Rubberduck schreef:Nou, Daniel, je kunt nog beter tegen een bakstenen muur praten dan tegen Appie Aap.
Rubberduck schreef:Die verwacht maar dat iedereen 24/7 achter z'n computer zit om plaatjes te uploaden.
Rubberduck schreef:En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander!
Rubberduck schreef:Terwijl die ander nota bene arrogant is jegens de uploader. De uploader wil degene achter de website helpen, maar wordt vervolgens afgekat en gecommandeerd door diegene: de wereld op z'n kop.
Appie Aap schreef:Rubberduck schreef:Die verwacht maar dat iedereen 24/7 achter z'n computer zit om plaatjes te uploaden.
Wat een onzin. Alsof je dagen de tijd nodig hebt om een scan te maken en op te sturen. Of doen jullie het om een andere, omslachtige manier?
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Er ontstaan hier hele "als dan"-discussies. Ik heb al spijt dat ik iets gezegd heb.
Dat bedoelde ik niet hoor . Maar wat de ene niet begrijpt kan de andere wel weer begrijpen, zoals bijvoorbeeld 'pixel' (wat ook in de tekst staat bij het toevoegen van een scan) of een ander 'technisch' woord.
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Klopt. Maar in de praktijk gaat dat niet zo lomp.
Hoe weet jij dat? Ben je een indexer van Inducks?
Nee, maar op andere sites waar ik wel op zit gaat dat niet zo. Misschien heerst er op Inducks wel een totaal andere mentaliteit.
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. (Kent u die uitdrukking?)
Dat zou ook kunnen. Maar dan krijg je de situatie dat de scanner het niet meer gaat veranderen, omdat het toch al op de juiste plek staat.
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:En misschien onderschat je hoeveel 5 minuten kunnen zijn voor mensen die het druk hebben.
Mensen die het druk hebben? Zo druk dat ze [geen] plaatje kunnen uploaden bij Inducks?
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Maak het de scanner dan duidelijk. Maar ga niet diens werk zitten deleten, als je zelf geen alternatief hebt.
Klopt. Maar laat het dan ook niet op de juiste plek staan en laat het niet lijken alsof het een goede scan is.
Rubberduck schreef:[Appie] verwacht maar dat iedereen 24/7 achter z'n computer zit om plaatjes te uploaden. En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander! Terwijl die ander nota bene arrogant is jegens de uploader. De uploader wil degene achter de website helpen, maar wordt vervolgens afgekat en gecommandeerd door diegene: de wereld op z'n kop.
Appie Aap schreef:Rubberduck schreef:En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander!
Als je klachten hebt over die mededeling op Inducks, dan kan je je daar beklagen dat het duidelijker kan.
Appie Aap schreef:Voor mij is het in ieder geval duidelijk genoeg en ik denk dat het ook voor andere gebruikers die scans uploaden (dus niet de doorsnee bezoeker) geldt.
Appie Aap schreef:Nee, laat die scanner maar lekker doorgaan met het volgooien van de site met slechte plaatjes, want als er wat van zegt ben je meteen arrogant.
Appie Aap schreef:Een plaatje vriendelijk afkeuren is iets anders dan een brutale en agressieve houding tegenover je gebruikers. Of ben jij misschien een beheerder van Inducks?
Dubbelduck schreef:Ik scan meestal de eerste bladzijden van de nieuwe pocket en daar heb ik echt geen dagen voor nodig. Dat kan in een kwartiertje klaar zijn.
Daniel73 schreef:Dubbelduck schreef:Ik scan meestal de eerste bladzijden van de nieuwe pocket en daar heb ik echt geen dagen voor nodig. Dat kan in een kwartiertje klaar zijn.
Voor iemand die het heel druk heeft, is dat een kwartier. Een heel kwartier.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Er ontstaan hier hele "als dan"-discussies. Ik heb al spijt dat ik iets gezegd heb.
Dat bedoelde ik niet hoor . Maar wat de ene niet begrijpt kan de andere wel weer begrijpen, zoals bijvoorbeeld 'pixel' (wat ook in de tekst staat bij het toevoegen van een scan) of een ander 'technisch' woord.
Dat gaat over een enkel woord. Ik heb het over een onduidelijke tekst als geheel.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Hoe weet jij dat? Ben je een indexer van Inducks?
Nee, maar op andere sites waar ik wel op zit gaat dat niet zo. Misschien heerst er op Inducks wel een totaal andere mentaliteit.
Mijn ervaring sinds Dubbelduck is dat de mentaliteit per Induckser kan verschillen. Dubbelduck heeft daadwerkelijk error reports opgelost.
Helaas kan het ook anders. Vandaag ontving ik van een veteraan-indexer een uiterst makkelijke reactie over een andere error report. Zonder de fout te herstellen heeft die persoon op "opgelost" gedrukt. Waaruit blijkt dat hij mijn informatie amper heeft gelezen: ik probeer Barks's tweede stamboom geïndext te krijgen als illustratie.
Zie een bericht van mij in het topic 'Fout geïndext'.
Hieruit leer ik dat error reports die zijn "opgelost", nog steeds fout kunnen zijn.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. (Kent u die uitdrukking?)
Dat zou ook kunnen. Maar dan krijg je de situatie dat de scanner het niet meer gaat veranderen, omdat het toch al op de juiste plek staat.
Hoe vaak heb je dit nu geschreven, en hoe vaak heb ik al geantwoord? Je kunt een melding bij de scan zetten.
Jij doet alsof je in de toekomst kunt kijken. Je raadt niet, je wéét wat er zal gebeuren, je wéét wat de mensen zullen doen, je wéét dat ze slecht zijn en met harde hand moeten worden aangepakt.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:En misschien onderschat je hoeveel 5 minuten kunnen zijn voor mensen die het druk hebben.
Mensen die het druk hebben? Zo druk dat ze [geen] plaatje kunnen uploaden bij Inducks?
Ja, die mensen bestaan. Er zijn zelfs mensen met kinderen. Als je pas een baby hebt, moet je 's nachts om de 3 uur opstaan om het te voeden.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Maak het de scanner dan duidelijk. Maar ga niet diens werk zitten deleten, als je zelf geen alternatief hebt.
Klopt. Maar laat het dan ook niet op de juiste plek staan en laat het niet lijken alsof het een goede scan is.
Dus je wilt scans op de verkeerde plek neerzetten? Ik ga voor de Wikipedia-methode: laten staan op goede plek, maar met melding erbij.
Daniel73 schreef:Rubberduck schreef:[Appie] verwacht maar dat iedereen 24/7 achter z'n computer zit om plaatjes te uploaden. En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander! Terwijl die ander nota bene arrogant is jegens de uploader. De uploader wil degene achter de website helpen, maar wordt vervolgens afgekat en gecommandeerd door diegene: de wereld op z'n kop.
Dit is natuurlijk een karikatuur, een overdreven voorstelling. Maar ik herken er wel wat in. Mijn indruk heden is dat met name veteraan-Inducksers makkelijk kunnen reageren op "error reports", zonder iets op te lossen. Zie het topic 'Fout geïndext', waar ik de betreffende communicatie heb gekopieerd.
Bij de melding van een afwijkende omnibus krijg ik van een veteraan als commentaar terug, dat er inderdaad omnibussen kunnen zijn met afwijkende inhoud. Dat is alles. Het error report bleef onopgelost. Wat moet een bezoeker hiermee?
Bij het melden van Barks's tweede stamboom krijg ik van een andere veteraan als commentaar dat de rapportage is opgelost, terwijl hij er niets mee heeft gedaan. De stamboom staat niet geïndext. De informatie dat het artikel geen illustraties bevat, is nog steeds fout. Ik moet zeker weer een nieuwe rapportage doen, over precies hetzelfde. Waarop de veteraan-indexer zich natuurlijk gaat ergeren aan zo'n trol.
Zie wat een verschil met Dubbelduck. Wat als hij er niet was geweest?
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Rubberduck schreef:En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander!
Als je klachten hebt over die mededeling op Inducks, dan kan je je daar beklagen dat het duidelijker kan.
Je beklagen op Inducks? Nu weet ik zeker dat je niet uit ervaring spreekt! Zie hoe veteranen kunnen omgaan met error reports. Als ze al moeite hebben met error reports, hoe wil jij ze dan bereiken?
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Voor mij is het in ieder geval duidelijk genoeg en ik denk dat het ook voor andere gebruikers die scans uploaden (dus niet de doorsnee bezoeker) geldt.
(jeuk jeuk) Van zo'n uitspraak krijg ik gruwelijk huiduitslag. Aaaargh! Zeker als ik een van de gebruikers ben die wel moeite heeft met het begrijpen van die technische tekst. (En ik weet heus wel hoe ik moet scannen.) Ik word meteen gebombardeerd tot een verwaarloosbare, domme minderheid.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Nee, laat die scanner maar lekker doorgaan met het volgooien van de site met slechte plaatjes, want als er wat van zegt ben je meteen arrogant.
Dit is een stropop.
Rubberduck schreef:Die verwacht maar dat iedereen 24/7 achter z'n computer zit om plaatjes te uploaden. En als ze de uitleg niet snappen, dan gaan ze maar allerlei moeilijke termen googlen. Leuk toch? Want daar heeft degene die wil uploaden echt om gevraagd... En anders gaat de uploader toch aan de hele straat vragen of ze kunnen helpen met het scannen van een plaatje... voor de website van een ander! Terwijl die ander nota bene arrogant is jegens de uploader. De uploader wil degene achter de website helpen, maar wordt vervolgens afgekat en gecommandeerd door diegene: de wereld op z'n kop.
Daniel73 schreef:Dat de site wordt volgegooid met slechte plaatjes als men niet luistert naar jouw advies, is een conclusie van jou.
Daniel73 schreef:Appie Aap schreef:Een plaatje vriendelijk afkeuren is iets anders dan een brutale en agressieve houding tegenover je gebruikers. Of ben jij misschien een beheerder van Inducks?
In elk geval is mijn rapportage over het Blum-artikel met Barks's tweede stamboom, op botte wijze "opgelost": men heeft er niets mee gedaan.
Als men al zo bot met Barks omgaat, wat kun je dan verwachten?
Daniel73 schreef:Dubbelduck schreef:Ik scan meestal de eerste bladzijden van de nieuwe pocket en daar heb ik echt geen dagen voor nodig. Dat kan in een kwartiertje klaar zijn.
Voor iemand die het heel druk heeft, is dat een kwartier. Een heel kwartier.
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Dat gaat over een enkel woord. Ik heb het over een onduidelijke tekst als geheel.
Maakt niet uit voor mijn argument.
Appie Aap schreef:Moderators, zoals ik ze graag noem, zouden elkaar moeten kunnen controleren en aanvullen. Daarover zou je ook kunnen klagen bij Inducks. Bij iemand die daarover gaat (eerlijk gezegd weet ik dan niet waar je wezen moet: weer zo'n probleem ).
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:[slechte scan] Je kunt een melding bij de scan zetten.
Jij doet alsof je in de toekomst kunt kijken. Je raadt niet, je wéét wat er zal gebeuren, je wéét wat de mensen zullen doen, je wéét dat ze slecht zijn en met harde hand moeten worden aangepakt.
Ik heb heus wel gelezen dat je zo'n melding erbij kunt zetten. Maar uit ervaring weet ik dat wanneer een slechte scan op de zogenaamd goede plek staat, deze zelden wordt vervangen door een goede, ook al staat er een dergelijke melding bij. Andere problemen hebben dan meestal voorrang en de slechte scan blijft zo staan.
Appie Aap schreef:Verder weet de scanner niet altijd dat hij of zij iets fout heeft gedaan (omdat hij of zij die melding [niet] hoeft te hebben gelezen), waardoor deze er gewoon mee door blijft gaan. Een afkeuring lijkt me daarom beter (maar dan niet verwijderen; daar kan ik het met je over eens zijn).
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:Er zijn zelfs mensen met kinderen. Als je pas een baby hebt, moet je 's nachts om de 3 uur opstaan om het te voeden.
Een plaatje uploaden op Inducks is geen werk of het in stand houden van eerste levensbehoeften van jezelf of van een ander; dat is een hobby: dat doe je in je vrije tijd. Een groot verschil. Gebrek aan tijd is dus geen argument.
Appie Aap schreef:Een site hoeft bovendien geen rekening te houden met jouw privésituatie. [...] Een scan maken is meestal in binnen vijf minuten gedaan en dus niet veel werk. Het geval van Duckfan van Down Under is vervelend, maar ook extreem. Een site hoeft hier naar mijn mening geen rekening mee te houden.
Appie Aap schreef:[technische tekst] Dan moet voor jou de tekst dus duidelijker. Het is dus niet mijn probleem (al klinkt dat wat hard, het is wel waar), maar eentje tussen jou en Inducks. Dit kun je oplossen door aan iemand op Inducks te vragen of hij of zij er werk van kan maken om de tekst (onder andere) voor jou duidelijker te maken.
Appie Aap schreef:Daniel73 schreef:In elk geval is mijn rapportage over het Blum-artikel met Barks's tweede stamboom, op botte wijze "opgelost": men heeft er niets mee gedaan.
Als men al zo bot met Barks omgaat, wat kun je dan verwachten?
Dat is inderdaad niet netjes. Als de mentaliteit veranderd onder een aantal beheerders van Inducks, is er dus niets aan de hand. Een plaatje mag altijd worden afgekeurd, maar niet op een brutale wijze.
Appie Aap schreef:Dubbelduck, is het voor jou werk of een hobby? En worden jouw scans door een ander gecontroleerd?
Dubbelduck schreef:Het is een hobby. En voor de meeste andere moderators denk ik ook.
You don't seem to realize that not everyone is willing to do the programing for this site. Very few persons are actually helping me on that.
Alone, I can not and will never fullfill everyone's wishes. Things will always be imperfect. COA/Inducks is provided as is, and visitors should be happy that it even exists. Without a few persons it may have never existed.
[...] If someone volunteers for taking care of the COA programming and shows he is able to do it, I will gladly let him do - in 15 years it never happened.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten