COA/Inducks

Berichtdoor Dubbelduck » za okt 15, 2011 12:02 am

Kijk eens aan. Ik geef een simpel linkje naar Inducks en er ontstaat gelijk weer een discussie over. Goed, ik zal de vragen nog even extra goed uitleggen:

Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op Induck staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerd H-verhalen staan al op Inducks.

Het antwoord snapt hopelijk iedereen. Alle ongepubliceerde verhalen van de Nederlandse redactie staan al vermeld op Inducks. Toch zal ik het nog even uitleggen: je gaat naar https://coa.inducks.org/ en je typt bij verhaalcode H 2011- in. Je krijgt dan een lijst met verhalen met de code H 2011-001 en verder. Zoals iedereen kan zien, staan daar gepubliceerde verhalen tussen (zoals Goofy geeft les over IJsland en een Superdonald gag in de XD). Echter, er staan ook ongepubliceerde verhalen tussen (zoals H 2011-003 (Christmas Barnelf) van Gaute Moe en ComicUp). Als men verder scrollt, zie je dat er nóg meer ongepubliceerde verhalen tussen staan, zoals H 2011-005 en H 2011-006. Men kan dus concluderen dat álle ongepubliceerde verhalen van de Nederlandse redactie (H-gecodeerd) al op Inducks staan. Die informatie is openbaar en kan iedereen zien. Daar is dus niets geheimzinnigs aan en iedereen kan ook de conclusie trekken die ik als antwoord heb gegeven.
Het enige wat Ui ongelooflijk zorgen baart, is hoe de informatie op Inducks is gekomen. Eigenlijk zou ik normaal als antwoord geven: dat is bijzaak, maar omdat ik weet dat Ui geen genoegen neemt met dat antwoord zal ik het ongelooflijk grote geheim maar onthullen: de informatie wordt door de redacteurs zelf ingevoerd. Ze hebben een eigen invoersysteem op Inducks, dus er gaat niets via mij of een andere Induckser. De informatie komt gewoon gelijk binnen bij Inducks.

Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Btw weet jij zelf van van welke tekenaar en of scenarist/redacteur het verhaal is of krijg jij informatie daarover?

Die informatie staat op Inducks.

Nogmaals een uitgebreide handleiding hoe men dit zélf kan ontdekken:
Stap 1. Typ een willekeurige code in. Hieronder alles over codes die beginnen met een H:
-Een verhaal gemaakt tussen 1979 en 1999 heeft als code de laatste twee cijfers van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 85076 voor het 76ste verhaal dat in 1985 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt tussen 2000 en 2009 heeft als code het eerste cijfer van het jaar + het laatste cijfer van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 26320 voor het 320ste verhaal dat in 2006 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt in 2010 of 2011 heeft als code het gehele jaar + een streepje (-) + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 2010-205 voor het 205de verhaal dat in 2010 is gemaakt.
-Een verhaal dat gemaakt is voor 1979 heeft een aparte code. Hierbij geldt de laatste twee cijfers van het jaar + twee letters + twee cijfers. Dus bijvoorbeeld H 76br03 voor het derde Broer Konijn verhaal dat in 1976 is gemaakt.
Stap 2. Je hebt een willekeurige code ingetypt of je hebt uit een lijst met gezochte verhalen het goede verhaal aangeklikt. Je bent als het goed is nu op een pagina waarop je alles over dat ene verhaal kunt vinden. Je vindt de verhaalcode, oorsprong, titelheld, paginalengte, layout, voorkomende figuren, de schrijver, de tekenaar, indien door iemand anders geïnkt degene die het geïnkt heeft en je vindt, indien gepubliceerd, de datum van eerste publicatie.
Conclusie: de informatie over de schrijver/tekenaar van een bepaald verhaal staat, net als vele andere zaken, vermeld op Inducks.

Ui schreef:[Wie informatie over ongepubliceerde H-verhalen op Inducks zet]Onder anderen Dubbelduck, die daar op verzoek van de uitgevers en volwassen verzamelaars, helaas weer wat geheimzinnig over doet.

"op verzoek van"? Ui denkt natuurlijk dat ik zo'n mailtje in m'n inbox krijg:

Hoi Dubbelduck, zou je nog even geheimzinnig willen doen over informatie met betrekking tot de laatst gepubliceerde Donald Duck? Bij voorbaat dank.

In dat geval, Ui, zal ik je uit de droom helpen: dat is dus niet zo.

Ui schreef:[Disney-medewerkers]Ze leren minderjarigen geheimzinnig te doen en misleidende antwoorden te geven, om een stel strips.

[Sarcasme]
Natuurlijk is dit een waarheid als een koe. In de avonduren volg ik de cursus "Hoe leer ik geheimzinnig te doen?". Daarnaast is er op zaterdag een training "Hoe geef ik misleidende antwoorden en leer ik de leugendetector te omzeilen?". Beide zijn verplicht voor Inducksers.
[/Sarcasme]

Ui schreef:En dat allemaal om redacteurs te paaien, die deze fans eigenlijk op hun knietjes zouden moeten bedanken - in plaats van ze onder druk te zetten met geheimhouding.

Wanneer redacteurs zelf informatie voor Inducks aanleveren, mogen ze daar ook best iets over te zeggen hebben. Maar Ui, zet alsjeblieft het beeld uit je hoofd dat ik, door middel van een pistool tegen mijn hoofd, gedwongen wordt om over van alles en nog wat geheimzinnig te doen. Dat is namelijk echt niet zo.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za okt 15, 2011 11:57 am

Dubbelduck schreef:Nogmaals een uitgebreide handleiding hoe men dit zélf kan ontdekken:
Stap 1. Typ een willekeurige code in. Hieronder alles over codes die beginnen met een H:
-Een verhaal gemaakt tussen 1979 en 1999 heeft als code de laatste twee cijfers van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 85076 voor het 76ste verhaal dat in 1985 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt tussen 2000 en 2009 heeft als code het eerste cijfer van het jaar + het laatste cijfer van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 26320 voor het 320ste verhaal dat in 2006 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt in 2010 of 2011 heeft als code het gehele jaar + een streepje (-) + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 2010-205 voor het 205de verhaal dat in 2010 is gemaakt.
-Een verhaal dat gemaakt is voor 1979 heeft een aparte code. Hierbij geldt de laatste twee cijfers van het jaar + twee letters + twee cijfers. Dus bijvoorbeeld H 76br03 voor het derde Broer Konijn verhaal dat in 1976 is gemaakt.
Stap 2. Je hebt een willekeurige code ingetypt of je hebt uit een lijst met gezochte verhalen het goede verhaal aangeklikt. Je bent als het goed is nu op een pagina waarop je alles over dat ene verhaal kunt vinden. Je vindt de verhaalcode, oorsprong, titelheld, paginalengte, layout, voorkomende figuren, de schrijver, de tekenaar, indien door iemand anders geïnkt degene die het geïnkt heeft en je vindt, indien gepubliceerd, de datum van eerste publicatie.
Conclusie: de informatie over de schrijver/tekenaar van een bepaald verhaal staat, net als vele andere zaken, vermeld op Inducks.

Zo'n uitleg is wel heel verhelderend en nuttig voor veel mensen hier, denk ik. Bedankt! Al zou je hieraan nog toe kunnen voegen hoe jij informatie over bepaalde verhalen vind. Herken je de schrijver aan het plaatje (bij volgende week... bijvoorbeeld). Zoek je met zoekwoorden? Heb je vast informatie over de Donald Duck van volgende week?

Dubbelduck schreef:Wanneer redacteurs zelf informatie voor Inducks aanleveren, mogen ze daar ook best iets over te zeggen hebben. Maar Ui, zet alsjeblieft het beeld uit je hoofd dat ik, door middel van een pistool tegen mijn hoofd, gedwongen wordt om over van alles en nog wat geheimzinnig te doen. Dat is namelijk echt niet zo.

Okee, maar ook hier zou je nog iets vollediger kunnen zijn en uitleggen hoe het dan wel werkt. Wat de redactie doet, wat jij doet, en welke afspraken daarover gemaakt zijn.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » za okt 15, 2011 2:59 pm

Duckfan van Down Under schreef:een diep, donker geheim uit de keiharde Inducks-kern... dat wil zeggen, Inducksers die hoog in de ranglijst staan (letterlijk!) krijgen die informatie van insiders bij de redacties. Tenminste, dat is mijn theorie. Ik weet er niks van, ik kan nergens voor aangewezen worden.

Die ranglijst gaat over bezittingen. Overigens een verhaal apart, dat er een ranglijst is voor het hebben van zoveel mogelijk eigendommen. De rijken staan hoger dan de armen. (snotter)
De informatie gaat naar mensen die kunnen programmeren en bereid zijn om mee te doen aan het geheimzinnige spel.

De grote vraag voor Ui is, waarom men zo geheimzinnig doet over het aangeleverd krijgen van informatie. Op Inducks is gewoon te zien dat Ferdi Felderhof meewerkt. Alleen al de schijnbare helderziendheid van Inducks bewijst dat er redacties/uitgevers aan meewerken.
Maar wat doet men? Men bombardeert een hele mailing list, waar ook minderjarigen bij zijn, tot een geheim oord met geheime informatie die absoluut niet gezien mag worden door het publiek. Is men angstvallig aangelegd? Zoekt men avontuur? Wat het ook moge wezen, je kunt als verzamelaar niet zomaar meewerken zonder deze ruis. En je kan er echt worden uitgegooid als je toch een discussie in het publiek begint. De suggestie dat men de structuur heeft van een sekte, die mag natuurlijk niet geopperd worden.

Dubbelduck schreef:Kijk eens aan. Ik geef een simpel linkje naar Inducks en er ontstaat gelijk weer een discussie over.

Nee, je deed geheimzinnig. Daar heeft Ui het over. (snik)

Dubbelduck schreef:
Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op Induck staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerd H-verhalen staan al op Inducks.

Het antwoord snapt hopelijk iedereen. Alle ongepubliceerde verhalen van de Nederlandse redactie staan al vermeld op Inducks. [...] Men kan dus concluderen dat álle ongepubliceerde verhalen van de Nederlandse redactie (H-gecodeerd) al op Inducks staan. Die informatie is openbaar en kan iedereen zien. Daar is dus niets geheimzinnigs aan en iedereen kan ook de conclusie trekken die ik als antwoord heb gegeven.
Het enige wat Ui ongelooflijk zorgen baart, is hoe de informatie op Inducks is gekomen. Eigenlijk zou ik normaal als antwoord geven: dat is bijzaak, maar omdat ik weet dat Ui geen genoegen neemt met dat antwoord zal ik het ongelooflijk grote geheim maar onthullen: de informatie wordt door de redacteurs zelf ingevoerd. Ze hebben een eigen invoersysteem op Inducks, dus er gaat niets via mij of een andere Induckser. De informatie komt gewoon gelijk binnen bij Inducks.

En Ui wist dit allang. Niet van dat eigen invoersysteem, tenzij het gewoon gaat om het "eigen invoersysteem" dat alle Inducksers kunnen gebruiken. Maar zelfs al heeft men een apart invoersysteem, dan verbaast Ui dat niets. McDuck had ook een invoersysteem richting Inducks. Daar maakte de inmiddels spoorloos verdwenen Dukka gebruik van.

Het grote geheim is, dat men zich als uitgever/redactie een fansysteem eigen heeft gemaakt. Dusdanig, dat er paniek ontstaat als het systeem uitvalt. De Inducksers zijn op deze manier een soort van werknemers van de uitgevers geworden, waarvan minstens één ook financiële steun geeft. Wereldschokkend, allemaal. Tjonge.
Over het onthullen van informatie (over de sponsoring) is gewaarschuwd, dat dit het einde van Inducks zou betekenen. Er wordt dus een bepaalde, bangmakende druk uitgeoefend op de leden. Als daar leden van onder de 18 bij zijn, mag daar best aandacht aan besteed worden. In het huidige topic is reeds gebleken, dat een minderjarige vrij recent via privé-mails onder druk is gezet nadat deze op McDrake vertelde dat de Roepredactie last had van een Inducks-computerstoring, die moest worden opgelost door een of meer fans (Inducksers).
Inducks gaat met het onder druk zetten van minderjarigen, een grens over.

De rare geheimzinnigheid is ook te zien aan de disclaimer die Thom Roep tijdelijk voerde in e-mails naar klanten. Als Ui iets bereikt heeft in Duckstad, is het wel het doorbreken van geheimzinnigheid. Dusdanig, dat men het niet kan volhouden. Nu zal Roep dus op zijn antwoorden aan klanten en sollicitanten moeten letten, omdat deze antwoorden op internet terecht kunnen komen. Uiteindelijk heeft iedereen daar baat bij, ook hijzelf. (snif)

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:[Wie informatie over ongepubliceerde H-verhalen op Inducks zet]Onder anderen Dubbelduck, die daar op verzoek van de uitgevers en volwassen verzamelaars, helaas weer wat geheimzinnig over doet.

"op verzoek van"? Ui denkt natuurlijk dat ik zo'n mailtje in m'n inbox krijg:

Hoi Dubbelduck, zou je nog even geheimzinnig willen doen over informatie met betrekking tot de laatst gepubliceerde Donald Duck? Bij voorbaat dank.

In dat geval, Ui, zal ik je uit de droom helpen: dat is dus niet zo.

Inducks vraagt om geheimhouding. Valt dat nog langer te ontkennen? Wat op een mailing list van Inducks besproken wordt, moet geheim blijven. Eerder in dit topic is, zoals reeds genoemd, gebleken dat Inducks wel degelijk bij minderjarigen verzoekt om geheimhouding. Inducks vond het nodig om een minderjarige onder druk te zetten. De informatie over de panische Roepredactie en de toevallig aanwezige, reddende fan, moest van McDrake verdwijnen. Er moest gecensureerd worden, waar admin een stokje voor gestoken heeft.
Zie je niet, hoezeer zulke druk over schreef gaat? Zie je niet, hoezeer dit ook ingrijpt op het privé-leven van "admin" (Daniel73), die met zulk verzet natuurlijk de trol van Inducks is?

Men kan van McDrake vinden wat men wil, maar McDrake is een poging om consumenten gewoon een onafhankelijk platform te geven, die buiten de macht van producenten als Sanoma's, Egmonts, Ehapa's en wat nog meer valt. Oké, dan hebben de Roeps en de Felderhofs maar een hekel aan Ui, die ondanks zijn zwakke gestel, het voortouw neemt in het laten zien hoe vrij men als klant, en als fan, kan schrijven op internet. (snik)

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:[Disney-medewerkers]Ze leren minderjarigen geheimzinnig te doen en misleidende antwoorden te geven, om een stel strips.

[Sarcasme]
Natuurlijk is dit een waarheid als een koe. In de avonduren volg ik de cursus "Hoe leer ik geheimzinnig te doen?". Daarnaast is er op zaterdag een training "Hoe geef ik misleidende antwoorden en leer ik de leugendetector te omzeilen?". Beide zijn verplicht voor Inducksers.
[/Sarcasme]

We kunnen er een grapje van maken, maar Inducks vraagt om geheimhouding. Het enige mysterie voor Ui is, of men zelf echt in het belang ervan gelooft of dat het in feite een manier is om vanachter de computer interessant te doen over iets dat eigenlijk maar saai is. Het gaat bij Inducks gewoon om een stel typegeiten van onder meer Oom Thom. Ze zitten zit dusdanig suf te typen, dat ze tijd tekort komen om de verhalen te lezen die ze indexen. En daar zijn ze nog trots op, ook. Kortom, gewoon een clubje fans. De rest is interessantdoenerij.

Toen via McDuck/McDrake bekend werd, dat er sprake is van sponsoring, was de sponsorende uitgever daar niet blij mee. Maar is de stekker toen uit Inducks getrokken? Welnee. Misschien heeft Inducks zelf niet door, hoe afhankelijk de uitgevers zijn van de Inducks-administratie. De uitgever was niet blij met de onthulling, maar heeft zich erbij neergelegd. Als dat geen winst is. (snif)

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:En dat allemaal om redacteurs te paaien, die deze fans eigenlijk op hun knietjes zouden moeten bedanken - in plaats van ze onder druk te zetten met geheimhouding.

Wanneer redacteurs zelf informatie voor Inducks aanleveren, mogen ze daar ook best iets over te zeggen hebben.

Wat zouden ze dan te zeggen moeten hebben?

Waarom leveren ze niet gewoon die informatie aan de fans, zonder gezeur er omheen? Misschien vergist Ui zich ernstig als Ui stelt, dat het ego van Felderhof een enorme oppepper krijgt van al die mensen die bij hem bedelen om informatie, die hij alleen aan trouwe oogappeltjes geeft. Hij schermt met regels die hij zelf overtreedt. Door die regels te noemen, wijst hij op zijn eigen overtredingen. Hij schrijft zelf, dat hij geheime bedrijfsinformatie deelt met een minderjarige. Wat Ui dus een onschuldig doorgeven van informatie leek, is volgens de man zelf een overtreding. En als er straks iets gebeurt dat nog dommer is, dan natuurlijk mekkeren over het willen blijven werken bij Disney - zoals in een voorval uit 2006. Toen werd een minderjarige beheerder onder druk gezet om McDuck te censureren ter behoud van de baan van Gulien.

Sorry, maar Ui heeft het wereldje leren kennen. Ouders mogen best een beetje opletten als hun minderjarige kind zich in dat wereldje begeeft.

En wie nu stelt dat we het beter over strips kunnen hebben, heeft groot gelijk! Maar dit soort geheimzinnige ruis kun je krijgen als je vrijwilligerswerk doet bij Inducks. Ui zat er ook niet op te wachten. (snotter)

Ridder ter Geit schreef:
Dubbelduck schreef:Wanneer redacteurs zelf informatie voor Inducks aanleveren, mogen ze daar ook best iets over te zeggen hebben. Maar Ui, zet alsjeblieft het beeld uit je hoofd dat ik, door middel van een pistool tegen mijn hoofd, gedwongen wordt om over van alles en nog wat geheimzinnig te doen. Dat is namelijk echt niet zo.

Okee, maar ook hier zou je nog iets vollediger kunnen zijn en uitleggen hoe het dan wel werkt. Wat de redactie doet, wat jij doet, en welke afspraken daarover gemaakt zijn.

Mee eens. (snif)

Overigens zijn er geheimen en geheimen. Het feit dat Ui een aantal geheimen kent, maakt duidelijk dat Inducks willekeurig omgaat met wat een "geheim" is. Was het echt een geheim, dan had Ui het niet geweten. En soms denkt Ui, dat het door Inducks zelf verklappen van zulke geheimen, aan onder anderen Ui, logischerwijs aantoont dat men er zelf ook moeite mee heeft.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 15, 2011 4:31 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:een diep, donker geheim uit de keiharde Inducks-kern... dat wil zeggen, Inducksers die hoog in de ranglijst staan (letterlijk!) krijgen die informatie van insiders bij de redacties. Tenminste, dat is mijn theorie. Ik weet er niks van, ik kan nergens voor aangewezen worden.

Die ranglijst gaat over bezittingen.

Dat is niet de ranglijst waar ik het over heb.

Ui schreef:De rare geheimzinnigheid is ook te zien aan de disclaimer die Thom Roep tijdelijk voerde in e-mails naar klanten. Als Ui iets bereikt heeft in Duckstad, is het wel het doorbreken van geheimzinnigheid. Dusdanig, dat men het niet kan volhouden. Nu zal Roep dus op zijn antwoorden aan klanten en sollicitanten moeten letten, omdat deze antwoorden op internet terecht kunnen komen. Uiteindelijk heeft iedereen daar baat bij, ook hijzelf. (snif)

Dat komt helemaal door Ui, dat komt ook door het internet. Daar is juist het internet voor: om informatie op te zetten. Was Ui het niet geweest, die de bubbel had lekgeprikt, dan misschien wel iemand anders.

Ui schreef:Inducks vraagt om geheimhouding. Valt dat nog langer te ontkennen? Wat op een mailing list van Inducks besproken wordt, moet geheim blijven. Eerder in dit topic is, zoals reeds genoemd, gebleken dat Inducks wel degelijk bij minderjarigen verzoekt om geheimhouding. Inducks vond het nodig om een minderjarige onder druk te zetten. De informatie over de panische Roepredactie en de toevallig aanwezige, reddende fan, moest van McDrake verdwijnen. Er moest gecensureerd worden, waar admin een stokje voor gestoken heeft.

En zo heeft iedereen zijn ander zicht op de geschiedenis. Met de zin "De informatie... McDrake verwijnen." ben ik het niet mee eens. Het ging meer van "De informatie over de hulpeloze Roepredactie moest van McDrake verdwijnen, en de toevallig aanwezige flapuit werd verwijderd uit de kern van Inducks." Er moest gecensureerd worden, wat admin weigerde.

Conclusie: Inducks is net zoals Wikipedia. Iedereen mag meedoen, maar alleen de elite heeft het er eigenlijk voor het zeggen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » za okt 15, 2011 5:27 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dat komt [niet] helemaal door Ui, dat komt ook door het internet. Daar is juist het internet voor: om informatie op te zetten. Was Ui het niet geweest, die de bubbel had lekgeprikt, dan misschien wel iemand anders.

McDuck.nl heeft de poort geopend. (snif) Maar deze poort moest in zomer 2006 dicht, op verzoek van bangmakende werknemers in privé. Als McDuck niet zou censureren, zou Gulien zijn baan kunnen kwijtraken. En daar mag je dan als 17-jarige beheerder een keuze in gaan maken. Zo gestoord en gewetenloos kunnen die werknemers soms zijn. Zo walgelijk veel druk kunnen ze op je leggen.

Duckfan van Down Under schreef:Het ging meer van "De informatie over de hulpeloze Roepredactie moest van McDrake verdwijnen, en de toevallig aanwezige flapuit werd verwijderd uit de kern van Inducks." Er moest gecensureerd worden, wat admin weigerde.

Wat bedoel je met "de toevallig aanwezige flapuit werd verwijderd uit de kern van Inducks"? Ui weet daar niets van.
Is de betreffende minderjarige uit de kern van Inducks verwijderd, vanwege dat bericht op McDrake? Serieus?

Duckfan van Down Under schreef:Conclusie: Inducks is net zoals Wikipedia. Iedereen mag meedoen, maar alleen de elite heeft het er eigenlijk voor het zeggen.

En om wat voor "elite" gaat het? Je gratis uitsloven op internet. (snik) Andere mensen hebben een gezin met kinderen. Als je kinderen hebt, heb je geen tijd om je ziel aan Oom Walt te offeren. Eerder is in dit topic een bezwaar gemaakt tegen een dergelijke opmerking, maar het is nu eenmaal zo dat gezinsmensen vaak andere prioriteiten hebben dan op internet te hangen. Er zit dus een zekere triestheid achter dat hele verzamelen. Vergeet dat nooit. Oké, dan heb je een kast vol met strips. En dan? Ben je dan geslaagd? Zie ook hoe Dagobert "only a poor old man" is, met zijn geldverzameling.

Als je uit Inducks getrapt wordt, kun je buiten gaan spelen in de frisse lucht. Buiten ontmoet je mensen. In die zin vindt Ui de aanwezigheid van minderjarigen bij Inducks extra ongezond. Je moet zogenaamde bedrijfsgeheimen bewaren en je zit in het geheim te communiceren met kantoormedewerkers en eenzame mensen. Dat is dan je jeugd geweest! (snotter)

Uiteindelijk gaat om kinderstrips. Dus als minderjarigen uit een club over kinderstrips gegooid worden als ze niet geheimzinnig genoeg zijn, laat zo'n club daarmee een bepaald gezicht zien. De vraag is, of je lid wilt zijn van zo'n club.
En om van Donald Duck te genieten hoef je echt geen index te hebben. Toen Inducks niet bestond, heeft Ui niettemin enorm van Donald Duck kunnen genieten. Een Barksverhaal is ook een Barksverhaal als je niet weet dat het van Barks is. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » za okt 15, 2011 10:43 pm

Overigens is het ontzettend lomp van Ui, om zo door te vragen bij Dubbelduck. Want die zit dan tussen twee vuren in.
Idem voor het in zomer 2006 doorzeuren bij de McDuck-beheerder, die daarmee ook tussen twee vuren in zat. Een vriend heeft Ui daar toen streng op gewezen.

Afgaand op de informatie van Duckfan, kan een kleine uitglijder van Dubbelduck op McDrake al een verwijdering uit de kern van Inducks betekenen. Dus natúúrlijk is er niets aan de hand. Natúúrlijk zijn er geen geheimen. Welnee! (snik)

Zelf kent Ui een aantal Inducksers als behorend tot de hulpvaardigste, intelligentste mensen die er zijn. Helaas lijkt de sfeer meteen om te slaan zodra er Disney-"celebrities" verschijnen. (Rosa, Gerstein, Roep, etcetera.) Niet alleen bij Inducks, maar ook bij DCML. Het omslaan van de sfeer meende Ui ook te zien toen leden van de Roepredactie op McDrake verschenen. Pas op je woorden, want ze zouden weleens weg kunnen gaan en dan weten we niet of Broer Konijn volgende week in het Weekblad staat. (snotter)

Waar Ui ook moeite mee heeft is de neiging tot kwaaddenken bij Inducks. Als je een fout maakt, zul je dat vast opzettelijk gedaan hebben. Zo lijkt men soms te denken. En als je controleert of Inducks een rapportage echt heeft opgelost, reageert men geïrriteerd dat daar maar op vertrouwd moet worden. Om er tegenstrijdig aan toe te voegen, dat controle nuttig kan zijn. Hoe dan ook, een Induckser die boos lijkt te worden. Zo komt het antwoord over op Ui. En dan zit Ui al te vrezen voor een verbanning. Terwijl je nota bene je best doet om Inducks te helpen, waar Inducks zelf toe uitnodigt:

COAzilla:
Don't hesitate to warn us if something important has been forgotten

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php

Aarzel niet, zegt men. Ui wil de boel niet op de spits drijven, maar kan enkele (openbare) COAzilla-antwoorden citeren die wel reden geven om voortaan te aarzelen met rapporteren. Oftewel, zoals Ernie van Sesamstraat zou zeggen: "Ik wist niet dat je kwaad werd, Bert."

Ui heeft allesbehalve zin in geruzie met Inducksers. Wellicht zullen mensen vinden dat Ui nu een ontzettend grote mUIl heeft, maar als uitschot (trol) uit Inducks gedonderd worden is ook grof. Dat is waar Ui op wil wijzen. En misschien beseft men bij Inducks de impact niet, hoe zoiets op een medemens kan overkomen.
De reden van de verbanning? Men had in juli 2006 een hekel aan tips die op McDuck/McDrake International zijn geplaatst. Men irriteerde zich aan een klacht over geheimzinnigheid. Men ergerde zich aan de openbaarheid. Om vervolgens na de verbanning van de "trol", toch gebruik te maken van die tips die hij gaf. En later het zelfs hele idee van een Internationaal PunBB-forum te jatten, in de vorm van DCF. Blijkbaar mag dat zomaar, als je Induckser bent. En daar mag op McDrake geen kritiek op geleverd worden, want dan word je zonder uitleg verbannen van DCF. Eigen schuld, voegt men er fijntjes aan toe.
Men kan dan wel in privé excuses aanbieden en toegeven dat de tips van de "trol" constructief bedoeld waren, maar het in het openbaar is de toon sindsdien gezet, bij Inducks. Is iemand lastig? Donder die persoon maar uit Inducks of uit DCF. Want wij hebben grootheden als Don Rosa, David Gerstein, Lars Jensen en Oom Thom in onze vriendenkring. Zo heeft Ui het een en ander ervaren. In hoeverre Ui dat terecht zo ervaart, kan een onderwerp van discussie zijn. Maar pijn doet het wel. En dat is geen grap. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za okt 15, 2011 11:59 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Kijk eens aan. Ik geef een simpel linkje naar Inducks en er ontstaat gelijk weer een discussie over.

Nee, je deed geheimzinnig. Daar heeft Ui het over. (snik)

Ik deed niet geheimzinnig, ik gaf antwoord op twee vragen. Oké, misschien waren mijn antwoorden niet helemaal duidelijk. Maar daarom heb ik ze nog eens extra uitgebreid uitgelegd hierboven en hieronder volgt een nog verdere uitbreiding. En daar is niets geheimzinnigs aan.

Ridder ter Geit schreef:
Dubbelduck schreef:Nogmaals een uitgebreide handleiding hoe men dit zélf kan ontdekken:
Stap 1. Typ een willekeurige code in. Hieronder alles over codes die beginnen met een H:
-Een verhaal gemaakt tussen 1979 en 1999 heeft als code de laatste twee cijfers van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 85076 voor het 76ste verhaal dat in 1985 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt tussen 2000 en 2009 heeft als code het eerste cijfer van het jaar + het laatste cijfer van het jaar + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 26320 voor het 320ste verhaal dat in 2006 is gemaakt.
-Een verhaal gemaakt in 2010 of 2011 heeft als code het gehele jaar + een streepje (-) + drie cijfers. Dus bijvoorbeeld H 2010-205 voor het 205de verhaal dat in 2010 is gemaakt.
-Een verhaal dat gemaakt is voor 1979 heeft een aparte code. Hierbij geldt de laatste twee cijfers van het jaar + twee letters + twee cijfers. Dus bijvoorbeeld H 76br03 voor het derde Broer Konijn verhaal dat in 1976 is gemaakt.
Stap 2. Je hebt een willekeurige code ingetypt of je hebt uit een lijst met gezochte verhalen het goede verhaal aangeklikt. Je bent als het goed is nu op een pagina waarop je alles over dat ene verhaal kunt vinden. Je vindt de verhaalcode, oorsprong, titelheld, paginalengte, layout, voorkomende figuren, de schrijver, de tekenaar, indien door iemand anders geïnkt degene die het geïnkt heeft en je vindt, indien gepubliceerd, de datum van eerste publicatie.
Conclusie: de informatie over de schrijver/tekenaar van een bepaald verhaal staat, net als vele andere zaken, vermeld op Inducks.

Zo'n uitleg is wel heel verhelderend en nuttig voor veel mensen hier, denk ik. Bedankt! Al zou je hieraan nog toe kunnen voegen hoe jij informatie over bepaalde verhalen vind. Herken je de schrijver aan het plaatje (bij volgende week... bijvoorbeeld). Zoek je met zoekwoorden? Heb je vast informatie over de Donald Duck van volgende week?

Een schrijver herkennen is heel moeilijk. Oké, sommige schrijvers hebben wel een bepaalde structuur die in al hun verhalen terugkomen, maar dan nog is het moeilijk om dat te herkennen. Zeker als er maar één plaatje afgedrukt staat.
Gelukkig kan ik nu redelijk stijlen herkennen. Toen ik net op Inducks en McDrake zat, kon ik dat nog helemaal niet. Toen zou ik, bij wijze van spreken, kunnen beweren dat een Gulien verhaal eigenlijk door Carl Barks is getekend. Tegenwoordig zie ik de verschillen tussen stijlen redelijk goed. En inderdaad zoek ik op zoekwoorden. Als er bijvoorbeeld een plaatje van Vicar staat afgedrukt en er staat wat tekst bij, typ ik die tekst in het Engels in en bij tekeningen vul ik dan Vicar in op de geavanceerde zoekpagina van Inducks. Tel daar ook nog het feit bij op het verhaal in 9 van de 10 gevallen voor het eerst in Nederland wordt gepubliceerd en je krijgt een (kleine) lijst met zoekresultaten. Ik kijk naar de Engelse beschrijvingen en probeer in te schatten wat het beste bij het verhaal zou passen.
In het geval van De geheimzinnige kist had ik het gewoon onthouden. Ik wist dat er op Inducks zo'n verhaal stond waarvan de titel (bijna) gelijk was aan De geheimzinnige kist. Ook wist ik dat het verhaal door Jos Beekman was geschreven en door Ferioli getekend. Bovendien heeft Ferdi op McDrake ook nog iets over het verhaal gezegd (dat het een Mickey verhaal was met de korte rode broek).

Ridder ter Geit schreef:
Dubbelduck schreef:Wanneer redacteurs zelf informatie voor Inducks aanleveren, mogen ze daar ook best iets over te zeggen hebben. Maar Ui, zet alsjeblieft het beeld uit je hoofd dat ik, door middel van een pistool tegen mijn hoofd, gedwongen wordt om over van alles en nog wat geheimzinnig te doen. Dat is namelijk echt niet zo.

Okee, maar ook hier zou je nog iets vollediger kunnen zijn en uitleggen hoe het dan wel werkt. Wat de redactie doet, wat jij doet, en welke afspraken daarover gemaakt zijn.

Ik lever een index aan voor Inducks en, indien nodig, vult een redactielid dat aan met informatie. Bijvoorbeeld bij een nieuwe Donald Duck stuurt Ferdi vaak de (vertaal)credits en ook de scans. Bij pockets staan alle credits al afgedrukt. Soms levert Ferdi of Bas ook wel eens een index aan, maar daar zijn geen algemene afspraken over. Ik doe meestal de pockets, zodat de redactie daar geen werk aan heeft (ik doe daar vaak ook zelf scans van maken). Tijdschriften en weekbladen doe ik ook vaak indexen, maar soms worden die ook door iemand anders gedaan. Winter-, vakantieboeken, Big Fun en Grappigste avonturen verschilt nogal eens. Als iemand van de redactie ze indext, staan ze vaak al op Inducks voordat ze in de winkel liggen. Is de index van mijn hand, dan kun je ze waarschijnlijk pas op Inducks zien na de verschijningsdatum. Tijdschriften of boeken waarvan ik eigenlijk niet eens het bestaan af weet, worden door de redactie gedaan. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het Hockey.nl magazine of de Games Guide. Dit zijn vaak non-Disney tijdschriften of promotiemateriaal.
Overigens wil ik nog even duidelijk maken dat er niets geheim is van wat ik hierboven beweer. Je kunt alle uitgaven die ik heb geïndext hier terugvinden, die van Ferdi hier en die van Bas hier. Je kunt ook altijd terugvinden wie een scan heeft ingestuurd en je kan ook terugvinden op welke datum een index is aangeleverd. Voor dat laatste, zie de Chronologische lijst van geïndexte strips.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo okt 16, 2011 12:46 am

Bedankt voor deze uitleg. Nu is het transparant. Daar hoeft dus niet geheimzinnig meer over gedaan te worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 2:59 pm

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:Nee, je deed geheimzinnig. Daar heeft Ui het over. (snik)

Ik deed niet geheimzinnig, ik gaf antwoord op twee vragen. Oké, misschien waren mijn antwoorden niet helemaal duidelijk. Maar daarom heb ik ze nog eens extra uitgebreid uitgelegd hierboven en hieronder volgt een nog verdere uitbreiding. En daar is niets geheimzinnigs aan.

Je hebt je antwoorden extra uitgebreid uitgelegd, nadat Ui wees op hun vaagheid. De helderheid is dus geheel dankzij de strenge ondervraging door Ui. De geheim agent kon de felle lamp niet langer weerstaan. Hij brak en vertelt nu alles wat we willen weten. Omdat geen geheim agent is opgewassen tegen het traangas van Ui. O zo! (huil huil)

Dubbelduck schreef:Gelukkig kan ik nu redelijk stijlen herkennen. Toen ik net op Inducks en McDrake zat, kon ik dat nog helemaal niet. Toen zou ik, bij wijze van spreken, kunnen beweren dat een Gulien verhaal eigenlijk door Carl Barks is getekend.

Precies. Zo dramatisch was het gesteld. Barks en Gulien door elkaar halen. De mensen zeiden allemaal, dat wordt nooit wat. Maar Ui hield vertrouwen! Ui bleef geduldig het verschil tussen Barks en Gulien uitleggen en zie nu het resultaat. Eigenlijk is dit een applausje waard. Maar Ui krijgt nooit applaus. (snotter)

Dubbelduck schreef:Ik lever een index aan voor Inducks en, indien nodig, vult een redactielid dat aan met informatie. Bijvoorbeeld bij een nieuwe Donald Duck stuurt Ferdi vaak de (vertaal)credits en ook de scans. Bij pockets staan alle credits al afgedrukt. Soms levert Ferdi of Bas ook wel eens een index aan, maar daar zijn geen algemene afspraken over. Ik doe meestal de pockets, zodat de redactie daar geen werk aan heeft (ik doe daar vaak ook zelf scans van maken). Tijdschriften en weekbladen doe ik ook vaak indexen, maar soms worden die ook door iemand anders gedaan. Winter-, vakantieboeken, Big Fun en Grappigste avonturen verschilt nogal eens. Als iemand van de redactie ze indext, staan ze vaak al op Inducks voordat ze in de winkel liggen. Is de index van mijn hand, dan kun je ze waarschijnlijk pas op Inducks zien na de verschijningsdatum. Tijdschriften of boeken waarvan ik eigenlijk niet eens het bestaan af weet, worden door de redactie gedaan. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het Hockey.nl magazine of de Games Guide. Dit zijn vaak non-Disney tijdschriften of promotiemateriaal.

Zit je je pockets te slopen onder een scanner? Misschien zou de Roepredactie daar iets tegen kunnen doen. Men hoeft zelf niet te scannen, omdat men alles digitaal heeft. De scans die Ferdi aanlevert, zullen waarschijnlijk gekopieerd zijn uit pdf-achtige bestanden. Gokt Ui. (snik)

Dubbelduck schreef:Overigens wil ik nog even duidelijk maken dat er niets geheim is van wat ik hierboven beweer. Je kunt alle uitgaven die ik heb geïndext hier terugvinden, die van Ferdi hier en die van Bas hier. Je kunt ook altijd terugvinden wie een scan heeft ingestuurd en je kan ook terugvinden op welke datum een index is aangeleverd. Voor dat laatste, zie de Chronologische lijst van geïndexte strips.

Waarom doet Inducks geheimzinnig, als er weinig reden is tot geheimzinnigheid? Het is niet Ui, die over geheimen is begonnen. En die geheime mailing list is een feit. Ui kijkt onder anderen David Gerstein aan voor de geheimzinnigheid. Als Disney-historicus is hij heel goed, maar hij lijkt een van de mensen te zijn die denkt dat Disney alles ziet en zal bestraffen. En toen de naam "Inducks" werd bedacht, maakte hij bezwaar op de geheime mailing list ("DDB"), eind jaren 90. Gerstein vond dat hij met zo'n rare naam niet kon aankomen bij zijn bazen. Zover ging de bemoeizucht en het contact met redacties/uitgevers. En dat moet natuurlijk geheim blijven. (Waarom?)

Waarom gaat Inducks prat op geheimen, terwijl men zogenaamd geen geheimen heeft? Waarom zitten volwassenen en minderjarigen in een privé-club waarvan de inhoud geheim moet blijven? Snapt Inducks niet, dat dit een beetje raar kan overkomen op de buitenwereld? Misschien heeft de toestand de zegen van Oom Thom, die (zoals in zomer 2006) eventuele problemen wel wegpraat in de krant. (snotter)

Een samenwerking tussen consumenten en producenten, in het maken van zo'n uitgebreide database, is iets om trots op te zijn. Trots. Dus waarom doet Inducks er zo moeilijk over? Waarom gaat Ferdi in privé zitten zeuren tegen een minderjarige die op McDrake probeert te raden waar leeftijdgenoot Dubbelduck zijn informatie vandaan komt? Op zo'n manier maakt men zichzelf eng. Maar o wee als Ui dat zelfs maar suggereert.

Misschien dat het een en ander past in het Evil Disney Syndroom. Want als Disney, die alles ziet, zou zien hoe Inducks talloze Disney-plaatjes gebruikt, en dat o.m. Egmont het een en ander steunt, zou dat natuurlijk het einde van Inducks zijn. Evenals DCML ook dag en nacht bewaakt werd door Disney. Dat soort Gerstein/Rosa-achtige bangmakerij. Zie hoe Inducks goochelt met "Outducks". Alsof een kwaadwillende Disney advocaat daar van onder de indruk is. Ondertussen wordt op McDrake onthuld dat minstens een Disney-medewerker zelf plaatjes op Inducks/Outducks plaatst. Zulks is advocatenvoer, hoor.
Die hele licensie is een wassen neus. En Disney zal allang op de hoogte zijn van het bestaan van fansites met Disney-plaatjes. Of dat nu Inducks of McDrake is. Stel je voor, dat McDrake een aparte naam zou bedenken voor het tonen van Disney-plaatjes. Wat zullen de Disney-advocaten in het stof bijten, zeg. De ervaring leert inmiddels, dat Disney blijkbaar uitermate tolerant is voor wie plaatjes van hun werk wil gebruiken op internet. En laten we Disney daar eens een heel groot compliment voor geven, in plaats van paranoïde te doen over een duivels bedrijf dat straks álle data van Inducks in beslag neemt, alleen maar omdat men Disney-plaatjes gebruikt. Men is daar echt bang voor. Daarom doet men zo juridisch, met Inducks, Outducks en disclaimers dat de plaatjes afkomstig van Outducks zijn. Alsof Disney-advocaten achterlijk zijn.
Ui vindt het een en ander een boomhut-achtige indruk maken. Als een Disney-advocaat er iets tegen wil doen, hakt hij natuurlijk gewoon die boom om.

De geheime mailing list dient vooral als platform voor Inducksers die zelf hun mond niet kunnen houden. Die zelf een flapuit zijn. Als niemand hoeft te weten dat men op de Roepredactie voor gratis systeembeheerder speelt, zeg er dan niets over. Ga dan niet onder minderjarigen de flapuit uithangen, om hen vervolgens de schuld te geven als ook zij hun mond niet kunnen houden. De Inducks-bazen praten erop los, terwijl hun onderdanen moeten zwijgen. De bazen kunnen zelf geen geheimen bewaren, dusdanig dat ze een geheime club nodig hebben om erover te praten. Maar o wee als een minderjarige teveel zegt. (snik)
Zouden de Inducks-bazen consequent zijn, dan had men zichzelf uit de kern verwijderd - vanwege het verklappen van geheimen. Maar blijkbaar ondergaan alleen hun onderdanen die straf?
Dit zijn toestanden die kunnen plaatsvinden op internet, waar men kan schuilen achter bureaus en aliassen.

En nogmaals, van lieden als Thom Roep hoeft men geen pedagogische ondersteuning te verwachten. Die profiteert gewoon van de situatie, de gratis werkende fans. En hij doet bij voorkeur zelfs mee aan het minderjarigen leren geheimzinnig te doen. De man wilde niet in het openbaar geciteerd worden. Nee, want dan moet hij een werkhouding aannemen. (snotter)

Wellicht zal men weer naar trol Ui wijzen, die de sfeer in Duckstad zo op scherp zet. Maar wee degenen door wie de ergernis is ontstaan. In plaats van leuk met strips bezig te zijn, is Inducks min of meer overgenomen door redacties, uitgevers en artiesten. Die allen een professioneel, zakelijk belang hebben. Maar we hebben een vrije wil, hoor! Het zijn de redacties en uitgevers, die de doorgaans vriendelijkste, openhartigste, intelligentste fans stimuleren om geheimzinnig te doen en zelfs contacten te bekoelen. Alles voor Duckstad. Je kunt in je hemd gaan internetten, want als het misgaat dan praat Oom Thom je wel uit de problemen. Alles voor Duckstad.

Dit is allemaal geen geheim meer. Er moet weliswaar betaald worden voor een eigen server, in de vorm van McDrake, maar dat mag de pret niet drukken. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo okt 16, 2011 3:28 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Gelukkig kan ik nu redelijk stijlen herkennen. Toen ik net op Inducks en McDrake zat, kon ik dat nog helemaal niet. Toen zou ik, bij wijze van spreken, kunnen beweren dat een Gulien verhaal eigenlijk door Carl Barks is getekend.

Precies. Zo dramatisch was het gesteld. Barks en Gulien door elkaar halen. De mensen zeiden allemaal, dat wordt nooit wat. Maar Ui hield vertrouwen! Ui bleef geduldig het verschil tussen Barks en Gulien uitleggen en zie nu het resultaat. Eigenlijk is dit een applausje waard. Maar Ui krijgt nooit applaus. (snotter)

Door Inducks en McDrake ben ik de stijlen beter gaan herkennen, dus vooruit: een applausje voor Ui.

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:Ik lever een index aan voor Inducks en, indien nodig, vult een redactielid dat aan met informatie. Bijvoorbeeld bij een nieuwe Donald Duck stuurt Ferdi vaak de (vertaal)credits en ook de scans. Bij pockets staan alle credits al afgedrukt. Soms levert Ferdi of Bas ook wel eens een index aan, maar daar zijn geen algemene afspraken over. Ik doe meestal de pockets, zodat de redactie daar geen werk aan heeft (ik doe daar vaak ook zelf scans van maken). Tijdschriften en weekbladen doe ik ook vaak indexen, maar soms worden die ook door iemand anders gedaan. Winter-, vakantieboeken, Big Fun en Grappigste avonturen verschilt nogal eens. Als iemand van de redactie ze indext, staan ze vaak al op Inducks voordat ze in de winkel liggen. Is de index van mijn hand, dan kun je ze waarschijnlijk pas op Inducks zien na de verschijningsdatum. Tijdschriften of boeken waarvan ik eigenlijk niet eens het bestaan af weet, worden door de redactie gedaan. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het Hockey.nl magazine of de Games Guide. Dit zijn vaak non-Disney tijdschriften of promotiemateriaal.

Zit je je pockets te slopen onder een scanner? Misschien zou de Roepredactie daar iets tegen kunnen doen. Men hoeft zelf niet te scannen, omdat men alles digitaal heeft. De scans die Ferdi aanlevert, zullen waarschijnlijk gekopieerd zijn uit pdf-achtige bestanden. Gokt Ui. (snik)

Maar ik ben daar zelf mee begonnen. Dus ik ga daar zelf ook mee door. En daar gaan ze heus niet van kapot. Hoogstens een beetje gevouwen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor snowmansion » zo okt 16, 2011 3:42 pm

Ui schreef:Uit het topic ' DD 2011-42':

2011-10-14 22:59:35, Dubbelduck schreef:
snowmansion schreef:Hoe kan deze al op [Inducks] staan als deze nog gepubliceerd moet worden?

Alle nog niet gepubliceerd H-verhalen staan al op Inducks.

snowmansion schreef:Btw weet jij zelf van van welke tekenaar en of scenarist/redacteur het verhaal is of krijg jij informatie daarover?

Die informatie staat op Inducks.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=46051#p46051

Lol, wist niet dat er zoveel posts aan mijn vraag besteed zouden worden. Maar DD bedankt voor je uitleg. Ei jij natuurlijk ook ;)
Laatst bijgewerkt door snowmansion op zo okt 16, 2011 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 3:51 pm

Dubbelduck schreef:Door Inducks en McDrake ben ik de stijlen beter gaan herkennen, dus vooruit: een applausje voor Ui.

Och, het was niets. (snif) Er zijn mensen die zulks een heldendaad zouden noemen en de koningin zouden inlichten, maar Ui vindt dat men zoiets gewoon doet voor elkaar. Velen zouden bedelen om een applaus, maar daar staat Ui ver boven. Goede ranja behoeft krans. (snif)

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:Zit je je pockets te slopen onder een scanner? Misschien zou de Roepredactie daar iets tegen kunnen doen. Men hoeft zelf niet te scannen, omdat men alles digitaal heeft. De scans die Ferdi aanlevert, zullen waarschijnlijk gekopieerd zijn uit pdf-achtige bestanden. Gokt Ui. (snik)

Maar ik ben daar zelf mee begonnen. Dus ik ga daar zelf ook mee door. En daar gaan ze heus niet van kapot. Hoogstens een beetje gevouwen.

Bedankt voor al je inzet. Uiteindelijk doet men van Inducks ontzettend veel goed, mooi werk, waar het geklaag van Ui een kanttekening bij is. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » zo okt 16, 2011 4:16 pm

Ui schreef:Goede ranja behoeft krans. (snif)

Goede ranja behoeft geen krans. Die slechte internetverbinding altijd! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » do dec 08, 2011 6:41 pm

Ik wilde even vragen hoe het kan dat er bij sommige verhalen een tekenaar (tekeningen) of scenarioschrijver(tekst) onbekend is bij Inducks als er wordt samengewerkt met Sanoma? Het lijkt me toch dat ze bij de redactie over deze informatie beschikken?

Neem bijvoorbeeld het redelijke recente verhaal van Karel & Clara in de DD-2011-50 met code H29286. Dus ik neem aan dat het verhaal uit 2009 komt en het dus hier is 'geproduceert'. Moeten ze dit dan nog gewoon bijwerken of weten ze echt niet wie het getekend heeft?

Als je een of andere oud verhaal publiceert uit WDC of S waarin toevallig een of andere onbekende scenarioschrijver heeft meegewerkt dan snap ik het wel.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do dec 08, 2011 8:15 pm

snowmansion schreef:Ik wilde even vragen hoe het kan dat er bij sommige verhalen een tekenaar (tekeningen) of scenarioschrijver(tekst) onbekend is bij Inducks als er wordt samengewerkt met Sanoma? Het lijkt me toch dat ze bij de redactie over deze informatie beschikken?

Natuurlijk beschikken ze bij de redactie over deze informatie. De schrijver en/of tekenaar zijn dan gewoon nog niet ingevoerd in Inducks.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten