COA/Inducks

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » vr dec 20, 2013 2:24 am

Ui schreef:Wat is dan wel de juiste plek? De vuilnisbak? (snotter)

Nee, een nieuw bericht. Daar kreeg ik meteen reactie op.
Ui schreef:Voor zover Ui weet, krijgt de maintainer ook een notificatie van berichten in reports die "solved" zijn.

Bron? Mijn theorie verklaart hetgeen we in de twee COAzilla-berichten hebben gezien beter.
Ui schreef:"Indexing reserved" zorgt alleen voor problemen voor wie de achterstand niet kan verdragen.

Als het doel van Inducks is een zo volledig mogelijke database van Disney-strips te zijn, is achterstand voor Inducks een probleem, en hongersnood, oorlog en aardbevingen niet. Voor de mensheid ligt dit anders.
Ui schreef:Inmiddels blijkt Oom Paspasu niet te hebben stilgezeten.

Juist wel, achter mijn laptopje, terwijl ik ook fijn op wereldreis had kunnen gaan.
Ui schreef:Te vroeg gejuicht.

Gewoon even geduld hebben. De index is goedgekeurd en is inmiddels zichtbaar: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2013-46. De redactie kan nu aan de slag met scans.
Ui schreef:En op die een of andere manier staat bij Ui dat nummer nu drie keer in [de Issue list].

Elke keer dat je op "Index deze uitgave online" klikt, komt deze er een extra keer bij te staan.
Ui schreef:COA/Inducks houdt geen rekening met dubbele invoer in een online index-optie.

Daarom zijn sommige uitgaven "indexing reserved". Voor de overige zou het inderdaad handig zijn, vanwege de delay, als de issue-pagina meteen ontstaat (mocht die nog niet bestaan) en er een opmerking komt te staan "Geïndext, wachtend op goedkeuring". Wat mij betreft kan de index meteen openbaar gemaakt worden en achteraf gecontroleerd. In dit geval is echter gebleken dat die delay geen 24 uur hoeft te duren.
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Was het allemaal een misverstand? Zat Cray verkeerd en begreep HF hem daarom verkeerd?

Nee, Cray zat gewoon goed voor wat betreft zijn vraag aan Inducks.

Ik bedoelde dat hij misschien per ongeluk een andere uitgave, die wel "indexing reserved" is, probeerde te indexen. Of misschien geldt "indexing reserved" wel voor net nieuwe uitgaven en probeerde hij de nieuwste.
Ui schreef:Haal het rijmwoordenboek maar weer tevoorschijn, om die antwoorden met elkaar te rijmen.

HF reageerde op het getal 58091 met:
"Kennelijk hebben we in dit geval het indexen niet op "reserved" gezet."
Vertel nu aan al je vrienden en buren, een ieder die in de verkeerde waan leeft:
"Dus iedereen kan een index insturen, zoals oom [Paspasu] vandaag gedaan heeft."
Ui schreef:Ui doet dergelijk werk voor de toekomst, voor toekomstige generaties.

Dan kan je je werk beter uitprinten op kleitabletten.
Ui schreef:Ui/Daniel73 moet zich heenzetten over de hatelijke houding van Inducks, maar Inducks mag er ondertussen mee doorgaan?

Het gaat niet om pizza eten met alle Inducksers.
Ui schreef:Moet de vergeving van één kant komen?
Elkaar de handen schudden, maar ondertussen een verbanning laten voortduren?
Ui schreef:Zoals gezegd is Inducks intern verdeeld, zo van: als hij niet verbannen wordt, dan vertrek ik.
Die Induckser is daar zeer gevoelig voor. Want het kan zo een of meer programmeurs schelen.

Van die programmeurs is dit flauw misbruik van hun machtspositie. Ik begrijp best dat ze Ui er niet bij willen hebben, zijn manier van communiceren kennende ;) , maar ze kunnen hem toch op z'n minst proberen te verdragen en als het moet hem te negeren. De Induckser wordt hier voor een lastige keuze gesteld (als dit überhaupt binnen zijn macht ligt). Hij heeft natuurlijk het beste voor met Inducks en kan die programmeurs niet missen. Aan hen toegeven is misschien immoreel te noemen, maar wel begrijpelijk. Dit is van hem geen hatelijke houding, maar een meningsverschil tussen jullie. Daar kan je je overheen zetten.
Daarnaast valt het niet te verwachten dat alle "opperfans" en daarmee Inducks opeens veranderen. Als ik Ui was, zou ik daar buiten willen blijven. Dat een ander niet zulke principiële bezwaren heeft, hoeft vriendschap niet in de weg te staan.
Ui schreef:Misschien kan vanuit McDrake ooit een pizza-dag georganiseerd worden.

Ik dacht dat McDrake (Nederland Disney) een Disney-forum was?
Ui schreef:Iedereen is dan welkom! Zelfs voorbijgangers wiens interesse ter plekke wordt gewekt.

Voorbijganger: "Wat is dat daar dat jullie eten?"
Ui: "Het heet pizza en is heel lekker! Kom, neem plaats en ook een pizza! Wij maken een index van alle verschillende soorten! En u daar, kom ook meedoen! En u! Iedereen is welkom om mee te eten en te indexen!"
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Cray » vr dec 20, 2013 10:18 am

the index for issue WB 2014 has been submitted by ferdifelderhof on 2013-12-11 17:03:21
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:25:02
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:27:06
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:27:52
Hidde15maart is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:47:02
Hidde15maart is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:47:06
oom paspasu is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 19:25:57
oom paspasu is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 19:26:02

Allemaal proberen te indexen?
Maar goed dat iedereen nu kan indexen dus ga je gang indexers en zorg ervoor dat we weer op schema komen
maar ik ga mij met mijn exames bezig houde want ik ben gekwaliviseerd voor de ivio's op 20 feburari!
Dus wat een feest!!!
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor DD » vr dec 20, 2013 10:26 am

Cray schreef:
the index for issue WB 2014 has been submitted by ferdifelderhof on 2013-12-11 17:03:21


Wat is WB 2014?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » vr dec 20, 2013 11:21 am

Cray schreef:Allemaal proberen te indexen?

Nee, die was al geïndext om 04:43:12.
Ui schreef:En als Ui klikt op "index deze uitgave on-line" verschijnt het issue-nummer in een lijst van "Uitgaven die geïndext zijn of worden".
En op die een of andere manier staat bij Ui dat nummer nu drie keer in dat lijstje.

En toen gingen Hidde en ik dat ook proberen.

Belangrijker is de vraag: Waar haal je dit wel ooit vandaan?

DD schreef:Wat is WB 2014?

Winterboek 2014.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » vr dec 20, 2013 11:27 am

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Wat is dan wel de juiste plek [om een vraag te stellen]? De vuilnisbak? (snotter)

Nee, een nieuw [report]. Daar kreeg ik meteen reactie op.

Een nieuw report kan gezien worden als doordrammen.
Voor zover Ui weet, is COAzilla niet de plaats voor dergelijke communicatie. (Het stellen van vragen over het beleid.)

Veel angst van Ui komt door het zonder waarschuwing of zelfs melding verbannen van mensen die maar lastig gevonden worden,
zoals Inducks heeft gedaan.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Voor zover Ui weet, krijgt de maintainer ook een notificatie van berichten in reports die "solved" zijn.

Bron? Mijn theorie verklaart hetgeen we in de twee COAzilla-berichten hebben gezien beter.

Ui zou kunnen gaan graven naar reports die nadat ze "solved" waren, toch weer op "unsolved" zijn gezet.

Wilt u echter een snel bewijs, plaats dan een irritant antwoord op een report dat "solved" is.
Zo van: "Bwahaha, stelletje duffe datavreters!"
Reken maar, dat het gezien wordt door de maintainer van dat report.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Inmiddels blijkt Oom Paspasu niet te hebben stilgezeten.

Juist wel, achter mijn laptopje, terwijl ik ook fijn op wereldreis had kunnen gaan.

Hahaha! (snif)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:COA/Inducks houdt geen rekening met dubbele invoer in een online index-optie.

Daarom zijn sommige uitgaven "indexing reserved". Voor de overige zou het inderdaad handig zijn, vanwege de delay, als de issue-pagina meteen ontstaat (mocht die nog niet bestaan) en er een opmerking komt te staan "Geïndext, wachtend op goedkeuring". Wat mij betreft kan de index meteen openbaar gemaakt worden en achteraf gecontroleerd. In dit geval is echter gebleken dat die delay geen 24 uur hoeft te duren.

De delay is lang genoeg om iemand ondertussen, onwetend, een dubbele index te laten maken.
In de tijd dat Ui reageerde op uw bericht en ging kijken of de index er al was, hadden Ui en anderen, meerdere uitgaven al dan niet vergeefs kunnen indexen.

Men zou COA zo kunnen programmeren, dat men te zien krijgt wat de ander reeds heeft geïndext.
Als persoon A de informatie die hij heeft ingetypt meteen kan zien, zou persoon B die informatie ook meteen moeten kunnen zien.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Was het allemaal een misverstand? Zat Cray verkeerd en begreep HF hem daarom verkeerd?

Nee, Cray zat gewoon goed voor wat betreft zijn vraag aan Inducks.

Ik bedoelde dat hij misschien per ongeluk een andere uitgave, die wel "indexing reserved" is, probeerde te indexen. Of misschien geldt "indexing reserved" wel voor net nieuwe uitgaven en probeerde hij de nieuwste.

Het "indexing reserved" geldt, voor zover Ui weet, inderdaad voor net nieuwe uitgaven.
Een reden kan zijn, dat (in dit geval) de Nederlandse redactie scans plaatst en informatie heeft verstrekt aan Inducks, bijvoorbeeld via Dubbelduck.

De redactie houdt zich niet bezig met oude uitgaven, waarover men vaak even weinig informatie heeft als menige kenner.
Ook is de kans klein dat twee personen uitgerekend dat ene oude nummer tegelijkertijd indexen.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Haal het rijmwoordenboek maar weer tevoorschijn, om die antwoorden met elkaar te rijmen.

HF reageerde op het getal 58091 met:
"Kennelijk hebben we in dit geval het indexen niet op "reserved" gezet."
Vertel nu aan al je vrienden en buren, een ieder die in de verkeerde waan leeft:
"Dus iedereen kan een index insturen, zoals oom [Paspasu] vandaag gedaan heeft."

Zie hier het bewijs, dat nadat een report "solved" is, er toch nog gereageerd kan worden.
En het bewijs, dat er dus inderdaad een "index reserved" bestaat.

― HF status changed to opgelost zondag, 15 dec 2013, 10:33:34
"Ferry" en Bas zijn niet degenen die toestemming kunnen geven.
De uitgaven die we zelf makkelijker kunnen indexen zetten we op "indexing reserved", om dubbel werk te voorkomen.

― oom paspasu maandag, 16 dec 2013, 02:11:28
Zijn de Weekbladen "indexing reserved" voor DVr? Het zou voor velen leuk zijn wanneer deze zich van de voor hem gereserveerde taak zou kwijten. De achterstand staat inmiddels op zes Weekbladen en verscheidende andere publicaties. Mocht DVr hier, om welke reden dan ook, voorlopig niet aan toe komen, zou het toch handig zijn wanneer ook een ander dit kan doen.
― basboompje maandag, 16 dec 2013, 04:28:03
Wat betreft de "toestemming"... Cray heeft mij via Twitter gevraagd of hij bepaalde uitgaven kon indexeren. Dat leek mij via de pagina Online Indexeren voor iedereen mogelijk. Dat er bepaalde uitgaven op "indexing reserved" staan was mij niet bekend. Sorry voor het misverstand!
― cray maandag, 16 dec 2013, 04:58:37
Sorry bas ik hbe de verkeerd gesteld ik vraag mij nu gewoon af waatom mogen anderen niet indexen als de vaste indexers hun werk niet meer doen.?
― HF donderdag, 19 dec 2013, 09:56:23
Kennelijk hebben we in dit geval het indexen niet op "reserved" gezet.
Dus iedereen kan een index insturen, zoals oom pasapu vandaag gedaan heeft.
― cray vrijdag, 20 dec 2013, 09:15:14
Bedankt voor de oplossing [ok-teken]
― cray vrijdag, 20 dec 2013, 09:15:25
Bedankt voor de oplossing [ok-teken]

http://coa.inducks.org/coazilla.php?num=58091

Bedankt voor de "oplossing"?

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Ui doet dergelijk werk voor de toekomst, voor toekomstige generaties.

Dan kan je je werk beter uitprinten op kleitabletten.

Kleitablet en steen zijn nog steeds de beste media, als het gaat om duurzaamheid.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Zoals gezegd is Inducks intern verdeeld, zo van: als hij niet verbannen wordt, dan vertrek ik.
Die Induckser is daar zeer gevoelig voor. Want het kan zo een of meer programmeurs schelen.

Van die programmeurs is dit flauw misbruik van hun machtspositie. Ik begrijp best dat ze Ui er niet bij willen hebben, zijn manier van communiceren kennende ;) , maar ze kunnen hem toch op z'n minst proberen te verdragen en als het moet hem te negeren. De Induckser wordt hier voor een lastige keuze gesteld (als dit überhaupt binnen zijn macht ligt). Hij heeft natuurlijk het beste voor met Inducks en kan die programmeurs niet missen. Aan hen toegeven is misschien immoreel te noemen, maar wel begrijpelijk. Dit is van hem geen hatelijke houding, maar een meningsverschil tussen jullie. Daar kan je je overheen zetten.

Ui/Daniel73's manier van communiceren is dan wel lomp, maar zonder dubbele bodems.
Ui/Daniel73 zal bijvoorbeeld niet andermans ideeën jatten alsof ze van hemzelf zijn, zoals Willot met DCF heeft gedaan.

Als Ui/Daniel73 tijdens ontmoetingen toch steeds weer geconfronteerd wordt met onderwerpen waarover hij niet mag praten en de ander wel,
is dat gewoon geen fijn contact.

Oom Paspasu schreef:Daarnaast valt het niet te verwachten dat alle "opperfans" en daarmee Inducks opeens veranderen. Als ik Ui was, zou ik daar buiten willen blijven. Dat een ander niet zulke principiële bezwaren heeft, hoeft vriendschap niet in de weg te staan.

Ui kan niet ergens buiten blijven als de ander er telkens over begint.

En uitwijken naar een filmkanaal heeft blijkbaar ook geen zin, zoals nu blijkt.
Want ook daar gaat het nu over... Inducks. (snik)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Misschien kan vanuit McDrake ooit een pizza-dag georganiseerd worden.

Ik dacht dat McDrake (Nederland Disney) een Disney-forum was?

Ja, hoezo?

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Iedereen is dan welkom! Zelfs voorbijgangers wiens interesse ter plekke wordt gewekt.

Voorbijganger: "Wat is dat daar dat jullie eten?"
Ui: "Het heet pizza en is heel lekker! Kom, neem plaats en ook een pizza! Wij maken een index van alle verschillende soorten! En u daar, kom ook meedoen! En u! Iedereen is welkom om mee te eten en te indexen!"

Zolang iedereen voor zichzelf betaalt, gezien Ui's onvermogen om alles te betalen, zou dat inderdaad een heel mooie bijeenkomst zijn.

Cray schreef:
the index for issue WB 2014 has been submitted by ferdifelderhof on 2013-12-11 17:03:21
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:25:02
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:27:06
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:27:52
Hidde15maart is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:47:02
Hidde15maart is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:47:06
oom paspasu is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 19:25:57
oom paspasu is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 19:26:02

Allemaal proberen te indexen?
Maar goed dat iedereen nu kan indexen dus ga je gang indexers en zorg ervoor dat we weer op schema komen

Wat is de link hiervan?

Zou Cray zich niet beter met het filmkanaal bezig kunnen houden, waarvoor hij nu al tijd tekort komt?
Ui zit veel werk voor dat kanaal te doen, terwijl de ander zich bezighoudt met Inducks? Gaat dat zo?
Weer een teleurstelling erbij! (snotter)

Misschien is het beter voor Ui, om binnenkort de internetstekker eruit te trekken
en zich voorlopig helemaal niet meer met de Duckwereld bezig te houden.
Als Ui er toch vooral tegen mensen met twee gezichten aanloopt, wordt Ui er alleen maar (letterlijk) ziek van.

Ui eet de pizza wel in zijn eentje. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor DD » vr dec 20, 2013 11:30 am

Oom Paspasu schreef:Winterboek 2014.

Och, natuurlijk!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » vr dec 20, 2013 2:24 pm

Ui schreef:Het "indexing reserved" geldt, voor zover Ui weet, inderdaad voor net nieuwe uitgaven.

Omdat het Weekblad elke week nieuw is, meestal op Inducks goed wordt bijgehouden en alle oude jaargangen al zijn geïndext, had ik gedacht dat heel het Weekblad "indexing reserved" was. Als dit alleen voor de nieuwste geldt, verloopt dit blijkbaar na een tijdje automatisch. Ik heb niet geprobeerd de nieuwste te indexen, dus ik weet het niet.
Ui schreef:Zie hier het bewijs, dat nadat een report "solved" is, er toch nog gereageerd kan worden.

Ik had ernaar gelinkt!
Ui schreef:En het bewijs, dat er dus inderdaad een "index reserved" bestaat.

Dat wisten we nog niet?
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Als ik Ui was, zou ik daar buiten willen blijven.

Ui kan niet ergens buiten blijven als de ander er telkens over begint.

Sorry, hoor, dat ik me in dit topic heb gemengd. :/
Ik had het in de bovenstaande quote over de gesloten club van opperfans.
Ui schreef:Misschien is het beter voor Ui, om binnenkort de internetstekker eruit te trekken
en zich voorlopig helemaal niet meer met de Duckwereld bezig te houden.

Als het zich herinnerd worden aan het bestaan van Inducks al te veel voor Ui is, kan hij dat inderdaad beter doen. Of admin kan deze enige plek waar men het vrijelijk over Inducks kan hebben, sluiten. :P
Ikzelf heb de laatste tijd ook te veel aandacht hieraan besteed en trek me voorlopig terug.
Ui schreef:Ui eet de pizza wel in zijn eentje.

Misschien vindt Ui op de pizza wel een paar vriendjes van zijn eigen soort (of stukjes van hen) en heeft hij het toch nog gezellig.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » vr dec 20, 2013 3:07 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Het "indexing reserved" geldt, voor zover Ui weet, inderdaad voor net nieuwe uitgaven.

Omdat het Weekblad elke week nieuw is, meestal op Inducks goed wordt bijgehouden en alle oude jaargangen al zijn geïndext, had ik gedacht dat heel het Weekblad "indexing reserved" was. Als dit alleen voor de nieuwste geldt, verloopt dit blijkbaar na een tijdje automatisch. Ik heb niet geprobeerd de nieuwste te indexen, dus ik weet het niet.

Misschien is de "indexing reserved" uitgezet?
Misschien kan verzocht worden om een "indexing reserved" uit te zetten, en is het dus geen principekwestie dat één bepaalde Induckser het doet?

Misschien weer iets voor de FAQ?

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Zie hier het bewijs, dat nadat een report "solved" is, er toch nog gereageerd kan worden.

Ik had ernaar gelinkt!

En toch staat Ui bij, dat maintainers ook antwoorden op "solved"-berichten zien.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Als ik Ui was, zou ik daar buiten willen blijven.

Ui kan niet ergens buiten blijven als de ander er telkens over begint.

Sorry, hoor, dat ik me in dit topic heb gemengd. :/

Ui heeft het hier niet over u, Oom Paspasu.

Het gaat om contact waarin iemand Ui verbiedt om nog langer over bepaalde onderwerpen te praten,
maar zelf wel het onderwerp blijft aansnijden.
En ging dat maar alleen over Inducks! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Ik had het in de bovenstaande quote over de gesloten club van opperfans.

Ui is inmiddels voldoende malende, om voor zich een biljonairsclub-achtig gebouw te zien, met daarop in grote letters "INDUCKS".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biljonairsclub

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Misschien is het beter voor Ui, om binnenkort de internetstekker eruit te trekken
en zich voorlopig helemaal niet meer met de Duckwereld bezig te houden.

Als het zich herinnerd worden aan het bestaan van Inducks al te veel voor Ui is, kan hij dat inderdaad beter doen. Of admin kan deze enige plek waar men het vrijelijk over Inducks kan hebben, sluiten. :P

Met het nieuwjaar in aantocht zal Ui/Daniel73 proberen om wat minder dramatisch, minder fel te reageren.
Ergens vindt hij het machtig interessant, om het zwarte schaap in de buitenste duisternis te zijn. Dat is een enorme zwakte.

Oom Paspasu schreef:Ikzelf heb de laatste tijd ook te veel aandacht hieraan besteed en trek me voorlopig terug.

Veel dank voor uw online uientherapie, en voor uw benadering van Inducks!

Overigens zijn er maar liefst twee prominente Inducksers die Ui/Daniel73 willen ontmoeten. Ze zijn er nog! (snif)
Sinds gisteravond is er voorzichtig wat privé-contact.

De indruk van Ui/Daniel73 is, dat hij zich vooral gehaat gemaakt heeft met kritiek op de heilige Keno Don Mario Hugo Jodocus Alfred Silvio Carolus Wilhelmus Rosa.
Waarbij een spottende brief van Mau Heymans aan Don Rosa, uit begin 2005, wordt aangezien als zijnde een schrijven van Ui/Daniel73.
Een mythe die Mau Heymans graag liet voortbestaan. Zo onverantwoordelijk als dat Disney-medewerkers nu eenmaal kunnen zijn!
Dit heeft helemaal niets met COA/Inducks te maken, maar de wegen van de fanwereld zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk kronkelig. (snotter)

Cray schreef:maar ik ga mij met mijn examens bezig houden want ik ben gekwalificeerd voor de ivio's op 20 februari!
Dus wat een feest!!!

Gefeliciteerd!


DD schreef:Wat is WB 2014?

DD schreef:
Oom Paspasu schreef:Winterboek 2014.

Och, natuurlijk!

"WB" kan staan voor, tenminste:
- FWB (Zweden: W.i.t.c.h. – Sagan) http://coa.inducks.org/publication.php?c=se%2FWB
- DDWB (Nederland: Winterboek) http://coa.inducks.org/publication.php?c=nl/DDWB

Dus eigenlijk bestaat issue "WB 2014" niet.
Zoeken naar "WB" onder "publicaties" leidt naar "FWB".
Zoeken naar "DDWB" onder "publicaties" leidt (wel) naar "Winterboek".

Daniel73 PM main 58306 vrijdag, 20 dec 2013, 12:24:26
onopgelost
maintained by FWi

Searching under "issues" for "WB" brings me to "Zweden: W.i.t.c.h. – Sagan". (FWB)
The existance of "DDWB" is ignored. (Donald Duck Winterboek)

I guess searching for issue code is possible, because "WDC" brings me to a list of possible series:
http://coa.inducks.org/compmag.php?image=on&country=&title1=wdc&entrycodeh3=
Which I think is great!!

I expected such a list when searching for "WB".

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php?num=58306

the index for issue WB 2014 has been submitted by ferdifelderhof on 2013-12-11 17:03:21
Daniel73 is indexing (or has expressed wish to index) issue 2013-46 on 2013-12-19 18:25:02

Er is dus verschil tussen:
- "indexing (or has expressed wish to index)"
- "submitted"
- keuring


Misschien is het goed om een nieuw topic over 'COA/Inducks' te starten?
Een die puur voor indexdiscussies is, zonder drama?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Hidde » vr dec 20, 2013 4:13 pm

Ik ben het indexeren een beetje aan het uitproberen.

Is zoiets goed? (DD 2013-48)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » vr dec 20, 2013 5:40 pm

Ja, dat heb je goed gedaan. Zijn er niet nog meer verhalen met een titel, genoemd in het blad?

Ui schreef:Ui heeft het hier niet over u, Oom Paspasu.

Sorry dan voor mijn botte reactie. Ik dacht gisteravond dat de problemen nu allemaal verholpen waren en was daar blij om, maar Ui reageerde alleen maar negatief. Ui's nieuwe bericht is daarentegen voor zijn doen zo opmerkelijk positief, dat ik de schrijver wil vragen zijn personage niet zo out-of-character te te gebruiken.
Ui schreef:Met het nieuwjaar in aantocht zal Ui/Daniel73 proberen om wat minder dramatisch, minder fel te reageren.

Misschien wordt het met het nieuwe jaar eindelijk tijd voor Paprika? :D viewtopic.php?p=36465#p36465
Ui schreef:Ergens vindt hij het machtig interessant, om het zwarte schaap in de buitenste duisternis te zijn. Dat is een enorme zwakte.

George Harrison (met een getergde stem) schreef:Beware of darkness
It can hit you
It can hurt you
Make you sore and what is more
That is not what you are here for!

Ui schreef:Misschien is het goed om een nieuw topic over 'COA/Inducks' te starten?
Een die puur voor indexdiscussies is, zonder drama?

Ja, het topic "COA/Inducks" moet natuurlijk gereserveerd blijven voor drama!

Hoe dan ook, ik heb ook wel iets beters te doen, dus maak het hier niet te gezellig!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » za dec 21, 2013 2:55 am

Ferdi schreef:b. Wrong code. Must be H2013-074 
xApp: GO,MM

http://coa.inducks.org/coazilla.php?reportsolved=58313

Daarom moet je een moeilijke taak die zorgvuldig uitgevoerd dient te worden niet aan een of andere oom overlaten. Ferdi, bedankt!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Scrooge$ » za dec 21, 2013 1:22 pm

Ik zie dat er weer weekbladen zijn geindext, nummer 47 door Hidde, goed werk!
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » ma dec 28, 2015 12:30 am

Uit het dubbele topic "coa.inducks.org":

MeneerJansen schreef:Hallo Barks fans,

Tot een tijdje geleden discussieerde ik in het Engels over Barks op het Disney Comics Forum (http://dcf.outducks.org/) maar die ligt al een behoorlijke tijd plat, helaas. Mijn Barks strips houd ik bij op InDucks (http://www.coa.inducks.org). Nu is mijn vraag: is iemand hier actief op Inducks? Weten jullie hoe die website werkt? Want ik heb nu twee nieuwe delen v/d Fantagraphics Barks Library gekocht en die heb ik in mijn "virtuele verzameling" gezet op InDucks. Maar de laatste delen van de Fantagraphics reeks zijn nog steed niet volledig ingevoerd. Zie bijv.: http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/CBDL++9 . Daar staat het album wel, maar niet welke verhalen er in staan. Het zou er uit moeten zien zoals dit voorbeeld: http://coa.inducks.org/issue.php?c=us%2FCBDL++5 . Als je een album toevoegt aan je virtuele verzameling dan worden de Barks verhalen in dat album automatisch aangevinkt op de lijst met alle verhalen van Barks, zie bijv.: http://coa.inducks.org/creator.php?c=CB&c1=date&pg=1 . Is Inducks ook langzaam maar zeker steeds minder goed onderhouden? Ik hoop niet dat die site na al die jaren ophoudt te bestaan.

Weet iemand hoe ik zelf de verhalen uit de Fantagraphis reeks in kan voeren? Ik heb een poging ondernomen door te klikken op " [index this issue online]" (zoals dat zou moeten kunnen op deze pagina bijv.) maar het verschijnt niet op internet... Weten jullie overigens nog een actief Engelstalig Barks forum? Dan bereik je meer mensen met vragen over Inducks...

Met Kerst-groeten

Jansen :)

Oom Paspasu schreef:Welkom op McDrake, meneer Jansen!

Dit is een dubbel topic, zie: viewtopic.php?f=6&t=184

Uw vraag is deels beantwoord in viewtopic.php?f=6&t=2936. Zie verder viewtopic.php?f=6&t=2932. Uw probleem is echter dat deze uitgave al incompleet geïndext is en daarom niet meer geïndext kan worden, alleen nog bewerkt. Alleen moderators kunnen bewerken. Het beste kunt u op de pagina http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/CBDL++9 onderaan op "meld een fout" klikken, waardoor u in COAzilla kunt aangeven welke verhalen in deze uitgave staan.

MeneerJansen schreef:@Oom Papasu: bedankt voor de info! Het ene topic begon in 2006 en liep tot december 2013 en was 16 pagina's lang. Maar het verklaarde wel waarom ik hier geen vragen (meer) ga stellen over DCF (Disney Comics Forum). Verder stond er de procedure beschreven om een index (een uitgave) toe te voegen op Inducks. In dit topic van jou wordt ook verwezen naar die procedure. Helaas stond de procedure op deMcDrake Wiki waar alle inhoud uit is verdwenen... Ik heb een reactie in dat andere topic geplaatst.

MeneerJansen schreef:
Oom Paspasu schreef:Welkom op McDrake, meneer Jansen!

Dit is een dubbel topic, zie: viewtopic.php?f=6&t=184

Uw vraag is deels beantwoord in viewtopic.php?f=6&t=2936. Zie verder viewtopic.php?f=6&t=2932. Uw probleem is echter dat deze uitgave al incompleet geïndext is en daarom niet meer geïndext kan worden, alleen nog bewerkt. Alleen moderators kunnen bewerken. Het beste kunt u op de pagina http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/CBDL++9 onderaan op "meld een fout" klikken, waardoor u in COAzilla kunt aangeven welke verhalen in deze uitgave staan.

[aanvulling op mijn vorige post] Dat is vreemd. Als ik kijk op die Inducks pagina over Fantagraphics' Barks Library Vol. 9 dan zie ik bij het veld waar gewoonlijk staat (voorbeeld) "Index delivered by: Ralf Corsten | Indexed: November 6, 2014" nu staan: "not indexed [index this issue online]". Dus hij staat op Inducks maar hij's niet geindexed... Is dat een contradictio in terminis?

Ik heb een dag of wat geleden geprobeerd om op de link "[index this issue]" die er staat te klikken en er 2 verhalen van Carl Barks aan toegevoegd (ik bezit zelf Vol. 9 v/d Fantagraphics reeks) om te kijken of dat hielp. Als ik vandaag op [index this issue] klik dan kom ik op de pagina met "mijn" indexen. Dan moet ik klikken op "submitted indexes" en dan zie ik de door mij ingediende informatie staan. Er staat bij "not editable anymore. Ticket 74892 on COAzilla". Het ticket nummer is een link met meer info er in. Ik denk/hoop dat een moderator aldaar mijn toevoegingen bekijken gaat en evt. alle verhalen toevoegt aan de index/uitgave. Denk jij dat ook?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » ma dec 28, 2015 12:44 am

Okee, ik kom de laatste tijd ook niet zo vaak meer op Inducks, dat van "niet geïndext [index deze uitgave on-line]" was ik vergeten en ik had niet goed gekeken.

U heeft dus van het wel op Inducks staande maar niet geïndexte Fantagraphics CBL 9 een incomplete index ingediend. Dan is het afwachten tot de moderator deze goedkeurt. Het lijkt me sterk dat deze 'm zelf even aanvult. Als iemand hierna de rest van de uitgave wil toevoegen, dan moet dat via "meld een fout".
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor MeneerJansen » ma dec 28, 2015 12:51 am

Oom Paspasu schreef:Okee, ik kom de laatste tijd ook niet zo vaak meer op Inducks, dat van "niet geïndext [index deze uitgave on-line]" was ik vergeten en ik had niet goed gekeken.

U heeft dus van het wel op Inducks staande maar niet geïndexte Fantagraphics CBL 9 een incomplete index ingediend. Dan is het afwachten tot de moderator deze goedkeurt. Het lijkt me sterk dat deze 'm zelf even aanvult. Als iemand hierna de rest van de uitgave wil toevoegen, dan moet dat via "meld een fout".

Ik hoop dat dit topic niet te lang wordt. Bedankt voor je reactie (je mag me overigens met 'je' en 'jij' aanspreken). Ik zal Inducks in de gaten houden en de rest zo nodig aanvullen. Ik zag ook ergens staan dat in december dit jaar (2015) twee anderen de Carl Barks Library van Fantagraphics aan wilden vullen.
Avatar gebruiker
MeneerJansen
Carl Barks fan
Member
 
Berichten: 11
Geregistreerd: za dec 26, 2015 4:00 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron