COA/Inducks

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Big Bad Wolf » za dec 07, 2013 10:03 am

Ik heb wel eens geprobeerd toevoegingen te doen aan INDUCKS, maar o.a. de kromme interface zorde er voor dat ik afgehaakt ben. Petje af voor de bouwers wat betreft de structuur, maar van interfaces bouwen hebben ze geen kaas gegeten.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Cray » ma dec 09, 2013 10:55 am

Ik heb een tweet van ferry ontvangen:
@CrayZutphen Die worden als het goed is binnen enkele dagen op Inducks gezet door indexer DVr.
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Hidde » ma dec 09, 2013 4:54 pm

DVr is Dubbelduck. Ook op McDrake heeft hij zich sinds 12 september niet meer laten zien.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 09, 2013 5:15 pm

Big Bad Wolf schreef:Ik heb wel eens geprobeerd toevoegingen te doen aan INDUCKS, maar o.a. de kromme interface zorde er voor dat ik afgehaakt ben. Petje af voor de bouwers wat betreft de structuur, maar van interfaces bouwen hebben ze geen kaas gegeten.

Misschien betaalt COA/Inducks nu de prijs voor het gesloten, heimelijke systeem
waarin groepsdiscussies behandeld moeten worden als zijnde geheime privé-discussies.

Het publiek moet maar werken met een moeilijke interface waarover niet eens een forum is,
ondanks het door uitgevers gesponsorde DCF - dat vooral opgericht is om het bestaan van het eerdere McDuck/McDrake International te ontkennen.
Ontkennen, door te doen alsof DCF het eerste forum op dit gebied is.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/
http://dcf.outducks.org/

Op McDuck/McDrake International is, reeds in juli 2006, wel een topic over het indexen opgericht.
Een openbaar topic. En COA/Inducks was zeer zwaar not amused, getuige datzelfde topic.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?t=33 ('COA/Inducks')

Ui ziet de organisatie als vooral en bovenal een besloten "vriendenclub".
En ze willen Ui/Daniël, of zelfs McDrake als organisatie, er duidelijk niet als vriend hebben. (snik)

Ferdi (Tweet) schreef:[Nederlandse indexen] Die worden als het goed is binnen enkele dagen op Inducks gezet door indexer DVr.

Enkele dagen na wat? Enkele dagen na verschijning? Dat gebeurt dus al weken niet. (snik)

Misschien heeft vrijwilliger DVr (Dubbelduck) andere prioriteiten dan het voeden van een database-systeem
waar o.m. de Nederlandse redactie (Heikamp-redactie) professioneel gebruik van maakt.

Zo "goed" is het niet voor een jonge lezer, om structureel en heimelijk, voor het karretje gespannen te worden van een uitgever.
Dusdanig, dat de boel vastloopt als die jonge lezer er blijkbaar geen tijd voor heeft.

Misschien wil indexer Ferdi Felderhof zelf even aan het indexen gaan?
http://coa.inducks.org/mag-inx.php?c=FFe
Of misschien andere redactieleden? Bas Schuddeboom? Jos Beekman? Jim van der Weele?

Dat Felderhof blijkbaar gewezen moet worden op de achterstand, toont een zekere redactionele desinteresse.
Maar o, wat een paniek daar, als het systeem uitvalt.

Toen een andere jonge lezer zich aanbood (De Zwarte Schim) werd deze door Felderhof afgepoeierd.
Want het ging om bedrijfsgeheimen. In een e-mail van 15 augustus 2011 schreef Felderhof namelijk aan De Zwarte Schim:
De informatie van de aankomende pockets krijgen we van Egmont (de Deense uitgaver) waar ze worden samengesteld. Die informatie mag ik alleen niet delen met mensen van buiten het bedrijf.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43736#p43736 ('Minderjarigen vragen om geheimhouding')

De ene minderjarige ontving wel bedrijfsgeheimen, maar de andere niet.
En nu heeft die ene minderjarige blijkbaar wat anders te doen en loopt de Nederlandse informatie van COA/Inducks achter. (snik)

Minderjarigen vragen om geheimhouding
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2185

Er zijn, getuige McDrake Nederland Disney, minstens twee lezers die willen helpen met indexen.
Maar het gebeurt niet, omdat COA/Inducks er zélf niet toe uitnodigt.


Zo, en nu is vast iedereen weer ontzettend boos op Ui. (snotter)
Want als het bericht slecht is, doodt men de boodschapper. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 09, 2013 5:37 pm

Ui schreef:Het publiek moet maar werken met een moeilijke interface waarover niet eens een forum is,
ondanks het door uitgevers gesponsorde DCF - dat vooral opgericht is om het bestaan van het eerdere McDuck/McDrake International te ontkennen.
Ontkennen, door te doen alsof DCF het eerste forum op dit gebied is.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/
http://dcf.outducks.org/

De oprichter van DCF (Francois Willot) schreef op DCF, als een van de eerste berichten daar, dat er nog geen forum zoals DCF bestaat.
Een grove leugen. En hij was van tevoren, binnen COA/Inducks, gewezen op het bestaan van McDrake International.
Zijn poging om DCF te promoten via de COA/Inducks-zoekmachine, is van binnen COA/Inducks door een ander verwijderd.
Een klacht van van Ui/Daniel73 werd van DCF verwijderd, met Daniel73 erbij.

Op de DCF-hoofdpagina wordt onder "Disney comics forums by country",
zelfs McDrake Nederland Disney niet vermeld!

En nu is McDrake qua Nederlandse indexen actueler dan COA/Inducks.
Toch knap, voor een platform dat volgens COA/Inducks/DCF niet bestaat.


Ui wordt iedere keer als Ui aan deze toestanden denkt, weer hevig emotioneel. Serieus.
En zou dat niet mogen, als de gang van zaken ontzettend veel heeft bijdragen aan een grote afstand binnen een hechte vriendschap tussen Daniel73 en "HF", één van de oprichters van Inducks?


Achterlopende indexen, verwijdering in een hechte vriendschap,
laat Ui zich maar gauw weer op een ander onderwerp dan COA/Inducks richten. (snotter)
De pijn voor Ui/Daniel73 is te groot, en dat is serieus geen grap.
Laatst bijgewerkt door Ui op ma dec 09, 2013 5:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor tometo » ma dec 09, 2013 5:52 pm

Ik vind het nogal zielig als de beheerder van een forum al voor de zoveelste keer zeurt over een ander forum wat een keer iets niet eerlijk heeft gedaan. Best wel irritant. Maar dat is mijn mening, laten jullie het nu maar weer hebben over COA/Inducks. :)
~Bezoek mijn website http://creart.webklik.nl als je graag tekent! :)
Avatar gebruiker
tometo
DD-ADDICT *-*
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: zo dec 08, 2013 10:54 am
Woonplaats: Nederland

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 09, 2013 6:01 pm

tometo schreef:Ik vind het nogal zielig als de beheerder van een forum al voor de zoveelste keer zeurt over een ander forum wat een keer iets niet eerlijk heeft gedaan. Best wel irritant. Maar dat is mijn mening,

Ga jij maar, als nota bene nieuwkomer, in het topic 'Uiterlijk McDrake.nl' zitten klagen dat McDrake Nederland Disney er héél saai uitziet.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=63254#p63254 ("08 dec 2013 02:00 pm")

Op McDrake kan dat, hoor!
Ja, op McDrake wel. (snif)

tometo schreef:laten jullie het nu maar weer hebben over COA/Inducks. :)

COA/Inducks, daar heeft Ui het over.

Onder meer, dat het op de servers van Inducks/Outducks draaiende forum DCF,
zelfs geen topic over het indexen heeft, en McDrake wél.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor tometo » ma dec 09, 2013 6:14 pm

Nou sorry hoor, dat ik probeer een bijdrage aan dit forum te leveren. In plaats van over dat bericht te klagen kan je er ook op ingaan, als je het dan toch hebt gezien. Is dat een goed idee? ;)
~Bezoek mijn website http://creart.webklik.nl als je graag tekent! :)
Avatar gebruiker
tometo
DD-ADDICT *-*
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: zo dec 08, 2013 10:54 am
Woonplaats: Nederland

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Bas » ma dec 09, 2013 7:26 pm

Ferdi en ik leveren nog steeds regelmatig bijdragen aan Inducks. Nieuwe aangekochte verhalen worden direct ingevoerd en ook voor uitgaven worden regelmatig indexen aangeleverd*. Onze indexen (maar ook de error reports) moeten echter door het vaste Inducksteam (voor Nederland zijn dat DVr en HF) worden goedgekeurd. En daar is nu het wachten even op. Beide heren zullen het druk hebben met andere zaken, en juist omdat Inducks draait op vrijwilligers, zullen we geduld moeten hebben totdat een van de heren weer beschikbaar is.


*Onlangs zijn van 1994 tot heden alle redactionele pagina's aan de indexen van de Nederlandse weekbladen toegevoegd. Bij het indexeren van nieuwe nummers zullen die ook moeten worden meegenomen. Hiervoor moet wel rekening gehouden worden met de "verhaal"codering per rubriek, waardoor het wellicht voor "gewone" sitegebruikers van Inducks lastiger wordt om een Nederlands nummer volledig te indexen. Momenteel zijn we bezig om voor Katrien ook zo'n overzicht te maken, en hopelijk kunnen de specials en de Winter- en Vakantieboeken uiteindelijk ook aanvullen met de redactionele items.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 09, 2013 8:16 pm

tometo schreef:In plaats van over dat bericht te klagen kan je er ook op ingaan, als je het dan toch hebt gezien.

Ui/Daniel73/admin kan niet toveren. (snik)

Ui noemde het op de servers van Inducks/Outducks draaiende DCF, omdat het nogal ironisch is dat DCF geen topic heeft waar men publiekelijk kan reageren op Inducks/Outducks.
DCF lijkt vooral als doel te hebben gehad, de publiekelijke aandacht weg te nemen van een echt fanforum zoals McDrake, waar men wél publiekelijk kan reageren op Inducks/Outducks.
En iets wat oneerlijk is, kan zich zeer nog lang blijven voortslepen. Of men er nu wel of niet over blijft schrijven.

Dat McDrake nu actuelere Nederlandse index-informatie heeft dan Inducks/Outducks,
laat zien dat het publiek wel wil indexen, maar blijkbaar niet bij Inducks/Outducks.

De onwil van het publiek komt deels door de moeilijke interface van het database-systeem,
maar (volgens Ui) grotendeels doordat Inducks/Outducks weinig interesse heeft in publieke aandacht.


Er is wel een openbaar communicatiesysteem (COAzilla), maar dat is niet publieksvriendelijk.
http://coa.inducks.org/coazilla.php
De interface oogt ingewikkeld. En men kan er eigenlijk alleen maar, zeer beknopt, een "error or omission" melden.
Wie er gebruikt van maakt, moet eigenlijk bekend zijn met een computerfreak-achtige communicatie.

De guidelines melden: "If you want to write a lot of messages, please send an e-mail to us first."
Als men veel berichten wil schrijven, moet men maar een e-mail naar "us" sturen. Een e-mail! Anno 2013!
Zo'n e-mail haakt in op de privésfeer waar Inducks/Outducks veel waarde aan hecht.
Men had er ook een link naar een forum, zoals DCF, kunnen plaatsen:
"If you want to write a lot of messages, please go to our forum."
Maar nee, men moet e-mails schrijven met een of andere "us".

COA/Inducks is een systeem dat draait om steeds minder medewerkers, die hechten aan een dusdanig hoge drempel,
dat het toch al slinkende publiek er doorgaans niet heen gaat om er echt aan mee te doen.

Bas schreef:Onze indexen (maar ook de error reports) moeten echter door het vaste Inducksteam (voor Nederland zijn dat DVr en HF) worden goedgekeurd. En daar is nu het wachten even op. Beide heren zullen het druk hebben met andere zaken, en juist omdat Inducks draait op vrijwilligers, zullen we geduld moeten hebben totdat een van de heren weer beschikbaar is.

Waarom zou de Heikamp-redactie (voorheen Roep-redactie) moeten wachten op een paar medewerkers die moeten goedkeuren wat er in nieuw verschenen uitgaven staat?
Waarom regelen de redactieleden die nieuwe uitgaven niet zelf?
De redactieleden hebben nota bene bestanden waarin de afbeeldingen staan!

Bas schreef:*Onlangs zijn van 1994 tot heden alle redactionele pagina's aan de indexen van de Nederlandse weekbladen toegevoegd. Bij het indexeren van nieuwe nummers zullen die ook moeten worden meegenomen. Hiervoor moet wel rekening gehouden worden met de "verhaal"codering per rubriek, waardoor het wellicht voor "gewone" sitegebruikers van Inducks lastiger wordt om een Nederlands nummer volledig te indexen.

Is het nu nog lastiger voor "gewone" sitegebruikers, om een Nederlands nummer volledig te indexen?

Met andere woorden, Inducks wordt een steeds moeilijker systeem, waar slechts weinigen mee overweg kunnen of zelfs mogen.
En die weinigen hebben er eigenlijk geen tijd voor!
Zo schildert men zichzelf de hoek in. (snik)


Als het op uitgevers gerichte Inducks heden een systeem heeft waar die uitgevers zelf niet mee om kunnen gaan,
en waarvoor de beheerders/vrijwillgers wekenlang geen tijd hebben, wat is COA/Inducks dan nog?
En, voor Ui belangrijker: wat kan het publiek er nog mee?


Jarenlang ging het goed. Zijn die redactionele pagina's echt zo belangrijk?
En voor wie zijn ze belangrijk? Voor de uitgevers en redactieleden zelf?

COA/Inducks is onder meer gebruikt om te checken voor welk werk betaald is en welk werk niet.
Het is inmiddels eigenlijk een systeem waarvan het publiek maar blij mag zijn, dat het mee mag kijken.

Ui denkt dat men zich in de uitgeverswereld te barsten lacht om een stel fans die zich vrijwillig inzetten om een vooral voor uitgevers aantrekkelijk systeem te bouwen.
En dat het "gewone" publiek nu niet langer weet wat de inhoud is van zelfs Weekbladen van weken geleden,
en die informatie dus maar op een fanforum plaatst, wat kan die uitgevers dat schelen?


Als redactieleden zoals Ferdi en Bas zelf willen indexen,
zonder te wachten op vrijwilligers en daarmee (toch) druk uit te oefenen op die vrijwilligers,
dan kunnen zij dat gewoon zelf. Dat is technisch zo geregeld.

Maar ze zullen er vooral geen zin in hebben.
Laat een ander maar buiten werktijden, vrijwillig aan de slag gaan.
En wie weet, waar je nog niet voor betaald blijkt te zijn.

Redactieleden die Inducks zogenaamd niet mogen/kunnen bijhouden.
Ui zegt: volslagen kolder! (snik)


De getoonde Ferdi-tweet van Ferdi lijkt uit te gaan van "business as usual",
namelijk dat uitgaven binnen enkele dagen worden geindext.

En ook Bas lijkt niet te weten, gezien zijn bericht van vandaag, wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Bas » ma dec 09, 2013 8:40 pm

Zoals gezegd, als redactieleden zijn we voor het indexeren net als andere gebruikers aangewezen op de 'Indexeer een uitgave online' pagina. Alles wat via deze weg wordt geïndexeerd, moet door iemand van het Inducks-team worden goedgekeurd of doorgevoerd voordat het voor de overige gebruikers zichtbaar is. Het staat een ieder nog steeds vrij om een index toe te voegen, maar dan moet deze nog steeds worden goedgekeurd door de beheerders.

Voor de redactie zijn de redactionele pagina's inderdaad handige toevoegingen, maar het lijkt mij voor andere gebruikers ook niet vervelend als volledigheid wordt nagestreefd. Bij buitenlandse uitgaven gebeurt dit ook.

De losse verhalen lopen via een ander invoersysteem, waardoor ze wel direct zichtbaar zijn.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor admin » ma dec 09, 2013 10:27 pm

Uit een volgens de berichtgever zelf, "fout" aangemaakt topic:
2013-12-09 20:12, DD schreef:Na een aantal tevergeefse pogingen (door de jaren heen) weet ik nog niet echt hoe je indext op Inducks. Ik heb een heleboel boeken en tijdschriften die onterecht zonder pagina op Inducks door het leven gaan. Daar wil ik verandering in brengen.
Mijn vraag is dus: kan iemand aub (voor eens en altijd) eenvoudig uitleggen HOE het indexen nou gaat. De uitleg op Inducks is zo vaag. Mocht er op McDrake eerder uitleg zijn gegeven, dan word ik daar graag naar verwezen en mag hier een slotje op. Alvast bedankt.

bron: verwijderd topic (met dit als enige bericht)
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: COA/Inducks

Berichtdoor DD » ma dec 09, 2013 11:04 pm

Ik snap niet wat jouw kinderachtige bedoeling hiervan is, admin! Als ik het verwijder, betekent het dat ik dit bericht dus NIET wil delen. Maar admin kopieert en plakt het hier doodleuk.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor admin » di dec 10, 2013 12:10 am

DD schreef:Ik snap niet wat jouw kinderachtige bedoeling hiervan is, admin! Als ik het verwijder, betekent het dat ik dit bericht dus NIET wil delen. Maar admin kopieert en plakt het hier doodleuk.

Het verwijderde topic, dat één bericht telde en 'Indexen op Inducks' heette,
had in de bewerking de titel 'fout' gekregen, en het bericht was als volgt gewijzigd:

DD schreef:fout

mag een slotje op. sorry

Dat "fout" leek te wijzen op het aanmaken van het topic.
Admin heeft daarom het oorspronkelijke bericht geplaatst in het juiste, huidige topic.
Het ging om een publiekelijk gedeeld bericht.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 12:45 am

Bas schreef:Zoals gezegd, als redactieleden zijn we voor het indexeren net als andere gebruikers aangewezen op de 'Indexeer een uitgave online' pagina. Alles wat via deze weg wordt geïndexeerd, moet door iemand van het Inducks-team worden goedgekeurd of doorgevoerd voordat het voor de overige gebruikers zichtbaar is.

Bedankt voor de uitleg!
Deze verklaart het een en ander, maar roept nieuwe vragen op. (snik)

Is COA/Inducks een dusdanig gesloten systeem, dat zelfs redactieleden worden buitengesloten in het up-to-date houden van indexen?
Redactieleden zullen vast wel weten wat er in het Donald Duck Weekblad staat. Wat valt er dan goed te keuren door beheerders?
Is de praktijk nu, dat een jonge lezer zoals DVr, van inmiddels ongeveer 18 jaar, moet goedkeuren wat redactieleden invoeren?

Blijkbaar kan men als beheerder ineens een tijdlang verdwijnen. Maar is men dan nog wel beheerder?
Zou men als beheerder niet tenminste het een en ander kunnen delegeren aan tenminste redactieleden?
Als "DVr" kan goedkeuren, dan is dat ook in te stellen voor de profielen van redactieleden.

Bas schreef:Het staat een ieder nog steeds vrij om een index toe te voegen, maar dan moet deze nog steeds worden goedgekeurd door de beheerders.

Dus heeft het geen zin voor lezers én redactieleden, om nu, in afwezigheid van de beheerders, zelf maar indexen toe te voegen.

Bas schreef:Voor de redactie zijn de redactionele pagina's inderdaad handige toevoegingen, maar het lijkt mij voor andere gebruikers ook niet vervelend als volledigheid wordt nagestreefd. Bij buitenlandse uitgaven gebeurt dit ook.

Wat Ui betreft worden ook de tekstverhalen geïndext.

Ui vreesde/vreest een systeem waarmee uitgevers intern goed kunnen werken, mede dankzij korte lijntjes met beheerders,
terwijl het belang van het publiek steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.
Maar blijkbaar weten ook redactieleden niet, waarom het Nederlandse deel van het systeem niet meer wordt bijgewerkt.
En kunnen ze ook niet ingrijpen om de lasten van de beheerders te verlichten.

Excuses van Ui, voor het misverstand. (snik)

Bas schreef:De losse verhalen lopen via een ander invoersysteem, waardoor ze wel direct zichtbaar zijn.

Maar ook de losse verhalen (dus zonder "issue") zijn niet allemaal ingevoerd op het moment dat ze gepubliceerd zijn.

Dus daar zou de Nederlandse redactie wel aan kunnen meewerken, dat tenminste de losse verhalen geïndext zijn.
En hopelijk zal men dat doen.

Getuige de indexen die men op McDrake van de verhalen maakt, is "staat niet op Inducks" helaas geen zeldzame kreet.

Big Bad Wolf schreef:Ik heb wel eens geprobeerd toevoegingen te doen aan INDUCKS, maar o.a. de kromme interface zorde er voor dat ik afgehaakt ben. Petje af voor de bouwers wat betreft de structuur, maar van interfaces bouwen hebben ze geen kaas gegeten.

DD schreef:Na een aantal tevergeefse pogingen (door de jaren heen) weet ik nog niet echt hoe je indext op Inducks. Ik heb een heleboel boeken en tijdschriften die onterecht zonder pagina op Inducks door het leven gaan. Daar wil ik verandering in brengen.
Mijn vraag is dus: kan iemand aub (voor eens en altijd) eenvoudig uitleggen HOE het indexen nou gaat. De uitleg op Inducks is zo vaag. Mocht er op McDrake eerder uitleg zijn gegeven, dan word ik daar graag naar verwezen [...]

Ui kan zich geen uitvoerige uitleg herinneren.

Zo'n uitleg hoort eigenlijk gewoon op Inducks te staan.
Met bij voorkeur een forum, waar het publiek vragen en opmerkingen kan plaatsen.


Men lijkt bij COA/Inducks geen interesse te hebben in publieke inmenging.
En om lid te worden van de interne club, waar weinigen vanaf weten, moet men geheimhouding zweren alsof het gaat om een geheime dienst.
Publiekelijk, gezellig met een aantal fans de boel indexen, dat is er niet bij. De drempel is hoog.

Zodra fans de kans krijgen om mee te werken met hun idolen, willen ze zichzelf nogal eens te serieus gaan nemen.
En daarin hoeft ook Duckstad helaas geen uitzondering te zijn.

Veel complimenten voor het vele, vele werk dat zulke fans doen. Complimenten! Lof, lof en nog eens lof!
Maar op deze manier blijft dat vele, vele werk, in handen van diezelfde "belangrijke" fans,
zonder dat andere fans zich ook "belangrijk" kunnen maken.

Ui heeft ont-zet-ten-de moeite met zo'n situatie.
Want, als je als fans met elkaar afspreekt, ben je dan nog wel echt gelijkwaardige fans onder elkaar?


Duizendmaal excuses voor eventuele zere schenen van de fans van binnen COA/Inducks. Zei fan Ui zeer angstig. (snik)
Enerzijds wilde Ui al een tijd, eigenlijk liever niets kritisch meer over COA/Inducks schrijven,
maar anderzijds zou dat beantwoorden aan een sfeer van censuur.

En andersom heeft men tegenover Ui/Daniel73 ook nooit het blad voor de mond genomen.
Ui/Daniel73 draagt COA/Inducks/Outducks en zelfs DCF een warmer hart toe dan andersom het geval is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten