Roddelflop

Berichtdoor Dukka » wo jan 31, 2007 12:13 am

Toen ik aan McDuck.nl ging meewerken, deed ik dat onder andere voor het Duck-nieuws. Dit raakte langzaam wat meer op de achtergrond, maar komt nu sterker dan ooit terug.

Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?
http://roddelflop.wordpress.com

Op Roddelflop vind je de laatste nieuwtjes met betrekking tot Donald Duck, en alles daar omheen. Een goede rede om terug te komen zijn de wekelijkse indexen van de nieuwste Ducks (verwacht elke maandagavond) en natuurlijk een up-to-date overzicht van de strips die ons nog te wachten staan.
Maar terugkomen naar de site zelf is niet eens nodig om op de hoogte te blijven. Door middel van de RSS-feed krijg je vanzelf de laatste nieuwtjes binnen.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 31, 2007 12:56 am

Waarom niet gewoon samenwerken met McDrake?

Maar wel reclame komen maken voor je eigen projectje.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 10:28 am

Rockerduck schreef:Waarom niet gewoon samenwerken met McDrake?

Maar wel reclame komen maken voor je eigen projectje.

Ik kan vanuit McDrake in principe evengoed verwijzen naar een externe site. Zolang de linken maar blijven kloppen.
Waar ik mij (wederom!!) zorgen over maak hoe het een en ander gearchiveerd gaat worden. Kortom, ik ben weer terug bij af. Mijn tijd op internet is voornamelijk een lange smeekbede geweest bij webmasters, om ze te bewegen hun éigen werk serieus aan te bieden op een tijdsbestendige manier. Met DCML en McDuck is dat mislukt. Ook Ducknet zwijgt in alle talen. Na al mijn strijd kan ik nog niet eens zélf een archief aanbieden.

Hoe dan ook, ik ben blij dat Dukka weer bezig is met waar hij goed in is. Al komt het even zinloos op me over als McDrake en McDuck. Geniet er maar van, zolang het duurt...
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dukka » wo jan 31, 2007 11:05 am

Rockerduck schreef:Waarom niet gewoon samenwerken met McDrake?

Daar heb ik natuurlijk zelf ook aan gedacht, maar om verschillende redenen heb ik er voor gekozen dit niet te doen.

Als eerst vind ik het niet fijn om nieuws te posten op een forum. Het kan al snel worden overspoelt door andere topics, en daardoor minder goed gevonden. Daarnaast zijn er denk ik genoeg mensen die wel het nieuws willen volgen, maar niet bereid zijn daarvoor een heel forum door te pluizen.

Een oplossing zou zijn een aparte pagina, ongeveer in dezelfde vorm als bij McDuck.nl. Maar daar krijg je het technische probleem, dat er eerst iets voor moet worden ontwikkeld.
Daarnaast weten inmiddels de meesten wel dat Daniël en ik (vaak) niet op één lijn zitten. Ook niet echt een goede basis voor een (nieuwe) samenwerking.

Op deze manier is er tenminste wat concurrentie. En ik weet van me zelf dat toen de site 'Alles over Donald Duck' ook nieuws plaatsen, ik veel scherper was voor McDuck.nl. Dus ik denk dat dit soort concurrentie alleen maar goed is.
Maar wel reclame komen maken voor je eigen projectje.

Net zoals vele dat deden op McDuck.nl onder 'Donald Duck-sites' (zo'n 60 topics!), en wat mij ook de bedoeling lijkt van het forum 'Disney sites' op McDrake.nl.
Daniel73 schreef:Ik kan vanuit McDrake in principe evengoed verwijzen naar een externe site. Zolang de linken maar blijven kloppen.

De link van de website zelf blijft uiteraard gewoon kloppen, net zoals de links naar de berichten zelf.
Waar ik mij (wederom!!) zorgen over maak hoe het een en ander gearchiveerd gaat worden.

Roddelflop is voornamelijk een nieuws site. Het gaat er juist om wat er staat, ook actueel is. Een archief lijkt mij zelf wat nutteloos voor dit soort sites. Wordpress maakt zelf een archief zodat bezoekers eerdere berichten kunnen terugzoeken. Maar je kunt dit niet downloaden.
Zelf bewaar ik wel alle berichten die daar worden geplaatst op mijn eigen computer door middel van simpel 'kopiëren' en 'plakken'. Wanneer iemand daar interesse in heeft, mag die me altijd mailen.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 3:31 pm

Wat mij opvalt is dat Roddelflop een site is waar zelfs de beheerder geen controle heeft, als het gaat om archiveren en beheren. Wat heb je daar aan? Is dat niet zonde van je tijd? Ik vind van wel.

Ik heb mijn superlangdradige reactie maar geplaatst in een apart topic. Te meer omdat de nadruk ligt op wel/niet samenwerking. Zie:
Samenwerking internetsites Ducknet, McDrake, Roddelflop, etc.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=129
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » wo jan 31, 2007 10:22 pm

Dukka schreef:Roddelflop is voornamelijk een nieuws site. Het gaat er juist om wat er staat, ook actueel is. Een archief lijkt mij zelf wat nutteloos voor dit soort sites.

Nieuwsarchieven kunnen heel leuk zijn. Al is het maar om na jaren terug te kunnen lezen hoe je ooit schreef.

Dukka schreef:Maar je kunt dit niet downloaden.
Zelf bewaar ik wel alle berichten die daar worden geplaatst op mijn eigen computer door middel van simpel 'kopiëren' en 'plakken'. Wanneer iemand daar interesse in heeft, mag die me altijd mailen.

Via het Wordpress Dashboard > Beheren > Exporteer kun je, als beheerder, een bestand met alle artikelen en reacties op de blog downloaden. Voor zover ik weet ontbreken dan alleen de bestanden die je geüpload hebt, waaronder plaatjes. Met het backup-bestand zou je de blog kunnen herstellen als er iets mis gaat bij WordPress.com.
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor Dukka » zo feb 04, 2007 5:50 pm

Ah, bedankt Sander. Blijkbaar kan het dan toch.
Daniel73 schreef:Wat mij opvalt is dat Roddelflop een site is waar zelfs de beheerder geen controle heeft, als het gaat om archiveren en beheren. Wat heb je daar aan? Is dat niet zonde van je tijd? Ik vind van wel.

Ik vind het geen zonde van m'n tijd. Het is een hobby. Ik weet niets van programmeren, dus zal ik dat deel moeten uitbesteden. Dan kan ik wel iemand vragen dat voor mij te doen, maar dat werkt niet lekker. Op deze manier is al het programmeren al voor me gedaan, en kan ik zelf direct aan de slag.
En blijkbaar heb ik dus wel controle over de archieven (al is het maar deels), en wat betreft het beheer heb ik dat ook.


Roddelflop is nu aangevuld met een overzicht van de komende strips van heel 2007. Zie Roddelflop.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo feb 04, 2007 9:12 pm

Dukka schreef:Ik vind het geen zonde van m'n tijd. Het is een hobby. Ik weet niets van programmeren, dus zal ik dat deel moeten uitbesteden. Dan kan ik wel iemand vragen dat voor mij te doen, maar dat werkt niet lekker. Op deze manier is al het programmeren al voor me gedaan, en kan ik zelf direct aan de slag.
En blijkbaar heb ik dus wel controle over de archieven (al is het maar deels), en wat betreft het beheer heb ik dat ook.

Wat bedoel je met "al is het maar deels" controle over de archieven?
Een van mijn hobbies is werken aan internet-sites die blijven bestaan. Dat is voor mij de kern als ik kies voor software en sites. Als tijdsbestendig databeheer niet mogelijk is, of onzeker, dan zijn er leuke hobbies (in real life) waaraan ik veel liever m'n tijd verdoe. Dat is de prioriteit die ik mezelf stel.

Dukka schreef:Roddelflop is nu aangevuld met een overzicht van de komende strips van heel 2007. Zie Roddelflop.

Ik zal Roddelflop opnemen bij de linken. Mag dat? :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dukka » di feb 06, 2007 12:01 am

Daniel73 schreef:Wat bedoel je met "al is het maar deels" controle over de archieven?

Ik kan weliswaar een archief downloaden, maar daar houd het ook bij op. Ik kan zelf verder niets instellen wat ik wil wel en niet wil hebben en hoe ik het wil hebben. Dit 'archief' is voornamelijk bedoelt voor het herstellen van een blog, mocht er iets mis gaan.
Ik zal Roddelflop opnemen bij de linken. Mag dat? :)

Uiteraard, graag zelfs. Het grootste 'probleem' is nu de bekendheid, dus alle links zijn welkom.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » di feb 06, 2007 2:46 am

Dukka schreef:
Daniel73 schreef:Wat bedoel je met "al is het maar deels" controle over de archieven?

Ik kan weliswaar een archief downloaden, maar daar houd het ook bij op. Ik kan zelf verder niets instellen wat ik wil wel en niet wil hebben en hoe ik het wil hebben. Dit 'archief' is voornamelijk bedoelt voor het herstellen van een blog, mocht er iets mis gaan.

Kun je zorgen dat dit archief beschikbaar blijft en bijgehouden wordt, zodat er geen Roddelflop-informatie verloren gaat?

Dukka schreef:
Ik zal Roddelflop opnemen bij de linken. Mag dat? :)

Uiteraard, graag zelfs. Het grootste 'probleem' is nu de bekendheid, dus alle links zijn welkom.

Ik heb als test een link bovenaan naast het McDrake forumoverzicht geplaatst.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dukka » wo feb 07, 2007 6:01 pm

Daniel73 schreef:Kun je zorgen dat dit archief beschikbaar blijft en bijgehouden wordt, zodat er geen Roddelflop-informatie verloren gaat?

Ik ga elke week alles exporteren zodat ik een backup heb.
Ik heb als test een link bovenaan naast het McDrake forumoverzicht geplaatst.

Dank daarvoor
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 04, 2007 9:04 pm

Dukka schreef:
Ik heb als test een link bovenaan naast het McDrake forumoverzicht geplaatst.

Dank daarvoor

Inmiddels is er een tweede (soort van) 'Roddelflop'-site, genaamd 'Disney Nieuws'.
http://disneynieuws.uxl.nl/
Hoe heeft dat zover kunnen komen? Waarom geen samenwerking? Disney Nieuws biedt interessant nieuws dat op Roddelflop ontbreekt. Vanwaar deze verzuiling?

Onder 'Meer linken' (op de navigatiebalk) heb ik de pagina aangepast.
http://bb.mcdrake.nl/links.html

Daar stond bij Roddelflop als omschrijving:
Nederlands. Nieuws over Disney.
Dutch. News about Disney.

Dat is nu veranderd in:
Nederlands. Nieuws over Ducks.
Dutch. News about Ducks.

De oude omschrijving voor 'Roddelflop' staat nu vermeld onder die voor 'Disney nieuws'.

Probleem is nu de 'Roddelflop'-link in de navigatiebalk, hier op het board McDrake Nederland Disney. Ik heb geen ruimte om er 'Disney Nieuws' bij te zetten.
Maar Disney Nieuws linkt naar Roddelflop en naar McDrake. En Roddelflop' linkt nergens naar. Zelfs niet naar McDrake, waar 'Roddelflop' via de navigatiebalk bovenaan elke McDrake-pagina staat... :/

Voor het niet willen samenwerken met McDrake gaf Dukka als excuus dat hij niet met mij door één deur wil. Maar waarom 'Disney Nieuws' buitensluiten?

Uit topic 'Disney Nieuws':
03-05-2007, Disney Nieuws schreef:Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwtjes rond Disney, kun je vanaf nu de volgende website bezoeken; http://disneynieuws.uxl.nl/ .

Deze site onderscheid zich van Roddelflop (http://roddelflop.wordpress.com/) door hier vooral over Disney te schrijven. Het is regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, maar die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck. De nieuwe website, Disney Nieuws, zal ook de minder belangrijke nieuwtjes publiceren. Je kunt op de hoogte blijven door middel van een RSS-feed.

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=2987#p2987

Hoezo is het regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck?
Waarom besteedt Roddelflop dan wel aandacht aan games 'Kingdom Hearts+'? Wat heeft dat met Donald Duck te maken?
http://roddelflop.wordpress.com/2007/01/30/kingdom-hearts/

Roddelflop heeft de volgende categorieën:
- Aankondigingen
- Algemeen
- Games
- Indexen
- Internationaal
- Pockets
- Roddels
- Tijdschriften

Zijn er geen Mickey Mouse pockets? En Big Fun pockets? Worden die op Roddelflop buitengesloten?

Nu wordt via Disney Nieuws ook een game behandeld. En Disney Nieuws biedt aandacht aan een stripbeurs waar Roddelflop aan voorbij gaat. (Stripbeurs 28 en zondag 29 april 2007 in Arnhem.)

Waarom geen samenwerking tussen Roddelflop en Disney Nieuws?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za mei 05, 2007 12:01 pm

Mickey Mouse Pockets???
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » za mei 05, 2007 1:23 pm

Big Fun bedoeld hij denk ik.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 07, 2007 12:35 am

Maar Big Fun noemt hij apart:

"Zijn er geen Mickey Mouse pockets? En Big Fun pockets?"

Kent Daniel pockets die alleen hij heeft? :o
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron