Samenwerking internetsites Ducknet, McDrake, Roddelflop, etc

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 1:41 pm

Om te vermijden dat ik weer andermans topics vervuil met mijn geratel, bij deze een vervolg van de topics waarin over wel/niet samenwerking tussen internetsites Ducknet, Roddelflop, McDrake, etc. besproken wordt.

Ducknet
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=18
Samenwerking Ducknet, McDuck en Mcdrake
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=81
Roddelflop
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=128

Dukka schreef:Een oplossing zou zijn een aparte pagina, ongeveer in dezelfde vorm als bij McDuck.nl. Maar daar krijg je het technische probleem, dat er eerst iets voor moet worden ontwikkeld.
Daarnaast weten inmiddels de meesten wel dat Daniël en ik (vaak) niet op één lijn zitten. Ook niet echt een goede basis voor een (nieuwe) samenwerking.

Wie heeft bedacht dat mensen "op één lijn" moeten zitten? Overigens valt het verschil enorm mee. Ik heb een hekel aan afspraken die niet worden nagekomen, en wat dat betreft ben ik ontzettend teleurgesteld op o.m. McDuck. Het niet nakomen van afspraken heeft niets meer met wel/niet op één lijn zitten te maken, maar met een gebrek aan discipline. Je kunt niet zomaar regels en afspraken aan je laars lappen. Daar hadden jij en Sander zelf een verantwoording in, die totaal los staat van mij en mijn "lijn". Ik ben de zak die jullie herinnerde aan jullie beloftes en praatjes, en daarbij ook nog eens McDuckers ophitste om tegen jullie in protest te gaan. Men kan mij verwijten dat ik ontzettend lomp en breedsprakig ben, maar ik hield wel zicht op wat de "regels" waren. Ik werd hypergestoord van de chaos en werd in mijn omgeving voor gek verklaard dat ik een stelletje tieners zo serieus nam. Ik ben erom uitgelachen, met mijn "de jeugd heeft de toekomst".
En wat heb ik eraan over gehouden? Een Dukka en een Sander die zo min mogelijk met mij te maken willen hebben, omdat ik niet prettig ben om mee samen te werken. Zo word ik afgekeurd. Ik ben inderdaad een rotzak om mee samen te werken. Als je een slappe site wilt hebben die elk moment kan verdwijnen en waar willekeur hoogtij viert, dan kun je mij maar beter ver uit de buurt houden.

Maar ik ben wel degene geweest die ondanks een vreselijke "ziekte", altruïstisch geprobeerd heeft om contacten te leggen, met jou en met Sander. McDuck of McDrake of wat dan ook kunnen me gestolen worden, ik ben vooral teleurgesteld in het gebrek aan menselijke belangstelling. Niemand geeft wat om een ander. Want het is toch maar internet. Ik zat me ontzettend uit te sloven voor jullie. Ik heb me bij Sander in privé beklaagd dat het me mentaal teveel werd en dat ik duidelijkheid wilde. Maar Sander presteert het om dat dan als een belediging te zien. Want je gaat toch niet Sander opjutten? Maar ondertussen wel gebruik maken van mijn ideeën en honds(doll)e trouwheid. Totdat de boel uit de klauw liep.

Ik hoopte me te werken aan een vereniging, maar volgens mij komen er op internet maar weinig mensen die echt iets willen doen in samenwerking met anderen. Zo heeft men op Inducks met succes de non-Disney Barksverhalen verwijderd uit de index. Waarom? Blijkbaar verveelde men zich. Maar ondertussen sloopt men wel het werk van een ander die wél de nek uit wil steken. En zo kun je als strever telkens teleurgesteld worden. Of misschien moet ik in mijn geval zeggen dat ik als ziek persoon teleurgesteld word.
Mijn diagnose is dat ik autistisch zou zijn, en van autisten is bekend dat ze gevoelig zijn voor regels en structuur. Krijgen ze die niet dan kunnen schizofrene toestanden ontstaan. En de "ruzies" tussen jou, Sander en mij is bij mijn weten altijd gegaan over willekeur rondom regels en structuur. Waarbij ik vaak degene was die jullie op jullie eigen beleid wees.
Daarom heb ik moeite met de afkeuring dat ik niet op één lijn met jou (of Sander) zou staan. Want in hoeverre stonden jij en Sander op één lijn, zowel met elkaar als in elk van jullie zelf. Het was voor mij vaak onmogelijk te volgen hoe jullie tegenover jullie eigen beloften en acties stonden. Van "moderators" en "beheerders" verwacht ik een consistente lijn, en dat maakt mij de grote verliezer.

Dukka schreef:Op deze manier is er tenminste wat concurrentie. En ik weet van me zelf dat toen de site 'Alles over Donald Duck' ook nieuws plaatsen, ik veel scherper was voor McDuck.nl. Dus ik denk dat dit soort concurrentie alleen maar goed is.

Een "concurrentie" vind ik interessant als er iets is om concurrentie in te hebben. Nu is het niets tegen niets. De concurrentie is welke site als eerste offline gaat.

Dukka schreef:
Maar wel reclame komen maken voor je eigen projectje.

Net zoals vele dat deden op McDuck.nl onder 'Donald Duck-sites' (zo'n 60 topics!), en wat mij ook de bedoeling lijkt van het forum 'Disney sites' op McDrake.nl.

Ik denk (hoop?) dat Rockerduck teleurgesteld is over de versnippering. Men maakt liever een slappe eigen site dan dat men de handen uit de mouwen steekt voor een concept zoals jij en Sander zelf op Mickey's Disney Archief hebben geïntroduceerd.
http://www.mda.dds.nl/site/webmagic/mcduck.htm
Zoals ik het zie hebben jullie via McDuck eerst de boel gek zitten maken met mooie beloften die als realiteit werden gepresenteerd. Op McDuck moest je zijn! Daar doen ze wél hun best. Aldus het beheer van McDuck. Ik werd er letterlijk knettergek van. Een les die ik van McDuck heb geleerd is dat ik voortaan zulke praatjes écht met een schep zout moet nemen. De Sander en de Dukka van dat MDA-artikel, die bestaan niet. Ze waren te mooi om waar te zijn.

Dukka schreef:
Waar ik mij (wederom!!) zorgen over maak hoe het een en ander gearchiveerd gaat worden.

Roddelflop is voornamelijk een nieuws site. Het gaat er juist om wat er staat, ook actueel is. Een archief lijkt mij zelf wat nutteloos voor dit soort sites. Wordpress maakt zelf een archief zodat bezoekers eerdere berichten kunnen terugzoeken. Maar je kunt dit niet downloaden.
Zelf bewaar ik wel alle berichten die daar worden geplaatst op mijn eigen computer door middel van simpel 'kopiëren' en 'plakken'. Wanneer iemand daar interesse in heeft, mag die me altijd mailen.

Het nieuws van vandaag is de geschiednis van morgen. Vandaar bijvoorbeeld de jaarlijkse serie "Het aanzien van...", met gebundeld oud nieuws. Vandaar de populariteit van overzichten. Vandaar het verdriet om uitgewiste televisie-series, waarvan men dacht dat ze "nutteloos" waren. Je zou beter moeten weten.
Je hebt geen archief en bedenkt volgens mij nu een reden waarom het núttig zou zijn om geen archief te hebben.

De belofte om jou te mailen met verzoekjes klinkt interessant, maar zal in praktijk als vanouds weer een bottle-neck (flessenhals) creëeren. Voor zover je interesse blijft houden in deze belofte, en voor zover jij niet ziek wordt of dood gaat.
Dus daar zit ik dan weer met mijn gedroomde tijdsbestendigheid. Ik heb al eens meegemaakt dat er letterlijk een webmaster doodging en dat zal zich blijven herhalen. Heb je behalve het menselijke verlies ook nog eens het verdriet dat wat gebouwd is, óók verdwijnt. Internet is waardeloos. Alles wat je typt staat er makkelijk op, maar het is er ook makkelijk weer vanaf.

Ik heb op McDrake inderdaad het technische probleem dat er is eerst iets moet worden ontwikkeld voor een bibliotheek/nieuws-sectie. Iets waar McDuck te snel in was. Ik denk in projecten aan het bouwen van huizen die beter niet op zand kunnen staan. Er moet een fundament zijn. Maar ik zie overal dat men wel wil bouwen, mits het maar "leuk" blijft. Het woord "leuk" betekent dan "lukraak". Zodoende bouwt men de meest uiteenlopende halve features, en zodra het niet meer "leuk" is gaat men over op het volgende halve "leuke" werk.
Zo was het blijkbaar bijzonder leuk om de non-Disney verhalen uit COA/Inducks te verwijderen. Maar het is blijkbaar niet leuk om eens structureel wat fouten op te lossen. Een trol die daar op let.
Het is leuk om een Roddelflop-site op te zetten, maar dat gold ook voor McDuck. De geschiedenis herhaalt zich. Dukka presenteert een site, en straks is het voor bezoekers weer janken als de site (om wat voor reden dan ookk) weer verdwijnt. Roddelflop ziet er mooi uit, maar we zijn zo mogelijk nóg verder van huis als dat we met McDuck waren. Want waarom zou je eerst een fundament hebben? Laat toch wegzakken die boel.

Wat mij zo gestoord maakt is dat ik mijn smeekbedes ruim 10 jaar geleden niet heb opgegeven. Wat doe ik nog op internet? Als mensen liever een tijdelijke site hebben waarvan de beheerder al toegeeft dat het tijdelijk is, waarom laat ik ze dan niet aanmodderen? Wie ben ik dat ik het beter meen te weten?
Zo kan ik nu kritisch vragen aan Dukka hoe hij een site wil beheren die hij zelf amper kan backuppen, en wat Dukka gaat doen als de service ophoudt.

Vroeger dacht ik dat een discussie ging over gelijk en ongelijk. Je kunt dan uren, maanden, jaren discussiëren. Nu begint het me vagelijk te dagen dat een discussie weleens zinloos kan zijn, ongeacht de uitkomst, en dat het voeren van een zinloze discussie een manier is om per definitie fout te zijn.

Mijn probleem met McDuck was dat ik teveel moest uitleggen. Sander kan mooi praten, maar heeft moeite met de simpelste basisprincipes. En als puntje bij paaltje kwam, werd ik juist daardoor als een drammerig klein kind buiten de deur gehouden. Ook bij Inducks moest ik teveel uitleggen. Knettergek word ik ervan, en ondertussen gaat men vrolijk door met deleten en het bewandelen van doodlopende straatjes.

Ik ben blij dat Dukka iets doet waar hij goed in is, maar het komt pijnlijk nutteloos op me over. Voor mij is het goede nieuws dat Dukka blijkbaar nog leeft. Ik draag Dukka een warm hart toe. Maar dat is dan interesse op het menselijke vlak, van mens tot mens, en dat is (foei!) off-topic. We moeten het immers altijd over commerciële produkten hebben, van Disney, als voorwaarde voor een "sociaal" contact. Dat is wat ons bindt, of beter gezegd: niet bindt.

Eerst DCML, Inducks, McDuck, Ducknet, McDrake, en nu weer Roddelflop. What's next?
Daniel is moe. Heel moe.
Op DCML voert men al meer dan tien jaar dezelfde discussies. "Waarom luistert de uitgever niet naar ons?"
En ik heb al die tijd een vraag die ik als een gek blijf herhalen: "Waarom is er geen archief?"

Hoeveel meer kan ik mezelf bewijzen dat ik helemaal fout zit? Ik begeef me in werelden waar ik uit had moeten blijven. Ik heb mensen als voorbeeld gezien (Starbäck, Sander) die zelf als eerste maling kunnen hebben aan hun éigen projecten. En als je wat bij ze voor elkaar krijgt, kost dat zoveel moeite en gezeur dat ik zeker sociaal gezien alsnog misgrijp. Zou ik nu weer moeten gaan mailen met een webmaster, ditmaal met Dukka?

Misschien moet ik mezelf maar redden door de mogelijkheid te kiezen die ik verafschuw: Ik moet het domweg opgeven. Dit is niet goed voor mij. Laten mijn critici en tegenstanders zich maar te barsten lachen. Hoera! Daniel gaat er vandoor met de staart tussen de benen.

Databehoud en tijdsbestendigheid... op een aardbol waar straks de stroom uitvalt. Gruttegrut, wat is Daniel intelligent. Niks bibliotheek. Niks archief. Enkele reis gekkenhuis!
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dukka » zo feb 04, 2007 6:18 pm

Daniel73 schreef:Wie heeft bedacht dat mensen "op één lijn" moeten zitten?

Een beetje de neusen dezelfde kant op kan zeker geen kwaad.
Overigens valt het verschil enorm mee.

Hier een mooi voorbeeld dat jij en ik het geregeld niet met elkaar eens zijn.
En wat heb ik eraan over gehouden? Een Dukka en een Sander die zo min mogelijk met mij te maken willen hebben, omdat ik niet prettig ben om mee samen te werken.

Het is een hobby! Vindt je het gek dat ik iets wat ik doe omdat ik het leuk vind, ook graag wil doen met mensen waarmee ik ook prettig mee samen werk?
Zo kan ik nu kritisch vragen aan Dukka hoe hij een site wil beheren die hij zelf amper kan backuppen, en wat Dukka gaat doen als de service ophoudt.

Ik heb niet veel nodig om wat nieuws te plaatsen en ik mis niet echt functies die ik wel zou hebben wanneer ik zelf iets zou (moeten) bouwen. En wanneer de service ophoudt (wat ik niet verwacht) dan zie ik dan wel verder.


Voor de rest lees ik veel waarbij ik me afvraag wat het heeft te maken met de samenwerking tussen Ducknet, McDrake of Roddelflop.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo feb 04, 2007 9:55 pm

Dukka schreef:
En wat heb ik eraan over gehouden? Een Dukka en een Sander die zo min mogelijk met mij te maken willen hebben, omdat ik niet prettig ben om mee samen te werken.

Het is een hobby! Vindt je het gek dat ik iets wat ik doe omdat ik het leuk vind, ook graag wil doen met mensen waarmee ik ook prettig mee samen werk?

Misschien is dat een van m'n problemen, dat ik te graag wil samenwerken met mensen waarmee ik hoe dan ook niet prettig samenwerk. Alsof computers zelf al niet lastig genoeg zijn, maak ik op internet de vreemdste vergaderingen mee. Mensen die moeite doen om andermans bijdragen te verwijderen, bijvoorbeeld. Niet alleen op fora, maar ook in een database. Om het principe. Terwijl datzelfde principe op belangrijke vlakken met de voeten getreden wordt. Enkelingen bepalen dan "democratisch" wat een ander niet mag, zelfs al gaat het om een goedgekeurd beleid. Alsof het leuk is om op zo'n manier aan het internet te hangen.

Met indexen bedoel ik de non-Disney Barks-strips die van Inducks verwijderd zijn. Terwijl ik begrijp dat men ondertussen moeite heeft om "obscure" landen als China toe te laten.
Dan kan ik wel op fora gaan foeteren over dataverlies en wanordelijke toestanden, maar blijkbaar zijn er prettige mensen die internet op zo'n manier wel leuk vinden. Discussiëren over zelf-opgestelde regels die men zelf met de voeten treedt. Dat vind ik RSI-uitlokkende dagbesteding en dan ga ik liever gesubsidieerd bloemschikken.

Dukka schreef:
Zo kan ik nu kritisch vragen aan Dukka hoe hij een site wil beheren die hij zelf amper kan backuppen, en wat Dukka gaat doen als de service ophoudt.

Ik heb niet veel nodig om wat nieuws te plaatsen en ik mis niet echt functies die ik wel zou hebben wanneer ik zelf iets zou (moeten) bouwen. En wanneer de service ophoudt (wat ik niet verwacht) dan zie ik dan wel verder.

Wat dat betreft verschillen wij enorm van elkaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand op zo'n manier leuk aan het typen is, als iemand anders bepaalt of en hoe de tekst blijft bestaan.

Dukka schreef:Voor de rest lees ik veel waarbij ik me afvraag wat het heeft te maken met de samenwerking tussen Ducknet, McDrake of Roddelflop.

Ik ook.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Hans » ma feb 05, 2007 8:46 pm

Ik zou de hele handel samenvoegen tot 1 forum,

A je hebt ineens veel meer leden
B je hoeft niet steeds op verschillende forums in te loggen., en veel dingen overlappen elkaar denk ik zo ?
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie


Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron