COA/Inducks

Re: COA/Inducks

Berichtdoor admin » di dec 10, 2013 2:25 am

Een inmiddels wat ouder bericht, uit het inmiddels gesloten, dubbele topic 'Coa Inducks Nederland loopt achter':

05 Dec 2013 11:59 pm, Scrooge$ schreef:Ik merk de laatste tijd dat de afdeling Nederland van inducks stil staat want er komt niks meer bij en zelfs van het weekblad is nummer 46 nog niet geindext, ik vind dat best wel jammer want zeker met de feestdagen wil ik graag weten wat de inhoud is van bepaalde boekjes zodat ik een lijstje kan maken, ook vind ik het natuurlijk handig voor het podium, weet iemand wat waarom er door met name DVr niks meer wordt geindext?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2924
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 1:33 am

Wat Ui dwarszit, anno nu:
Uitgerekend nu er op YouTube een platform is voor Disney strips, laat Inducks het afweten.
Op een voor Inducks kenmerkende, mysterieuze manier.

Uit-ge-re-kend nu!
De dUIvel bestaat. Zoveel is zeker. (huil huil)

Laten we vooral dankbaar, biddend wachten op ene Dubbelduck/DVr/Daniël van der Veer.
http://coa.inducks.org/mag-inx.php?c=DVr
't Is vrijwilligerswerk, nietwaar. Ook al doet hij het niet. (snik)

Mensen staan in de rij, maar laten we wachten op een jongeman die (zoals Ui al vaker heeft gepreekt) te veel verantwoording in de schoenen geschoven heeft gekregen.
Laat Ui, die bekend is met indexen, het werk dan doen!
Laat de Nederlandse redactie het doen!
Nee, we moeten wachten op vrijwilligers die het blijkbaar te druk hebben voor een taak waar ze niettemin geen afstand van willen nemen.

Uit-ge-re-kend nu! (snotter)
Laatst bijgewerkt door Ui op do dec 12, 2013 1:41 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor DD » do dec 12, 2013 1:41 am

admin schreef:Uit een volgens de berichtgever zelf, "fout" aangemaakt topic:
2013-12-09 20:12, DD schreef:Na een aantal tevergeefse pogingen (door de jaren heen) weet ik nog niet echt hoe je indext op Inducks. Ik heb een heleboel boeken en tijdschriften die onterecht zonder pagina op Inducks door het leven gaan. Daar wil ik verandering in brengen.
Mijn vraag is dus: kan iemand aub (voor eens en altijd) eenvoudig uitleggen HOE het indexen nou gaat. De uitleg op Inducks is zo vaag. Mocht er op McDrake eerder uitleg zijn gegeven, dan word ik daar graag naar verwezen en mag hier een slotje op. Alvast bedankt.

bron: verwijderd topic (met dit als enige bericht)

Ui schreef:Laat Ui, die bekend is met indexen, het werk dan doen!

Als je mijn verwijderde bericht zo graag laat staan, staat het ook wel op zijn plaats dat je het me dan leert...
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 2:39 am

DD schreef:Als je mijn verwijderde bericht zo graag laat staan, staat het ook wel op zijn plaats dat je het me dan leert...

Ui ziet het verband niet helemaal.
Troost je, iets eerder heeft iemand anders ook een bericht geplaatst over het niet overweg kunnen met de interface.

Dat een "heleboel boeken en tijdschriften" onterecht zonder pagina op Inducks door het leven gaan, dat kan Inducks blijkbaar weinig schelen.
In plaats van een handige interface steekt men liever energie in het voeren van een concurrerend forumboard waar het onderwerp indexen verboden lijkt.

Men heeft het o zo druk, maar nooit zal men een oproep zien voor nieuwe vrijwilligers.
Ui denkt en vreest: men wil graag zelf de eer houden van onderonsjes met uitgevers, tekenaars en redactieleden.
Druk, druk, druk! Zie ons belangrijk zijn, achter een voor het gepeupel gesloten deur.


Ui zou jou en anderen graag het indexen willen leren, maar moet dan even het geheugen opfrissen over hoe het online ging.
Ui is nerd genoeg om het systeem vrij snel door te hebben.

Maar de toestand heden, dat het online indexen moet wachten op een vrijwilliger die in geen velden of wegen te bekennen is,
roept bij Ui te veel negativiteit op. Het is bij Inducks nu wel heel erg praten tegen een muur geworden.

Aangezien de Nederlandse redactie op de hoogte is van het probleem,
is het misschien beter om eerst af te wachten wat zij wel/niet aan actie ondernemen.


Het kan toch niet zo zijn dat Inducks/Outducks een door uitgevers gesponsorde pretserver is geworden,
waar Inducksers een forum met uploadfunctie mogen voeren, terwijl de interface en nu ook het indexen verwaarloosd wordt.

Dat van die sponsoring mag eigenlijk niemand weten.
McDrake moet jaarlijks minstens 100 euro betalen, maar een Induckser kan gratis een forum (DCF) oprichten op de "Outducks"-server. Met uploadfunctie!
Maar laat Ui niet een vriendschap met een Induckser verder op het spel zetten, door hierover te mopperen. Want dat is Ui's enige angst, hier.
Dus ook maar niet mopperen omtrent een uitgebreide Barkssite die Inducks vroeger graag wilde hosten, maar nu niet meer -
omdat (och en wee) de inmiddels uit de gratie gevallen Ui/Daniël73 dan op de server kan komen.
Dan maar geen bak aan Barks-informatie, is de instelling van Inducks.

Men houdt de boel voor zichzelf en voor wie keurig in hun pas meeloopt.

Met name François Willot heeft de vrede bij Inducks verziekt. Hij is de maker van COA en... de interface!
Maar zet hem niet onder druk, want dan heeft hij last van RSI.
Ondanks protest binnen Inducks heeft hij DCF er doorheen geduwd, want daar ging zijn hart blijkbaar liever naar uit dan naar programmeren.
Om vervolgens ook DCF te verwaarlozen.


Ui wil best helpen, mits er bij Inducks iemand actief de indexen keurt.
Anders heeft de hulp geen nut.

Stel dat Ui iets verkeerd uitlegt, dan kan er niemand bij Inducks even meekijken.
Laatst bijgewerkt door Ui op do dec 12, 2013 2:43 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » do dec 12, 2013 2:42 am

Indexen in tien simpele stappen:

1) Je maakt een Inducks-account aan.
2) Je kiest bovenaan de pagina "On-line indexen" en je klikt op "indexeer een nieuwe uitgave".
3) Je kiest een land en een reeks en je voert het nummer van de uitgave die je wilt indexen in.

Vervolgens zie je een lijst waarboven "Uitgaven die geïndext zijn of worden" staat. Deze lijst noemt men de "Issue list". Hierin staat het zojuist door jou toegevoegde nummer.

4) Klik bij dat nummer op "aanpassen".

Nu zie je een balk met vijf velden:
-Edit headers: Hier kan je algemene informatie over de uitgave toevoegen.
-Edit entries: Hier kan je de verhalen indexen (zie beneden).
-submit to Inducks: Hier kan je, wanneer je klaar bent, jouw geïndexte uitgave doorgeven aan het Bestuur.
-Remove issue: Hier kan je deze toegevoegde uitgave verwijderen uit jouw "Issue list".
-Issue list: Terug naar de hierboven genoemde lijst.

5) Je vult de informatie in bij "Edit headers", voorzover bekend.
6) Bij "Edit entries" klik je op "Add a new entry>>"
7) Hier vul je voor het eerste verhaal of illustratie de gegevens in, voorzover bekend. De verhaalcode is het belangrijkst.
8) Als je klaar bent, klik je op "update".

Je komt nu weer onder "Edit entries" terecht en je ziet dat er nu één entry staat. Deze kan je bij "actions" aanpassen, verwijderen, of kopiëren.

9) Voeg met "add a new entry" heel de uitgave, één verhaal of illustratie per keer, toe. Je kan met de pijltjes onder "actions" de volgorde nog wijzigen.
10) Wanneer je klaar bent, ga je naar "submit to Inducks" en klik je op "Definitely submit to Inducks". Met die knop kniel je neer voor de grote Inducks-troon.

Wat je ziet wanneer je daarop geklikt hebt, weet ik niet, want ik ga deze Albaanse fantasie-uitgave niet verzenden. Jouw geïndexte uitgave verschijnt op COAzilla. Het is nu wachten op reactie van het Bestuur. Dit kan, zoals bekend, enige tijd duren, zeker wanneer DVr en HF samen op wereldreis zijn.

Gedurende heel deze operatie vraag je je misschien af waar je je scans kan uploaden. Dat kan pas wanneer een uitgave is geïndext en goedgekeurd door het Bestuur. Je zoekt het betreffende verhaal op en klikt onder de informatie op "voeg een scan toe". Vervolgens kan je jouw uitgave kiezen uit een lijst van alle uitgaven waarin dit verhaal is gepubliceerd.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 3:04 am

Oom Paspasu schreef:Gedurende heel deze operatie vraag je je misschien af waar je je scans kan uploaden. Dat kan pas wanneer een uitgave is geïndext en goedgekeurd door het Bestuur. Je zoekt het betreffende verhaal op en klikt onder de informatie op "voeg een scan toe". Vervolgens kan je jouw uitgave kiezen uit een lijst van alle uitgaven waarin dit verhaal is gepubliceerd.

Ui heeft eerder deze week vernomen, dat de Nederlandse redactie tenminste de scans van de recente Nederlandse pockets verzorgt.
Die hoeft men als lezer dus niet plat te drukken op een scanplaat.

Waarom de online indexer die scans niet gewoon meteen kan uploaden, dat is Ui een raadsel.
Blijkbaar moet men tweemaal tijd vrij maken voor iets dat in één keer kan.
Maar dat heeft men natuurlijk wel over voor Inducks.

Oom Paspasu schreef:Dit kan, zoals bekend, enige tijd duren, zeker wanneer DVr en HF samen op wereldreis zijn.

"PJ! Vind ik leuk, vind ik leuk!"
('Robin Hood', Nederlandse nasynchronisatie.)

Vanwaar die paragrafen? Heeft men geen naam meer?
Ook dit draagt bij aan Ui's gevoel van praten-tegen-een-muur.
Laat men tenminste een leuke profielnaam bedenken.


Laat klokkelUIdertje Ui maar te bed gaan. Dat scheelt de McDrake-administrator stroomkosten.
Want binnenkort komt de rekening weer, voor dit volgens Inducks/Outducks/Underducks/Upperducks niet bestaande platform. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 3:48 am

Online indexen in tien simpele stappen:
http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Inducks

De tekst is wat verzakelijkt en wat tijdlozer gemaakt.
Namelijk: verwijzingen naar "het Bestuur" en de paragrafen zijn verwijderd.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 3:55 am

Ui schreef:De tekst is wat verzakelijkt en wat tijdlozer gemaakt.
Namelijk: verwijzingen naar "het Bestuur" en de paragrafen zijn verwijderd.

Maar dat nog niet genoeg, blijkbaar:

"Met die knop kniel je neer voor de grote Inducks-troon."
Hahaha! Eh... foei, Oom Paspasu! (snif)

Alleen deleten, of moet daar wat anders staan?

"Dit kan, zoals bekend, enige tijd duren."
Is nu: Dit kan enige tijd duren.

Online indexen in tien simpele stappen:
http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Inducks
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 1:42 pm

Ui schreef:een uitgebreide Barkssite die Inducks vroeger graag wilde hosten, maar nu niet meer -
omdat (och en wee) de inmiddels uit de gratie gevallen Ui/Daniël73 dan op de server kan komen.
Dan maar geen bak aan Barks-informatie, is de instelling van Inducks.

Het gaat om deze site, waarnaar Inducks op veel Barks-gerelateerde pagina's naar linkt:
A Guidebook to the Carl Barks Universe
http://www.seriesam.com/barks/index.html

Eerder was de maker (Ui/Daniel73) nadrukkelijk uitgenodigd om deze Barks-site op Inducks te zetten.
Maar nu kan dat zogenaamd niet meer, omdat hij dan (ach en wee) toegang heeft tot de server.

Men kan op een een internetserver een account maken dat slechts toegang geeft tot een directory,
zoals op bijvoorbeeld McDrake het geval is.
Maar op Inducks, waar men kan programmeren, zal zulks niet mogelijk zijn?

Heeft iemand bij Inducks de pest aan je, dan is zelfs Carl Barks niet meer interessant.


Dat knielen voor de door uitgevers gesponsorde, grote Inducks-troon, dat is wat men afdwingt.
Hoewel Ui denkt dat men binnen Inducks, moet knielen voor ene François Willot (alias Cacou).

Er was binnen Inducks protest tegen het oprichten van DCF.
Er was binnen Inducks gewezen op het bestaan van McDuck/McDrake International.
Maar Willot deed het toch. (snik)

En wie zal degene zijn die 'A Guidebook to the Carl Barks Universe' buiten Inducks wil houden,
puur omdat hij de pest heeft aan de maker van de site? Ui wedt: François Willot!

Zo is er dus de toestand, dat Inducks database-achtig linkt naar een Barks-site,
die door hetzélfde Inducks buiten de server wordt gehouden.

Men heeft van binnen Inducks wel willen opkomen voor Daniel73, maar men durfde dat niet door te zetten.
Want stel je voor, dat je ondanks je vele werk, zelf ook problemen met Inducks krijgt!

De gang van zaken heeft het plezier van de maker van Barks-site 'A Guidebook', ontzettend vergald.
Barks die vroeger louter plezier gaf, herinnert nu aan een fanwereld waar vriendjespolitiek en machtsmisbruik regeert.
Je moet er blijkbaar meer van de grillen van ene François Willot houden dan van het werk van Carl Barks,
wil je welkom bij Inducks zijn en blijven.

Stel je voor, dat François Willot anders niet meer wil programmeren voor Inducks.

Men heeft van binnen Inducks erkend dat Daniel73 constructief aan Inducks bijdraagt,
en dat de beschuldiging "troll" een misstap is.
Maar ja, je ligt er toch uit. Barks-site of geen Barks-site!

Wellicht gaat men prat op paragrafen, omdat men zelf eigenlijk niet trots is op wat bij Inducks gebeurt.
En heel misschien is minstens een van hen daarom zelf niet meer zo betrokken met Inducks.
Of Ui zit nu dom te dromen over rechtvaardigheidsgevoel. (snik)


Wat een leuk, open, stimulerend platform had kunnen zijn,
heeft nu veel weg van een gebouw zoals het Pentagon.
Dat "DVr" zich op McDrake verkleedt als geheim agent Dubbelduck, past daar helemaal bij.

Maar ja, zoals de heer Ferdi Felderhof al heeft verteld, zijn er bedrijfsgeheimen.
Stel je voor, dat men weet wat er volgende week in Donald Duck Weekblad staat!
Felderhof stimuleerde met die bedrijfsgeheimen aan een minderjarige, dat deze minderjarige (DVr) geïsoleerd werd van de rest.
Zo (on)pedagogisch kan een "comic assistant" zijn: Pssst, jongetje! Niet aan je vriendjes vertellen, hoor!


Een geweigerde, database-gebaseerde Barks-site,
een door "Oom Donald" geïsoleerde minderjarige,
dat moet allemaal kunnen in Duckstad.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ferdi F » do dec 12, 2013 3:12 pm

Beste Daniel van Eijmeren,
Zou je kunnen ophouden met het continu noemen van mijn naam in opgeblazen stukjes gebaseerd op e-mails die zonder mijn toestemming op een forum geplaatst zijn?
Bas heeft tot twee keer toe een juiste uitleg gegeven over de stand van zaken. Laat het rusten en wacht af, dat doen wij ook.
Dank!
Met vriendelijke groet,
Ferdi Felderhof
Comic Assistant
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » do dec 12, 2013 3:33 pm

Ui schreef:Vanwaar die paragrafen? Heeft men geen naam meer?

Op Inducks kan je makkelijk op een paragraaf klikken en de volledige naam zien. Ik vind het niet nodig om deze namen, ook nog eens gecombineerd met McDrake-namen, hier op McDrake te noemen. Op McDrake ben je in principe incognito. Als je zelf ervoor kiest, omdat je niets te verbergen hebt, je ware identiteit te openbaren, dan kan dat, maar laten we dat niet voor elkaar doen.

Natuurlijk weten we allemaal dat een bepaalde McDraker actief is bij Inducks en daar kunnen we makkelijk zijn naam vinden. Andersom werkt het echter niet. Als de AIVD op zoek is naar informatie over deze persoon, kunnen ze hem makkelijk vinden op Inducks. Op McDrake blijft hij incognito, totdat iemand hier zijn McDrake-naam samen met zijn echte naam post. Een ieder zou het recht moeten hebben incognito te blijven.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 12, 2013 3:52 pm

Ferdi F schreef:Zou je kunnen ophouden met het continu noemen van mijn naam in opgeblazen stukjes gebaseerd op e-mails die zonder mijn toestemming op een forum geplaatst zijn?

Beste Ferdi Felderhof,

Het gaat hier om e-mails die jij, vanuit je functie als "Comic Assistant" bij Donald Duck Weekblad,
hebt gestuurd aan een minderjarige lezer van Donald Duck Weekblad.

Wat bezielt jou, beste Ferdi Felderhof, om zelfs maar te verwachten dat jij minderjarigen op zo'n stiekeme manier mag benaderen?
Zolang jij vindt dat zulks moet kunnen, beste Ferdi Felderhof, moet je niet klagen dat een andere volwassene daar publiekelijk tegen waarschuwt.

Ferdi Felderhof van Donald Duck Weekblad stuurt e-mails aan minderjarigen, die ze geheim moeten houden.
Het trots een brief van "Oom Donald" (een redactielid) aan iedereen kunnen laten zien, dat mag niet van Ferdi Felderhof.

Ferdi Felderhof wil stiekem zijn gang kunnen gaan, onder de paraplu van Sanoma.
En als het misgaat, zoals met de heer Gulien in het jaar 2006, dan geeft de redactie niet thuis.

Zulke mensen mogen best op hun dubieuze gedrag aangesproken worden.

Met vriendelijke groet,
Ui van Uimeren

PS. Is "Comic Assistant" met twee hoofdletters?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr dec 13, 2013 10:31 am

Na mijn afwezigheid van ongeveer 8 maanden is er in die tijd een hoop besproken. Ik zie dat er weer een discussie gaande is over mijn e-mail uit 2011. Op een later tijdstip zal ik mij in deze discussie mengen. Ik heb nu weer iets meer tijd. In het afgelopen halfjaar heb ik het nogal druk gehad met mijn studie. Nu komt er een rustige periode aan en zal ik me hier wat vaker laten zien.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » vr dec 13, 2013 1:40 pm

Oom Paspasu schreef:Op Inducks kan je makkelijk op een paragraaf klikken en de volledige naam zien. Ik vind het niet nodig om deze namen, ook nog eens gecombineerd met McDrake-namen, hier op McDrake te noemen. Op McDrake ben je in principe incognito. Als je zelf ervoor kiest, omdat je niets te verbergen hebt, je ware identiteit te openbaren, dan kan dat, maar laten we dat niet voor elkaar doen.

U heeft hiermee zeker een punt. (snif)

Ui komt nog uit de tijd (DCML), dat men gruwde van aliassen. Met name Disney-striptekenaar Don Rosa was een voorstander van het weten van echte namen, zodat hij critici tot in de hel kon achtervolgen.
Fans die vroeger gruwden van aliassen, blijken er nu een groot voorstander van te zijn. Wie op Inducks wil zien wie eraan meewerken, moet daar tegenwoordig wat zoekwerk voor doen op de site. Misschien is men niet helemaal trots op de manier hoe men werkt.

Hoe meer een aantal fans in aanraking kwamen met de professionele wereld, hoe afstandelijker en hooghartiger ze werden naar fans die dergelijke contacten niet hebben.
Zo gaat dat in een fanwereld; Ui heeft dat ook elders gezien, buiten Duckstad. Er ontstaan dan binnen de fanwereld een aantal opperfans die apetrots zijn op hun bijzondere contacten met hun Idolen. De Idolen vinden het fijn om zo hun uitverkoren vertrouwelingen te hebben, en de opperfans vinden het fijn om zo bijzonder te zijn ten opzichte van de rest van de fans. Eigenlijk worden die opperfans op die manier zelf een beetje idool. De rest van de fans moeten hen met het grootste respect behandelen. Er ontstaat zodoende binnen de fanwereld een elitevorming. De opperfans genieten van extra's, zoals materiaal dat de "gewone fan" niet zomaar mag hebben. En de opperfans vinden dat prachtig.
Dat Inducks natuurlijk ver boven dat soort praktijken staat, is van Ui misschien een grote denkfout. Niets menselijks is Inducks vreemd, zal Ui maar zeggen.

Ui ziet twee typen fans:
1. Fans die graag materiaal/informatie voor zichzelf houden.
2. Fans die graag materiaal/informatie delen met andere fans.

Ui rekent zichzelf tot de tweede categorie.
Maar is daarmee misschien op zich al een outsider. (snik)

Het openlijk gruwen van die elitevorming, dat heeft Ui/Daniel73 de das om gedaan bij Inducks.
Men weigert om een platform te geven aan iemand die zo kritisch is.
Ui/Daniel73 had met Barks-site 'A Guidebook to the Carl Barks Universe', die ondanks de vele informatie slechts een opzet is,
een e-nor-me bijdrage aan Inducks kunnen leveren. Oordeelt u zelf:
http://www.seriesam.com/barks/index.html
Maar dan was Daniel73 ook een prominente Induckser geweest, en die "eer" is hem gezien zijn vrijheid van denken, niet door Inducks gegund.

Wie niet in de vriendjespolitiek meegaat, die is onwelkom.
En of er dan een kaartenbak aan informatie over Barks wordt buitengesloten, en of er dan een index onnodig wekenlang achterloopt, heeft geen enkel belang.

Typeringen zoals "databaas" en "sektarische toestanden" zijn Ui/Daniel73 enorm aangerekend.
Want men is zo open en bescheiden. Denkt men van zichzelf.
Wie daar niet in meegaat ziet de deur dicht gesmeten worden.

Dat met McDuck/McDrake een ander platform ontstaat, dat is door François Willot (alias Cacou) actief bestreden.
Met een door uitgevers gesponsord DCF ontstaat een oneerlijke concurrentie waar McDrake niet tegen is opgewassen.
Het doen alsof 'DCF' eerder was dan 'McDrake International', en het niet noemen van 'McDrake Nederland Disney' in een lijst van fora, is beschamend gedrag.

Ui/Daniel73 zit te hopen op die ene Induckser, wie dan ook, die over zichzelf heen stapt en een einde maakt aan die sektarische vriendjespolitiek.
Maar misschien zou de enige reactie zijn: "Wie denk je dat ik ben - KING KONG?"

Het terugfluiten van François Willot is misschien erg moeilijk, omdat hij met zijn COA (de webinterface) dusdanig veel macht heeft
dat er van binnen Inducks weinig is te doen tegen zijn machtsmisbruik.
Ui heeft jaren geleden begrepen, dat Willot zelfs prominente mede-Inducksers negeert,
door te doen waar hij zelf maar zin in heeft - zoals het oprichten van DCF.

Van Ui/Daniel73 is verwacht en wordt misschien zelfs afgedwongen, dat hij ondanks het eruit getrapt zijn, toch loyaal blijft aan de Inducks-cultuur.
Ook na het eruit getrapt zijn, bleef Ui/Daniel73 vertrouwelijke informatie krijgen.
Dit in het kader van de vertrouwelijkheid van een vriendschap met een van de Inducksers.
Ui/Daniel73 heeft gevraagd om alsjeblieft geen geheimen meer te vernemen, maar was al vroeg op de hoogte van de aanstaande pensionering van een hoofdredacteur.
En het blijft voor Ui/Daniel73 onduidelijk of dat ging om informatie uit een Stripschrift of uit een onderonsje met de betreffende hoofdredacteur.
Het ging in elk geval om informatie die op McDrake werd tegengesproken door een redactielid.
Zodoende is de vriendschap onlosmakelijk met geheimzinnigheid rondom Inducks en Duckstad verbonden, and it scares Ui/Daniel73 to death.
Wie over Inducks/Duckstad een geheim aan Ui/Daniel73 vertelt, had dat geheim evengoed in de krant kunnen afdrukken.
Daar heeft hij zelf voor gewaarschuwd. Namelijk dat dergelijke geheimen door hem ervaren worden als een enorme psychische druk.
Een dusdanige psychische druk, dat er zelfs een psycholoog aan te pas is gekomen, die heeft aangeboden om binnenkort in die vriendschap te gaan bemiddelen.

Psycholoog? Ja! Als je plezier in je hobby, het via een door die Induckser ontworpen kaartenbak willen bezig zijn met vooral het werk van Carl Barks,
ontzettend tegengewerkt wordt door mensen die vijandig verstoppertje spelen, dan kan in elk geval Ui/Daniel73 wel wat hulp gebruiken.
Ook daar maakt hij geen geheim van. En mensen die vanwege die hulp stellen, "zie je wel, hij is toch gek", die zijn zelf gestoord. O zo! (snif)

Het meewerken aan het YouTube-kanaal geeft Ui/Daniel73 weer het plezier dat hij op tienerleeftijd had van Donald Duck.
Leuk en open met Donald Duck bezig zijn. Het kan dus toch nog. En hopelijk wordt dat niet door geheimzinnige mensen vergald.

Ui/Daniel73 is altijd het kind gebleven dat gelooft dat Oom Donald (van de Brievenbus) echt bestaat.
En waarom zou dat niet kunnen?

Oom Paspasu schreef:Natuurlijk weten we allemaal dat een bepaalde McDraker actief is bij Inducks en daar kunnen we makkelijk zijn naam vinden. Andersom werkt het echter niet. Als de AIVD op zoek is naar informatie over deze persoon, kunnen ze hem makkelijk vinden op Inducks. Op McDrake blijft hij incognito, totdat iemand hier zijn McDrake-naam samen met zijn echte naam post. Een ieder zou het recht moeten hebben incognito te blijven.

Ui wil geen gewoonte maken van het koppelen van namen aan aliassen. Het "DVr"- en het "geheim agent"-gebeuren werd even te veel.
De knul heeft zichzelf op McDrake zelfs "infiltrant" genoemd.
Ui wilde alleen al voor zichzelf benadrukken, dat er toch echt ménsen werken bij Inducks. Mensen met een échte naam.

De Zwarte Schim schreef:Na mijn afwezigheid van ongeveer 8 maanden is er in die tijd een hoop besproken. Ik zie dat er weer een discussie gaande is over mijn e-mail uit 2011. Op een later tijdstip zal ik mij in deze discussie mengen. Ik heb nu weer iets meer tijd.

Je hoeft je in elk geval niet in de discussie te mengen uit schuldgevoel over je eerlijkheid.
Jij was tenminste eerlijk, en dat komt oneerlijke mensen zeer slecht uit.

Het zou zonde zijn, als je via Donald Duck zou leren om geheimzinnig te doen.
Dat zou de slogan "Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt" een zeer wrange bijsmaak geven.
Welke Nederlandse Duckredacteur kan daar trots op zijn?

Ex-hoofdredacteur Thom Roep himself heeft afstand genomen van een disclaimer waar hij (ook) minderjarigen maant tot zwijgplicht.
Maar blijkbaar vindt een zekere "Comic Assistant" dat hij boven de hoofdredactie staat.
Die "Comic Assistant" heeft moeite om zich professioneel uit te drukken, en dat moet de jeugd blijkbaar geheim houden.

Mocht hier discussie over nodig zijn,
dan wil Ui graag weten wat de wet zegt over bedrijven die minderjarigen manen tot geheimhouding.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Scrooge$ » vr dec 13, 2013 2:17 pm

ik heb gezien dat er weer wat is geindext bij inducks door ene Bas.S, nu alleen nog de weekbladen, hopelijk gebeurt dat ook zo snel.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten