COA/Inducks

Berichtdoor Daniel73 » za jun 05, 2010 7:38 pm

Via Admin kwam vanmiddag de volgende rapportage binnen:
Terwijl ze, vanwege een tekort aan sociale vaardigheden, zelf geen kinderen kunnen krijgen en geen liefdesrelatie kunnen aangaan.

Ik wil me niet in deze discussie mengen, maar het bovenstaande vind ik een gemene stoot onder de gordel. Gelukkig heb ik geen flauw idee wie je hiermee bedoelt. Het zou je sieren als je deze opmerking terug zou nemen.

Mijn opmerking over een tekort aan sociale vaardigheden geldt voor meerdere personen: iedereen die de schoen aantrekt. Er zit de nodige zelfspot in. Ik omschrijf de zogenaamde "nerd". Ik vind Inducks een "revenge of the nerds"-achtige toestand. Men kan amper het daglicht verdragen, maar achter de computer is men baas over de wereld.

Zelfs het argeloos op McDrake omschrijven van wat berichtgeving binnen Inducks, kan al rekenen op protest vanuit Inducks. Dat is je reinste machtsvertoon. Men stelt zich a-sociaal op. Men overtreedt grenzen. Dus ik vind het nodig om op McDrake te benadrukken dat het vreemde mensen kunnen zijn, die hun gebrek aan sociale vermogens compenseren met teveel internetten.

De contacten die nerds leggen draaien meestal om een kunstje waar ze goed in zijn. Niets meer en niets minder. Ook buiten Duckstad heb ik gezien hoe sommige fans zich uitsloven en hoe blij uitgevers ermee zijn. 't Is alsof je van sociale armoede, gratis gaat vakkenvullen in de supermarkt. Verder dan een zakelijk contact zal het echter zelden gaan. Je krijgt een compliment en mag weer ophoepelen. Want vriendschap is niet te koop.

Inducks en ook McDrake zullen het belangrijkst zijn voor kinderloze leden. Die hebben de tijd om zich ontzettend druk te maken over de virtuele wereld.

't Is allemaal niet gezellig om te zeggen, maar wel wat ik denk.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 07, 2010 9:40 pm

Daniel73 schreef:Dát is wat men doet bij Inducks. Zo heeft men controle over je hele leven. En dat gaat heel ver.

Controle over een leven hebben gaat ook wel erg ver, ja. Hoe heet zoiets ook al weer, een... een... dictatuur?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 07, 2010 9:42 pm

Daniel73 schreef:'t Is allemaal niet gezellig om te zeggen, maar wel wat ik denk.

Nee, je hebt gelijk. Ik voel mee. Ook al ben ik zelf het slachtoffer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 07, 2010 10:51 pm

Daniel73 schreef:Mijn opmerking over een tekort aan sociale vaardigheden geldt voor meerdere personen: iedereen die de schoen aantrekt. Er zit de nodige zelfspot in.

Ik ben blij dat je opmerking niet bedoeld is om één specifiek persoon af te serveren, maar ook als karikatuur van een bepaalde groep is het beslist onsympathiek om te zeggen.

Bovendien is je verwijt irrelevant voor het conflict in kwestie. Of Inducks zoiets van McDrake kan eisen is niet afhankelijk van de sociale vaardigheden van de eiser. Je gebruikt een ad hominem-argument. Door je tegenstander belachelijk te maken, trek je het conflict in het belachelijke.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Daniel73 » di jun 08, 2010 4:03 pm

Wat is eigenlijk het probleem van Inducks met berichtgeving van een jonge Induckser in dit topic? Had het bezoek aan een wanhopige Roep-redactie geheim moeten blijven? (Waarom dan?) Is de vermelding van het speciale, geheime clubje een probleem? (Waarom dan?)

Inducksers stuur een bericht naar het beheer van McDrake, als je zo nodig je macht moet uitoefenen. Ga geen minderjarige lastigvallen, met nota bene meerdere e-mails. (Drie stuks inmiddels?)
Wat ongepast om zo een jonge, minderjarige Induckser te belasten, dat deze zo nerveus wordt, dat hij niet al je e-mails durft te lezen en McDrake niet meer durft te bezoeken. Wat een grote lummel ben je dan.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wie wil dit?

Aangezien zo'n Induckser zelf vooraan kan staan als moraalridder, zou hij misschien kunnen overwegen zijn excuses aan te bieden. Zomaar een tip.
Of is de Induckser nu boos en volgt er straf? Uitschrijving van Inducks, geen software-ondersteuning meer? U zegt het maar. U bent de baas.

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:Dát is wat men doet bij Inducks. Zo heeft men controle over je hele leven. En dat gaat heel ver.

Controle over een leven hebben gaat ook wel erg ver, ja. Hoe heet zoiets ook al weer, een... een... dictatuur?

Kennis in ruil voor macht is een vorm van slavernij.

In stripwinkels of op stripbeurzen kunnen prominente Inducksers je hartelijk uitnodigen om mee te indexen, waarna je terecht komt in een geheime club met absurde regels. Waar doet me dat aan denken? Een sekte.

Misschien zijn die Inducksers zo stiekem omdat ze zich schamen voor hun eigen gedrag. Mensen mogen niet zien hoe ze de baas over leden spelen, waaronder minderjarigen. Mensen mogen niet zien hoe zij macht naar zich toe trekken. Mensen mogen niet zien dat ze in real life geen leven hebben.

Ik herinner me een Deens Donald Duck-verhaal waarin de neefjes met kerst een trein krijgen, die door de volwassenen (Donald, Dagobert, Guus) weggekaapt wordt en onderdeel wordt van hun ruzies.
Op deze manier zijn Disney-strips gekaapt door ruziënde volwassenen. Op DCML werd door jonge tieners zelfs vertwijfeld gevraagd of ze misschien te jong waren om mee te mogen discussiëren. ("Ik ben 14, ben ik te jong voor Donald Duck?")

Op of via DCML waren er discussies toen iemand los van Inducks een eigen index wilde opzetten. Waarom zou die persoon dat doen, als er Inducks is? Kom toch naar Inducks, dram, dram, dram. Vervolgens zit je lijsten te maken voor een club die je er zo weer uit kan gooien en waarvan niet duidelijk is wie nu eigenlijk de eigenaar is.
Een gezamelijke index is praktisch, maar niet als slechts een paar enkelingen er de macht over hebben.

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:'t Is allemaal niet gezellig om te zeggen, maar wel wat ik denk.

Nee, je hebt gelijk. Ik voel mee. Ook al ben ik zelf het slachtoffer.

Ik denk dat ik ongeveer weet wat je voelt. Ik heb dergelijke problemen gehad op DCML. Als je wat in het openbaar schreef, kon men je in privé lastigvallen en ging men zelfs opdragen wat je moest schrijven. Sommige volwassenen konden zich, letterlijk, ontzettend kwaad maken over minderjarigen die spelfouten maakten. Minderjarigen die nog maar kort Engels konden schrijven.
Zulke mensen mogen best een tik op de vingers krijgen. Maar sommige hebben zich zo gepositioneerd, dat je in Duckstad moeilijk om ze heen kunt. Stel dat je bij Thom Roep gaat klagen over wantoestanden bij Inducks. Die is veel te blij met dat systeem. Evenals hij opkomt voor een Ducktekenaar die problemen met minderjarigen zoekt.

Vanwege wangedrag van Inducks is McDrake opgericht. Anders had het forumboard bij Inducks kunnen draaien.

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:Mijn opmerking over een tekort aan sociale vaardigheden geldt voor meerdere personen: iedereen die de schoen aantrekt. Er zit de nodige zelfspot in.

Ik ben blij dat je opmerking niet bedoeld is om één specifiek persoon af te serveren, maar ook als karikatuur van een bepaalde groep is het beslist onsympathiek om te zeggen.

Ik had kunnen verwachten dat men over zo'n opmerking zou struikelen. Maar als men deze wil weerleggen, opper dan dat mensen die wel kinderen hebben, ook niet altijd de wijsheid in pacht hebben. :)

Bedankt voor je raad, maar hopelijk ga je niet voorbij aan wat ik probeer te zeggen: ik kan mezelf als kinderloos persoon een kind onder de kinderen voelen, maar een echt kind ziet een enge, oude vent.

Ik wil dat (in elk geval) minderjarigen zich veilig kunnen voelen in Duckstad. Dat geldt niet alleen voor DCML of Inducks, maar óók voor McDrake.
Misschien is het volgende adres een aanrader als je als minderjarige een probleem ervaart: De Kindertelefoon. Gratis voor mensen tot 18 jaar. (Ik heb er zelf geen ervaring mee.)
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindertelefoon
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » do jun 10, 2010 6:12 pm

Telkens wanneer je een link opgeeft naar Inducks doet deze het een tijdje nog wel, maar daarna staat er heel vaak 'Geen verhalen gevonden.' Weet iemand hoe dat in elkaar zit?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » do jun 10, 2010 6:44 pm

Appie Aap schreef:Telkens wanneer je een link opgeeft naar Inducks doet deze het een tijdje nog wel, maar daarna staat er heel vaak 'Geen verhalen gevonden.' Weet iemand hoe dat in elkaar zit?

Dat kan ermee te maken hebben dat de verhaalcode is veranderd. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld vijf maanden nadat DD 2009-03 was gepubliceerd dat de code van de voorplaat niet HC DD2009-03 was, maar D 24056. Als er in die vijf maanden dan een link is geplaatst met de verhaalcode HC DD2009-03 (de link zou dan zijn http://coa.inducks.org/s.php?c=HC+DD2009-03), doet die link het niet meer nadat de code is gecorrigeerd en vind je dus geen verhalen.
Het kan ook te maken hebben met het aantal spaties. Bij Nederlandse verhaalcodes is het altijd H 1 spatie 5 cijfers (waarvan de eerste twee het jaartal waarin het verhaal is gemaakt). Bij oude Deense verhaalcodes is het D 2 spaties 4 cijfers. Bij jaren 80 en 90 Deense verhaalcodes is het D 1 spatie (waarvan de eerste twee het jaartal waarin het verhaal is gemaakt). Bij Deense verhaalcodes na 2000 is het D 1 spatie jaartal 3 cijfers (en dit is nu ook zo bij Nederlandse verhaalcodes). Dus als het aantal spaties incorrect is, doet de link het ook niet.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jun 12, 2010 12:06 pm

Op de Wiki heb ik allerlei links geplaatst die nu niet meer werken. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. :|
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 5:28 pm

Appie Aap schreef:Op de Wiki heb ik allerlei links geplaatst die nu niet meer werken. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. :|

Waar zijn die linken? Altijd handig om te weten. :)


Zojuist heb ik een account aangemaakt bij COA/Inducks. Als ik dat nog mag. :P
Bij het registreren wordt geen bevestiging van het wachtwoord gevraagd. Dus als je mistypt bij het aanmaken van je wachtwoord, kun je jezelf buitensluiten.

Wat betekent "notify me about maintainer changes in reports", onder Account management?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » vr jun 25, 2010 6:56 pm

Daniel73 schreef:
Appie Aap schreef:Op de Wiki heb ik allerlei links geplaatst die nu niet meer werken. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. :|

Waar zijn die linken? Altijd handig om te weten. :)

DuckBoy zei in het topic over de Wiki dat in het artikel over Lizzy, Juultje en Babetje de link naar 'Nieuwe Coupe' het niet deed. Toen ik ging kijken waren er meer links die het ineens niet meer deden. Dit heb ik soms ook op het McDrake Forum zelf.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 7:19 pm

Appie Aap schreef:
Daniel73 schreef:
Appie Aap schreef:Op de Wiki heb ik allerlei links geplaatst die nu niet meer werken. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. :|

Waar zijn die linken? Altijd handig om te weten. :)

DuckBoy zei in het topic over de Wiki dat in het artikel over Lizzy, Juultje en Babetje de link naar 'Nieuwe Coupe' het niet deed. Toen ik ging kijken waren er meer links die het ineens niet meer deden.

Het gaat dus om het artikel over Lizzy, Juultje en Babetje:
http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Lizzy,_Juultje_en_Babetje

Daarin zijn de volgende Inducks-linken te vinden:
http://coa.inducks.org/story.php/6/W+WDC+149-01
http://coa.inducks.org/story.php/6/H+98110

Dat zijn geen standaardlinken. Zo begrijp ik niet wat die "/6/" in de link doet.

Bij verhalen ("stories") kun je het beste de "Korte URL van deze pagina" gebruiken:
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC+149-01
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+98110

Vreemd genoeg staat bij de uitgaven ("issues") geen korte url vermeld.
Dat is men blijkbaar vergeten.

Voorbeeld van korte urls van uitgaven:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/WDC+149
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD1998-21

De korte urls zouden altijd moeten werken.

Appie Aap schreef:[links die het ineens niet meer deden] Dit heb ik soms ook op het McDrake Forum zelf.

Misschien bedoel je hier de gevallen waarin delen van de URls, door de software PunBB worden aangezien voor lachebekjes ("smilies"). Dat kun je in de preview controleren en is te vermijden met de optie "Laat nooit smilies zien voor deze bijdrage".
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » ma jul 05, 2010 4:43 pm

Inducks mag wat mij betreft wel een moderator aanstellen die de scans controleert. Of is dit al zo? Van dit soort scans word ik in ieder geval niet bepaald vrolijk:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » ma jul 05, 2010 6:05 pm

Er is een moderator voor het beheer van de scans, maar er is niemand die ze echt controleert. Overigens kan ik ook enkele scans verwijderen en dat heb ik met bovenstaand plaatje gedaan.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jul 05, 2010 6:22 pm

Dubbelduck schreef:Er is een moderator voor het beheer van de scans, maar er is niemand die ze echt controleert. Overigens kan ik ook enkele scans verwijderen en dat heb ik met bovenstaand plaatje gedaan.

Is er dan een vervangende scan voor dat personage "prof pardalto"?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » ma jul 05, 2010 7:54 pm

Daniel73 schreef:Is er dan een vervangende scan voor dat personage "prof pardalto"?

Nee, maar liever geen scan dan een vage. Voel je trouwens vrij om zelf een nieuwe scan te versturen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten