COA/Inducks

Berichtdoor Digibeet » zo maart 04, 2007 7:28 pm

Hoe zet je scans op inducks?
Digibeet
 

Berichtdoor Luuuuk » vr maart 23, 2007 8:15 pm

INDUCKS heeft nu ook een forum.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Eider » vr maart 23, 2007 8:24 pm

Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Ei » vr maart 23, 2007 10:03 pm

Eider schreef:Link alhier: http://dcf.outducks.org/index.php

Voor het aanbieden van een goed werkende zoekmachine hebben ze geen tijd. Voor het naäpen van McDuck International wel. :/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » zo maart 25, 2007 10:43 pm

Beheerder Cacou doet alsof McDuck/McDrake niet bestaat.
Zo oogst hij complimenten voor zijn idee om een Engels Disney comics board op te richten, terwijl McDuck/McDrake al bestaan.
En bij de opsomming van Nederlandse boards staat alleen "Startpagina" http://donaldduck.prikpagina.nl/ vermeld, terwijl dat een prikbord is. Het evenals DCF op PunBB draaiende McDrake wordt genegeerd.
http://dcf.outducks.org/index.php

Smerig om te zien hoe Inducks misbruikt wordt. Beheerder Cacou zegt zelf dat zijn board eigenlijk niet bij Inducks hoort. En toch heeft hij het onderdeel van COA gemaakt.

Misschien wordt het tijd voor een nieuwe Inducks-zoekmachine. Een zoekmachine die wel eerlijk is en die wel actie onderneemt tegen bugs, in plaats van landje te pikken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Daniel73 » di maart 27, 2007 9:31 pm

De link op COA is gisteren verwijderd, omdat DCF ook volgens Inducks een aparte, eigen service is die geen voorkeur mag hebben boven andere services. Ik heb begrepen dat de oprichting van DCF gaat om een solo-actie van een Inducks-medewerker ("Cacou").

Ik heb inmiddels begrepen dat McDrake evenveel rechten bij Outducks heeft als DCF. Het is mijn keuze om de kern van McDrake onafhankelijk onder een eigen domein te houden. Ik hoop wel gebruik te kunnen maken van Outducks als plaats om data op te slaan. DCF heeft een uploadfeature voor plaatjes, dus wie weet wat dat voor McDrake kan betekenen. Ik zat ook aan zo'n feature en samenwerking met Outducks te denken, maar ik wist niet of het mogelijk was en of Inducks/Outducks het zou toestaan.

Nu DCF geen voorkeursbehandeling meer heeft zie ik vooral voordelen van zo'n extra board. Al heb ik mijn twijfels over het beleid ervan. Met 26 moderators valt moeilijk te controleren wie wat doet en waarom. Maar goed, daar heb ik niets mee te maken. Het verschil toont wel het nut van een board als McDrake aan, vind ik.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo maart 28, 2007 10:12 pm

Iets te positief. Ik ontdekte gisteravond dat DCF mij verbannen heeft na een enkel bericht, dat verwijderd is.

You are banned from this forum.

Please direct any inquiries to the forum administrator at fwi@inducks.org.

Ik moet contact opnemen met een Inducks-adres over een webboard dat via de Inducks-server wordt aangeboden, op een server genaamd Outducks, en dan moet ik geloven dat DCF niets met Inducks.org te maken heeft? Gelooft Inducks het zelf?

Hieronder staat een kopie van het verwijderde bericht, gepost op 26 maart 2007. Het was in reactie op maintainer Cacou (Francois, a.k.a. FWI) die blijkbaar zelf wel alles mag zeggen.
Today 15:28, Daniel73 schreef:
Cacou schreef:By the way, I would like to point out in this message that I am a big fan of the DCML. The only reason that this place exists is because it seemed to me an English forum was lacking, and that today many people would rather use web fora. But the DCML maintainers expressed their wish of sticking to a mailing list (which has benefits and also a few drawbacks).
DCML is THE historical Disney comics place and the list on which most interesting Disney comics discussions ever took place. If this place has 5% of the interesting talks on DCML, that will be a success.
So it's out of necessity that this forum is created and not meant as a "challenger project". This is also because I haven't seen any other dedicated English forum out there.

There already is an international English web-based PunBB board available. It started as McDuck International and since 2007 it's titled McDrake International.
URL: http://bb.mcdrake.nl/engdisney/

I'm surprised that McDrake is overlooked as being non-existant here. I hope Cacou will correct that.
One of McDrake's strong points is that it's open to "Fanfiction". There is a category where people can present their own work.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewforum.php?id=15

Cacou schreef:PS: I have launched that forum myself with the help of a few friends, and use the Inducks server for hosting the forum. But apart for that, it's not part of Inducks, as Inducks is only the Disney comics database itself (some "indexers" pointed it to me, although I guess most visitors will not care too much).

If DCF is a just a webboard outside of Inducks, then why is it promoted on COA?
Why is Inducks/Outducks paying for DCF, while McDrake is being paid out of my own pocket? If Outducks gives room to DCF, shouldn't it also give room to other people's projects?
If not, how can the Inducks database be reached and searched in a neutral way, without supporting an individual's hobby in favour of other people's projects?

For the Netherlands there is McDrake Nederland, as follow-up to Dutch McDuck.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/
Can this Dutch webboard also be mentioned on COA? Now COA is providing links to national boards, I think every board should be mentioned and not just only one per country. At the moment, COA only links to a Dutch "prikbord".

I hope COA will also provide links to international boards other than only DCF.

Dit bericht is verwijderd en ik ben meteen verbannen. Terwijl DCF niet eens regels heeft.

Daniel73 Banned 2007-03-26
http://dcf.outducks.org/userlist.php

En ondertussen wordt Robb_K door een DCF-medewerker verwelkomd om zijn McDrake activiteiten te migreren naar DCF, zoals te lezen in een topic dat hij heeft opgericht om McDrake International te vermelden:

2007-03-25 23:35, Robb_K schreef:Hello folks. There is another International Disney Comics Forum at <www.mcdrake.nl> -click on "McDrake International"- or use this directly: <http://bb.mcdrake.nl/engdisney/>

It is a good forum. We have gotten writers such as myself and a few others from Dutch and Danish Disney comics, as well as a few artists from those companies to post there periodically. We've even had an editor post sporadically. We welcome others to come there and post about Disney comics topics. One need not become a member to post on threads. There is also a "fanfiction" thread on which would-be aspiring artists and writers, or just fans having fun, post their stories and drawings. Everyone is welcome.

2007-03-25 23:49, JAlbertsen schreef:The other forum appears rather empty... If it isn't beeing used that much, wouldn't it be better to migrate the activities you mentioned over here?

'Other (English Language) International Disney Comics Forum'
http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?id=26

Hoe zuig je andermans board leeg? Doe alsof het niet bestaat, verban de beheerder als je gast, en raad bezoekers aan om hun spullen naar jouw board te migreren.
Nee, 'DCF - The Disney Comics Forum' is geen "challenger project".

In Inducks heerst momenteel willekeur. Anarchie. Interne afspraken worden geschonden. Enkelingen kunnen vrijuit hun gang gaan. Men geeft projecten andere namen, zodat ze officieel zogenaamd niet om Inducks gaan, maar ondertussen maakt men wel intern gebruik van de Inducks-faciliteiten. Zo biedt DCF nu via Outducks onbeperkt ruimte aan voor plaatjes op het board. Andere webboards tobben nog met Imageshack en Photobucket.

Het bericht van Cacou geeft een mooi voorbeeld van hoe makkelijk Inducksers zichzelf schoon kunnen praten:
Cacou schreef:I have launched that forum myself with the help of a few friends, and use the Inducks server for hosting the forum. But apart for that, it's not part of Inducks, as Inducks is only the Disney comics database itself (some "indexers" pointed it to me, although I guess most visitors will not care too much).

Het forum staat op de Inducks server, maar het is geen Inducks hoor! Sommige indexers lijken volgens Cacou bezwaar te hebben gemaakt, maar Cacou concludeert dat het de meeste bezoekers toch niet kan schelen. Leve de vrijheid. Inducks betaalt.

En buitenstaanders mogen niet weten wie de boel sponsort. Inducks wordt gesponsord. En zeker niet door de eerste de beste. Ik mag van Inducks niet zeggen door wie, want dan zou Inducks in de problemen komen, maar men dondert mij ondertussen wel van DCF af als de eerste de beste schavuit. Totale chaos. En dan moet ik via een Induckser gaan smeken wat er aan de hand is. Terwijl DCF zogenaamd niets met Inducks te maken heeft.

Inducks is een samenraapsel van fans gebleken, dat met ruggesteun van een geheime sponsor interessant kan doen op internet. En als je een klacht hebt kun je ze amper (of niet) bereiken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » do maart 29, 2007 1:14 am

Ze zijn op dat forum wel hondsbrutaal, zeg.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » vr maart 30, 2007 8:20 am

Rockerduck schreef:Ze zijn op dat forum wel hondsbrutaal, zeg.

De ban is inmiddels (afgelopen nacht?) opgeheven. Zonder uitleg en ik moest het zelf ontdekken.
Met andere woorden: Ik kan er zo weer verbannen worden. Ik kan slechts gissen waarom ik verbannen ben, en waarom de ban nu is opgeheven.

Daniel73 Member 2007-03-26
http://dcf.outducks.org/userlist.php

Alles wat ik weet is dat ik in privé ontzettend heb geklaagd en gezanikt tegen een Induckser, die vervolgens (gisteren) een e-mail naar Cacou Francois heeft gestuurd. Ook hij moest maar afwachten wat Francois doet.

Er is geen eindverantwoording bij Inducks. Je moet maar raden, smeken en afwachten. Zodra je in de problemen komt ben je blijkbaar afhankelijk van gelobby, bij toevallig een vriend die er wel goed opstaat.
Men kan naar elkaar doorverwijzen tot je als klager een ons weegt. Ik vind dit uiterst kwalijk en onfatsoenlijk.
Wie is/zijn verantwoordelijk voor Inducks en de DCF-verwarring?

Bij McDrake is duidelijk wie verantwoordelijk is, met huisadres en al. Daar ben ik trots op. Mensen hoeven maar te zoeken naar de domein-info. Zelfs m'n telefoonnummer staat erbij. Niks geschuif over verantwoording. Niks verstoppertje. Niks aliassen en afkortingen. Gewoon eerlijk en open zijn. Daniël van Eijmeren is verantwoordelijk voor McDrake. Punt.

Please direct any inquiries to the forum administrator at fwi@inducks.org.

Ik heb tot dusver geen contact kunnen krijgen met Cacou Francois Willot. Hij geeft geen antwoord. De held.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr maart 30, 2007 8:50 am

Overigens wil ik nu gaan proberen om ook een upload-functie bij Outducks te krijgen. Als DCF plaatjes mag uploaden, dan moet dat ook voor andere Inducksers kunnen gelden. McDrake kan zo'n optie goed gebruiken en ik zat er eerder over te brainstormen dan DCF bestaat. Ik wacht te vaak af.

2007-03-26 02:10, Francois schreef:If you need to upload images or other files for use on this forum, you may use the "upload tool" link at the bottom of the page.
That way we keep images shown here at the same place. The tool will also resize large images automatically for you.

2007-03-26 17:58, Cacou schreef:I programed it manually, so that we can have a complete copy of the discussions on the forum with images, we won't be restricted by ADs, bandwidth limits etc.

http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?id=28
Wist ik veel dat Outducks zoveel ruimte beschikbaar heeft. En dan zal McDrake gaan tobben met Photobucket and Imageshack?
Ik zou Outducks graag aanvullen met interessante plaatjes. Ik heb er genoeg. Ik wil er vanaf. En binnenkort hoop ik video-interviews met Barks beschikbaar te hebben. Alles wat ik tot dusver mis is een server met genoeg ruimte. Dus als Outducks genoeg ruimte heeft wil ik dolgraag meehelpen die te vullen. Dat is interessant voor McDrake, en Inducks/Outducks/DCF kan er evengoed ook van profiteren.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr maart 30, 2007 6:15 pm

- - - - - - - - - -

INDUCKS LICENCE VERSION 4B

Text between [] are explanatory texts, and are not part of the Inducks
licence.

1. [Introduction]
The Inducks database is copyright (c) The Inducks Team.
This Inducks licence describes the terms under which you are allowed to use
the Inducks database.
Although you have not signed an agreement with us, you have to agree to all
the terms of the licence if you wish to use Inducks in any way, because
nothing else grants you the right to use this copyrighted work.

2. [The Inducks Team]
The copyright owner of the Inducks database is The Inducks Team. This team
is represented by Harry Fluks from the Netherlands.

3. [What is the Inducks database]
The Inducks database includes all data in that database, as well as the
definition of the structure of that database. It does not include any
computer programs to work with the database. It also does not include any
pictures that may be accompanying distributions of the Inducks database.

4. [Limited public use]
Definition: "public use" covers all circumstances in which information
derived from Inducks is eventually shown to other parties.
[For instance, publishing Inducks or part of it on a CD-ROM, on the
internet, in a magazine article or a book, as well as using Inducks to
cross-check and fill in the holes of another index you maintain, and then
making that other index public in any way.]
We allow you the public use of the Inducks database [even for profit], as
long as you comply with the conditions in sections 5 and 6 below.

5. [Acknowledge your source]
Any public use of Inducks as defined in section 4 requires you to publish at
least one of the Inducks URLs plus the following note in the credits
section, opening screen, instruction manual, home page or equivalent: "The
data presented here is based on information from the freely available
Inducks database."
The Inducks URLs are:

http://inducks.org
http://bolderbast.inducks.org/
http://www.fumetti.org/inducks/
http://de.inducks.org

You are free to choose a URL from the above list.

6. [Return the favour]
Any public use of Inducks as defined in section 4 requires you to grant
everyone [in particular The Inducks Team] the right to freely use,
incorporate and redistribute your derived work under the terms of this
licence, subject to acknowledging your contribution. The right you must
grant extends to all the sections of your published work that contain data
derived from or checked against the Inducks, but not to any other sections
it may contain.
[You are under no obligation to send us a copy of your derived work,
although we will certainly appreciate it if you do!]

End of Inducks licence version 4B


Licence text written by Frank Stajano, adjusted by Harry Fluks.
(Version 4A is version 4 with two URLs added)
(Version 4B is version 4A with URLs updated)


- - - - - - - - - -

http://coa.inducks.org/inducks/COPYING
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr maart 30, 2007 6:17 pm

Zo gaat Inducks met mensen om. Ze zijn zelf te goedkoop om hun rekening te betalen, en zelfbetaald McDrake moet naar hun pijpen dansen.
Harry Fluks is ineens niet meer te bereiken. Ineens heeft de vertegenwoordiger er niets mee te maken. Ik moet het zelf maar uitzoeken.


- - - - - - - - - -

From: Fluks, H.W. (Harry)
To: Daniel van Eijmeren
Sent: Friday, March 30, 2007 4:34 PM
Subject: DCF


Een paar opmerkingen.

1. Je bent niet meer geband op DCF.

2. Je was geband omdat je zo tekeer gegaan bent op McDrake:

On "DCF", anomynous maintainer Cacou writes false claims, if not just
insults, about lacking of dedicated English forums.
[...]
And now the people are used to the possibility and idea of a webboard,
king Cacou has come to play for hero.
[...]
I hope people will like their stay at Cacou's show. He proves that it
pays
to be ignorant.

3. Je hebt me dus niet alles verteld. Misschien had je zelf al kunnen
bedenken dat punt 2 een probleem zou kunnen zijn.

4. Wat mij betreft is dit hiermee afgedaan.

5. Prettig weekend.

--Harry.

This e-mail and its contents are subject to the DISCLAIMER at http://www.tno.nl/disclaimer/email.html

- - - - - - - - - -
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za maart 31, 2007 1:24 am

Daniel73 schreef:Ik zou Outducks graag aanvullen met interessante plaatjes. Ik heb er genoeg. Ik wil er vanaf. En binnenkort hoop ik video-interviews met Barks beschikbaar te hebben.

En ik wil het dolgraag zien, vooral dat Barks-interview!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za maart 31, 2007 1:25 am

Waarom kan je op DCF gebanned worden vanwege je berichten op een ANDER forum? Wat een kolder!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » za maart 31, 2007 2:29 pm

vertegenwoordiger Harry van The Inducks Team schreef:Je hebt me dus niet alles verteld. Misschien had je zelf al kunnen bedenken dat punt 2 een probleem zou kunnen zijn.

a. Twee verschillende diensten worden door elkaar gehaald. DCF staat buiten het beleid van McDrake.
b. DCF geeft geen verantwoording aan een gedupeerde. Beheerder en moderators laten naar zich raden. E-mails richting beheerder blijven onbeantwoord.
c. Inducks oordeelt via DCF over het beleid van McDrake. Gevolg is een scheve verhouding. Inducks geeft zelf geen verantwoording over eigen activiteiten.
d. Inducks biedt gedupeerde geen officiële mogelijkheid om iemand officieel ter verantwoording te roepen. Terwijl Inducks zich d.m.v. een license wel als een organisatie presenteert.
e. Beheerders van Inducks dekken elkaar in. Gedupeerde krijgt nadeel van twijfel.
f. Vertegenwoordiger van Inducks schuift verantwoording voor Inducks/Outducks af op individuele leden, waaronder de beheerder van DCF zelf. Zodoende is er belangenverstrengeling tussen Inducks-afdelingen die, volgens eigen beleid, gescheiden zouden moeten zijn. (Inducks/Outducks/COA/DCF/DD50, etc.)
g. Beheerder van DCF is een beheerder van Inducks/Outducks.
h. Vertegenwoordiger van Inducks een beheerder van Inducks/Outducks.
i. Vertegenwoordiger van Inducks is, in telefonisch contact, zelf teleurgesteld over de chaotische gang van zaken bij Inducks/Outducks. Vertegenwoordiger van Inducks heeft in zijn punten niet alles verteld. Wat vertegenwoordiger betreft is de zaak niet afgedaan. Vertegenwoordiger heeft gedupeerde per telefoon gemeld te zullen overwegen de Inducks license aan te passen. Aanpassing zou inhouden dat naam van vertegenwoordiger ("Harry Fluks") uit de license verwijderd zal worden. Deze aanpassing houdt in dat Inducks zal helemaal niet meer aansprakelijk gesteld kan worden.
j. Vertegenwoordiger van Inducks heeft gedupeerde een aantal geheimen vertelt die in nadeel van gedupeerde zijn. Waaronder informatie over een geheime sponsor. Gedupeerde is verteld dat onthulling van een van de geheimen het einde van Inducks kan betekenen. Gedupeerde wordt zodoende onder druk gezet.
k. Al doet het niet terzake: Gedupeerde heeft de The Inducks Team vertegenwoordiger wel verteld over de negatieve berichtgeving op McDrake. Vertegenwoordiger vertelde geen interesse te hebben.

Rockerduck schreef:Waarom kan je op DCF gebanned worden vanwege je berichten op een ANDER forum? Wat een kolder!

Kolder of niet, dit is een probleem voor bezoekers van McDrake. Op DCF meent men te mogen oordelen wat op McDrake gebeurt. Dus als McDrake, evenals DCF, gebruik wil maken van de Inducks/Outducks-server om bv. plaatjes te laten zien, moet McDrake eerst aardig gevonden door mensen van DCF, die zogenaamd niets met Inducks te maken hebben.
Hoe kan McDrake in zee gaan met mensen die in bedrijfsvorm verstoppertje spelen en alleen doen wat zij leuk vinden? De Inducks license geeft geen enkele bescherming aan gebruikers van Inducks, of aan leden zelf. Inducks levert geen officieel adres om afspraken te kunnen maken. Je wordt er van het kastje naar de muur gestuurd.
Wie openbaar op een ander platform (McDrake) klaagt over beheer van Inducks en DCF, wordt via een medewerker van The Inducks Team (Francois/Cacou) verbannen van Inducks-faciliteiten waarvan datzelfde andere platform (McDrake) ook gebruik zou mogen maken. In geval van verbannen en/of het deleten van data, is er voor onderhavig platform (McDrake) geen enkel officieel adres om bezwaar te maken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron