COA/Inducks

Berichtdoor Rockerduck » do jun 04, 2009 9:28 pm

Ei schreef:Pardon? Ei begrijpt niet waarom Michel P deze aanval plaatst. Is het stellen van vragen over Inducks strafbaar? Ei stelt wat vragen, maar Michiel ziet er duistere motieven achter. Voldoende om Ei verdacht te maken van een dubbele agenda.
Kortom, daar zijn we weer! Heilig Huisje Rosa mag inmiddels besproken worden, maar Heilig Huisje Inducks is nog een brug te ver. Wie commentaar op Inducks heeft mag als vanouds verdacht gemaakt worden door jan en alleman. En dan heeft Ei nog geluk op McDrake te zitten, want elders had men al gegrepen naar moderatie en verbanning.
Een paar vragen stellen over COA/Inducks, daar MOET natuurlijk iets achter zitten!

Is het weer die periode van de maand?

Stel je niet zo aan, man. Je zet jezelf voor paal.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do jun 04, 2009 9:30 pm

Michiel P schreef:Nou, het is me gelukt, hoor. Eindelijk ben ik er in geslaagd om Ei kwaad te krijgen. Een opmerkelijke prestatie, gezien het feit dat Ei altijd zo kalm en beminnelijk blijft in zijn eindeloze discussies met Rockerduck.

Pardon? Op deze manier reageert Ei altijd als je zomaar een vraag stelt. Michiel P zal niet goed opgelet hebben.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » do jun 04, 2009 9:37 pm

Rockerduck schreef:Is het weer die periode van de maand?

Twee weken voor de Eisprong, bedoel je? :P
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 04, 2009 10:40 pm

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Is het weer die periode van de maand?

Twee weken voor de Eisprong, bedoel je? :P

:lol:

Ei schreef:Zelfs het vinden van overbekende Barksverhalen kan voor Ei een ramp zijn. Bijvoorbeeld als Inducks een eigen code gebruikt in plaats van de gepubliceerde. Dan heb je niets aan de afgedrukte code. Want die wordt dan niet herkend. Een gebruiker moet dan maar raden welke code men verzonnen heeft.

Hier kan ik me wel in vinden. Typ ik een code in uit een oud Weekblad, kent Inducks die code niet. Maar dan ga ik gewoon via 'Publicaties'> 'Nederland'> 'Lopende reeksen'
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr jun 05, 2009 3:12 pm

Michiel P schreef:
Ei schreef:Ei heeft geprobeerd om een vraag over de Aristocats te stellen zonder zichzelf te herinneren aan eerdere problemen met Inducks. Maar gaat Ei voorzichtig met een boog om de hete brij heen, dan herinnert iemand anders het publiek er wel aan.

Wat één zinnetje al niet voor reactie teweeg kan brengen. Met "Ei's problemen met Inducks" bedoelde ik dat je moeite hebt met de zoekmachine. Niets meer en niets minder. Wellicht heb ik het te onduidelijk geformuleerd.

Nee, het gaat niet om één zinnetje. Ei stelde wat vragen over het zoeken naar De Aristocats en wordt bedolven onder karakterstudies, profielschetsen en verdachtmakingen. Want wat is de dieper liggende reden dat Ei die vragen stelt? Zo ging men op DCML ook met elkaar om, voordat de plaats uitstierf. Uit de meest simpelste opmerking of vraag kon men de diepste en duisterste verborgen boodschappen halen. Zo van: "Pietje zegt A, maar wij weten allemaal dat hij eigenlijk B wil zeggen." Dat is wat Ei haalt uit Michiel's recente reacties. Het kost Ei de grootste moeite om duidelijk te maken dat het toch echt om A gaat. (Al was het maar omdat bespreken van B een onbegonnen, verloren zaak is.)

Het beeld dat Ei uit Michiel's antwoorden haalt is dat de Inducks zoekmachine goed is, maar dat de gebruiker dom is (of zich dom voordoet). Dat gaat de kant op waar de computer bij voorbaat gelijk heeft. Snap je als gebruiker niet hoe een programma werkt, dan ben je dom en te lui om te leren. Ach zo. Het zal dan niet zijn dat een programmeur misschien dom of lui is. Nee, de gebruiker heeft het gedaan!

Natuurlijk moet een gebruiker zich verdiepen in de werking van een programma. Maar dat moet wel redelijk blijven. En bovendien, er is geen gebruiksaanwijzing bij Inducks!

Michiel P schreef:
Ei schreef:Ei betwijfelt dat Inducks in een gebruiksaanwijzing omschreven kan worden. Zo'n zoekopdracht naar De Aristocats bijvoorbeeld. Hoe weten gebruikers het verschil tussen een titelheld als "personage" en een titelheld als "universum"?

Er is een verschil tussen personages en titelhelden, hoewel het voor de meeste titelhelden niets uitmaakt. De Aristokatten en de Duckies zijn titelhelden, maar geen personages. Daarom is jouw zoekopdracht mislukt. "Aristocats" levert resultaat bij zoeken op Titelheld, maar niet bij zoeken op Personage, want het zijn verschillende personages. Je had natuurlijk ook naar Hertogin of O'Malley kunnen zoeken.

Toevallig is er ook een "universum" naar de Aristokatten genoemd, maar dat heeft niets te maken met het onderscheid tussen titelhelden en personages. "Universa" zijn vaak genoemd naar een personage of een groep personages, maar het "universum" zelf is in de meeste gevallen groter dan de groep waarnaar het genoemd is. Tot het "universum" "Duckies" behoort ook Meester Warbol, die geen Duckie is.

Dat betekent niet dat je je bij elke titelheld moet afvragen of het misschien toevallig een universum is. Het is wel van belang om je af te vragen of je titelheld wel als personage geldt. N.B. Ik wist dit ook niet van te voren.

Aha, ook Michiel wist het niet van te voren. Ei is dus niet de enige gebruiker die moeite heeft met de Inducks zoekmachine.

Ei begrijpt nu dat er minstens drie groepen zijn:
- personages ("figuren")
- titelhelden
- universa

Als je simpel zoekt op figuren worden titelhelden niet meegenomen. Is dat de uitleg?
Waarom worden in dat geval de titelhelden niet meegenomen? Dan zou je bij geavanceerd zoeken kunnen verfijnen, als je persé geen titelhelden wil. Op deze manier kan iedereen met een simpele zoekopdracht, de verhalen van De Aristocats en de Duckies vinden. Zaak opgelost. Dat kan toch ook? Hoef je niet eerst de halve wereld te onderwijzen.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Waarom kan Ei in een supermarkt, bibliotheek, cd-winkel, op Wikipedia en op YouTube vaak wel makkelijk vinden wat Ei zoekt?

Weet Ei onmiddellijk de weg in een onbekende supermarkt? Hoe vaak komt het niet voor dat je een product zoekt, waarvan je niet weet waar het staat? Als je een supermarkt eenmaal kent, kun je veel sneller je boodschappen vinden. Ook bibliotheken en cd-winkels kunnen mij mateloos frustreren. Ze hebben natuurlijk een systeem, maar daar zul je toch eerst vertrouwd mee moeten raken.

Verschil tussen een supermarkt en Inducks is, dat je in een supermarkt een vraag kunt stellen aan personeel of klanten. Bij COA/Inducks loop je tegen een muur op. Als de zoekmachine een speciaal forum had gehad waar mensen technische vragen kunnen stellen, zou er al veel duidelijk worden. Maar COA/Inducks lijkt zich liever af te sluiten van de buitenwereld. Geen gebruiksaanwijzing. Geen hulp. Gebruikers moeten zelf maar uitvissen wat de goden bedacht hebben.
Het forum dat er wel is (DCF), heeft niets met de zoekmachine te maken. Dat forum bestaat vooral omdat een Franse programmeur bij Inducks zich verveelde en geen zin had om zich te buigen over tientallen bugs in de zoekmachine.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Nu Michiel P voorzichtig concludeert dat het probleem niet aan de basisvaardigheden van Ei ligt, zou Michiel dan voorzichtig kunnen gaan concluderen dat het probleem in die zoekmachine zit?

Nu Michiel P concludeert dat Ei heus niet op zijn achterhoofd gevallen is en wel degelijk trucjes weet toe te passen om een resultaat te bereiken, spoort hij Ei nogmaals aan zich in die zoekmachine te verdiepen. Heeft Ei bijvoorbeeld wel eens gebruik gemaakt van de knoppen bovenaan de hoofdpagina? Onder "Auteurs", "Figuren" en "Publicaties" vind je lijsten met namen. Onder "Figuren" vind je overigens ook een lijst met alle "universa".

Ei hééft zich in de zoekmachine verdiept. Wat denkt Michiel dat Ei nu aan het doen is, en in afgelopen dagen?
Onder "Figuren" ziet Ei niet De Aristocats. Pas na uitleg van Michiel weet Ei dat die blijkbaar ergens anders gevonden moeten worden. Maar waar? Is er ergens een lijst van Titelhelden of zo?

Michiel P schreef:
Ei schreef:N.B. Die universa zijn verzinsels van fans, die door Inducks als feit genomen worden. Je moet als gebruiker dus maar weten dat een fan een visioen heeft gehad die een titelheld ineens onvindbaar maakt. Die universa zijn kolder. Het indexeren van universa slaat gewoon nergens op.

Het indexeren van universa is handig voor schrijvers die zich willen oriënteren op personages die ze zouden kunnen gebruiken. Een lijst met personages in de wereld van Hiawatha, bijvoorbeeld. Bovendien is zit het de werking van Inducks niet in de weg. Jouw titelheld was onvindbaar omdat je niet op Titelheld zocht. Dat heeft niets met die universa te maken.

Hoe kan een gebruiker weten dat een titelheld volgens Inducks geen figuur is? Als je de antwoorden van Michiel leest lijkt alles zo logisch, achteraf bekeken. Maar dat moet je eerst uitvissen. Het had ook kunnen zijn dat er een fout (een "bug") was waardoor De Aristocats niet verschijnen.

Het onderscheid tussen Titelheld en Figuur zit de werking van Inducks deels in de weg. Zou bij een simpele zoekopdracht onder Figuur ook naar Titelheden gezocht worden, is het probleem opgelost. Maar daar heeft die Franse programmeur vast geen zin in. Die gebruikt de Inducks-server liever om in andermans vaarwater te zitten.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Zelfs het vinden van overbekende Barksverhalen kan voor Ei een ramp zijn. Bijvoorbeeld als Inducks een eigen code gebruikt in plaats van de gepubliceerde. Dan heb je niets aan de afgedrukte code. Want die wordt dan niet herkend. Een gebruiker moet dan maar raden welke code men verzonnen heeft.

Hier kan ik me wel in vinden. Typ ik een code in uit een oud Weekblad, kent Inducks die code niet. Maar dan ga ik gewoon via 'Publicaties'> 'Nederland'> 'Lopende reeksen'

Dit probleem zou kunnen worden opgelost door ook de gedrukte code te indexeren. Bij een zoekopdracht kan dan gezocht worden op Induckscode en echte code.
Een probleem met gedrukte codes is dat ze soms dubbel gebruikt zijn, of dat de verkeerde code staat vermeld. Maar dat is op te lossen door bij het zoeken naar zo'n code dan een lijst te geven van verhalen die deze code (al dan niet terecht) gebruiken. Zoals Wikipedia bijvoorbeeld een "doorverwijspagina"geeft:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Doorverwijspagina

Het probleem bij Inducks is een gebrek aan enthousiasme en daadkracht van, voor zover Ei weet, met name die Franse programmeur.
Als Ei programmeur was, had Ei dolgraag geprogrammeerd aan Inducks. Ei had het reuze interessant gevonden. Dus het is ironisch dat die Franse programmeur blijkbaar liever beheerder is van een kletskoekforum (DCF) zoals McDuck/McDrake. :|
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » vr jun 05, 2009 7:03 pm

Ei schreef:Aha, ook Michiel wist het niet van te voren. Ei is dus niet de enige gebruiker die moeite heeft met de Inducks zoekmachine.

Tja, als je dat moeite wilt noemen. Ik kwam er niet meteen uit en toen probeerde ik een andere zoekstrategie. Ei windt zich op omdat je van alles kennelijk maar van te voren moet weten. Ik werp tegen dat Ei die dingen net als ik gaandeweg kan ontdekken.

Ei schreef:Als je simpel zoekt op figuren worden titelhelden niet meegenomen. Is dat de uitleg?

Als je zoekt op Personages, zoek je niet op Titelhelden. Dat is een andere categorie. Een verhaal is dan bijvoorbeeld als volgt opgeslagen:

Titelheld: De Aristokatten
Personages: Abigail en Amelia, Berlioz, Duchess, Marie, O'Malley, Toulouse

Ei schreef:Dat forum bestaat vooral omdat een Franse programmeur bij Inducks zich verveelde en geen zin had om zich te buigen over tientallen bugs in de zoekmachine.

Hoe weet je dat zo zeker? Heeft hij dat letterlijk zo gezegd of ben je nu zelf ook naar iemands beweegredenen aan het gissen?

Ei schreef:Onder "Figuren" ziet Ei niet De Aristocats. Pas na uitleg van Michiel weet Ei dat die blijkbaar ergens anders gevonden moeten worden. Maar waar? Is er ergens een lijst van Titelhelden of zo?

Onder figuren kan Ei wel Duchess en O'Malley vinden. Dat is alvast een begin. Ik zie inderdaad nergens een lijst met Titelhelden. Maar Ei kan ook "Aristokatten" intikken bij Titelhelden in de geavanceerde zoekfunctie.

Ei schreef:Hoe kan een gebruiker weten dat een titelheld volgens Inducks geen figuur is? Als je de antwoorden van Michiel leest lijkt alles zo logisch, achteraf bekeken. Maar dat moet je eerst uitvissen.

Tja, dat vind ik dus niet zo erg. Als ik iets niet meteen kan vinden, probeer ik iets anders en meestal lukt het dan wel. Ik ga er vanuit dat ik niets aan Inducks kan veranderen, dus moet ik mijn zoekopdracht aanpassen aan Inducks, in plaats van te wachten tot Inducks zich aanpast aan mijn zoekopdrachten.

Ei schreef:Het onderscheid tussen Titelheld en Figuur zit de werking van Inducks deels in de weg. Zou bij een simpele zoekopdracht onder Figuur ook naar Titelheden gezocht worden, is het probleem opgelost.

Goed, dat hebben we dan nu geconstateerd. We hebben ook geconstateerd dat Inducks een duidelijke handleiding nodig heeft. Dat mag op dit forum gewoon gezegd worden. En nu?

Ei schreef:Zelfs het vinden van overbekende Barksverhalen kan voor Ei een ramp zijn. Bijvoorbeeld als Inducks een eigen code gebruikt in plaats van de gepubliceerde. Dan heb je niets aan de afgedrukte code. Want die wordt dan niet herkend. Een gebruiker moet dan maar raden welke code men verzonnen heeft.

Ei schreef:Induckser Jantje vindt dat code "WDC" uitsluitend geschreven moet worden als het zelfverzonnen "W WDC".

Ik denk dat ze dat inmiddels hebben aangepast, want als ik in de zoekmachine onder Code "WDC" intik, krijg ik ook WDC-verhalen te zien, al zijn ze dan geïndexeerd als W WDC.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » za jun 06, 2009 9:42 pm

Ei schreef:Ook werd Ei levendig herinnerd aan de boycot van McDrake door Inducks. Want McDrake is verwijderd uit de Inducks-lijst van forums. Omdat een of meer Inducksbazen niet kunnen verdragen dat op met name McDuck/McDrake International kritiek op Inducks te vinden is, en een aantal berichten waarin te zien is hoe Inducks een kritische enkeling (alter-ego van Ei) publiekelijk afkamt als zijnde een trol die moet worden uitgeschreven.

Correctie. Die berichten, uit augustus 2006, waarin een kritische enkeling (Daniel73, alter-ego van Ei) wordt afgekamd waren op zich geen reden voor de boycot van het latere McDrake, dat in januari 2007 begon. Wel heeft iemand van Inducks vriendelijk gevraagd of die berichten verwijderd kunnen worden, vanwege spijt. Dat is geweigerd. Die persoon heeft gesteld dat de veroordeling tot trol misplaatst was, en dat het royeren dus geen grond heeft. De trol mocht terugkomen, wat niet is gebeurd. Die persoon van Inducks heeft erkend dat de "trol" juist op verbeteringen uit was, op een beter Inducks. Maar dit komt uit een persoonlijk gesprek. Op internet is weinig tot niets van spijt te zien. En dat royeren bleek later een inspiratie om die enkeling voor eeuwig te verbannen van DCF.

Hier een link naar het boven omschreven topic op McDuck International, dat heden McDrake International heet:
McDrake International: COA/Inducks
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?id=33
Hierin klaagt de "trol" dat Inducks geheimzinnig doet, met een voor het gewone publiek afgeschermde discussie-club. Wat vervolgens, publiekelijk op McDuck, afgestraft wordt met een royement.
Het jaar erna is Inducks begonnen met DCF, een forum waarop Inducks de macht heeft over wat bericht mag worden en wat niet. Een forum dat dankzij sponsoring van een grote uitgever, technische extra's kan bieden die DCF aantrekkelijker maken dan McDrake. Sponsoring die geheim moest blijven, maar ondertussen wel verteld is aan die "trol". Inducks schopt een "trol" uit het ledenbestand en verwacht vervolgens dat die "trol" een geheim gaat bewaren dat bij onthulling het einde van Inducks zou betekenen, een geheim dat verklaart waarom Inducks extra's kan bieden die gewone fansites (zoals McDrake) niet kunnen betalen. Wat denk je dat die ontelbare plaatjes op de Inducks-server ("Outducks-server") kosten aan opslag? Ei heeft begrepen dat de rekening naar de uitgever gaat, die dat stiekem betaalt. Op voorwaarde van geheimhouding. Geen zuivere koffie, dus. Maar zeg daar niets van, want dan ben je een trol en word je van Inducks verbannen, met heel McDrake erbij.

Zelfs al zou die trol echt een trol zijn, moet dan héél McDuck/McDrake in de ban? Wat is het signaal dat Inducks daarmee wil afgeven? Inducks ontkent het bestaan van McDrake, en ontkent daarmee dus alle bijdragen van iedereen hier. Heel McDrake is in de ban. Laat de rechtspraak en de executie maar aan Inducks over. Ei vindt dit schandalig onrechtvaardig. Maar Ei zal de enige wel zijn.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Aha, ook Michiel wist het niet van te voren. Ei is dus niet de enige gebruiker die moeite heeft met de Inducks zoekmachine.

Tja, als je dat moeite wilt noemen. Ik kwam er niet meteen uit en toen probeerde ik een andere zoekstrategie. Ei windt zich op omdat je van alles kennelijk maar van te voren moet weten. Ik werp tegen dat Ei die dingen net als ik gaandeweg kan ontdekken.

Gaandeweg valt van alles te ontdekken. Als je tijd en energie hebt. Maar als je eventjes wat verhaaltjes van De Aristocats wilt lezen en je bent die tijd kwijt aan het bestuderen van een zoekmachine, wat heeft het dan nog voor zin om te zoeken?

Het viel Ei ontzettend tegen, dat zelfs zo'n simpele zoekopdracht al studie vergt.
Ei is op zich nog best handig met computers. Michiel blijkbaar ook. Dat Ei überhaupt de uitleg van Michiel snapt, is eigenlijk al van de categorie "nerds onder elkaar". Je moet een beetje nerd zijn, om Inducks te snappen.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Dat forum bestaat vooral omdat een Franse programmeur bij Inducks zich verveelde en geen zin had om zich te buigen over tientallen bugs in de zoekmachine.

Hoe weet je dat zo zeker? Heeft hij dat letterlijk zo gezegd of ben je nu zelf ook naar iemands beweegredenen aan het gissen?

Dit is vanuit Inducks verteld.

Ei heeft (via alter-ego Daniel73) van een Induckser gehoord dat DCF er doorheen gedrukt is door die Franse programmeur. Die Induckser heeft gewezen op het bestaan van McDrake, maar daar had de Franse programmeur maling aan. Op DCF kan (of kon) je lezen hoe de Franse programmeur zich liet complimenteren voor het fantastische idee om een forum als DCF op te richten, terwijl het idee gejat is van McDuck. Hoe toevallig, dat ook DCF gebruik ging maken van dezelfde software als die op McDuck/McDrake (PunBB).

Aanvankelijk stond er een adverterende, uitnodigende link bij de zoekmachine, die bezoekers wees op het bestaan van DCF. Dus als je dan iemand vanaf een forum verwees naar de zoekmachine, werd die daar gelokt om naar DCF te gaan.
Deze link is door iemand van Inducks verwijderd, die bezwaar maakte. Officieel is DCF geen onderdeel van Inducks, maar van "Outducks". Outducks is ook Inducks, maar dan met ruimte voor activiteiten zoals het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals bv. scans van covers, strips. Dat DCF onder Outducks is geplaatst, zegt al iets over de status: Inducks wil er eigenlijk niets mee te maken hebben.

Inducks is, voor zover Ei weet, eigenlijk alleen de database. Niets meer en niets minder.
Zoekmachine COA is een manier om de Inducks database te benaderen. Maar COA is zelf geen Inducks. COA is een "shell" (schil) die is ontwikkeld door die Franse programmeur. Dat verhalen De Aristocats niet zomaar te vinden zijn, is een probleem bij COA en niet van Inducks.
Het beste zou eigenlijk zijn te praten over COA, als het gaat over de zoekmachine.

De Inducks database is in principe in orde, maar COA heeft er vaak grote moeite mee. Die Franse programmeur zou dus COA moeten aanpassen, maar eerst had hij RSI en toen het beter ging richtte hij DCF op.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Hoe kan een gebruiker weten dat een titelheld volgens Inducks geen figuur is? Als je de antwoorden van Michiel leest lijkt alles zo logisch, achteraf bekeken. Maar dat moet je eerst uitvissen.

Tja, dat vind ik dus niet zo erg. Als ik iets niet meteen kan vinden, probeer ik iets anders en meestal lukt het dan wel. Ik ga er vanuit dat ik niets aan Inducks kan veranderen, dus moet ik mijn zoekopdracht aanpassen aan Inducks, in plaats van te wachten tot Inducks zich aanpast aan mijn zoekopdrachten.

Dat lijkt helaas de enige oplossing te zijn.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Het onderscheid tussen Titelheld en Figuur zit de werking van Inducks deels in de weg. Zou bij een simpele zoekopdracht onder Figuur ook naar Titelheden gezocht worden, is het probleem opgelost.

Goed, dat hebben we dan nu geconstateerd. We hebben ook geconstateerd dat Inducks een duidelijke handleiding nodig heeft. Dat mag op dit forum gewoon gezegd worden. En nu?

Nee, dat mag niet gewoon gezegd worden op dit forum. Want McDrake heeft kritiek moeten betalen met een boycot door COA/Inducks. Volgens COA/Inducks bestaat McDrake niet.
En wat er nu gebeurt? Niets. Hooguit worden wat Inducksers kwaad, als ze Ei hier bezig zien. Kijken wat heel McDrake dan weer voor straf krijgt. :rolleyes:

Wat Ei wil gaan doen is zich richten op de toekomst van McDrake. Want ook daar moet meer dan genoeg gebeuren. Laat Ei zich nu vooral richten op (Ei's alter-ego) Daniel73, die McDrake beheert.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Zelfs het vinden van overbekende Barksverhalen kan voor Ei een ramp zijn. Bijvoorbeeld als Inducks een eigen code gebruikt in plaats van de gepubliceerde. Dan heb je niets aan de afgedrukte code. Want die wordt dan niet herkend. Een gebruiker moet dan maar raden welke code men verzonnen heeft.

Ei schreef:Induckser Jantje vindt dat code "WDC" uitsluitend geschreven moet worden als het zelfverzonnen "W WDC".

Ik denk dat ze dat inmiddels hebben aangepast, want als ik in de zoekmachine onder Code "WDC" intik, krijg ik ook WDC-verhalen te zien, al zijn ze dan geïndexeerd als W WDC.

Hoera!!

Overigens kan Ei nu bij Inducks.org nergens meer de lijst van discussie-forums vinden. Dus misschien heeft men inmiddels alle linken naar discussie-forums verwijderd?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DuckBoy » za jul 11, 2009 4:30 pm

Even een klacht over inducks. Ze werken het slecht bij! Van het weekblad staat de index er nog maar tot nr 24 op terwijl we al bij 29 zijn! Schandalig gewoon!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 08, 2009 8:59 pm

Dit moet ik gewoon even zeggen:
"INDUCKS! Geindext van AR 101 tot ZX 89-12-31!"
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 22, 2009 6:14 pm

Ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik ben ook begonnen om wat dingen te Inducksen. Dingen die ik tot nu toe heb gedaan:
-Beste Verhalen 134 geindext
-scans voor de verhalen van de eerste Donald Duck in kleur (DD 1954-10P) geindext
-scans voor de verhalen van de Beste Verhalen in het Limburgs geindext
-scans van Donald en Willie geindext (allebei uit de BV in het Limburgs)
-een Limburgse beschrijving toegevoegd aan "Vacation Time"
-heb daarin een vermelding naar het Limburgs volkslied vermeld
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » ma nov 23, 2009 9:57 am

Wat leuk, Duckfan! Ik heb hartelijk moeten lachen om je Limburgse beschrijving. Kun je wat meer vertellen over die verwijzing naar het Limburgs volkslied?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 23, 2009 9:48 pm

Op het eerste plaatje zegt Donald iets van: "De schone natuur! 't Bronsgroen eikenhout!"
Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt... is de eerste regel van het Limburgs volkslied.
Over 't malse korenveld, 't lied des leeuweriks klinkt...
Hele lied:
http://www.wilhelmus.nl/LIM.html
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di nov 24, 2009 9:28 am

O, dat is grappig. :) Ik dacht trouwens dat het begon met "t Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag..."
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Meester Warbol » di nov 24, 2009 12:12 pm

Ach, het Limburgs volkslied! Tranen van ontroering wellen in mij op! Wisten jullie dat het door een schoolmeester is geschreven? Er bestaat ook een dialectversie met een sterk afwijkende tekst. Vooral het tweede couplet zal vast in de smaak vallen bij de lezertjes van de Donald Duck:

Kiek de Maas en ouch de Roer / struime daag en nach
Aaf en toëw tréje ze oet / dat is häör stille krach
Eendjes zwumme op en aaf / snaterend in koer


Bron: http://www.vvdesteinderbok.nl/Het%20Lim ... kslied.htm
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di nov 24, 2009 5:09 pm

Michiel P schreef:O, dat is grappig. :) Ik dacht trouwens dat het begon met "t Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag..."

Dat is een ander liedje, van Rouwen Heze.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron