Ducknet

Berichtdoor Dukistan » za jan 06, 2007 4:52 pm

Ik heb er geen probleem mee om samen te werken voor een gezamenlijk forum. Mij lijkt het een leuk idee, alleen ben ik enorm tegen het gebruik van de 'gast'-accounts, die een heel forum kunnen onderspammen in volledige anonimiteit. Mcduck forum werd vooral door vernietigende kritiek van gasten verhinderd te blijven bestaan. En dat wil ik niet dat dit ook met dit forum zou gebeuren, of dat er bijvoorbeeld constant negatieve en zinloze, doch erg irritante commentaren verschijnen over mcduck of ducknet en we wéér de situatie krijgen als voordien. Daniel73, ik zal je contacteren hier over.
Dukistan
 

Berichtdoor Lelijke Eend » za jan 06, 2007 5:05 pm

Dukistan schreef:alleen ben ik enorm tegen het gebruik van de 'gast'-accounts

...schreef Dukistan als gast.

Dukistan schreef:Daniel73, ik zal je contacteren hier over.

Kan overleg niet op een van beide forums plaatsvinden? Ik ben wel benieuwd wat er met de forums gebeurt...
Lelijke Eend
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:46 pm

Berichtdoor duckistan » za jan 06, 2007 5:09 pm

Ik heb hem al een email verzonden, ik hou jullie op de hoogte.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor duckistan » za jan 06, 2007 6:52 pm

Gerben en ik hebben zojuist overeengestemd in het idee een forum te delen, op voorwaarde dat er ergens op deze site staat dat wij officieel partners zijn. En natuurlijk een link naar onze site zou handig zijn.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor mcprul » za jan 06, 2007 7:15 pm

duckistan schreef:Gerben en ik hebben zojuist overeengestemd in het idee een forum te delen, op voorwaarde dat er ergens op deze site staat dat wij officieel partners zijn. En natuurlijk een link naar onze site zou handig zijn.

Ik wil inderdaad samenwerken. Maar er zullen toch afspraken gemaakt moeten worden. En nog iets: gaat het hier om het forum of over het gehele Ducknet?

Zelf ben ik ook tegen het gebruik van gastaccounts. En de andere mensen op dit forum?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » za jan 06, 2007 7:18 pm

En ik was rond half december al van plan om Ducknet weer online te zetten. Het forum bestaat sinds oktober al, waar ik er nog toen niet bij was.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 11:36 pm

Dukistan schreef:Ik heb er geen probleem mee om samen te werken voor een gezamenlijk forum. Mij lijkt het een leuk idee, alleen ben ik enorm tegen het gebruik van de 'gast'-accounts, die een heel forum kunnen onderspammen in volledige anonimiteit. Mcduck forum werd vooral door vernietigende kritiek van gasten verhinderd te blijven bestaan. En dat wil ik niet dat dit ook met dit forum zou gebeuren, of dat er bijvoorbeeld constant negatieve en zinloze, doch erg irritante commentaren verschijnen over mcduck of ducknet en we wéér de situatie krijgen als voordien. Daniel73, ik zal je contacteren hier over.

Vanwaar de discriminatie van gasten? Veel vernietigende kritiek kwam van leden. Gasten zorgden vaak voor een vrolijke noot. En een aantal "zinloze" gast-berichten kwamen van auteurs.
Zie maar orde te houden op een drukbezocht board zoals McDuck. Een alleen-leden forum is makkelijk te beheren: men durft niets en men kan gedelete/geband worden. Zo houd je een klein, select publiek over. Zo ontstaat een club die zo gesloten is, dat men ook serieuze gast-berichten van auteurs en redacteuren buitenhoudt. McDuck had veel gemist als alleen leden mochten reageren.
De ondergang van McDuck komt vooral door een gebrek aan samenwerking. Los van de boards waren er problemen met het updaten van de site en de indexen, dus de boel liep toch wel vast. McDuck had zonder negativiteit op de boards wellicht iets langer kunnen bestaan. Maar ik gok dat het einde dan in zomer 2007 was gekomen. McDuck was niet vol te houden. McDuck ging ten onder aan z'n eigen succes.

Lelijke Eend schreef:
Dukistan schreef:alleen ben ik enorm tegen het gebruik van de 'gast'-accounts

...schreef Dukistan als gast.

En dit topic over Ducknet is begonnen door een gast, genaamd Dukki. Waar o waar zou Ducknet zijn zonder gasten? :P

Lelijke Eend schreef:
Dukistan schreef:Daniel73, ik zal je contacteren hier over.

Kan overleg niet op een van beide forums plaatsvinden? Ik ben wel benieuwd wat er met de forums gebeurt...

Ook mijn voorkeur gaat uit naar een bespreking in het openbaar. Mijn zorg is of en hoe ik de server veilig kan openstellen voor derden. Als dat ik niet kan is er een probleem.
Waar ik aan denk is een ducknet-directory waar men kan werken aan een info-gedeelte, als begin van de bibliotheek. Dan zou men kunnen werken op McDrake zonder dat ik er steeds tussen hoef te zitten. Is dat mogelijk?

duckistan schreef:Ik heb hem al een email verzonden, ik hou jullie op de hoogte.

Kun je die twee emails van jou, en één van McPrul, hier op McDuck zetten? Dan kunnen we de bespreking centraal houden. Ikzelf kan er weinig over zeggen in email. Ik heb dan toch hulp nodig.

duckistan schreef:Gerben en ik hebben zojuist overeengestemd in het idee een forum te delen, op voorwaarde dat er ergens op deze site staat dat wij officieel partners zijn. En natuurlijk een link naar onze site zou handig zijn.

Als ik een gedeelte van McDrake open zou kunnen stellen voor derden, zouden jullie zelf de inhoud kunnen regelen. Dan zou er een Ducknet-gedeelte kunnen komen. Ideeën genoeg. Als het maar technisch mogelijk is.

mcprul schreef:Ik wil inderdaad samenwerken. Maar er zullen toch afspraken gemaakt moeten worden. En nog iets: gaat het hier om het forum of over het gehele Ducknet?

Heel Ducknet, én de info-gedeeltes van McDuck. Zodat er een gezamelijke Ducknet/McDuck/McDrake-bibliotheek komt. Een apart, eigen forum zou dan ook moeten lukken, maar is dat wenselijk?
Nogmaals, ik praat voor mijn beurt. Alles hangt van de techniek af.

mcprul schreef:Zelf ben ik ook tegen het gebruik van gastaccounts. En de andere mensen op dit forum?

Ik ben tegen het gebruik van privé-berichten in een forum. Mensen kunnen elkaar in privé van alles sturen op Ducknet, zonder dat dit te controleren valt.
Is er voor Ducknet een reden om met phpBB-software te werken, in plaats van met PunBB?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 11:41 pm

Daniel73 schreef:En een aantal "zinloze" gast-berichten kwamen van auteurs.

Kwamen moet "kwam" zijn. Het woord "aantal" is enkelvoud.
Zal ik het ooit leren?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor duckistan » zo jan 07, 2007 12:02 am

daniel73 schreef:Waar ik aan denk is een ducknet-directory waar men kan werken aan een info-gedeelte, als begin van de bibliotheek. Dan zou men kunnen werken op McDrake zonder dat ik er steeds tussen hoef te zitten. Is dat mogelijk?

Ik snap niets van die technische praat. Kan het ook in het algemeen nederlands ? Veel handiger.

daniel73 schreef:Heel Ducknet, én de info-gedeeltes van McDuck. Zodat er een gezamelijke Ducknet/McDuck/McDrake-bibliotheek komt. Een apart, eigen forum zou dan ook moeten lukken, maar is dat wenselijk?

Oké dus jij wil dat er één grote ducksite komt ? Daar ben ik toch niet helemaal zeker over, want ducknet is ducknet en mcduck blijft mcduck. Bovendien onze manier van schrijven en vertellen is heel anders dan die van mcduck. En ook terwijl ik het gevoel krijg dat mcduck een clubje was van rosa-fanaten, hou ik liever de deur open voor ander talent. Een forum mag er komen, dat spreekt van zich, wegens pure praktische overwegingen, maar of de samensmelting tussen ducknet en mcduck praktisch zou zijn, weet ik niet.

O, en als ik dit helemaal verkeerd begrepen heb, komt dat waarschijnlijk door mijn geringe kennis van computertaal. Ik weet bijvoorbeeld niet wat het woord bibliotheek daar komt te doen en wat directory betekent.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 3:01 am

Daniel73 schreef:Ik ben tegen het gebruik van privé-berichten in een forum. Mensen kunnen elkaar in privé van alles sturen op Ducknet, zonder dat dit te controleren valt.

Wat is daar verkeerd aan? Ik kom ook dagelijks op een forum waar je privéberichten kunt versturen. Sommige zaken gaan niemand een klap aan, maar je wilt ook niet iedereen je e-mail adres geven. Dan is dat toch een mooie oplossing?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Eider » zo jan 07, 2007 2:24 pm

Is het niet mogelijk je een apart onderdeel maakt voor Ducknet waar dan de Ducknet-moderators "de baas" zijn, dus moderator, en voor de algemene topics gewoon dit forum gebruikt?
Dan heb je een onderdeel waar dingen over Ducknet verteld kunnen worden zoals updates, vragen over de site, wat er beter zou kunnen enz....
en de rest gewoon zoals het al is.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor duckistan » zo jan 07, 2007 4:21 pm

Goed idee ! Daniel, wat vind jij hiervan.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor Eider » zo jan 07, 2007 4:24 pm

Volgens mij is het wel mogelijk, want per onderdeel kun je moderators aanwijzen.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 6:22 pm

duckistan schreef:
daniel73 schreef:Waar ik aan denk is een ducknet-directory waar men kan werken aan een info-gedeelte, als begin van de bibliotheek. Dan zou men kunnen werken op McDrake zonder dat ik er steeds tussen hoef te zitten. Is dat mogelijk?

Ik snap niets van die technische praat. Kan het ook in het algemeen nederlands ? Veel handiger.

What do you mean, "algemeen nederlands"?
Een directory wordt ook wel een map genoemd, in Windows. Weet je wat een map is?
Met een bibliotheek bedoel ik een plek waar mensen artikels, indexes, nieuws, recensies, enzovoort, kunnen plaatsen.

duckistan schreef:Oké dus jij wil dat er één grote ducksite komt ? Daar ben ik toch niet helemaal zeker over, want ducknet is ducknet en mcduck blijft mcduck. Bovendien onze manier van schrijven en vertellen is heel anders dan die van mcduck. En ook terwijl ik het gevoel krijg dat mcduck een clubje was van rosa-fanaten, hou ik liever de deur open voor ander talent. Een forum mag er komen, dat spreekt van zich, wegens pure praktische overwegingen, maar of de samensmelting tussen ducknet en mcduck praktisch zou zijn, weet ik niet.

Het gaat ten eerste om technische (on)mogelijkheden. Het gaat me om een plek waar mensen kunnen samenwerken.
Of er op die ple
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 6:53 pm

duckistan schreef:
daniel73 schreef:Waar ik aan denk is een ducknet-directory waar men kan werken aan een info-gedeelte, als begin van de bibliotheek. Dan zou men kunnen werken op McDrake zonder dat ik er steeds tussen hoef te zitten. Is dat mogelijk?

Ik snap niets van die technische praat. Kan het ook in het algemeen nederlands ? Veel handiger.

What do you mean, "algemeen nederlands"?
Een directory wordt ook wel een map genoemd, in Windows. (Weet je wat een map is?)
Met een bibliotheek bedoel ik een plek waar mensen artikels, indexes, nieuws, recensies, enzovoort, kunnen plaatsen.

duckistan schreef:Oké dus jij wil dat er één grote ducksite komt ? Daar ben ik toch niet helemaal zeker over, want ducknet is ducknet en mcduck blijft mcduck. Bovendien onze manier van schrijven en vertellen is heel anders dan die van mcduck. En ook terwijl ik het gevoel krijg dat mcduck een clubje was van rosa-fanaten, hou ik liever de deur open voor ander talent. Een forum mag er komen, dat spreekt van zich, wegens pure praktische overwegingen, maar of de samensmelting tussen ducknet en mcduck praktisch zou zijn, weet ik niet.

Het gaat ten eerste om technische (on)mogelijkheden. Een plek waar mensen kunnen samenwerken.
Of er op die plek een aparte McDuck-, McDrake- en Ducknet komt, kan altijd nog besproken worden. Dat zijn details.

Ik wil zelfs een stapje verder gaan en informeren in hoeverre een integratie met de server van Inducks/Outducks mogelijk is. Misschien kunnen zij ons ruimte geven voor Disneyaanse projecten? Bij Inducks is er (volgens mij) iemand die verstand heeft van server-software en het geven van ruimte aan gebruikers. Maar dat zou nagevraagd moeten worden.

Er zullen bij een eventuele samenwerking natuurlijk wel basis-afspraken gemaakt moeten worden, maar daar zie ik op zich weinig problemen in.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Ik ben tegen het gebruik van privé-berichten in een forum. Mensen kunnen elkaar in privé van alles sturen op Ducknet, zonder dat dit te controleren valt.

Wat is daar verkeerd aan? Ik kom ook dagelijks op een forum waar je privéberichten kunt versturen. Sommige zaken gaan niemand een klap aan, maar je wilt ook niet iedereen je e-mail adres geven. Dan is dat toch een mooie oplossing?

Nadeel van geïntegreerde privé-berichten is dat moeilijk te controleren is of er misbruik van gemaakt wordt. Privé-berichten zijn een dode hoek voor het beheer, terwijl door de integratie lijkt alsof ze onderdeel van het beleid zijn. Als iemand bijvoorbeeld een minderjarige manipuleert, gaat dat in naam van de site en het beleid.
In PunBB (op McDuck en McDrake) wordt een privé-bericht per email gestuurd, en dan is wel duidelijk dat het privé is. Hoewel ik ook hier regels over wil schrijven. Bijvoorbeeld dat men altijd naar de politie kan gaan als men zich bedreigd voelt.

Eider schreef:Is het niet mogelijk je een apart onderdeel maakt voor Ducknet waar dan de Ducknet-moderators "de baas" zijn, dus moderator, en voor de algemene topics gewoon dit forum gebruikt?
Dan heb je een onderdeel waar dingen over Ducknet verteld kunnen worden zoals updates, vragen over de site, wat er beter zou kunnen enz....
en de rest gewoon zoals het al is.

Vanmiddag heb ik eventjes een uur lang met Sander gebeld en hij denkt dat de IP-adressen dan van het hele board te zien zijn. (Misschien geldt dat ook voor het ledenbestand, bedenk ik me nu.) Technisch is het dus wel mogelijk, maar dan zouden er van tevoren afspraken gemaakt moeten worden en eventueel een wijziging in het gesloten beleid van McDuck/McDrake. Misschien wordt er teveel privacy beloofd?

Als mensen echt anoniem willen zijn, kunnen ze via een internetcafé als gast reageren. Zo blijft McDrake erbuiten. Dat zou voor iedereen een hoop gedonder schelen met gezanik over privacy.
Mijn zorg is in hoeverre de technische veiligheid van PunBB en die van de bezoekers op het spel staat, met bv. het vrijgeven van IP-adressen. Gaan er dan ineens CD-lades open en dicht?

Mensen kúnnen anoniem reageren op McDrake. Daar sta ik voor. Maar laten ze dat dan ook echt anoniem doen, als ze iets te verbergen hebben. Sowieso kan door technische fouten altijd privacy op straat komen. PunBB is standaard erg beperkt. Ik heb PunBB vreselijk overschat, als McDuck-bezoeker.

Het is wel mogelijk om een extra PunBB-board op te zetten op McDrake. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het kan. En daar kun je dan wel de database van krijgen, mocht het tegenvallen. Dat is een kwestie van afspraken maken.
Wat betreft openstellen van de McDrake-server, zijn er beveiligingsproblemen. Sander zegt dat hij het zelf niet gauw zou doen, de server delen met anderen. Daarvoor moet je elkaar blind kunnen vertrouwen, ook m.b.t. technische kennis. Wat ik wil vermijden is dat iemand in de verleiding komt om via de server zaken te deleten of te wijzigen. Zo van: "Als de moderator het niet doet, dan doen wij het wel."

Ik wil op Nederland Off Topic een boom opzetten over techniek.
Het is voor mij goed nieuws dat men in principe bereid is om samen te werken. Nu de computers nog. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten