Fout geïndext

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 21, 2010 3:18 pm

Had dat eerder gezegd! Ik heb hem net zelf ook gevonden! Maar er staat nog lang niet Daniel's hele verzameling op. Alleen de buitenlanders, Mickey Maandbladen en de pockets. Geen wonder dat ik je nergens bij de bovenste 200 kon vinden. :) Je hele verzameling Donald Ducks staat er nog niet bij!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 21, 2010 3:35 pm

Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:Dit zijn geen oplossingen, maar "workarounds". Ik stel als oplossing voor: de koppeling tussen entry en scan updaten.

Dat kan wel, maar dat zal je met FWi moeten overleggen (en bovendien kan ik dat niet).

Heb je Cacou's report van vandaag gelezen? "It will appear later. The table linking storycdoes with scans is not updated every hour but every day or so."
Ik neem dat de scans dus, als vanzelf, alsnog zullen verschijnen. Of vergist hij zich hier?

Dubbelduck schreef:-Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en er worden paginanummers toegevoegd, bestaat er geen 'b' meer. Jouw scan gaat verloren.

Weet je dit zeker? Dat zou een error report waard zijn. Ik kan me niet indenken dat iemand wil dat scans zomaar verloren gaan.

Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:Zie je hoe zo'n antwoord verstrekkende gevolgen kan hebben? Voor hetzelfde geld had ik de server belast met dubbele scans, terwijl de server al werk heeft aan het updaten van de oude scans. Dat lijkt op een recept om een server vast te laten lopen en iedereen kwaad op mij te krijgen. :)

Je denkt dat ik een complot tegen jou aan het smeden was :/ Maar dat is niet zo.

Zie de smiley. Ik maakte maar een grapje. Gewoon een geintje, meneer Ssonneberg! :P

Duckfan van Down Under schreef:Ga naar "Eigen verzameling", [...]

Ik heb gereageerd in het topic 'Hoeveelste ben je?'
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26456#p26456
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » wo jul 21, 2010 3:55 pm

Daniel73 schreef:
Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:Dit zijn geen oplossingen, maar "workarounds". Ik stel als oplossing voor: de koppeling tussen entry en scan updaten.

Dat kan wel, maar dat zal je met FWi moeten overleggen (en bovendien kan ik dat niet).

Heb je Cacou's report van vandaag gelezen? "It will appear later. The table linking storycdoes with scans is not updated every hour but every day or so."
Ik neem dat de scans dus, als vanzelf, alsnog zullen verschijnen. Of vergist hij zich hier?

Nee, hij vergist zich niet. Ik dacht dat je iets anders bedoelde.

Daniel73 schreef:
Dubbelduck schreef:-Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en er worden paginanummers toegevoegd, bestaat er geen 'b' meer. Jouw scan gaat verloren.

Weet je dit zeker? Dat zou een error report waard zijn. Ik kan me niet indenken dat iemand wil dat scans zomaar verloren gaan.

Dat weet ik zeker. Ik heb het zelf ook eens een keer gehad. Bij pocket 171 had ik paginanummers toegevoegd, maar deze zijn later weer verwijderd. Dus al mijn scans (behalve die van de cover, want die had geen paginanummer) waren verloren gegaan. Ik moest ze dus opnieuw sturen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 21, 2010 4:29 pm

Dubbelduck schreef:Dat weet ik zeker. Ik heb het zelf ook eens een keer gehad. Bij pocket 171 had ik paginanummers toegevoegd, maar deze zijn later weer verwijderd. Dus al mijn scans (behalve die van de cover, want die had geen paginanummer) waren verloren gegaan. Ik moest ze dus opnieuw sturen.

Heb je dat toen gerapporteerd? Of doe het je alsnog? Zal ik het doen?
Ik kan me niet indenken dat men deze situatie wil.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 21, 2010 6:17 pm

Nog iets.

Ik had een COAzilla-report met de vraag of de Vlaamse Mickey Magazines kopieën zijn van de Waalse MM's. Dat vroeg iemand anders van McDrake zich ook af en besloot te informeren bij het hoofd van de huidige Nederlandstalige productie: hoofdredacteur Thom Roep. Die heeft wat nagezocht van bladen die ze nog op de redactie hadden liggen. Hij zei de verschillen (alleen in redactionele pagina's) en erbij zat een bijlage van voorbeeld MM 187 en MMN 187. Hier is die bijlage (soort van), met de verschillen in de Franse versie eronder:

Mickey Magazine No. 187
4e jaar – 20 bladzijden
7 mei 1954

Cover Zeerover uit Peter Pan: Kapitein Haak etc.
Het blad voor kleine en grote kinderen
Cover identiek.
Le journal des petits et des grands enfants


Pag. 2. Mickey’s Brievenbus, Mickey roept op, Hoe wordt men lid van Mickey’s club, Meimaand Moedermaand

Pag. 2. Mickey vous parle, Boite auw lettres, Un cadeau à chaque membre DONALD DUCK DAILY GAG!

Zelfde groene steunkleur, verschillende layout


3. Stripverhaal Carl Barks:
Terug naar Klondike

3.dem: Le trésor de Marie la Pëpite

Identiek, alleen tekstwissel
Back to Klondike


4. Mickey Avia. Wenken voor beginnende schaalmodelbouwers

4. Totaal ander onderwerp: Cette bonne vieille planète


5.6.7 Diverse strips, Mickey: The Midas Ring
Mickey: Ega Beva
Broer Konijn

5.6.7 precies dezelfde strips


8. Prijsvraag redactioneel”over de film Het Zwaard en de Roos

8. Idem: l’Epee et la Rose


9. Strippagina Goofy, 1 pag. gag Manuel Gonzales

9. idem


10-11 Peter Pan

10-11 idem


12. 13 Strippagina over Alexander de Grote / Men spoort op (redactioneel met kinderfoto)

12.13 idem: Alexandre le Grans / On recherché


14.15.16.17.18. Stripverhaal Carl Barks, het verhaal van de spinazie-erfenis

14.15.16.17.18. idem


19, Zigzag: puzzel

19. ZigZwag: Zelfde layout en steunkleur; ANDERE puzzles en raadsels


20. Strippagina Barks, Gouden Helm

20. idem

Tof dat Thom Roep deze moeite heeft gedaan! Veel dank hiervoor.
Ook dank aan degene die deze informatie heeft doorgestuurd. Mocht Roep meer index-informatie hebben gegeven, over andere issues, dan hoop ik dat dit ook wordt doorgestuurd.

Nu nog bedenken hoe de informatie naar Inducks vertaald kan worden. :)
(BTW. Waarom worden de Vlaamse Mickey's eigenlijk Nederlands genoemd en niet Vlaams?)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » do jul 22, 2010 5:40 pm

Daniel73 schreef:
Dubbelduck schreef:Dat weet ik zeker. Ik heb het zelf ook eens een keer gehad. Bij pocket 171 had ik paginanummers toegevoegd, maar deze zijn later weer verwijderd. Dus al mijn scans (behalve die van de cover, want die had geen paginanummer) waren verloren gegaan. Ik moest ze dus opnieuw sturen.

Heb je dat toen gerapporteerd? Of doe het je alsnog? Zal ik het doen?
Ik kan me niet indenken dat men deze situatie wil.

Ik heb me er nooit zo druk over gemaakt. De scans stonden nog op mijn computer. En het was ook deels mijn fout.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jul 22, 2010 10:18 pm

Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:
Dubbelduck schreef:Dat weet ik zeker. Ik heb het zelf ook eens een keer gehad. Bij pocket 171 had ik paginanummers toegevoegd, maar deze zijn later weer verwijderd. Dus al mijn scans (behalve die van de cover, want die had geen paginanummer) waren verloren gegaan. Ik moest ze dus opnieuw sturen.

Heb je dat toen gerapporteerd? Of doe het je alsnog? Zal ik het doen?
Ik kan me niet indenken dat men deze situatie wil.

Ik heb me er nooit zo druk over gemaakt. De scans stonden nog op mijn computer. En het was ook deels mijn fout.

Er zijn meer gebruikers dan jij. Daarbij heb ik al uitgelegd dat men maar moet zien dat scans weg zijn. En ik heb uitgelegd dat sommige scans van zeldzaam materiaal kunnen zijn. Vind je dat zulk zeldzaam materiaal wel verloren mag gaan?
In plaats dat je een foutmelding doet, worden scans maar opnieuw geupload. Alsof het normaal is dat zulk materiaal zoekraakt op de server. Je vraagt mensen om materiaal naar je site te sturen en laat het vervolgens verloren gaan. Want waar zou men zich druk over maken?

Ik wil best die foutmelding doen op COAzilla. Mocht dan blijken dat de rest van inducks ook zo makkelijk denkt over het zoekraken van scans, kan ik ze beter maar niet meer maken en sturen. Tja, als ze toch kwijtraken of men elke scan mogelijk minstens twee keer moet opladen...

Neem bijvoorbeeld die Boomerang-ansichtkaart met die "rekensom"-grap van Mau Heymans. Wat heeft het voor zin voor mij om die kaart op te zoeken en te scannen, als de scan toch kwijt kan raken alsof het niets is? Dat is dan toch tijdverspilling?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » vr jul 23, 2010 10:06 am

Daniel73 schreef:Neem bijvoorbeeld die Boomerang-ansichtkaart met die "rekensom"-grap van Mau Heymans. Wat heeft het voor zin voor mij om die kaart op te zoeken en te scannen, als de scan toch kwijt kan raken alsof het niets is? Dat is dan toch tijdverspilling?

De scan raakt alleen kwijt als het item wordt verwijderd of veranderd, maar het gebeurt bijna niet. Om de scan te verwijderen, moet je dus of paginanummers toevoegen of die juist verwijderen. En in de Nederlandse index zullen die nooit toegevoegd worden, kijk maar:

daantje95 PM issue.php?c=nl/DD2010-10 24110
I apparently forgot to add the page numer to the last issue (issue Q it is now called). The story is on page 44.

― HF status changed to opgelost maandag, 8 mrt 2010, 03:57:30
Please no page numbers for normal weeklies, albums, and pocket books. That suggests we would also add page numbers to all existing indexes and I am NOT planning to do that.
Page numbers are only interesting for large (or special) books where it helps you to find an item back.

HF is dus niet van plan om al die paginanummers toe te voegen. Ik ook niet. Uit mijn eerdere bericht (zie hieronder) kan de tweede dus nooit voorkomen. Bij de andere twee situaties gaan de scans niet verloren, maar heeft het of tijd of een error report nodig.

Dubbelduck schreef:Zoals ik al eerder zei: scans zijn verbonden aan het item waaraan je het verzendt. Je kan verschillende situaties krijgen als er wat aan de index verandert wordt.
-Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en de code van item 'b' wordt verandert, gaat jouw scan niet verloren. Het heeft alleen even wat tijd nodig om te verplaatsen van de oude code van 'b' naar de nieuwe code van 'b'.
-Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en er worden paginanummers toegevoegd, bestaat er geen 'b' meer. Jouw scan gaat verloren.
-Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en de verhaalcode van item 'b' wordt verschoven naar item 'c' (meestal omdat er dan een verhaal daar tussenin mist in de index), blijft de scan verbonden aan item 'b'. Dus krijg je de scans op verkeerde plekken en zul je een error report moeten versturen om daar iets aan te doen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 23, 2010 1:29 pm

Dubbelduck schreef:
Daniel73 schreef:Neem bijvoorbeeld die Boomerang-ansichtkaart met die "rekensom"-grap van Mau Heymans. Wat heeft het voor zin voor mij om die kaart op te zoeken en te scannen, als de scan toch kwijt kan raken alsof het niets is? Dat is dan toch tijdverspilling?

De scan raakt alleen kwijt als het item wordt verwijderd of veranderd, maar het gebeurt bijna niet. Om de scan te verwijderen, moet je dus of paginanummers toevoegen of die juist verwijderen.

Als ik het meteen in de eerste week al meemaak, lijkt de kans mij groot genoeg om een error report te maken. Ik zie liever een oplossing dan dat we nu gaan zitten kansberekenen.

Dubbelduck schreef:En in de Nederlandse index zullen die nooit toegevoegd worden, kijk maar:

daantje95 PM issue.php?c=nl/DD2010-10 24110
I apparently forgot to add the page numer to the last issue (issue Q it is now called). The story is on page 44.

― HF status changed to opgelost maandag, 8 mrt 2010, 03:57:30
Please no page numbers for normal weeklies, albums, and pocket books. That suggests we would also add page numbers to all existing indexes and I am NOT planning to do that.
Page numbers are only interesting for large (or special) books where it helps you to find an item back.

HF is dus niet van plan om al die paginanummers toe te voegen. Ik ook niet.

Als Inducks in zulke gevallen geen paginanummers wil, waarom wordt er dan wel naar gevraagd in het online index-formulier? Ik heb voor de Vlaamse Mickey Magazines de paginanummers ingevuld, omdat het formulier erom vroeg.
Zo doet men extra moeite voor niets, waarna men nog eens extra moeite moet doen door een scan opnieuw in te dienen. Dit meld je niet??

Misschien zijn de paginanummers van de Mickeys inmiddels verwijderd en dus ook de scans. Dag moeite!

Dubbelduck schreef:Uit mijn eerdere bericht (zie hieronder) kan de tweede dus nooit voorkomen. Bij de andere twee situaties gaan de scans niet verloren, maar heeft het of tijd of een error report nodig.

Zeg geen nooit, want het is wel voorgekomen. Bij mij én bij jou.
En wat betreft het sturen van een error report, in de 3e situatie:
- Men weet niet wanneer een scan verkeerd is gelinkt. Wie weet zijn de scans die ik heb gestuurd inmiddels als deels verdwenen. Moet ik dat nu dagelijks gaan checken, omdat een Induckser geen error report wil of durft te versturen naar Inducks?

Dubbelduck schreef:
Dubbelduck schreef:Zoals ik al eerder zei: scans zijn verbonden aan het item waaraan je het verzendt. Je kan verschillende situaties krijgen als er wat aan de index verandert wordt.
[1] -Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en de code van item 'b' wordt verandert, gaat jouw scan niet verloren. Het heeft alleen even wat tijd nodig om te verplaatsen van de oude code van 'b' naar de nieuwe code van 'b'.
[2] -Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en er worden paginanummers toegevoegd, bestaat er geen 'b' meer. Jouw scan gaat verloren.
[3] -Als jij je scan verstuurt aan item 'b' en de verhaalcode van item 'b' wordt verschoven naar item 'c' (meestal omdat er dan een verhaal daar tussenin mist in de index), blijft de scan verbonden aan item 'b'. Dus krijg je de scans op verkeerde plekken en zul je een error report moeten versturen om daar iets aan te doen.


In situatie 2 en 3 moet de scanner zelf zien te ontdekken welke van zijn scans zijn verhuisd.
In situatie 3 moeten mensen eindeloos error reports sturen. En dit om één error report uit te sparen, die ál die error reports kan vermijden.

Moet IK dan maar een error report maken op COAzilla? Moet ik het maar doen? Lekker makkelijk, hoor. Dit is de tweede keer in korte tijd dat ik een error report maak voor iets wat een ander reeds heeft geconstateerd. Men geeft Inducks complimenten en maakt zich geliefd, terwijl Daniel73 de irriterende klusjes doet. (Heeft Daniel73 weer wat te zeuren? De anderen klagen nooit! Weet je wat, we gooien die trol eruit!)

Je vroeg mij in privé om scans voor je te maken. Die moet ik je zeker ook twee keer of meer sturen? Dat het zoekraken van zeldzame scans je te weinig doet om een error report in te dienen, wat moet ik daarvan vinden?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za jul 24, 2010 4:40 pm

Daniel73 schreef:[verdwijnende scans] Moet IK dan maar een error report maken op COAzilla? Moet ik het maar doen?

Doodse stilte.


Vandaag heb ik gemeld dat Barks's plot-only 'Hang Gliders Be Hanged' is gewijzigd. Ik ben benieuwd of men zulke informatie meeneemt:
Daniel73 PM story.php?c=D++6886 30565 zaterdag, 24 jul 2010, 04:00:40 maintained by SKO
Barks's plot is heavily modified. Originally, the nephews urge Donald to cheat by using an emergency kit. The kit contains a fishline that the nephews can use to guide Donald like a kite. The fishline gets tangled in a whirling merry-go-round, making Donald so confused that he missed the finish.
This was replaced by a scene of angry eagles, borrowed from Barks's flying mailman in WDC 209.
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC+209-02

As Jippes is remaking Barks-stories, he might want to know that 'Hang Gliders' never has been drawn as it should be.

Transcription of plot: http://www.fortunecity.com/westwood/blu ... liders.htm

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jul 24, 2010 6:55 pm

Let op Daniel, dit heb je vast nog niet meegemaakt: soms zeggen ze gewoon dat het te onbelangrijk is. Doen ze er niks mee. Gooien ze het gewoon weg. Ik heb het verschillende keren meegemaakt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jul 26, 2010 6:30 pm

Vervolg van mijn rapportage van 'Hang Gilders Be Hanged':
― LPJ zaterdag, 24 jul 2010, 04:37:30
So what is the error?!

― Michiel P zaterdag, 24 jul 2010, 06:09:37
I think Daniel suggests that his comment be added as an annotation. It's important to know that Barks' plot has been tampered with.

― LPJ zaterdag, 24 jul 2010, 10:15:04
Several of Barks' plots have been tampered with. And lots of everyone else's plots have been tampered with, as well.

When the script writer isn't the same as the plot writer, there will almost always be story differences between plot and script.

― Daniel73 zondag, 25 jul 2010, 02:53:03
This particular plot has been heavily tampered. A complete sequence has been cut and replaced. See my description.

Meteen zo'n "?!" als reactie. Dat zou ik er eens moeten proberen.

Inmiddels heb ik een error report ingestuurd met betrekking tot de verdwijnende scans:
Daniel73 PM coazilla.php 30610 maandag, 26 jul 2010, 06:08:22 maintained by HF
When a code is changed (for example a page number is added or removed) the connection with the accompanying scans gets eternally lost.
This problem has been confirmed by another user. The workaround he gave was to re-upload such scans. But this is hardly a solution, because as uploader I don't know which of my scans are lost. Also, the server is kept busy with re-uploading scans. And the old scans may be left behind orphanaged.

(I've understood that a regular maintainer can't connect the scans with the new code. Is this correct?)

Ik ben benieuwd hoe men zal reageren. Het gaat hier om een gat waar scans in verdwijnen. Als men dat niet serieus neemt zou ik niet weten wat men wel serieus neemt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 04, 2010 2:00 pm

Vervolg van de COAzilla-communicatie over 'Hang Gilders Be Hanged':
― LPJ zaterdag, 24 jul 2010, 04:37:30
So what is the error?!

― Michiel P zaterdag, 24 jul 2010, 06:09:37
I think Daniel suggests that his comment be added as an annotation. It's important to know that Barks' plot has been tampered with.

― LPJ zaterdag, 24 jul 2010, 10:15:04
Several of Barks' plots have been tampered with. And lots of everyone else's plots have been tampered with, as well.

When the script writer isn't the same as the plot writer, there will almost always be story differences between plot and script.

― Daniel73 zondag, 25 jul 2010, 02:53:03
This particular plot has been heavily tampered. A complete sequence has been cut and replaced. See my description.

― LPJ dinsdag, 27 jul 2010, 10:28:24
Several of my plots have been heavily tampered with as well. That happens to all writers who don't script their own stories.

― Daniel73 dinsdag, 27 jul 2010, 01:48:20
If your plots have also been that heavily tampered as this particular Barks story, I think it could be mentioned as well. I certainly would have done it.

― Cacou dinsdag, 27 jul 2010, 11:05:54
The story has a link to seriesam where this information is mentionned.
http://www.seriesam.com/barks/comicsdd0134.html#ccus_dd0259-01

This is the purpose of those external links: provide the reader with more details about the story.

― Daniel73 woensdag, 28 jul 2010, 01:18:16
This change is not a detail. It's a big change.

― sko vrijdag, 30 jul 2010, 11:21:56
The scene viewed isolated might be a big change, but the overall plot
wasn't changed, so it's not important enough for Inducks. Had the
writer changed it into a mice story for example the situation would be
different of course.

― sko status changed to no justification why it is important to take action vrijdag, 30 jul 2010, 11:22:43


― Daniel73 zaterdag, 31 jul 2010, 01:15:27
I think I DO give a justification why it is important to take action.
The plot would be less changed if it was just turned into a mouse story, because that's only a change of hero. (The plot would have worked the same for Mickey Mouse.)
So, I disagree with your decision. I miss a justification why no action is taken.

BTW. I find the reference to "A Guidebook" flattering, but if it was up to me, I'd rather integrate such a site into a system like Inducks. That was my goal. (Its software is made by an Induckser and is compatible.) I've also been thinking about using a wiki as interface, but I'm no programmer. I can only offer ideas. In short, I think background information on Barks (or Gottfredson, etc.) belongs in a system like Inducks anyway. A site like Guidebook can easily get lost, as has already happened with some sites.

― sko zaterdag, 31 jul 2010, 03:35:57
I do not agree to the importance of this "detail" but I just changed my
mind and added your comments anyway. I am amazed to read that you (of
all people :-) consider an entire hero change less important. To me
that's a fundamental change, since the mice and ducks are utterly
different, not so much the way they look more like their behavior and
characteristics. Nevermind, the d.dbs file will be uploaded in a couple
of days, then you can see the comment. I change this post to "solved".

― sko status changed to opgelost zaterdag, 31 jul 2010, 03:36:48


― Daniel73 zaterdag, 31 jul 2010, 04:18:10
The ducks and mice are different, but this is one of the plots that works for both of them.
Also, it's very difficult to really put the characters of the ducks in one box. In Barks's plot of 'Hang Gliders', Donald vows to be honest during the contest. His nephews are the ones who want him to cheat. In other duck stories by Barks, it can be Donald who wants to cheat while the nephews are principally honest. (In the published version of 'Hang Gliders', the whole cheating business is erased.)
In story A, Donald can be just like Mickey. While in story B, Donald can be the opposite.

Men heeft dus besloten om de informatie toch toe te voegen. Met dank aan tolk Michiel P, die mijn orakeltaal heeft omgezet in gewone mensentaal. :)


Vervolg van de COAzilla-communicatie over de "verdwijnende" scans:
Daniel73 PM coazilla.php 30610 maandag, 26 jul 2010, 06:08:22 maintained by HF
When a code is changed (for example a page number is added or removed) the connection with the accompanying scans gets eternally lost.
This problem has been confirmed by another user. The workaround he gave was to re-upload such scans. But this is hardly a solution, because as uploader I don't know which of my scans are lost. Also, the server is kept busy with re-uploading scans. And the old scans may be left behind orphanaged.

(I've understood that a regular maintainer can't connect the scans with the new code. Is this correct?)

― Cacou status changed to opgelost dinsdag, 27 jul 2010, 11:51:35
>When a code is changed (for example a page number is added or
>removed)
>the connection with the accompanying scans gets eternally lost.

No. It's up to the person who change the entrycodes to also rename scans if there are attached scans.

>The workaround he gave was to re-upload such scans.

No. Users should just tell us whenever a scan "disappears". That's an error which should be fixed. The scans BTW are never removed from the server, only renamed to a specific place where they're not shown. There is always a backup.


― Cacou status changed to informative message dinsdag, 27 jul 2010, 11:51:46


― Daniel73 dinsdag, 27 jul 2010, 01:54:46
Point is that I, as uploader, don't know which of my scans "disappear".

One of the maintainers told me that a normal maintainer who changes the entrycodes, cannot rename the scans by himself. Is this true or doesn't he know how to rename scans?

― Cacou dinsdag, 27 jul 2010, 04:42:40
>One of the maintainers told me that a normal maintainer who changes the
>entrycodes, cannot rename the scans by himself. Is this true or doesn't he
>know how to rename scans?

Yes he can. But it's a complicate technical process because of the thumbnails which should also be taken care of. It is usually manually done.

>Point is that I, as uploader, don't know which of my scans "disappear".

I considered that it was more the job of the Inducks team to correct those scans than of the user.
However I made a web page where one can check the list of orphan scans:
http://coa.inducks.org/maccount.php?scans=1
Point is, no scan is ever removed. A few are not linked with Inducks data due to human errors, however those are from time to time corrected. Since the user doesn't see them he get the impression they were removed which is wrong (but I can understand that feeling).
If some users could have a look at their own scans, that could help us - provided they understand in the first place what it's all about. But at least that page should give them a list of all scans they ever uploaded, and they won't have the impression that any was removed.

― Daniel73 woensdag, 28 jul 2010, 01:32:15
http://coa.inducks.org/maccount.php?scans=1
The page shows an orphan scan made by me:
2010/07/be_mmn_225x_001.jpg
Submitted: 201007151651
What can I do now, to get it back? There's an option to mark the scan as "checked", but what does that mean?

― Cacou woensdag, 28 jul 2010, 01:38:38
What do you mean by "getting it back"?
The scan is available on that page. And a copy is already on Inducks:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=be/MMN%20225

>There's an option to mark the scan as "checked", but what does that
>mean?

It means that you have checked that a copy of that scan is visible on the web pages (see above).


― Daniel73 maandag, 2 aug 2010, 01:35:55
The scan is visible. I remember it as a scan I uploaded twice. I've marked it as checked.

I see you added a category named 'Orphaned scans' under 'My account'. That's great. Thanks for the service!

Het probleem is serieus genomen. Cacou heeft een nieuwe webpagina gemaakt, waarop men kan controleren of alle scans nog bereikbaar zijn:
http://coa.inducks.org/maccount.php?scans=1

Complimenten! Hulde! Ik ben helemaal blij. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron