Ducknet

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 7:05 pm

Voor een discussie over PunBB, zie Nederland Off Topic:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=186
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » ma jan 08, 2007 7:36 am

Daniel73 schreef:Is er voor Ducknet een reden om met phpBB-software te werken, in plaats van met PunBB?

Niet bepaald. Het is wel handig in gebruik voor gebruikers en administrators. Je kunt ook veel instellen, nu zijn de polls/priveberichten ingeschakeld en dat kan elk moment anders. Verder is het uitgebreider en bekender dan PunbBB, er zijn meer veiligheidsupdates en templates te downloaden.

Op het moment dat Ducknet ook informatie gaf over de nieuwse weekbladen (indexes) deed McDuck dit ook. Ducknet is nu alleen een informatiesite en archief. De spellen zijn weg. Wel kunnen gebruikers of wij een index plaatsen op het forum.

Als wij een eigen gedeelte krijgen op dit forum blijft het mogelijk gast-accounts te gebruiken, iets waar ik tegen ben.

McDrake heeft eigenlijk alleen maar een forum. Dus er is nog geen manier van schrijven op de informatiesite, die bestaat nog niet :). Volgens mij passen de teksten (ook van McDuck) hier goed. Er zullen wel afspraken gemaakt moeten worden wiens eigendom ze zijn.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 08, 2007 11:07 am

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Is er voor Ducknet een reden om met phpBB-software te werken, in plaats van met PunBB?

Niet bepaald. Het is wel handig in gebruik voor gebruikers en administrators. Je kunt ook veel instellen, nu zijn de polls/priveberichten ingeschakeld en dat kan elk moment anders. Verder is het uitgebreider en bekender dan PunbBB, er zijn meer veiligheidsupdates en templates te downloaden.

Ik heb van een PunBB-fan begrepen dat PunBB vaker update dan phpBB. Wat is waar?

mcprul schreef:Op het moment dat Ducknet ook informatie gaf over de nieuwse weekbladen (indexes) deed McDuck dit ook. Ducknet is nu alleen een informatiesite en archief. De spellen zijn weg. Wel kunnen gebruikers of wij een index plaatsen op het forum.

Spellen waren een meerwaarde van ducknet. Zijn ze weg?
Een index plaatsen op het forum kan ook op McDrake. Daar is niets aan.

mcprul schreef:Als wij een eigen gedeelte krijgen op dit forum blijft het mogelijk gast-accounts te gebruiken, iets waar ik tegen ben.

Waar ik op tegen ben is dat Ducknet-beheerder blijven protesteren tegen gasten, en dus tegen de McDuck/McDrake-formule, terwijl ze niet reageren op de argumenten over de voordelen van gasten.
Kijk ook eens naar Ducknet. Volgens Ducknet-regels kunnen moderators op Ducknet doen wat ze willen, en wie maar genoeg berichten naar hun zin schrijft mag ook moderator worden, met dreiging van ontslag. Waar gaat dat over?

Hoe kun je sterk staan in een onderhandeling als je niet onderhandelt maar doof en blind je zin doordrukt, nota bene in een topic over Ducknet dat is geplaatst door een... gast?
Waar gaan deze onderhandelingen heen?

mcprul schreef:McDrake heeft eigenlijk alleen maar een forum. Dus er is nog geen manier van schrijven op de informatiesite, die bestaat nog niet :). Volgens mij passen de teksten (ook van McDuck) hier goed. Er zullen wel afspraken gemaakt moeten worden wiens eigendom ze zijn.

Waar is "hier"? McDrake of Ducknet?
McDrake bestaat nog geen 14 dagen. En ik kan zo een voorlopige bibliotheek zoals op McDuck of Ducknet opzetten, als het zou moeten. Het leek me beter om eerst te kijken of krachten gebundeld kunnen worden. Maar ik vrees met grote vrees dat het nu slechts gaat om promotie van het o zo goede Ducknet, en dat ik er geen stap verder mee kom.

Wat doen mensen op McDuck of McDrake als het zulke vreselijke boards zijn, met al die nare gasten zoals (op McDuck) mensen van de Nederlandse Donald Duck? Waarom wordt Ducknet tot op heden weinig bezocht, voor zover het online en stabiel is? Waarom gaat Ducknet ineens verhuizen terwijl ze daardoor de weinige leden die ze hadden weer verliezen, inclusief de database van het oude board? Waarom vragen de Ducknet-beheerders of leden alsjeblieft nog een keer willen registreren? Handig hoor. Heb je een aantal leden die de verplichte registratie bij Ducknet aangaan en dan worden ze uitgeschreven, met de vraag of ze zich elders weer opnieuw willen inschrijven. Waar gaat dat heen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 08, 2007 11:22 am

Tussendoor: Geen idee waarom gisteren hier in dit topic een afgekapt bericht van mij is verschenen met daarna het hele bericht. Ik snap niet hoe dat afgekapte bericht verzonden is.
Nu ja, ik ben tenminste geen gast. :D
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 1:52 pm

Jammer dat gasten zo gediscrimineerd worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » di jan 09, 2007 12:56 am

Ridder ter Geit schreef:Jammer dat gasten zo gediscrimineerd worden.

De politie is al onderweg naar Ducknet. Ze zijn ernstig bezorgd. Een gevalletje Bureau Halt zeggen ze... :P

Aan mijn berichten als beheerder moet te zien zijn dat chaos en negativiteit los van gasten-accounts staan.
Op McDuck ben ik een van de personen geweest die vuurtjes op heeft zitten stoken. Daarbij was er in relatief korte tijd veel negatief nieuws over Disney strips, waarbij de ene na de andere auteur van een sokkel viel. Het een heeft het andere versterkt en andersom. Ik hoop dat ik dit op McDrake niet meer meemaak en ik zal mijn best doen om - zoals Oom Donald - altijd beheerst en opgeruimd te blijven. :D
Vuurtjes opstoken is makkelijk, maar blussen is moeilijk. Voor zulke negatieve krachten wil ik zelf voortaan uitkijken. Waarmee ik wil zeggen dat ik Ducknet meen te begrijpen als ze bezwaar hebben tegen negativiteit, maar dat ik geen verband zie met gasten.

Wat betreft het niet kunnen bemachtingen van data van Ducknet ben ik benieuwd wat de voorwaarden zijn van die gratis aanbieder, dat Ducknet-beheerders geen database wordt gegeven. Hoe kun je dan zo je eigen board hebben, als de data eigendom is van een ander? Wat doe je als zo'n bedrijf failliet gaat, of de voorwaarden verandert?
Het eerste jaar McDrake kost mij, een armoedzaaier, een kleine 30 Euro. Dan ga je toch niet met een "gratis" aanbieder zitten klooien? Bij Ducknet zou dat 15 Euro per persoon zijn. Wat minder mobiel bellen en je hebt het al.
Het tweede jaar zal wat duurder zijn, zeker 40 Euro, maar het valt me alleszins mee. Per maand ben je dan minder dan 5 Euro kwijt. Voor een site als McDuck. Ik kon Sander niet geloven toen hij dat vertelde. Misschien zijn "gratis" aanbieders achterhaald?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di jan 09, 2007 6:34 pm

Ducknet is nou toch hopelijk niet boos op me? :(

McPrul en Duckistan kom terug! Alsjeblieft. Laat me niet in mijn sop gaar koken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor duckistan » di jan 09, 2007 8:16 pm

Nee ik ben niet boos. McPrul en ik hebben toegestemd, er komt nu op dit forum een onderdeel gewijd aan ducknet waar mcprul en ik moderators van zijn. Zo simpel is het.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor Ferry Mingelen » wo jan 10, 2007 2:37 am

Nou, Clairy, ik begrijp er werkelijk niets meer van bij het kersverse McDrake.

Eerst houdt Sander op wegens gebrek aan tijd, vervolgens neemt Daniel de leiding op zich en maakt er de nieuwe site 'McDrake' van.

De leden lijken mee te gaan, maar Daniel is wel érg ambitieus. Hij wil een groot platform maken over allerlei onderwerpen, buiten de partij-onderwerpen om. Een soort alles-overkoeplende dictatuur?

In ieder geval, de leden roepen hem met zijn voeten op aarde om hier en nu te besturen. Daniel lijkt te reageren, maar zoekt nu weer samenwerking met al die kleine splintergroeperingen met hetzelfde doel. De zoektocht naar iets groots gaat voort. De samenwerking lijkt verwarring op te leveren en de vraag is of ze de formatie rond krijgen. Het vraagpunt rond de gasten blijft lastig.

Wijffels is echter bezig in Friesland. Jammer, want de man doet qua formeren zijn naam geen eer aan!

Nu ja, dan maar terug naar deze formatie. Ineens lijkt Ducknet de dienst uit te maken en Daniel te vertellen wat er gaat gebeuren; zij krijgen hun ruimte op dit forum. Zal Daniel de onderhandelingen zo ver hun kant op doorvoeren? Zullen de leden hem dat in dank afnemen? Wat vinden de leden uberhaupt van dit plotselinge samengaan, zo kort nadat Daniel de leiding op zich nam?

Vragen, vragen, vragen, Clairy. Hopelijk weten we het antwoord snel.
Ferry Mingelen
 

Berichtdoor mcprul » wo jan 10, 2007 11:56 am

Daniel73 schreef:Waarom gaat Ducknet ineens verhuizen terwijl ze daardoor de weinige leden die ze hadden weer verliezen, inclusief de database van het oude board? Waarom vragen de Ducknet-beheerders of leden alsjeblieft nog een keer willen registreren? Handig hoor. Heb je een aantal leden die de verplichte registratie bij Ducknet aangaan en dan worden ze uitgeschreven, met de vraag of ze zich elders weer opnieuw willen inschrijven. Waar gaat dat heen?

Atfreeforum (van het eerste forum) kon ineens stoppen met het aanbieden van fora. Wij zitten dan zonder database. Daarom hebben we besloten om meteen een forum in eigen hosting te zetten zodat we zelf databases hebben. Er zit dus een reden aan vast.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » wo jan 10, 2007 12:00 pm

Daniel73 schreef:Het tweede jaar zal wat duurder zijn, zeker 40 Euro, maar het valt me alleszins mee. Per maand ben je dan minder dan 5 Euro kwijt. Voor een site als McDuck. Ik kon Sander niet geloven toen hij dat vertelde. Misschien zijn "gratis" aanbieders achterhaald?

Het geld is geen probleem.
Daniel73 schreef:Ducknet is nou toch hopelijk niet boos op me? :(

McPrul en Duckistan kom terug! Alsjeblieft. Laat me niet in mijn sop gaar koken.

Nee, natuurlijk niet. We gaan alleen een discussie aan.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben met de huidige Ducknet site (informatiesite) en ga denk ik weer terug naar het oude systeem. Ik zal het even met Duckistan overleggen.

Daniel73 schreef:Ik hoop dat ik dit op McDrake niet meer meemaak en ik zal mijn best doen om - zoals Oom Donald - altijd beheerst en opgeruimd te blijven. :D

En dat is natuurlijk helemaal top :)!
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jan 11, 2007 12:58 am

duckistan schreef:Nee ik ben niet boos. McPrul en ik hebben toegestemd, er komt nu op dit forum een onderdeel gewijd aan ducknet waar mcprul en ik moderators van zijn. Zo simpel is het.

Helaas. Zo simpel is het niet, qua techniek, heb ik inmiddels geleerd. Probleem is dat PunBB geen apart beheer mogelijk maakt binnen een board en zo komt de privacy op het spel te staan.
Een mogelijkheid die - onder technisch voorbehoud - wel zou moeten kunnen is dat er een éxtra board zou komen, speciaal voor Ducknet. Maar waar ik mee zit is dat er dan toch een versplintering is. Let wel, dat is mijn mening en staat los van techniek. Wat mij betreft kan McDrake voor meerdere boards gebruikt worden, met elk een eigen beheer. Mijn vraag is dan wel wat de meerwaarde ervan is, als er al boards met eenzelfde hoofdthema (Disney, Off-topic) zijn.
Het liefst zou ik zien dat mensen op de bestaande, "solide" boards redactionele hulp bieden, terwijl het technisch beheer centraal blijft. De meerwaarde van Ducknet en McDuck vind ik dat ze informatie-gedeeltes hebben, en ik zou het leuk vinden als er een mogelijkheid was om dat met McDrake te integreren.
Momenteel zijn er klachten over een topic van een lid(!), dat als spam verwijderd zou moeten worden. In dat soort gevallen ben ik blij dat ik dan niet hoef te overleggen met me
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » do jan 11, 2007 1:15 am

Huh? Waarom is voorgaande bericht verstuurd? Dat is al de derde keer dat ik ongewenst een bericht verstuur voordat ik ermee klaar ben. Dit wordt vervelend. Wat doe ik verkeerd? :(

duckistan schreef:Nee ik ben niet boos. McPrul en ik hebben toegestemd, er komt nu op dit forum een onderdeel gewijd aan ducknet waar mcprul en ik moderators van zijn. Zo simpel is het.

Helaas. Zo simpel is het niet, qua techniek, heb ik inmiddels geleerd. Probleem is dat PunBB geen apart beheer mogelijk maakt binnen een board en zo komt de privacy op het spel te staan.
Een mogelijkheid die - onder technisch voorbehoud - wel zou moeten kunnen is dat er een éxtra board zou komen, speciaal voor Ducknet. Maar waar ik mee zit is dat er dan toch een versplintering is. Let wel, dat is mijn mening en staat los van techniek. Wat mij betreft kan McDrake voor meerdere boards gebruikt worden, met elk een eigen beheer. Mijn vraag is dan wel wat de meerwaarde ervan is, als er al boards met eenzelfde hoofdthema (Disney, Off-topic) zijn.
Het liefst zou ik zien dat mensen op de bestaande, "solide" boards redactionele hulp bieden, terwijl het technisch beheer centraal blijft. De meerwaarde van Ducknet en McDuck vind ik dat ze informatie-gedeeltes hebben, en ik zou het leuk vinden als er een mogelijkheid was om dat met McDrake te integreren.
Momenteel zijn er klachten over een topic van een lid(!), dat als spam verwijderd zou moeten worden. In dat soort gevallen ben ik blij dat ik dan niet hoef te overleggen met mede-moderators, omdat dit ten koste gaat van tijd en energie. Zelfs al was het spam. Ducknet en McDrake kunnen, al dan niet gefuseerd, beter dan alleen stilstaan bij hoe men moet discussiëren op een board. Ik zou op McDrake graag een Ducknet-gedeelte zien met spellen en redactionele bijdragen. Een soort Ducknetkrant of zo. Die mogelijkheid zou ik graag willen kunnen bieden, áls dat technisch kan.
Alles wat ik tot dusver schrijf is onder het voorbehoud dat het technisch moet kunnen. Ik heb weinig tot geen verstand van het beheer van servers. Adviezen zijn welkom.

Ferry Mingelen schreef:Eerst houdt Sander op wegens gebrek aan tijd, vervolgens neemt Daniel de leiding op zich en maakt er de nieuwe site 'McDrake' van.

Lambik neemt ook altijd de leiding, in Suske en Wiske, dus waarom ik dan niet?

Ferry Mingelen schreef:De leden lijken mee te gaan, maar Daniel is wel érg ambitieus. Hij wil een groot platform maken over allerlei onderwerpen, buiten de partij-onderwerpen om. Een soort alles-overkoeplende dictatuur?

Eh.. Zo zou ik het niet willen zeggen.

Ferry Mingelen schreef:In ieder geval, de leden roepen hem met zijn voeten op aarde om hier en nu te besturen. Daniel lijkt te reageren, maar zoekt nu weer samenwerking met al die kleine splintergroeperingen met hetzelfde doel. De zoektocht naar iets groots gaat voort. De samenwerking lijkt verwarring op te leveren en de vraag is of ze de formatie rond krijgen. Het vraagpunt rond de gasten blijft lastig.

Gasten zijn welkom op McDrake. Punt. Maar als Ducknet daarbij een eigen clubhuis wil hebben voor alleen-leden, dan moet daar een manier voor te vinden zijn.
Misschien kan Ducknet een commerciële versie worden van McDrake, waarbij McPrul en Dukistan dan een kleine vergoeding aan mij.. eh.. McDrake betalen. (€0,25 per minuut.)

Ferry Mingelen schreef:Wijffels is echter bezig in Friesland. Jammer, want de man doet qua formeren zijn naam geen eer aan!

Over onderhandelingen gesproken, is Ferry McMingelen in te huren voor het Off Topic van McDrake? Daar is een topic over politiek. (spam spam)

Ferry Mingelen schreef:Nu ja, dan maar terug naar deze formatie. Ineens lijkt Ducknet de dienst uit te maken en Daniel te vertellen wat er gaat gebeuren; zij krijgen hun ruimte op dit forum. Zal Daniel de onderhandelingen zo ver hun kant op doorvoeren? Zullen de leden hem dat in dank afnemen? Wat vinden de leden uberhaupt van dit plotselinge samengaan, zo kort nadat Daniel de leiding op zich nam?

Ik laat de Ducknetters zichzelf vermoeien en zodra ze denken dat ze me hebben, sta ik op en sla ik terug. Eh.. wat ik zeg ik nu? %^&*&^% Die Ferry ook altijd met zijn scherpe analyses! Dat heb je ervan als je gasten toelaat. Eh.. ik bedoel..
Help! Kan iemand me helpen? Paparazzi!

mcprul schreef:[Ducknet-verhuizing] Atfreeforum (van het eerste forum) kon ineens stoppen met het aanbieden van fora. Wij zitten dan zonder database. Daarom hebben we besloten om meteen een forum in eigen hosting te zetten zodat we zelf databases hebben. Er zit dus een reden aan vast.

Ik vind het goed dat jullie dit serieus nemen.

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Misschien zijn "gratis" aanbieders achterhaald?

Het geld is geen probleem.

Oke. €0,50 per minuut dan? Voor het goede doel! :D

mcprul schreef:Verder wil ik nog even zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben met de huidige Ducknet site (informatiesite) en ga denk ik weer terug naar het oude systeem. Ik zal het even met Duckistan overleggen.

Wat houdt het oude informatiesite-systeem in?

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Ik hoop dat ik dit op McDrake niet meer meemaak en ik zal mijn best doen om - zoals Oom Donald - altijd beheerst en opgeruimd te blijven. :D

En dat is natuurlijk helemaal top :)!

WAT??? MAG IK NIET BOOS WORDEN?????? :mad:
Eh.. ik bedoel: Hahahaha! Grrrapje. Wat is het gezelligrrr hier aan de onderhandelingstafel. Hihi! :D
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ferry Mingelen » do jan 11, 2007 1:26 am

Het is... interessant... met Daniel aan de leiding, Clairy. Daniel kan levendig, heetgebakerd en ook humoristisch zijn. De man is moeilijk te vatten.

Duidelijkheid. Gasten is voor hem een breekpunt.

Zijn plan met Ducknet lijkt helder. Samen doen met de informatie en de fora, omdat ze hetzelfde doel hebben. Zo helder krijg je het niet vaak. Maar denkt Ducknet daar ook zo over? Ze lijken toe te happen, al weet ik niet wat ze van zijn nieuwe plannen vinden.

Politiek topic... POLITIEK? Jottem!

*gaat naar off-topic*
Ferry Mingelen
 

Berichtdoor Ei » di feb 06, 2007 1:34 pm

Waar is Ducknet? Welke link moet Ei hebben om er te komen? Zijn er één of meerdere Ducknets?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten