COA/Inducks

Berichtdoor Jacobse » di nov 24, 2009 6:43 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dat is een ander liedje, van Rouwen Heze.

Zeg es, ben jè nâh 'n echte Limbau of bejjenet niet? Je schrèf "Rowwen Hèze"! Zellufs ik, als Hageneis zènde, kennut spelle. Zau moeieluk kannut tonnie weize? Of gebruìk jè soms 'n ander dialek?
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di nov 24, 2009 7:33 pm

Ik heb nu ook Limburgse beschrijvingen gezet bij WDC 80 en het denkdozen-verhaal. Ik ga ook nog de Nederlandse vertaling neerzetten, voor de niet-Limburgers!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Jacobse » di nov 24, 2009 7:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik ga ook nog de Nederlandse vertaling neerzetten, voor de niet-Limburgers!

Zâh ik nie doen, as ik jâh was. Zau moeieluk is dat Limbabwaans dialek van jullie nâh auk weâh nie. Dat kenne wè Hollandâhs best begrèpe. Andâhs gaat de grap d'r 'n beitje af. Ik vertaal m'n ège toch auk nie innut Neidâhlans?
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Kwekje » wo nov 25, 2009 1:01 am

Jacobse schreef:Zâh ik nie doen, as ik jâh was. Zau moeieluk is dat Limbabwaans dialek van jullie nâh auk weâh nie. Dat kenne wè Hollandâhs best begrèpe. Andâhs gaat de grap d'r 'n beitje af. Ik vertaal m'n ège toch auk nie innut Neidâhlans?

Heeft er iemand een Tolk voor me ?? ¿ <--- vraagteken staat op zû kupke...
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 02, 2010 5:21 pm

Ha! Ook de redactie heeft dit ondervonden. Terwijl Inducks er weer uit lag, en meneer Fluks van Inducks toevallig bij de redactie was, waren ze wanhopig! INDUCKS LAG ER UIT! :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 02, 2010 5:22 pm

mcprul schreef:Ik zie het, goed nieuws! Toen deze website offline was, zag ik pas hoeveel ik gebruik ervan maakte.

Oeps! Dit dus.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Otto » wo jun 02, 2010 11:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:
mcprul schreef:Ik zie het, goed nieuws! Toen deze website offline was, zag ik pas hoeveel ik gebruik ervan maakte.

Oeps! Dit dus.

Hij doet het nog steeds niet... :'(
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jun 03, 2010 7:40 am

Duckfan van Down Under schreef:Ha! Ook de redactie heeft dit ondervonden. Terwijl Inducks er weer uit lag, en meneer Fluks van Inducks toevallig bij de redactie was, waren ze wanhopig! INDUCKS LAG ER UIT! :)

Hoe kom je hierbij? Heeft iemand van de redactie je dit verteld of heb je dit verzonnen?

Zover ik weet is Inducks in eerste instantie bedoeld van en voor fans. Dus ik zou niet weten waar de Roepredactie wanhopig over moet zijn. Dan zetten ze toch zelf een database-systeem op? Blijkbaar rekent men op gratis fanwerk. Eventueel tegenover een sponsoring. Maar deze is een klein schijntje in vergelijking met wat zo'n database als Inducks, normaal aan arbeidsloon zou kosten.

Wat zou de Inducks-database inmiddels waard zijn aan arbeidsloon? Minstens 10.000 Euro? Minstens 100.000 Euro?
Wie werkt aan Inducks zou eigenlijk een vergoeding moeten vragen. ;)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 03, 2010 9:34 pm

Daniel73 schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ha! Ook de redactie heeft dit ondervonden. Terwijl Inducks er weer uit lag, en meneer Fluks van Inducks toevallig bij de redactie was, waren ze wanhopig! INDUCKS LAG ER UIT! :)

Hoe kom je hierbij? Heeft iemand van de redactie je dit verteld of heb je dit verzonnen?

Dit heeft hij zelf gezegd op een speciale Inducks mailing list. Daantje95 kan het nagaan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jun 04, 2010 4:34 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ha! Ook de redactie heeft dit ondervonden. Terwijl Inducks er weer uit lag, en meneer Fluks van Inducks toevallig bij de redactie was, waren ze wanhopig! INDUCKS LAG ER UIT! :)

Hoe kom je hierbij? Heeft iemand van de redactie je dit verteld of heb je dit verzonnen?

Dit heeft hij zelf gezegd op een speciale Inducks mailing list. Daantje95 kan het nagaan.

Duckfan van Down Under heeft helemaal gelijk. Hij heeft het ook in een COAzilla report met het numer 28378 gezegd. En dus ook in die mailing list.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 04, 2010 4:37 pm

Dubbelduck schreef:Duckfan van Down Under heeft helemaal gelijk.

Ik geloof jullie wel, hoor. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » vr jun 04, 2010 4:48 pm

Trouwens: de site werkt nog steeds niet helemaal perfect. Het valt niet zo op, maar als je op iets op de website klikt (bijv. COAzilla), krijg je niet de link van datgene. Als je op COAzilla klikt vanaf de homepagina, krijg je niet de link http://coa.inducks.org/discuss.php maar gewoon http://coa.inducks.org.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 04, 2010 4:53 pm

Dubbelduck schreef:Trouwens: de site werkt nog steeds niet helemaal perfect.

Dat heeft de site nooit gedaan. :P:P Maar het onvolprezen belang van COA/Inducks is weer eens bewezen. You don't know what you've got, until it's gone.

Wat is er mis gegaan?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » vr jun 04, 2010 5:10 pm

Daniel73 schreef:Wat is er mis gegaan?

Het ligt gewoon aan mijn computer. Bij anderen moet de site het wel gewoon goed doen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jun 05, 2010 2:04 pm

Over die "speciale Inducks mailing list":

Mij is gevraagd om recente berichtgeving in dit topic te censureren. Wat ik weiger.

Ik begrijp dat een belangrijke Induckser gisteren in privé bezwaar heeft gemaakt tegen de berichtgeving van de afgelopen paar dagen in dit topic. Als ik het goed begrijp heeft dit te maken met de extreme geheimhouding die geëist wordt van de leden van die "speciale Inducks mailing list". In plaats van leuk te indexen moet er blijkbaar een regime zijn, waarin men zich gedraagt als in een sekte.
Zelfs het in het openbaar nóemen van de "speciale Inducks mailing list" kan op bezwaren stuiten.

Wie gewoon strips wil indexen en geen zin heeft in stiekem gedoe, kan geen lid worden van dat speciale clubje. Een aantal leden heeft speciale banden met o.m. uitgevers en auteurs. Commerciële belangen en hobbyisme lopen er door elkaar heen. Er is sprake van sponsoring door een uitgever, die de rekening van de server betaalt. Ook dit moet geheim blijven. Onwetenden worden zeker geacht te denken, dat Inducks er zelf voor betaalt en (erger) dat er sprake is van een belangeloze, onafhankelijke fanclub.

Als je voor Inducks werkt, werk je indirect voor commercieel bedrijven.

Ik heb in 2007 op McDrake International geprotesteerd over de gang van zaken. Men heeft mij bijzonder kwalijk genomen dat ik Inducks een geheimzinnig, duister clubje geworden vind. Men heeft mij eruit gegooid en forumboard Disney Comics Forum (DCF) opgericht, dat men vilein presenteerde als het eerste toegewijde, internationale forum.
Omdat DCF (in het geheim) gebruik maakt van sponsorgeld van een uitgever, ontstaat een oneerlijke verhouding tegenover echte fansites zoals McDrake. Men kan bijvoorbeeld een peperdure uploadfunctie betalen, waarvoor veel opslagruimte nodig is. De uitgever betaalt. Men heeft een onafhankelijke fansite als McDrake International op deze manier in de schaduw gezet. Zulke machtspelletjes zijn er gaande en daar mag natuurlijk niet in het openbaar over gepraat worden.
Zelfs als men je verbant, verwacht men dat je de geheimen blijft bewaren. En daar heeft men een denkfout gemaakt. Moet ik geheimhouden hoe gesponsord DCF zich tegenover een door mij beheerde fansite heeft opgesteld?

De kunst is om je niet te laten intimideren. Wie denken sommige Inducksers wel dat ze zijn? Ze zouden met hun geheimhouding nog stiekem willen bazen over andermans kinderen. Terwijl ze, vanwege een tekort aan sociale vaardigheden, zelf geen kinderen kunnen krijgen en geen liefdesrelatie kunnen aangaan. De sociale vaardigheden worden er natuurlijk niet beter van, als men stiekem de baas kan zijn.

In plaats van gewoon dankbaar te zijn met hulp van lezers, bemoeit Inducks zich met hun leven buiten de club!
Stel je voor dat het beheer van McDrake zou eisen dat de inhoud van het forumboard geheim moet blijven en nergens anders geciteerd mag worden. Dan gelden die regels niet alleen voor bezoek aan McDrake, maar óók daarbuiten. Je moet dan dus 24 uur per dag de regels van dit forum volgen, zelfs als je op een ander forum zit!
Dát is wat men doet bij Inducks. Zo heeft men controle over je hele leven. En dat gaat heel ver.

Die "speciale Inducks mailing list" is in de jaren '90 opgericht om DCML te ontlasten van saaie berichten over indexen. Later is die idiote geheimzinnigheid erbij gekomen. Op verzoek van o.m. een werknemer van een uitgever.
Er zijn logischerwijs niet alleen saaie berichten te zien, als de inhoud spannend genoeg is om geheimhouding te eisen. Men overtreedt dus de eigen doelstelling.

Met mijn openlijke berichtgeving zal ik waarschijnlijk weer gedonder gaan krijgen met een of meer Inducksers. Zoals je in een sekte te maken kunt krijgen met excommunicatie. Want kritiek kan men slecht hebben. Men mag van Inducks wel kritiek uiten over het beleid en de inhoud van McDrake, maar andersom worden ze boos als je klaagt over Inducks.

Misschien dat sommige Inducksers nu helemaal niets meer met me te maken willen hebben. Maar dat zijn dan nooit echte vrienden geweest. Ik laat mij niet intimideren vanwege wat strips!
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron