiesten komen vind ik prima, graag zelfs, maar een verslag er van hoort niet op een nieuws-site (naar mijn mening).
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » di mei 08, 2007 4:21 pm

Dukka schreef:
Probleem is nu de 'Roddelflop'-link in de navigatiebalk, hier op het board McDrake Nederland Disney. Ik heb geen ruimte om er 'Disney Nieuws' bij te zetten.
Maar Disney Nieuws linkt naar Roddelflop en naar McDrake. En Roddelflop' linkt nergens naar. Zelfs niet naar McDrake, waar 'Roddelflop' via de navigatiebalk bovenaan elke McDrake-pagina staat...

Het is van mij een bewuste keuze om geen links te plaatsen naar andere sites, op sites die genoemd worden in berichten na. Dit voornamelijk omdat ik anders een keuze moet gaan maken naar welke sites ik wel of niet link. Zou ik dan bijvoorbeeld alleen naar sites moeten linken die naar mij linken? Dan moet ik bijvoorbeeld Inducks weglaten, en sites die niets met Ducks te maken hebben (weblogs van vrienden van mij) wel moeten toelaten.

Met dat probleem zit ik ook. Oplossing is misschien te linken naar een Disney-gerelateerde startpagina. Maar daar zijn er drie van...
(Misschien kan ik, als ik eraan toe kom, met Dvegen een internationale linken-site maken. Als een aparte dienst.)

Dukka schreef:
Hoezo is het regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck?
Waarom besteedt Roddelflop dan wel aandacht aan games 'Kingdom Hearts+'? Wat heeft dat met Donald Duck te maken?
http://roddelflop.wordpress.com/2007/01 … om-hearts/

Die nieuwtjes zijn niet geplaatst omdat ik de nieuwswaarde daarvan niet inzag.
Kingdom Hearts is een spel waar Donald Duck een prominente rol speelt (één van de drie hoofdrollen).

Kun je je voorstellen dat anderen die nieuwtjes wel interessant vinden?

Gaat het je alleen om Duck-nieuws, of bedoel je Disney in het algemeen?
En als het om Disney in het algemeen gaat, waarom staat er dan alleen "Ducks"?

Ik zie zowel Roddelflop als Disney Nieuws beide vol staan met interessant nieuws. Niets daarvan zou ik afkeuren. Hoe denken jij en Disney Nieuws daarover?

Dukka schreef:
Zijn er geen Mickey Mouse pockets? En Big Fun pockets? Worden die op Roddelflop buitengesloten?

Onder 'Pockets' vallen natuurlijk alle soorten (Duck-)pockets: http://coa.inducks.org/country.php/x/nl#0
(Overigens zie ik nu dat Inducks Big Fun niet als pocket beoordeelt.

Zijn er Disney-publicaties die je uitsluit?

Dukka schreef:
Nu wordt via Disney Nieuws ook een game behandeld. En Disney Nieuws biedt aandacht aan een stripbeurs waar Roddelflop aan voorbij gaat. (Stripbeurs 28 en zondag 29 april 2007 in Arnhem.)

Voor de game zie hierboven. Wat betreft de stripbeurs: daar hoorde ik pas na 29 april over. Roddelflop is een nieuwssite, dus vind ik het overbodig verslag te doen van een stripbeurs die al voorbij is. Een aankondiging dat er Duck-artiesten komen vind ik prima, graag zelfs, maar een verslag er van hoort niet op een nieuws-site (naar mijn mening).

Een verslag in de vorm van een recensie kan ook nieuws zijn. Kijk maar in de krant bij de recensies van theatervoorstellingen. Daar wordt achteraf besproken hoe een voorstelling was. (Bv. een popconcert.)
Als het nu zou gaan om Stripdagen van vorig jaar, dan kan ik me wel voorstellen dat je dat geschiedenis vindt. Tenzij er een ontdekking is die als nieuws kan worden opgevat.

Ik hoop op een samenwerking tussen Roddelflop en Disney Nieuws. Maar dat ligt buiten mij.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di mei 08, 2007 4:25 pm

Over recensies gesproken. Schrijf jij nog recensies, Dukka? Op McDuck was je daar mijns inziens goed in.
Bijvoorbeeld:

De Drie Musketiers
http://recensies.mcduck.nl/dvds/De_Drie_Musketiers

Mickey Mouse in Living Color
http://recensies.mcduck.nl/dvds/Mickey_Mouse_in_Living_Color

The Chronological Donald volume 1
http://recensies.mcduck.nl/dvds/The_Chronological_Donald_volume_1
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » di mei 08, 2007 4:53 pm

Daniel73 schreef:Zijn er Disney-publicaties die je uitsluit?

Schrijven 'Roddelflop' en 'Disney Nieuws' wel over de tijdschriften Witch en Tinkelbel, als er daar een nieuwtje over is?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Disney.Nieuws » di mei 08, 2007 5:10 pm

Witch en Tinkelbel zijn Disney uitgaven. Hier zal Disney Nieuws inderdaad over schrijven. Disney Nieuws wil zo veel mogelijk Disney nieuwtjes plaatsen. Als mensen zich bijvoorbeeld niet interesseren in games, slaan ze het artikel gewoon over...
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor Rockerduck » di mei 08, 2007 10:47 pm

'Witch' heeft toch niets met Disney te maken? Het wordt uitgegeven door Sanoma, dat toevallig ook Disney uitgeeft.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Dukka » di mei 08, 2007 11:25 pm

Daniel73 schreef:Kun je je voorstellen dat anderen die nieuwtjes wel interessant vinden?

Natuurlijk, maar ik moet ook een afweging maken. En zo is bijvoorbeeld het stuk over CWI net zo'n twijfelgeval.
Gaat het je alleen om Duck-nieuws, of bedoel je Disney in het algemeen?
En als het om Disney in het algemeen gaat, waarom staat er dan alleen "Ducks"?

Het moet inderdaad over Ducks gaan. Of in ieder geval iets met een rechtstreekse link. Zo kan er wel nog worden geschreven over Mickey, maar vind ik de tijdschriften Witch en Tinkelbel te ver gaan.
Over Ducks heb ik enig verstand, maar als ik ga kijken naar Disney in het algemeen schiet ik te veel te kort. Daarnaast heb ik niet eens de tijd om ook het meer en deel van het Disneynieuws te coveren.
Zie ook Disney Nieuws
Ik zie zowel Roddelflop als Disney Nieuws beide vol staan met interessant nieuws. Niets daarvan zou ik afkeuren. Hoe denken jij en Disney Nieuws daarover?

Afkeuren zou ik: Disney chatbox binnenkort in Nederland, Deze zomer Disney ‘Tron’ games opnieuw verkrijgbaar, Pretpark in Peking kopieert Disneyland, Stripbeurs Arnhem valt tegen voor Duckfans
(deze laatste zou ik wel hebben geplaatst als het weekend nog zou plaats vinden)
Het stukje over Donald Duck en Astrix zal worden vermeld in de 'Vanaf deze week in de winkel', van deze week.
Over recensies gesproken. Schrijf jij nog recensies, Dukka? Op McDuck was je daar mijns inziens goed in.

Nee, ik schrijf geen recensies meer. Deze waren eigenlijk meer om andere aan te moedigen. Zou ook niet weten wat ik nu zou moeten recenseren. Overigens vind ik die stukken meer een opsomming van wat het is, in plaats van of het wat is.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor bolderbast » di mei 08, 2007 11:36 pm

Rockerduck schreef:'Witch' heeft toch niets met Disney te maken? Het wordt uitgegeven door Sanoma, dat toevallig ook Disney uitgeeft.

Witch is wel degelijk van Disney en wordt ook op de Disney redactie gemaakt.
http://www.disney.nl/Publishing/Witchmagazine/
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 1:34 pm

Bij Roddelflop staat er ergens als nieuws dat McDrake International enigszins een mislukking is, of iets in die trant. In vergelijking met het toen nieuwe DCF. Terwijl McDrake op eigen kosten draait en DCF zich vet laat bekostigen door sponsoring van Inducks. En DCF heeft voor tweestrijd binnen Inducks gezorgd. Maar daar zegt Roddelflop niets over...

DCF maandag 19 maart 2007

Posted by roddelflop in Internationaal, Aankondigingen.

Terwijl McDuck.nl ruim twee maanden geleden haar fora sloot, zijn er alleen maar forums bij gekomen voor mensen die geïnteresseerd zijn in Ducks en alles daar omheen. Zo nam McDrake.nl een hoop leden over, en begon de website Ducknet ook een eigen forum (inmiddels weer opgeheven). Daarnaast is het nog altijd de bedoeling dat ook de officiële website van de Donald Duck een forum gaat krijgen.
In Nederland zijn we dus al voorzien, maar op internationale basis was er nog weinig. McDrake.nl heeft wel een internationaal forum met de voertaal Engels, maar die is nog niet echt goed van de grond gekomen.

Maar nu krijgt McDrake International zelfs concurrentie van een tweede Engelstalig forum: The Disney Comics Forum (DCF). Dit nieuwe forum is van de makers van Inducks, en valt (tot nu toe) te vinden via de COA zoekmachine.

Het is nog even afwachten in hoeverre dit forum zich zal ontwikkelen, maar het is zeker iets om in de gaten te houden!

http://roddelflop.wordpress.com/2007/03/19/dcf/

McDrake International is wel van de grond gekomen. McDrake heeft een hoge informatiewaarde. Maar met een kleine zelfbetaalde €30 per jaar en blijkbaar een boycot door wannabe-monopolist Inducks/Outducks/COA/DCF heeft McDrake International het wat moeilijk om zichtbaar te blijven in de lucht.

DCF heeft zich gepresenteerd via een link op de COA/Inducks-zoekmachine. Die link is vrij kort daarna door een protesterende Induckser verwijderd. (Wist je dat?) Om maar een voorbeeld te geven van chaos en tweestrijd binnen Inducks. DCF is min of meer een muiterij. Slecht nieuws voor het voortbestaan van Inducks.

Van binnen Inducks is mij verteld dat DCF eventjes leuk zal blijven, maar dat zodra de beheerder het zat wordt, ook dat project gedeserteerd zal worden. Evenals met de Inducks-zoekmachine die veel bugs heeft. Want "je moet alleen maar doen wat je leuk vindt", werd mij schertsend verteld. Zo'n mentaliteit zorgt ervoor dat meer Inducksers geen zin meer in Inducks-verplichtingen hebben.
McDrake had ook ruimte kunnen krijgen op Inducks/Outducks. Maar in zo'n toestand is dat huizen bouwen op zand.

Het DCF-nieuws van Roddelflop vind ik een persoonlijk, gekleurd nieuwtje. Eenzijdige reclame. Roddelflop kan beter. Als je internationale boards met elkaar vergelijkt, vergelijk ze dan volgens gelijke criteria.

Kan in dit geval op Roddelflop bij "add a comment" gerust uit de doeken gedaan worden hoe monopolist Inducks zichzelf laat betalen en hoe een uitwas als DCF aan de rest van Inducks is opgedrongen? Blijft dat dan staan? Of wordt dat gecensureerd? Hoe neutraal is Roddelflop bedoeld?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 3:19 pm

Roddelflop schreef:The Disney Comics Forum (DCF). Dit nieuwe forum is van de makers van Inducks, [...]

Dit is fout. DCF is een persoonlijk board. DCF is niet van "de makers" van Inducks. DCF hoort niets met Inducks te maken te hebben en staat daarom op Outducks.

2007-03-21 00:59, Cacou schreef:I have launched that forum myself with the help of a few friends, and use the Inducks server for hosting the forum. But apart for that, it's not part of Inducks, as Inducks is only the Disney comics database itself (some "indexers" pointed it to me, although I guess most visitors will not care too much).

http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?pid=59#p59

Interessant is de regel: "some "indexers" pointed it to me, although I guess most visitors will not care too much"

Verwarrend is dat administrtator Cacou blijkbaar Francois Willot is, die gebruik maakt (maakte?) van een Inducks e-mail adres als contact adres voor wie geband is van DCF.
You are banned from this forum.

Please direct any inquiries to the forum administrator at fwi@inducks.org.

Dat ook nieuwsdienst Roddelflop zich in DCF verslikt, door te stellen dat het een board van "de makers van Inducks" is, laat toch wel zien hoe groot de verwarring is. En als je op DCF protesteert word je er verbannen. Ook als je dat op een ander board (McDrake) doet. Mij is verteld dat de heer Francois Willot kan bannen om wat voor reden dan ook. En andere Inducksers staan er als schapen naar te kijken.
"I guess most visitors will not care too much", zegt de vent.

Onlangs is Inducks/Outduck/DCF/etc. ongeveer twee weken offline geweest. Een voorbode voor straks? Staat er binnenkort op Roddelflop of Disney Nieuws als nieuws vermeld dat Inducks/Outducks is opgeheven?

Een heel zijspoor, om te laten zien dat er meer nieuws is dan Roddelflop gemeld heeft over de zaak DCF. Wat mij verward heeft aan het nieuws is dat Dukka bij mijn weten zelf een Inducks-medewerker is. Of heb ik dat verkeerd?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 09, 2007 11:36 pm

Nou, McDrake International is niet echt actief, zullen we maar zeggen... Jammer genoeg. Ik heb weinig tijd om eraan bij te dragen, maar anderen zijn er ook bijna niet. De meeste fora zijn sinds 2006 niet meer vereerd met nieuwe bijdragen. Ik heb een topic gemaakt over Don Rosa's nominatie voor de Eisner Award, maar alleen Rob reageerde. (Waarvoor dank, Rob!)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 7:35 pm

Rockerduck schreef:Nou, McDrake International is niet echt actief, zullen we maar zeggen... Jammer genoeg. Ik heb weinig tijd om eraan bij te dragen, maar anderen zijn er ook bijna niet. De meeste fora zijn sinds 2006 niet meer vereerd met nieuwe bijdragen.

Hoe actief is DCF inmiddels? Ze barsten daar van de zogenaamde moderators. McDuck/McDrake moest/moet het minder doen. En een van de actievere leden op McDrake is, als ik het goed zie, een moderator van DCF.
Daarbij is McDuck/McDrake in diskrediet gevallen bij een aantal Inducksers, toen ik vorig jaar (nog als member!) een strijd aanging met Inducks. Een (ex)bezoeker heeft mij sindsdien gevraagd om berichten van die discussie te verwijderen van McDuck/McDrake, omdat die het board anders niet prettig zou vinden om te bezoeken. Blijkbaar moet een moderator dus eerst kritiek toestaan en dan vervolgens, nadat men spijt krijgt, diezelfde kritiek verwijderen.
Als McDrake pas echt van de grond komt door bezoekers op zo'n manier tevreden te stellen, laat McDrake dan maar "niet actief" blijven. Wat heb ik aan dat gezeur?

Rockerduck schreef:Ik heb een topic gemaakt over Don Rosa's nominatie voor de Eisner Award, maar alleen Rob reageerde. (Waarvoor dank, Rob!)

Volgens mij is kritiek op Rosa ook een reden voor velen om weg te blijven. Evenals kritiek op Gladstone en Gemstone.

Verder doet Inducks doet alsof McDrake niet bestaat. Linken naar McDrake zijn onlangs verwijderd.
http://coa.inducks.org/discuss.php
Zo'n verwijdering is blijkbaar de prijs van ongecensureerd berichten over Inducks. Dat wordt afgekeurd. Laat het een waarschuwing zijn voor Roddelflop. Niet te kritisch worden over Inducks, Dukka. Want anders lig je er zo uit.

Er zijn op McDuck/McDrake International fouten gemaakt. Zeker door mij. Dat is veel kritiek waard. Maar het board is wel een nieuwe stap geweest. Met alle beginnersfouten vandien. DCF hoefde het idee maar te volgen.

Natuurlijk kan Roddelflop kritiek hebben over "niet echt goed van de grond" komen van McDuck en McDrake. Al vraag ik me af wat dat met nieuws te maken heeft.
Gaat Roddelflop meer van zulke recensies schrijven, in het kader van neutraal nieuws? Prima, maar dan wordt Roddelflop een opinie-dienst.

Wat ik jammer vind, en enigszins verdacht, is dat Roddelflop wel ten nadele van McDrake schrijft, maar verder louter positief en aanmoedigend is over DCF. ("het is zeker iets om in de gaten te houden!")
Ik vraag me af waar dat goed voor is, die eenzijdige reclame. Zeker als Dukka zelf medewerker is van Inducks. Dat roept de schijn van belangenverstrengeling op.

Roddelflop heeft zich met zo'n berichtgeving van een vage kant laten zien, vind ik. En dat terwijl het nieuws zelf een aantoonbare fout bevat, omdat DCF niet van "de makers" van Inducks is.
Mijn advies is dat Roddelflop zich beter niet kan branden aan opinies, en meer aandacht kan besteden aan betrouwbaarheid van de inhoud van het nieuws.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 7:43 pm

Dukka schreef:Afkeuren zou ik: Disney chatbox binnenkort in Nederland, Deze zomer Disney ‘Tron’ games opnieuw verkrijgbaar, Pretpark in Peking kopieert Disneyland, Stripbeurs Arnhem valt tegen voor Duckfans
(deze laatste zou ik wel hebben geplaatst als het weekend nog zou plaats vinden)
Het stukje over Donald Duck en Astrix zal worden vermeld in de 'Vanaf deze week in de winkel', van deze week.

Hier. Waarom keurt Dukka het nieuws af over een Disney chatbox in Nederland, terwijl nieuws over relatief onbeduidend fanboard DCF ("van de makers van Inducks") wel goedgekeurd wordt?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » vr mei 11, 2007 9:05 pm

Daniel73 schreef:En een van de actievere leden op McDrake is, als ik het goed zie, een moderator van DCF.

Oh ja? Wie is dat dan? (Of wil diegene dat liever niet bekend gemaakt hebben?)

Ik denk dat International succesvol kan worden, als inderdaad een aantal ruzies uit oude topic verwijderd worden. Als jij ze wilt bewaren, kan je dat ook voor jezelf doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de ruzies uit de begintijd (o.a. Stephan, jij en ik en topic over Daniel van Eijmeren) mensen afschrikken. Die denken dan: "bah, wat ongezellig". En het ging niet eens over Disney.

Ik ben weer eens off-topic. Nog iets wat men vervelend kan vinden.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron