COA/Inducks

Berichtdoor Dubbelduck » ma jun 27, 2011 3:50 pm

Ui schreef:Het uploaden van originele tekeningen gaat boven Ui's pet. Misschien kan Dubbelduck meer vertellen? (snif)

Ja, dat kan ik.
Als je bij Inducks op de hoofdpagina bent, typ je de verhaalcode* in van het verhaal waarvan je de originele tekening in je bezit hebt. Als je op de pagina bent van het verhaal dan staat er vaak links een scan. Als er geen scan is dan staat deze er ook niet. Daaronder staat een balkje met "Voeg een omschrijving toe | voeg een scan toe". Je klikt dan op "voeg een scan toe" Dan kom je op de pagina "Scan upload" en bovenaan zie je dan staan "Upload a photograph of original artwork for this item." Dan klik je op die upload en dan moet je er als goed is komen.

*Als je de verhaalcode niet weet, zul je die op moeten zoeken. Dat kan je het beste doen bij het Geavanceerd zoeken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jun 27, 2011 5:01 pm

Dubbelduck schreef:Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen.

is goed (snik)
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op ma jun 27, 2011 7:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Hidde » ma jun 27, 2011 8:52 pm

Dubbelduck schreef:Ja, dat kan ik.
Als je bij Inducks op de hoofdpagina bent, typ je de verhaalcode* in van het verhaal waarvan je de originele tekening in je bezit hebt. Als je op de pagina bent van het verhaal dan staat er vaak links een scan. Als er geen scan is dan staat deze er ook niet. Daaronder staat een balkje met "Voeg een omschrijving toe | voeg een scan toe". Je klikt dan op "voeg een scan toe" Dan kom je op de pagina "Scan upload" en bovenaan zie je dan staan "Upload a photograph of original artwork for this item." Dan klik je op die upload en dan moet je er als goed is komen.

*Als je de verhaalcode niet weet, zul je die op moeten zoeken. Dat kan je het beste doen bij het Geavanceerd zoeken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen.

Heel erg bedankt!:D
Bij mij staat er alleen niet "Upload a photograph of original artwork for this item" maar ''Anything that is not a printed publication e.g. a photograph of the original artwork, sketches.''
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor DD » wo aug 10, 2011 3:57 am

Wat betekent dat in goudgeel "geschreven" 100,000 rechtsboven in de pagina van Inducks opeens?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo aug 10, 2011 7:03 am

een makkie...... dat betekent 100000 uploads!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo aug 10, 2011 1:44 pm

De Zwarte Schim schreef:een makkie...... dat betekent 100000 uploads!

100.000 indexen eigenlijk. Bovenaan staat ook "Last updated today at 13:26 (133,999 stories, 100,099 fully indexed publications, 526,477 scans)". Momenteel zijn er dus alweer bijna 100.100 geïndexte publicaties.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » wo aug 10, 2011 2:42 pm

Ahaö duidelijk.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » do aug 25, 2011 5:11 pm

Dubbelduck schreef:100.000 indexen eigenlijk.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! (snif) Hoeveel procent is dit van het totale aantal uitgaven? Oftewel, hoe compleet is Inducks nu ongeveer?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do aug 25, 2011 5:18 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:100.000 indexen eigenlijk.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! (snif) Hoeveel procent is dit van het totale aantal uitgaven? Oftewel, hoe compleet is Inducks nu ongeveer?

Ik zou het eigenlijk niet goed weten, maar er zijn veel niet compleet geïndexte uitgaven. Misschien dat dat er zelfs ook wel 100.000 zijn. De nog niet of nog niet compleet geïndexte uitgaven uit Nederland kun je hier vinden.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » vr okt 14, 2011 2:24 pm

Uit het topic ' DD 2011-42':

2011-10-14 22:59:35, Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op [Inducks] staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerd H-verhalen staan al op Inducks.

snowmansion schreef:Btw weet jij zelf van van welke tekenaar en of scenarist/redacteur het verhaal is of krijg jij informatie daarover?

Die informatie staat op Inducks.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=46051#p46051

Ui's reactie:

En wie zet die informatie op Inducks? Onder anderen Dubbelduck, die daar op verzoek van de uitgevers en volwassen verzamelaars, helaas weer wat geheimzinnig over doet. (huil huil)

Hij lijkt antwoord te geven, maar doet het niet. Zo is het antwoord op de eerste vraag, alleen maar een herhaling van de vraag.
Vraag: Hoe kan dit verhaal op Inducks staan?
Antwoord: De informatie staat op Inducks.

Dat is een schijnantwoord.

Onder meer Roepredacteur Ferdi Felderhof levert de informatie aan.
http://coa.inducks.org/mag-inx.php?c=FFe
Ook plaatst Ferdi er Disney-plaatjes, wat juridisch interessant is. Maar ook Egmont werkt mee, onder meer door rekeningen te betalen. Inducks is een fansysteem dat min of meer is overgenomen door redacteurs die, als dank daarvoor, aandringen om er geheimzinnig over te doen.
Waar de geheimzinnigheid goed voor is, dat weet niemand. Misschien is het een rollenspel, met geheim agenten en zo. Data invoeren kan best saai zijn, dus geef ze eens ongelijk. (snik)

Sorry dat Ui zo uitwijdt, maar dat geheimzinnige gedoe van Inducks is een luchtballon die wat Ui betrreft, best eens lekgeprikt mag worden. Dubbelduck geeft schijnbaar antwoord op een vraag, maar stuurt de vraagsteller met een kluitje in het riet. Als hij daar op jonge leeftijd al zo goed in is, gaat hij het vast maken in deze maatschappij. Ui krijgt er een beetje een vieze smaak van. (snotter)

Dubbelduck doet heel veel goed werk en daarom is dat geheimzinnige gedoe van hem zo ontzettend jammer. Maar het zal hem waarschijnlijk een worst zijn wat Ui vindt, zolang hij (Dubbelduck) maar schouderklopjes krijgt van geheimzinnige volwassenen. Wat Ui betreft laat dit een slechte invloed zien van Disney-medewerkers op minderjarigen. Ze leren minderjarigen geheimzinnig te doen en misleidende antwoorden te geven, om een stel strips. Zo zonde! (snik)

Ook Inducks doet heel veel goed werk. Maar helaas verpest men dat met geheimzinnigheid. De doorgaans vriendelijkste mensen kunnen er soms veranderen in geheimzinnige, gesloten personen, die minderjarigen bang maken met verhalen over de noodzaak van geheimhouding. En dat allemaal om redacteurs te paaien, die deze fans eigenlijk op hun knietjes zouden moeten bedanken - in plaats van ze onder druk te zetten met geheimhouding.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr okt 14, 2011 2:36 pm

Hier wil ik toch even wat over zeggen. Ui geeft hier een soort quote, maar hij laat, bewust of onbewust, iets weg waardoor het past in z'n verhaal.
Ui schreef:Hij lijkt antwoord te geven, maar doet het niet. Zo is het antwoord op de eerste vraag, alleen maar een herhaling van de vraag.
Vraag: Hoe kan dit verhaal op Inducks staan?
Antwoord: De informatie staat op Inducks.

Dat is een schijnantwoord.

Hier ben ik het niet mee eens, want als je naar de oorspronkelijke woorden kijkt...
Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op Inducks staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerde H-verhalen staan al op Inducks.

Dan zie je dat de vraag is hoe een ongepubliceerd verhaal op Inducks kan staan en het antwoord dat alle nog niet gepubliceerde H-verhalen al op Inducks staan.
Dat is geen schijnantwoord.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr okt 14, 2011 2:42 pm

Bruno schreef:Hier wil ik toch even wat over zeggen. Ui geeft hier een soort quote, maar hij laat, bewust of onbewust, iets weg waardoor het past in z'n verhaal.

Lieve Bruno, de quote staat er gewoon boven. Ga niet doen alsof Ui de boel zit te flessen, om jouw beschuldiging passend te maken. (huil huil)

Bruno schreef:Dan zie je dat de vraag is hoe een ongepubliceerd verhaal op Inducks kan staan en het antwoord dat alle nog niet gepubliceerde H-verhalen al op Inducks staan.
Dat is geen schijnantwoord.

Wat is het dan wel? Hoe komen de ongepubliceerde verhalen op Inducks? HOE? Het antwoord gaat voorbij aan het HOE en vertelt alleen dat de verhalen op Inducks staan. Maar dat was de vraag niet. De vraag ging over het HOE.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr okt 14, 2011 6:45 pm

Mijn fout, ik las er overheen. Alleen ben ik het niet met je eens dat je het een schijnantwoord noemt. Dat is het enige!
Ui schreef:Vraag: Hoe kan dit verhaal op Inducks staan?
Antwoord: De informatie staat op Inducks.

Dat is een schijnantwoord.

Het is zo:
Vraag: Hoe kan dit (ongepubliceerde Nederlandse) verhaal vóór publicatie al op Inducks staan?
Antwoord: Alle ongepubliceerde Nederlandse verhalen worden al vóór publicatie op Inducks gezet.

Dat is geen schijnantwoord. Dat is een antwoord.
Vraag: Hoe kun je weten wat er vanavond in De Wereld Draait Door gebeurt?
Antwoord: Alle informatie over de uitzending wordt van tevoren al bekend gemaakt.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Michiel Q » vr okt 14, 2011 7:28 pm

Bruno schreef:Vraag: Hoe kun je weten wat er vanavond in De Wereld Draait Door gebeurt?
Antwoord: Alle informatie over de uitzending wordt van tevoren al bekend gemaakt.

Nee, om de vergelijking kloppend te maken moet je een andere vraag stellen.

Vraag: Hoe kan er in de tv-gids staan wat er vanavond in DWDD gebeurt?
Antwoord: Alle informatie over de uitzending wordt van tevoren al bekend gemaakt in de tv-gids.

Dus toch een non-antwoord.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 14, 2011 7:52 pm

Bruno schreef:Hier wil ik toch even wat over zeggen. Ui geeft hier een soort quote, maar hij laat, bewust of onbewust, iets weg waardoor het past in z'n verhaal.
Ui schreef:Hij lijkt antwoord te geven, maar doet het niet. Zo is het antwoord op de eerste vraag, alleen maar een herhaling van de vraag.
Vraag: Hoe kan dit verhaal op Inducks staan?
Antwoord: De informatie staat op Inducks.

Dat is een schijnantwoord.

Hier ben ik het niet mee eens, want als je naar de oorspronkelijke woorden kijkt...
Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op Inducks staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerde H-verhalen staan al op Inducks.

Dan zie je dat de vraag is hoe een ongepubliceerd verhaal op Inducks kan staan en het antwoord dat alle nog niet gepubliceerde H-verhalen al op Inducks staan.
Dat is geen schijnantwoord.

Dat klopt. Ik ben het met deze spreker eens. Het antwoord dat Dubbelduck geeft, gaat specifiek om die vraag. En hoe die daar terecht zijn gekomen, dat is een diep, donker geheim uit de keiharde Inducks-kern... dat wil zeggen, Inducksers die hoog in de ranglijst staan (letterlijk!) krijgen die informatie van insiders bij de redacties. Tenminste, dat is mijn theorie. Ik weet er niks van, ik kan nergens voor aangewezen worden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten