COA/Inducks

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » za dec 14, 2013 8:17 pm

DD schreef:2. Wat is X-coded, e.g. Egypt?

De betekenis van de codes vind je hier: http://bolderbast.inducks.org/xproduct.html
Meestal gaat het om dezelfde codering die de uitgevers gebruiken. Sommige zijn aangepast aan het Inducks-systeem, maar tegenwoordig werkt de zoekfunctie zo dat gelukkig wel gewoon op geprinte codes gezocht kan worden. Eerder in dit topic werd over verzonnen codes geklaagd, maar dat is nu dus geen probleem meer.

Sommige uitgevers met een kleine productie gebruiken geen codes. Hun productie heeft voor Inducks wel een code gekregen, beginnende met X.
De bovenstaande link schreef:For countries that produced only a limited number of covers, we use the coding system X + country code + / + issue code. These countries include Egypt (Xeg/), Greece (Xgr/), Australia (Xau/), Portugal (Xpt/).

"Covers" moet "covers and/or stories" zijn.

DD schreef:3. Waarom staat er als ik iets nieuws index OF als ik een bestaande scan verbeter "This report is shown to Tatlires (=ik) and Inducks members only". Terwijl als ik gewoon een fout rapporteer het er niet bij staat. Als ik, zonder ingelogd te hebben, naar COAzilla ga, zie ik de berichten inderdaad niet staan, behalve de gerapporteerde fout.

Mensen die geen maintainer zijn, kunnen op COAzilla alle gerapporteerde fouten zien en daar, gebruikmakend van hun eigen kennis, commentaar op leveren. Een nieuw geïndexte uitgave hoeft alleen maar te worden goedgekeurd door een maintainer.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » za dec 14, 2013 9:44 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Het ging om bedrijfsgeheimen. Informatie die niet buiten het bedrijf gedeeld mag worden.

Maar Ferdi deelt die informatie wel, waarbij het bedrijf ofwel onwetend is ofwel de gang van zaken tolereert.

Het bedrijf, of tenminste Egmont, steunt COA/Inducks. Men betaalt mee in de kosten en krijgt daar een mooi(!) administratiesysteem voor terug.
De Nederlandse redactie steunt het systeem openlijk, tenminste door er arbeid in te steken.
Hiermee is niets mis! Integendeel! Leuk, zelfs!

Waar de geheimzinnigheid goed voor is? Ui zou het niet weten. Dat is nu juist een punt van Ui.
Hoewel Ui wel kan raden, als men de server gebruikt om er verdeeldheid in de fanwereld mee te zaaien.
De gang van zaken romdom DCF tegen McDrake is een streek, waar men ook binnen Inducks verdeeld over is/was.

Hoe kan men verwachten dat de McDrake-beheerder geheim houdt
dat het 'The(!) Disney Comics Forum' zich dankzij sponsoring zo vijandig tegen McDrake kan opstellen?
Hiermee ontneemt men iemand het recht op zelfverdediging.

Blijkbaar is er vanuit de uitgevers geen controle op wat er met de sponsoring gebeurt,
of men juicht zo'n schijn-fanforum toe, of het kan men niets schelen.
Voorwaarde van de sponsoring zou moeten zijn, dat er geen gedonder van komt.

Misschien is er sprake van een vendor lock-in, waarbij men dankzij de investeringen vastzit aan Inducks en daarom weinig eisen kan/wil stellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in

Verwachten dat een admin/lezer/klant een geheim bewaart van een organisatie die zich vijandig tegen hem opstelt,
duidt op een gebrek aan zelfreflectie van degenen die geheimhouding verwachten.
En waarom zou men zelfreflectie hebben, als men zich dankzij Donald Duck onkwetsbaar kan wanen, van wie maakt ons wat?
De houding van wie maakt ons wat, lijkt onlosmakelijk met Duckstad verbonden. Er is van boven blijkbaar weinig tot geen controle.

Oom Paspasu schreef:Wat Ferdi ook in die e-mails gezegd moge hebben, Dubbelduck krijgt die informatie om deze met ons, via Inducks en McDrake, te delen.

Dubbelduck krijgt die informatie om deze te verwerken op Inducks.
Of deze informatie dan meteen verschijnt of via een tijdslot, dat is onduidelijk.

Oom Paspasu schreef:Minderjarigen worden vanuit Inducks zwijgplicht opgelegd, maar door een Sanoma-medewerker, voorzover ik zien kan, niet.

Toch maar even de o zo beruchte e-mails erbij halen...

Ferdi Felderhof, 15 augustus 2011 13:13:
"Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks."

DZS, 15 augustus 2011 12:46:
"Nog een vraagje: heb jij ook enig idee hoe iemand anders van mcdrake.nl daar aankomt?
Ik ben wel benieuwd waar [Dubbelduck] zijn informatie vandaan haalt. via Egmont zelf?"

Ferdi Felderhof, 15 Augustus 2011 08:38:58:
"De informatie van de aankomende pockets krijgen we van Egmont (de Deense uitgaver) waar ze worden samengesteld. Die informatie mag ik alleen niet delen met mensen van buiten het bedrijf."

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43736#p43736

Maar inmiddels zegt Ferdi, 13 december 2013 04:39 pm:
"Wie heeft er gezegd dat de Zwarte Schim niet mee mag doen? Je legt me wederom woorden in de mond. Schim is welkom om te indexen, net als Dubbelduck. Dan zou hij ook dezelfde informatie krijgen, maar dat gaf hij niet aan in zijn mail. Lees het er maar op na, want admin heeft de mails niet verwijderd."

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=63401#p63401

Probeer het bovenstaande maar met elkaar te rijmen.

Oom Paspasu schreef:Natuurlijk kan iedereen op McDrake ongecensureerd boos zijn op de admin,

Nou ja, ongecensureerd... In elk geval veel meer dan op menig ander forum.
Ui/admin kan immers zelf ook niet ongecensureerd zijn gang gaan.

Oom Paspasu schreef:maar daar bereik je niets mee, want admin is de baas.

In dit geval bereikt Ferdi, dat hij met name jonge klanten schrik aanjaagt.
Kijk maar uit, kinderen, e-mails van Comic Asistant Ferdi Felderhof mag je bij wet niet op McDrake zetten!
Want dan zijn er hoe dan ook gevolgen. Al was het maar, omdat heer Ferdi dan aangebrand vertrekt.

Oom Paspasu schreef:Ga hier dus liever weer gezellig, inhoudelijk praten over de prachtige wereld van Donald Duck en Disney.

Ui doet niets liever! Ui heeft niet gevraagd om gedonder met Disney-medewerkers die zich stokend tussen fans begeven.

Ui/Daniel73 zou Inducks graag steunen met een dankzij een Inducks-medewerker gemaakte Barks-kaartenbak,
maar ondanks een eerdere, nadrukkelijke uitnodiging van Inducks, wordt dit nu tegengehouden.
En waarom wordt dat tegengehouden? Omdat Inducks zich zelf, vijandig heeft opgesteld met onterecht royeren en vervolgens, via DCF, met oneerlijke concurrentie.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » za dec 14, 2013 11:01 pm

Ui schreef:Probeer het [onder]staande maar met elkaar te rijmen.

Ferdi schreef:Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks.

valt niet te rijmen met
Ferdi schreef:Die informatie mag ik alleen niet delen met mensen van buiten het bedrijf.

maar daar draait het hier niet om.

Ferdi schreef:Schim is welkom om te indexen, net als Dubbelduck. Dan zou hij ook dezelfde informatie krijgen, maar dat gaf hij niet aan in zijn mail.

valt wel te rijmen met
Ferdi schreef:Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks.

Als iemand zich binnen Inducks ook in de positie weet te manoeuvreren die Dubbelduck heeft bereikt, kan diegene ook de informatie krijgen, om die met ons te delen. Ook wie niet, krijgt de informatie alsnog via Dubbelduck.

Ui schreef:Dubbelduck krijgt die informatie om deze te verwerken op Inducks.
Of deze informatie dan meteen verschijnt of via een tijdslot, dat is onduidelijk.

Of Dubbelduck de informatie aanvankelijk geheim moet houden en of hij nog meer informatie krijgt die hij wel geheim moet houden, weten we niet. Ik vind niet dat de aanklacht "Comic assistent Ferdi geeft wel informatie aan het ene kind en niet aan het andere, en dwingt de eerste tot geheimhouding van die informatie" terecht is op basis van het huidige bewijs. (De zaak van de Brigitta-strips is een andere.)
Dat hij de e-mails verwijderd wil zien, omdat hij ze als privé ziet, kan ik mij goed voorstellen, maar Ui heeft gelijk dat hij hier als vanuit zijn functie reageerde. Alle communicatie tussen een Disney-auteur/redacteur sprekend vanuit zijn functie en het gewone volk is informatie die op McDrake welkom is.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » zo dec 15, 2013 6:48 pm

Een bericht over Inducks, maar ook over 'De Zaak Ferdi F'.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:De handleiding van Oom Paspasu is vanmiddag bij COAzilla aangeboden.

:P Getypt in een opwelling, midden in de nacht.

Men heeft inmiddels als volgt gereageerd, en let op het enthousiasme van hoera-dank-je-wel:

Daniel73 PM main 58060 vrijdag, 13 dec 2013, 03:07:09
maintained by FWi
Someone named Oom Paspasu took the effort to write a (Dutch) manual on how to index online.
http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Inducks
He did this at the request of people who want to online index, but don't understand the interface. One of them saying, that he has lots of publications he wants to add to Inducks.
I hope this manual will be copied to COA/Inducks. For other languages, it must be easy to translate if someone makes an English version.

― Cacou [FWi] zaterdag, 14 dec 2013, 07:53:29
Dutch speaking persons: is this guide useful and well-written? if so I could link to it, maybe.
― Tatlires zaterdag, 14 dec 2013, 10:30:37
Yes, it is.

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php

FWi en Cacou zijn dezelfde persoon, zoals reeds verteld. Blijkbaar komen alle open COAzilla-vragen eerst bij hem terecht.
Hij wil van Nederlands sprekende personen een goedkeuring en zal het dan misschien linken. Misschien, hoor!
Dus zelfs al is het een goede handleiding, dan nog moet men maar afwachten of hij ("I") ernaar kan linken. Hoe enthousiast.

Oom Paspasu schreef:
DD schreef:Oom Paspasu, ten eerste bedankt voor het geven van deze informatie. Nu wil ik niet ondankbaar klinken maar zo ver was ik al.

Dit waren dan ook tien simpele stappen, misschien enkel van nut voor mensen met angst om op vreemde knoppen te klikken. Het doel was meer om de discussie "Indexen is moeilijk" te verleggen van "Inducks werkt niet goed omdat men niet naar Ui luistert" naar "Waar zit het probleem?" Dit heeft aan DDs reactie te zien zijn doel bereikt.

Handiger dan deze handleiding is een vraag-en-antwoord lijst:
V: Hoe voeg je een scan toe aan een verhaal/illustratie waarvan de code onbekend is?
A: Ga naar de uitgave. Klik op het gele balletje in het vakje waar een scan kan staan.

V: Hoe voeg je een uitgave toe die tot geen eerder geïndexte reeks behoort?

Overigens bestaat er al een handleiding, maar die gaat uit van een oudere index-interface:
http://bolderbast.inducks.org/xhow.html

Oom Paspasu schreef:Wie werkt er mee aan de vraag-en-antwoord lijst?

Mits de lijst bruikbaar en goed geschreven is, kan Ui (niet admin?) ernaar linken, misschien...
Haha! (snif)

Maar, nu serieus, Ui wil meewerken aan dit goede idee!

Meer van COAzilla:
Cray PM main 58091 zaterdag, 14 dec 2013, 09:24:31
maintained by HF,DVr
Waarom kan ik geen donald ducks indexeren k heb van ferry en bas toestemming gekregen maar er staat indexing reserved!

― Cacou zaterdag, 14 dec 2013, 09:40:09
Changed maintainers to HF,DVr (previously was: FWi)

Ui is zeer benieuwd, hoe deze in het openbaar gestelde vraag gaat aflopen.

Er is kans dat vraagsteller nu in het privé benaderd gaat worden.
Wat Ui kwalijk zou vinden, gezien de openbaarheid van de vraag.
En omdat er dan weer gezanik over het-antwoord-is-privé kan ontstaan.

Complotdenkers: Ui is geen voorstander van de vraag.
Maar dat heeft alles te maken met het YouTube-kanaal, waarvoor Ui typewerk verricht omdat de vraagsteller het te druk met school heeft.

Terug naar COAzilla. Let op de disclaimer:
E-mail me any reply to [e-mail adres]
Your e-mail address will not be used for any other purpose,
and will not be visible on any webpage.
Make it empty if you don't wish to receive ANY e-mails.

Any reply! Dat kan dus zelfs spam of een mailbom zijn!
Hoe bruikbaar en goed geschreven is zo'n disclaimer?


Oom Paspasu schreef:
Ferdi schreef:Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks.

valt niet te rijmen met
Ferdi schreef:Die informatie mag ik alleen niet delen met mensen van buiten het bedrijf.

maar daar draait het hier niet om.

Welles. Het gaat om informatie die niet met mensen buiten het bedrijf gedeeld mag worden.
Dus niet met Inducks, niet met McDrake en ook niet met Dubbelduck. Of bevinden zij zich binnen het bedrijf?
De informatie wordt (dus) bij uitzondering, en tegen de bedrijfsregels in, aan Dubbelduck gegeven.

Oom Paspasu schreef:
Ferdi schreef:Schim is welkom om te indexen, net als Dubbelduck. Dan zou hij ook dezelfde informatie krijgen, maar dat gaf hij niet aan in zijn mail.

valt wel te rijmen met
Ferdi schreef:Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks.

Dit is de situatie sinds eind afgelopen week, nadat bij Ferdi Felderhof is doorgevraagd.

En Ui heeft toen gesteld, dat de discussie dan klaar is.
Er vanuit gaande, dat hiermee ook online indexen bedoeld wordt en niet een inwijding bij Inducks.
Met andere woorden, mits er geen addertjes onder het gras zijn.

Overigens had voor Schim het aangeven dat ook hij de informatie wilde indexen geen nut,
omdat Ferdi naar eigen zeggen die informatie niet mag delen.

Had Ferdi toentertijd (2011) al gezegd dat Schim welkom is om te indexen,
dan was er voor Ui geen vUIltje aan de lucht geweest.

Oom Paspasu schreef:Als iemand zich binnen Inducks ook in de positie weet te manoeuvreren die Dubbelduck heeft bereikt, kan diegene ook de informatie krijgen, om die met ons te delen.

Oef! Zich manoeuvreren in de positie die Dubbelduck heeft bereikt?
Daar kan een adder onder het gras zitten. Een hele wurgslang, zelfs.

Dubbelduck is blijkbaar zo hoog in aanzien, dat Inducks liever de indexen laat achterlopen dan dat (zelfs) redactieleden zijn positie krijgen.
Men moet immers wachten totdat het Dubbelduck behaagt om zich aan zijn vrijwillige taak te wijden.

Oom Paspasu schreef:Ook wie niet, krijgt de informatie alsnog via Dubbelduck.

Pas nádat Dubbelduck de geïndexte informatie vrij geeft, door middel van een goedkeuring.
Op een gegeven moment is de informatie niet geheim meer, natuurlijk.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Dubbelduck krijgt die informatie om deze te verwerken op Inducks.
Of deze informatie dan meteen verschijnt of via een tijdslot, dat is onduidelijk.

Of Dubbelduck de informatie aanvankelijk geheim moet houden en of hij nog meer informatie krijgt die hij wel geheim moet houden, weten we niet.

We weten wel, dat hij eerst op een knop moet drukken om de (ook door anderen) geïndexte informatie te doen verschijnen in het openbaar.
Die knop is er. Daar gaat een deel van de discussie over, namelijk wachten tot Dubbelduck erop drukt.

Oom Paspasu schreef:Ik vind niet dat de aanklacht "Comic assistent Ferdi geeft wel informatie aan het ene kind en niet aan het andere, en dwingt de eerste tot geheimhouding van die informatie" terecht is op basis van het huidige bewijs.

Ui vindt van wel. We zullen dus naar de rechter moeten! Haha! (snif)

Als de voorwaarde is, dat men eerst ingewijd moet zijn bij Inducks, net als Dubbelduck, dan wordt daarmee tot geheimhouding gedwongen.
Kunnen we dat eens zijn?

De overeenstemming lijkt vooralsnog te zijn, ook vanuit Ferdi, dat de "aanklacht" een ongewenste situatie schetst.

Oom Paspasu schreef:(De zaak van de Brigitta-strips is een andere.)

De zaak van de Brigitta-strips?
O, nu u het zegt! Ferdi gaf wel strips aan de ene lezer, maar niet aan de andere lezer. Dat was het toch?

Oom Paspasu schreef:Dat hij de e-mails verwijderd wil zien, omdat hij ze als privé ziet, kan ik mij goed voorstellen,

Dat "Comic Assistant" Ferdi Felderhof dergelijke e-mails als privé ziet, daar zit een probleem.
Want niemand heeft Ferdi benaderd om een privé-onderonsje met hem als persoon te hebben. Of wel?

Met het menen dat hij automatisch een privé-contact met een lezer heeft, overschat Ferdi zichzelf.
Lezers zijn doorgaans niet geïnteresseerd in ene Ferdi als privé-persoon. Men heeft interesse in informatie over zijn wérk.

En, nogmaals, de inmiddels ex-hoofdredacteur Thom Roep deed zo moeilijk niet.
Toen hij dat wel deed en erop werd aangesproken, veranderde hij meteen zijn koers.
Waarom wil Ferdi dan wel moeilijk blijven doen?

Oom Paspasu schreef:maar [Ui/admin] heeft gelijk dat hij hier als vanuit zijn functie reageerde. Alle communicatie tussen een Disney-auteur/redacteur sprekend vanuit zijn functie en het gewone volk is informatie die op McDrake welkom is.

Evenals de informatie van een supermarktmedewerker interessant is voor consumenten.

Het zou een mooie 'TROS Radar'-uitzending worden, waarin Hertsenberg verzucht:
"Helaas verbiedt Duckwerknemer Ferdi ons bij wet, de bewuste communicatie te tonen op televisie."

Ferdi geeft vooral te kennen dat hij, wet of geen wet, ontzettend aangebrand is als men zijn zin niet doet.
Men kan voor informatie dus beter maar een andere (of anders maar geen) Duckmedewerker in "privé" benaderen.

Ui adviseert altijd het adres van Oom Donald, van de Brievenbus.
Men zou daar de post echt lezen, heeft Ui eens begrepen.

Verder houdt Ui het wederom bij de eerder gegeven, volgende tip aan Ferdi:
Gewoon voortaan rekening houden met de mogelijkheid dat je schrijven vanuit/over je functie, openbaar kan worden. Dat is toch niet zo moeilijk?

Oom Paspasu schreef:
DD schreef:3. Waarom staat er als ik iets nieuws index OF als ik een bestaande scan verbeter "This report is shown to Tatlires (=ik) and Inducks members only". Terwijl als ik gewoon een fout rapporteer het er niet bij staat. Als ik, zonder ingelogd te hebben, naar COAzilla ga, zie ik de berichten inderdaad niet staan, behalve de gerapporteerde fout.

Mensen die geen maintainer zijn, kunnen op COAzilla alle gerapporteerde fouten zien en daar, gebruikmakend van hun eigen kennis, commentaar op leveren. Een nieuw geïndexte uitgave hoeft alleen maar te worden goedgekeurd door een maintainer.

Och, stel je voor dat alle mensen het report zomaar zouden zien.
Dit is dus een voorbeeld van filtering van wat bij Inducks is ingevoerd.

Het-staat-op-Inducks-dus-McDrake-heeft-het-ook, is een fabeltje!


Om mensen voortaan niet te storen met hun indexvragen
en om te laten tonen dat een webforum een toegevoegde waarde heeft bij indexen,
kan er misschien beter een apart index-topic op McDrake worden gemaakt, naast het huidige discussie-topic.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » ma dec 16, 2013 5:14 am

COAzilla schreef:― Cacou zaterdag, 14 dec 2013, 07:53:29
Dutch speaking persons: is this guide useful and well-written? if so I could link to it, maybe.
― Tatlires zaterdag, 14 dec 2013, 10:30:37
Yes, it is.

:P
Ui schreef:Maar, nu serieus, Ui wil meewerken aan dit goede idee!

Dat kan nu hier: viewtopic.php?f=6&t=2932
In het nieuwe topic graag geen discussie over het beleid van Inducks.
COAzilla schreef:Cray PM main 58091 zaterdag, 14 dec 2013, 09:24:31
maintained by HF,DVr
Waarom kan ik geen donald ducks indexeren[? Ik] heb van [Ferdi] en bas toestemming gekregen maar er staat indexing reserved!

Dit is inmiddels uitgelegd door HF:
COAzilla schreef:― HF status changed to opgelost zondag, 15 dec 2013, 10:33:34
"Ferry" en Bas zijn niet degenen die toestemming kunnen geven.
De uitgaven die we zelf makkelijker kunnen indexen zetten we op "indexing reserved", om dubbel werk te voorkomen.

COAzilla schreef:― Daniel73 zondag, 15 dec 2013, 06:44:13
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen voorstander van deze sollicitatie.

Je hebt het te druk met school voor je DDF-filmkanaal, waar ik je mee help door veel typewerk voor je te doen en je bij montages te assisteren.
We hebben eerder deze week met klem met elkaar afgesproken, dat het of het een, of het andere is. Je koos toen voor je filmkanaal. Achter mijn rug om dan toch ook voor het andere kiezen, terwijl je voor het ene al te weinig tijd hebt, daarmee schep je veel verwarring bij mij.

Dus, nee, ik sta niet achter deze sollicitatie, die ik nu toevallig tegenkom.

Ondanks dat deze opmerking terecht is, horen meningsverschillen over hoe een filmmaker zijn tijd besteed niet thuis op het zakelijke COAzilla. Zoiets zou men trollen kunnen noemen. (Daarom is naast COAzilla een forum voor uitgebreidere discussie handig.)
Ui schreef:Terug naar COAzilla. Let op de disclaimer:
E-mail me any reply to [e-mail adres]
Your e-mail address will not be used for any other purpose,
and will not be visible on any webpage.
Make it empty if you don't wish to receive ANY e-mails.

Any reply! Dat kan dus zelfs spam of een mailbom zijn!
Hoe bruikbaar en goed geschreven is zo'n disclaimer?

Het kan alleen spam zijn, wanneer iemand op COAzilla spam gaat posten als reactie op je bericht.
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:maar daar draait het hier niet om.

Welles. Het gaat om informatie die niet met mensen buiten het bedrijf gedeeld mag worden.
Dus niet met Inducks, niet met McDrake en ook niet met Dubbelduck. Of bevinden zij zich binnen het bedrijf?
De informatie wordt (dus) bij uitzondering, en tegen de bedrijfsregels in, aan Dubbelduck gegeven.

Dat is een zaak tussen Ferdi en Sanoma. Ondanks dat Ferdi zegt dat hij het niet mag delen, doet hij dat wel.
Ui schreef:Er vanuit gaande, dat hiermee ook online indexen bedoeld wordt en niet een inwijding bij Inducks.
Met andere woorden, mits er geen addertjes onder het gras zijn.

Dat heeft te maken met de structuur van Inducks, de "indexing reserved". Niemand kan de Sanoma-producten indexen, zonder zich binnen Inducks op te werken.
Ui schreef:Verder houdt Ui het wederom bij de eerder gegeven, volgende tip aan Ferdi:
Gewoon voortaan rekening houden met de mogelijkheid dat je schrijven vanuit/over je functie, openbaar kan worden. Dat is toch niet zo moeilijk?

Helemaal mee eens. Wanneer hij dat niet doet en hij wordt geciteerd op McDrake, is hij zeker niet de persoon om admin te vragen dit te censureren. Ik echter, bewogen door medemenselijkheid en goede smaak, wil admin vriendelijk verzoeken om ten minste niet langer toe te staan dat de beruchte tweet, uit wiens publicatie op McDrake de tweeter onmiddellijk lessen trok en deze verwijderde, nog vaker "geretweet" wordt op dit door kinderen bezochte forum.
Ui schreef:Och, stel je voor dat alle mensen het report zomaar zouden zien.
Dit is dus een voorbeeld van filtering van wat bij Inducks is ingevoerd.

Ja, maar wel met het doel COAzilla overzichtelijk te houden voor mensen die commentaar willen leveren. Natuurlijk hadden de indexen ook op een aparte pagina kunnen verschijnen, maar het blijft bijzonder oninteressante informatie.

Oom Paspasu heeft een voorstel: Ui indext een uitgave. Hij kopieert het verborgen rapport van COAzilla naar Inducks. Krijgt admin dan een verzoek tot censuur?

Heb ik het mis, of is "dark place" DDB is omgevormd tot COAzilla, waarbij een ieder de berichten kan zien en becommentariëren? Een beetje vreugde is hier op zijn plaats. :)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 16, 2013 4:45 pm

Oom Paspasu schreef:
COAzilla schreef:Cray PM main 58091 zaterdag, 14 dec 2013, 09:24:31
maintained by HF,DVr
Waarom kan ik geen donald ducks indexeren[? Ik] heb van [Ferdi] en bas toestemming gekregen maar er staat indexing reserved!

Dit is inmiddels uitgelegd door HF:
COAzilla schreef:― HF status changed to opgelost zondag, 15 dec 2013, 10:33:34
"Ferry" en Bas zijn niet degenen die toestemming kunnen geven.
De uitgaven die we zelf makkelijker kunnen indexen zetten we op "indexing reserved", om dubbel werk te voorkomen.

Wat dus de vraag oproept, waarom Ferdi Felderhof en Bas Schuddeboom dergelijke toezeggingen doen, in wéér een aantal geheimzinnige "privé"-mails aan een minderjarige.

Inmiddels heeft Oom Paspasu op COAzilla gereageerd:
― oom paspasu maandag, 16 dec 2013, 02:11:28
Zijn de Weekbladen "indexing reserved" voor DVr? Het zou voor velen leuk zijn wanneer deze zich van de voor hem gereserveerde taak zou kwijten. De achterstand staat inmiddels op zes Weekbladen en verscheidende andere publicaties. Mocht DVr hier, om welke reden dan ook, voorlopig niet aan toe komen, zou het toch handig zijn wanneer ook een ander dit kan doen.

En nu verwacht u misschien, dat men zal zeggen: ja, daar zit wat in!
Waarschijnlijkere reactie zal zijn: weer zo'n zeur die ons niet met rust laat!

Oom Paspasu schreef:
COAzilla schreef:― Daniel73 zondag, 15 dec 2013, 06:44:13 [...]
Dus, nee, ik sta niet achter deze sollicitatie, die ik nu toevallig tegenkom.

Ondanks dat deze opmerking terecht is, horen meningsverschillen over hoe een filmmaker zijn tijd besteed niet thuis op het zakelijke COAzilla. Zoiets zou men trollen kunnen noemen. (Daarom is naast COAzilla een forum voor uitgebreidere discussie handig.)

Mag COAZilla wel gebruikt worden om Ui/Daniel73 zijdelings uit te nodigen om na jaren weer eens pizza te gaan eten. Zoals recentelijk is gebeurd?
Of valt dat dan ook onder trollen, volgens u? COAzilla is niet bedoeld voor dergelijke persoonlijke uitnodigingen. Er is ook zoiets als telefoon of e-mail.
Hoewel het natuurlijk hartverwarmend is om te lezen, dat iemand van Inducks in het openbaar, persoonlijk een uitnodigende hand uitsteekt!

Zou het volgens u geen trollen zijn via datzelfde COAzilla te antwoorden:
"Leuk! Wanneer spreken we af? Hoe laat? Welke pizzeria?"?

Laat men niet klagen over het overtreden van huisregels, als men er zelf ook vrij mee omgaat.
Dan smaakt zo'n pizza meteen heel wat beter!

Ui/Daniel73 heeft met zijn reactie op de filmmaker, vooral duidelijk gemaakt, dat hij zeer zeker geen opdracht heeft gegeven om Inducks te benaderen.
En daarbij, dat de betreffende persoon amper toekomt aan het eigen typewerk, dat hij reeds grotendeels heeft uitbesteed.


Ondanks dat Oom Paspasu's COAzilla-bericht heel terecht is, zou dit óók onder "trollen" vallen.
Want ook voor dergelijke, vrije, discussie-verwekkende berichten is er geen plaats op COAzilla.

En, ja! Daarom is naast COAzilla een forum voor uitgebreidere discussie handig.
Gesteld dat men op discussie zit te wachten. En Ui zegt: dat zit men niet.


Overigens heeft Ui/Daniel73 geen notificaties ontvangen van de reacties van HF en Oom Paspasu.
Vandaar nu de volgende COAzilla-melding:

Daniel73 PM main 58182 maandag, 16 dec 2013, 02:07:37
maintained by FWi
For as far as I can see, I haven't received any e-mail notifications from COAzilla since:
Wednesday, December 11, 2013 11:37 PM
(Subject: Inducks Error Report 56449 (131211113727) solved)

(And I've checked my spam folder.)

― Daniel73 maandag, 16 dec 2013, 02:11:07
Correction: since Saturday, December 14, 2013 10:30 PM
(Subject: Inducks Error Report 58060 (131214103037) unsolved)

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php

Mocht dit een bewuste actie vanwege een enkel ongewenst bericht zijn, dan zou eerst het eerst sturen van een waarschuwing, op zijn plaats zijn.
Ui/Daniel73 heeft via COAZilla, en ook via wat indexen, toch genoeg bijgedragen om enig krediet te verdienen.
Dus laat Ui/Daniel73 maar (weer) in spanning en stress afwachten, of er gewoon een technische storing is.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Terug naar COAzilla. Let op de disclaimer:
E-mail me any reply to [e-mail adres]
Your e-mail address will not be used for any other purpose,
and will not be visible on any webpage.
Make it empty if you don't wish to receive ANY e-mails.

Any reply! Dat kan dus zelfs spam of een mailbom zijn!
Hoe bruikbaar en goed geschreven is zo'n disclaimer?

Het kan alleen spam zijn, wanneer iemand op COAzilla spam gaat posten als reactie op je bericht.

Dat geldt dan óók voor uw bericht. O zo! (snik)

Maar dit wijzen naar elkaar, gaat voorbij aan de inhoud van de disclaimer in het algemeen:
"E-mail me any reply to [e-mail adres]
Your e-mail address will not be used for any other purpose"
Ui leest: "Stuur mij wat voor antwoord dan ook. Mijn adres zal niet gebruikt worden voor een ander doel."
Alsof er dan nog veel andere doelen over zijn. (snotter)

Maar misschien heeft men het te druk met het controleren van andermans taalgebruik,
zoals met de handleiding van Oom Paspasu. Haha! (snif)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Het gaat om informatie die niet met mensen buiten het bedrijf gedeeld mag worden.
Dus niet met Inducks, niet met McDrake en ook niet met Dubbelduck. Of bevinden zij zich binnen het bedrijf?
De informatie wordt (dus) bij uitzondering, en tegen de bedrijfsregels in, aan Dubbelduck gegeven.

Dat is een zaak tussen Ferdi en Sanoma. Ondanks dat Ferdi zegt dat hij het niet mag delen, doet hij dat wel.

Als Ferdi Felderhof daarmee verdeeldheid zaait onder lezers, door een minderjarige via geheimzinnig contact te bevoordelen ten opzichte van de rest,
mogen klanten van Sanoma daar best openlijk vraagtekens bij zetten. (En niet alleen klanten van Sanoma.)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:
Ferdi schreef:Schim is welkom om te indexen, net als Dubbelduck.

Dit is de situatie sinds eind afgelopen week, nadat bij Ferdi Felderhof is doorgevraagd.

En Ui heeft toen gesteld, dat de discussie dan klaar is.
Er vanuit gaande, dat hiermee ook online indexen bedoeld wordt en niet een inwijding bij Inducks.
Met andere woorden, mits er geen addertjes onder het gras zijn.

Dat heeft te maken met de structuur van Inducks, de "indexing reserved". Niemand kan de Sanoma-producten indexen, zonder zich binnen Inducks op te werken.

Met andere woorden, Schim is pas welkom als hij de positie van Dubbelduck heeft.
En afgaande op COAzilla, staat Inducks daar vooralsnog niet open voor.

De verwelkoming van Ferdi Felderhof is tegen het beleid van Inducks in, dat zegt:
"[Ferdi] en Bas zijn niet degenen die toestemming kunnen geven."

Afgaande op COAZilla doet ook Bas Schuddeboom blijkbaar dergelijke toezeggingen, in privé aan een minderjarige.
En Ui heeft begrepen, dat hij en Ferdi de valselijk blij gemaakte minderjarige inmiddels geen antwoord meer geven.
Waardoor de minderjarige vraagsteller naar COAzilla is gegaan.
Wat dus aansluit op het niet thuis geven van de Nederlandse redactie, als men verantwoording over een wantoestand moet afleggen.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Verder houdt Ui het wederom bij de eerder gegeven, volgende tip aan Ferdi:
Gewoon voortaan rekening houden met de mogelijkheid dat je schrijven vanuit/over je functie, openbaar kan worden. Dat is toch niet zo moeilijk?

Helemaal mee eens. Wanneer hij dat niet doet en hij wordt geciteerd op McDrake, is hij zeker niet de persoon om admin te vragen dit te censureren. Ik echter, bewogen door medemenselijkheid en goede smaak, wil admin vriendelijk verzoeken om ten minste niet langer toe te staan dat de beruchte tweet, uit wiens publicatie op McDrake de tweeter onmiddellijk lessen trok en deze verwijderde, nog vaker "geretweet" wordt op dit door kinderen bezochte forum.

Ferdi Felderhof trok er geen les uit. Tenminste, niet zonder te liegen dat het zogenaamd ging om een persoonlijk bericht.
(Een leugen, omdat het ging om een openbare pagina waarop hij prominent zijn positie bij Sanoma vermelde.)

Het verzoek om een openbare tweet van "Comic Assistant" Ferdi Felderhof niet meer te citeren, omwille van de kinderen, staat genoteerd.
En laat die notatie een waarschuwing zijn, dat Ferdi Felderhof uit hoofde van zijn functie, bezwaarlijke communicatie bezigt én verdedigt.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:["This report is shown to Tatlires and Inducks members only."]
Dit is dus een voorbeeld van filtering van wat bij Inducks is ingevoerd.

Ja, maar wel met het doel COAzilla overzichtelijk te houden voor mensen die commentaar willen leveren. Natuurlijk hadden de indexen ook op een aparte pagina kunnen verschijnen, maar het blijft bijzonder oninteressante informatie.

Wat de reden ook moge zijn, Inducks heeft dus filterknoppen.

Oom Paspasu schreef:Oom Paspasu heeft een voorstel: Ui indext een uitgave. Hij kopieert het verborgen rapport van COAzilla naar Inducks. Krijgt admin dan een verzoek tot censuur?

Dit voorstel zou alleen van toepassing zijn als het ging om bijvoorbeeld de geheime index-informatie afkomstig van Ferdi Felderhof.
Informatie zoals die van bijvoorbeeld verzamelaar Tatlires, over bestaande publicaties, daar valt niets aan te censureren.

Oom Paspasu schreef:Heb ik het mis, of is "dark place" DDB omgevormd tot COAzilla, waarbij een ieder de berichten kan zien en becommentariëren?

DDB en COAzilla zijn twee verschillende afdelingen binnen Inducks:
- DDB is voor ingewijden, die geheimhouding moeten beloven en anders eruit getrapt worden.
- COAzilla, dat gebruikmaakt van filtering, is voor ingewijden en publiek.

Oom Paspasu schreef:Een beetje vreugde is hier op zijn plaats. :)

Vreugde? Nou, Ui is weleens vrolijker geweest! (snotter)

Laten lieden zoals Ferdi Felderhof en helaas ook Bas Schuddeboom maar trots zijn op hun geheime communicatie met minderjarige klanten.
Blijkbaar vinden hoofdredacteurs Dennis Heikamp en Joan Lommen het allemaal wel best, dat hun werknemers zich zo dubieus gedragen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 16, 2013 5:57 pm

Van COAzilla, report 58091:
― basboompje maandag, 16 dec 2013, 04:28:03
Wat betreft de "toestemming"... Cray heeft mij via Twitter gevraagd of hij bepaalde uitgaven kon indexeren. Dat leek mij via de pagina Online Indexeren voor iedereen mogelijk. Dat er bepaalde uitgaven op "indexing reserved" staan was mij niet bekend. Sorry voor het misverstand!

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » ma dec 16, 2013 10:13 pm

Van COAzilla, report 58091:
― cray maandag, 16 dec 2013, 04:58:37
Sorry bas ik hbe de verkeerd gesteld ik vraag mij nu gewoon af waatom mogen anderen niet indexen als de vaste indexers hun werk niet meer doen.?

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php?num=58091

Nu Ui die reacties ziet van drie anderen (dan Ui), waaronder een van redactielid Bas Schuddeboom, voelt Ui zich op een wrange manier getroost. (snif)
Getroost, in de zin dat Ui niet de enige is die een ander beleid had verwacht of zou willen zien.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ridder ter Geit » di dec 17, 2013 8:57 am

Er staat 'solved' bij...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » di dec 17, 2013 1:07 pm

Ui schreef:Of valt dat dan ook onder trollen, volgens u?

Ik ben niet de baas, ik bepaal het beleid niet. Het was niet bedoeld als een beschuldiging, maar als een vriendelijke tip.
Ui schreef:Ondanks dat Oom Paspasu's COAzilla-bericht heel terecht is, zou dit óók onder "trollen" vallen.

Mijn bericht was bedoeld om Crays vraag, die door HF als "opgelost" was gemarkeerd, in context te plaatsen. Ik heb er over nagedacht of ik dit wel moest plaatsen, maar ik hoop dat we hierdoor misschien een beetje verder kunnen komen.
Ridder ter Geit schreef:Er staat 'solved' bij...

Crays vraag is beantwoord. De reden waarom hij wilde indexen is nog niet weggenomen.
Ui schreef:Overigens heeft Ui/Daniel73 geen notificaties ontvangen van de reacties van HF en Oom Paspasu.

Dat komt omdat Ui reageerder is, niet plaatser van het oorspronkelijke bericht.
Ui schreef:"Stuur mij wat voor antwoord dan ook. Mijn adres zal niet gebruikt worden voor een ander doel."
Alsof er dan nog veel andere doelen over zijn. (snotter)

Maar een antwoord kan alleen op COAzilla geplaatst worden. Dat kan iedereen doen, met de beste of kwaadste intenties. Een ander doel zou kunnen zijn uw e-mailadres doorgeven aan derden, of u automatisch berichten bij elke verandering op Inducks. Dat gebeurt dus niet.
Ui schreef:Het verzoek om een openbare tweet van "Comic Assistant" Ferdi Felderhof niet meer te citeren, omwille van de kinderen, staat genoteerd.

:)
Ui schreef:Nou, Ui is weleens vrolijker geweest! (snotter)

::shock:
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » di dec 17, 2013 3:58 pm

Ridder ter Geit schreef:Er staat 'solved' bij...

Deze afhandeling toont aan, dat COA/Inducks zichzelf ziet als een persoonlijke, particuliere organisatie van een aantal bevriende opperfans
waar de "gewone" verzamelaar hoogstens welkom is om het oude papier te indexen.

Dat nu andere personen dan Ui tegen een muur aanlopen, gezien dit COAzilla-report,
is een zeer, zeer, zeer wrange troost. (snik)


Ui/Daniel73 kan zich nu beter bezinnen over de toekomst van zijn eigen website-activiteiten,
waarmee hij nu met handen en voeten vastzit aan een data-systeem van de betreffende Induckser.

COAzilla (off-topic) gebruiken om iemand uit te nodigen voor een pizza,
maar er amper ingaan op (on-topic) aangeboden hulp voor Inducks, laat staan er dankbaar voor zijn,
schept voor Ui een te moeilijke situatie om zomaar, op korte termijn, amicaal in een pizzeria te gaan zitten keuvelen.

Verwachten dat men iemand, nota bene naar eigen zeggen onterecht, en zonder te waarschuwen, een club uit mag gooien
en vervolgens verwachten dat er, in het kader van vriendschap, nog gezellig met elkaar aan tafel gezeten kan worden,
is een absurde, onmogelijke situatie die gruwelijk veel spanning oproept bij Ui/Daniel73,
mede gezien de software-afhankelijkheid.

Omdat Ui/Daniel73 gezien de software-afhankelijkheid, eigenlijk niet ongestraft, vrijuit over Inducks kan schrijven, zelfs niet op McDrake,
is het op McDrake bieden van de mogelijkheid om anderen wel vrijuit te laten praten, en de mogelijkheid om op McDrake indexen te plaatsen,
eigenlijk alles wat hij kan doen voor de "gewone" fan. En dan mag hij nog zeer dankbaar zijn, als dit zomaar mag van de heren Inducks.


Laat deze situatie een waarschuwende, wijze les zijn voor
wie zich inlaat met een (al dan niet gratis) systeem dat alleen kan blijven draaien als men met de maker(s) in contact blijft.
Als het contact eindigt, zit je behalve met het verdriet, met een uniek data-systeem waar geen support meer voor is.
En aangezien er ook sprake kan zijn van ziekte en overlijden, is dat gevaar sowieso altijd aanwezig!!!

Dus zelfs al zou er wel pizza gegeten worden door de opperfan en de onderfan, dan nóg blijft het probleem van vendor lock-in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in

Een programmeur hoort, als hij de gebruikers echt van dienst wil zijn, een vendor lock-in te vermijden.
Ook om zélf te allen tijden te kunnen stoppen zonder nasleep.

Gebruiker Ui is dus in álle opzichten een beetje heel erg dom geweest, zo'n software-afhankelijkheid aan te gaan.
De stress hierover is dus een welverdiende straf voor Ui/Daniel73, die gezien zijn software-kennis beter had moeten weten. (snik)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Of valt dat dan ook onder trollen, volgens u?

Ik ben niet de baas, ik bepaal het beleid niet. Het was niet bedoeld als een beschuldiging, maar als een vriendelijke tip.

Heel veel dank voor uw antwoorden. En voor uw goede bericht op COAzilla.

Bij Inducks is de definitie van "trollen" zeer ruim.
Behulpzaamheid kan er ook als "trollen" gezien worden.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Ondanks dat Oom Paspasu's COAzilla-bericht heel terecht is, zou dit óók onder "trollen" vallen.

Mijn bericht was bedoeld om Crays vraag, die door HF als "opgelost" was gemarkeerd, in context te plaatsen. Ik heb er over nagedacht of ik dit wel moest plaatsen, maar ik hoop dat we hierdoor misschien een beetje verder kunnen komen.

Dat u heeft moeten nadenken om uw bericht op COAZilla te plaatsen, toont al aan hoe onwelkom Inducks is.
Dat zo'n bericht er gezien kan worden als bemoeizuchtig trollen en dus een reden tot ergernis, dat is een waarschuwende tip van Ui.

En er is vooralsnog geen antwoord. Geen enthousiasme.
Indexen lopen zes weken achter, ondanks aangeboden hulp van mede-fans. Solved!

Wees alvast maar dankbaar als men bereid is om uw handleiding en uw (F)AQ serieus te nemen.
Want, waar-bemoeit-gij-zich-eigenlijk-mee?

Mocht men van Inducks in privé gaan antwoorden op de openbare vragen, laat het gerust weten op McDrake.
Het excuus vanuit Inducks kan zijn, dat COAzilla niet bedoeld is om er verder te antwoorden,
maar dat excuus wordt dan toegepast om de zaak uit het openbaar te houden.

Oom Paspasu schreef:
Ridder ter Geit schreef:Er staat 'solved' bij...

Crays vraag is beantwoord. De reden waarom hij wilde indexen [namelijk zes weken achterstand op Inducks] is nog niet weggenomen.

Dus is het report helemaal niet "solved".

Het gauw op "solved" drukken komt neer op het botweg de deur dicht smijten.
En misschien heeft men dat zelf niet eens door.

Ui/Daniel73 wil/wilde er eigenlijk voorstellen, dat opperfan Dubbelduck bij eventuele terugkomst kan checken
of inmiddels door onderfans gemaakte indexen kloppen.
Indien nodig kan Dubbelduck die indexen aanvullen of desnoods overschrijven met alsnog een eigen index.
Dát is pas een gevalletje "solved", voor wie écht van Inducks houdt!

Je zou toch mogen verwachten, dat men zelf aan zo'n oplossing denkt.
Maar, och, kijk uit dat men niet boos wordt om zo'n bemoeizuchtig voorstel van een onderfan.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Overigens heeft Ui/Daniel73 geen notificaties ontvangen van de reacties van HF en Oom Paspasu.

Dat komt omdat Ui reageerder is, niet plaatser van het oorspronkelijke bericht.

Dank voor het antwoord.
Ui vindt dit een interessante aanvulling voor de (F)AQ.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:"Stuur mij wat voor antwoord dan ook. Mijn adres zal niet gebruikt worden voor een ander doel."
Alsof er dan nog veel andere doelen over zijn. (snotter)

Maar een antwoord kan alleen op COAzilla geplaatst worden. Dat kan iedereen doen, met de beste of kwaadste intenties.

Men kan ook buiten COAzilla om, rechtstreeks antwoorden, via privé.
Het antwoord hoeft daartoe niet eerst op COAzilla te staan, voor zover het daar dan openbaar geplaatst wordt en niet afgeschermd.


Wat betreft Inducks beperkt Ui/Daniel73 zich tot het via COAzilla melden van toevallig tegengekomen fouten.
Maar het actief indexeren van informatie waarmee een aantal opperfans nog meer macht over Duckstad krijgen,
daar kleven voor Ui grote ethische bezwaren aan.

Aangezien men van Inducks prima kan leven met weken achterlopende indexen, ondanks aangeboden hulp,
zal Ui er ook maar prima mee moeten leven.


En wat betreft de heer Ferdi Felderhof wil Ui benadrukken, dat Ferdi als lid van McDrake, in privé aan een minderjarige kritiek gaf
over iets dat op McDrake is geplaatst.
Hiermee wekte Ferdi bij Ui de indruk, dat hij zijn lidmaatschap gebruikte om in privé voor moderator te spelen.
Ook daarom zijn de "privé"-mails van hem interessant.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » do dec 19, 2013 4:40 pm

Ui schreef:Dat u heeft moeten nadenken om uw bericht op COAZilla te plaatsen, toont al aan hoe onwelkom Inducks is.

Dat ben ik niet met je eens. Hoe onwelkom Inducks is, weet ik niet uit ervaring en voor mij was er geen dergelijke reden. Ik ben niet goed bekend op COAzilla, dus verviel ik tot een meer algemene instelling. Ik vroeg me af of dit de juiste plek was om deze kwestie aan te kaarten. Ik denk daarnaast dat als je iets wil bereiken, je niet te negatief moet zijn en dat je niet te persoonlijk moet worden, zeker in publiek zichtbare communicatie.
Ui schreef:En er is vooralsnog geen antwoord. Geen enthousiasme.
Indexen lopen zes weken achter, ondanks aangeboden hulp van mede-fans. Solved!

Het antwoord op Crays vraag is gegeven. Had hij mijn vraag maar moeten stellen.
Ik vermoed dat een maintainer een lijst kan zien van berichten die aan hem zijn toegewezen en nog niet zijn opgelost. Daar kijkt hij wat hij kan oplossen. Zoals je weet krijg je geen notificatie van een reactie op een bericht, als jij er enkel op gereageerd hebt en niet het aanvankelijke bericht hebt opgesteld. Het is goed mogelijk dat HF mijn reactie niet eens gezien heeft.
Hoewel ík er niet echt mee zit, wil ik nog wel een nieuw berichtje plaatsen.
Ui schreef:Ui/Daniel73 wil/wilde er eigenlijk voorstellen, dat opperfan Dubbelduck bij eventuele terugkomst kan checken
of inmiddels door onderfans gemaakte indexen kloppen.
Indien nodig kan Dubbelduck die indexen aanvullen of desnoods overschrijven met alsnog een eigen index.
Dát is pas een gevalletje "solved", voor wie écht van Inducks houdt!

Het Inducks-idee van "indexing reserved" is bedoeld om dubbel werk te voorkomen. Dat klink heel logisch, maar eigenlijk lijkt het mij om geen werkelijk probleem te gaan. Zoiets normaliseert zich vanzelf, zoals we ook bij de Weekblad-topics op McDrake hebben gezien. Pas als Ridder ter Geit 's avonds nog niets heeft gepost, besluit een ander dit te doen. Als jouw nieuwe index op Inducks als "dubbel" wordt gemarkeerd, wacht je de volgende keer eerst even af. "Indexing reserved" zorgt nu juist voor problemen.
Ui schreef:Men kan ook buiten COAzilla om, rechtstreeks antwoorden, via privé.

Dat klopt, via de "PM"-knop. Een ieder kan dat met de beste of kwaadste intenties doen. Maar wat is er dan mis met de disclaimer? Je wordt gewaarschuwd voor mogelijke gevolgen en je krijgt de optie geen e-mailadres in te vullen.
Ui schreef:Maar het actief indexeren van informatie waarmee een aantal opperfans nog meer macht over Duckstad krijgen,
daar kleven voor Ui grote ethische bezwaren aan.

De wereld van de Disney-strips, makers en fans, is niet uitzonderlijk. Toen ik anderhalf jaar geleden mij plotseling erg ging interesseren voor Donald Duck en ik, door wat ik zag en las op internet, hiermee bekend werd, viel het me meteen op hoe deze community lijkt op een bepaald vakgebied dat ik juist probeerde te ontvluchten. Samen geheimpjes delen, vriendjespolitiek, oneerlijke machtsstructuren, verafgoding van de een en de ander zwart maken. Contacten zijn van groter belang dan wat je te bieden hebt. Dat zoiets ook onder fans van strips over pratende eenden het geval is, kan een zware teleurstelling zijn, zeker wanneer jij hun slachtoffer bent. Maar wat doe je eraan? Mensen zijn blijkbaar zo. Natuurlijk is het verstandig niet te diep in zo'n moeras te waden. Vanaf de zijlijn kan ik zeggen dat ik heel blij ben met Inducks en de mensen die al het werk hiervoor geleverd hebben en nog steeds doen dankbaar ben.
Ui schreef:Gebruiker Ui is dus in álle opzichten een beetje heel erg dom geweest, zo'n software-afhankelijkheid aan te gaan.

Als er geen pizza wordt gegeten... !
Gaat Ui weer eens van het ergst denkbare scenario uit? Ook als vriendschap voorbij is, kan men zakelijk contact blijven houden.

Kan er overigens überhaupt van vriendschap sprake zijn als men zich niet over wat gebeurd is in het verleden, elkaars tekortkomingen en meningsverschillen heen weet te zetten? Ik begrijp best dat dat moeilijk kan zijn, maar ja, die pizza wil je toch niet missen!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Oom Paspasu » do dec 19, 2013 5:53 pm

http://coa.inducks.org/coazilla.php?rep ... wUnsolved=

Was het allemaal een misverstand? Zat Cray verkeerd en begreep HF hem daarom verkeerd?

DVr leeft in ieder geval weer, waar we heel blij om zijn, en een ieder kan de Weekbladen indexen. Ik heb Weekblad 46 gedaan. De rest laat ik aan jullie over.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 19, 2013 7:17 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Dat u heeft moeten nadenken om uw bericht op COAZilla te plaatsen, toont al aan hoe onwelkom Inducks is.

Dat ben ik niet met je eens. Hoe onwelkom Inducks is, weet ik niet uit ervaring en voor mij was er geen dergelijke reden. Ik ben niet goed bekend op COAzilla, dus verviel ik tot een meer algemene instelling. Ik vroeg me af of dit de juiste plek was om deze kwestie aan te kaarten.

Wat is dan wel de juiste plek? De vuilnisbak? (snotter)

Het afdwingen van geheimhouding is ook een onwelkome, hoge drempel.
Menig verzamelaar zal niet op zo'n voorwaarde zitten te wachten.

Oom Paspasu schreef:Ik denk daarnaast dat als je iets wil bereiken, je niet te negatief moet zijn en dat je niet te persoonlijk moet worden, zeker in publiek zichtbare communicatie.

Zeker waar.
Maar Ui heeft inmiddels de indruk dat er, met betrekking tot Inducks en Ui/Daniel73, helemaal niets meer valt te bereiken.

Ui draagt Inducks een warm hart toe, maar dat is niet wederzijds.
Ui mag doodvallen, als het aan Inducks ligt. Hoeveel negatiever kan men zijn? (snik)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:En er is vooralsnog geen antwoord. Geen enthousiasme.
Indexen lopen zes weken achter, ondanks aangeboden hulp van mede-fans. Solved!

Het antwoord op Crays vraag is gegeven. Had hij mijn vraag maar moeten stellen.

Het gebrek aan enthousiasme gaat ook over het aanbieden van uw handleiding.
En Cray heeft alsnog een vraag zoals die van u gesteld, in datzelfde report.

Oom Paspasu schreef:Ik vermoed dat een maintainer een lijst kan zien van berichten die aan hem zijn toegewezen en nog niet zijn opgelost. Daar kijkt hij wat hij kan oplossen. Zoals je weet krijg je geen notificatie van een reactie op een bericht, als jij er enkel op gereageerd hebt en niet het aanvankelijke bericht hebt opgesteld. Het is goed mogelijk dat HF mijn reactie niet eens gezien heeft.

Voor zover Ui weet, krijgt de maintainer ook een notificatie van berichten in reports die "solved" zijn.
En wat "solved" is, kan weer op "unsolved" gezet worden.

Oom Paspasu schreef:Hoewel ík er niet echt mee zit, wil ik nog wel een nieuw berichtje plaatsen.

Ui is heel benieuwd. Maar laat u dan niet afschepen met privé-communicatie, alstublieft.

Oom Paspasu schreef:Het Inducks-idee van "indexing reserved" is bedoeld om dubbel werk te voorkomen. Dat klink heel logisch, maar eigenlijk lijkt het mij om geen werkelijk probleem te gaan. Zoiets normaliseert zich vanzelf, zoals we ook bij de Weekblad-topics op McDrake hebben gezien. Pas als Ridder ter Geit 's avonds nog niets heeft gepost, besluit een ander dit te doen. Als jouw nieuwe index op Inducks als "dubbel" wordt gemarkeerd, wacht je de volgende keer eerst even af. "Indexing reserved" zorgt nu juist voor problemen.

"Indexing reserved" zorgt alleen voor problemen voor wie de achterstand niet kan verdragen.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Men kan ook buiten COAzilla om, rechtstreeks antwoorden, via privé.

Dat klopt, via de "PM"-knop. Een ieder kan dat met de beste of kwaadste intenties doen. Maar wat is er dan mis met de disclaimer? Je wordt gewaarschuwd voor mogelijke gevolgen en je krijgt de optie geen e-mailadres in te vullen.

Men heeft ook de optie om de computer uit te zetten.
Ui vindt de disclaimer vaag. Was deze maar zo helder als uw handleiding. (snif)

Misschien is het niet invullen van een e-mailadres een goede optie als men een bij COAZilla een vraag stelt.
Want dan is er geen vrees dat er een onderonsje ontstaat.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Maar het actief indexeren van informatie waarmee een aantal opperfans nog meer macht over Duckstad krijgen,
daar kleven voor Ui grote ethische bezwaren aan.

De wereld van de Disney-strips, makers en fans, is niet uitzonderlijk. Toen ik anderhalf jaar geleden mij plotseling erg ging interesseren voor Donald Duck en ik, door wat ik zag en las op internet, hiermee bekend werd, viel het me meteen op hoe deze community lijkt op een bepaald vakgebied dat ik juist probeerde te ontvluchten. Samen geheimpjes delen, vriendjespolitiek, oneerlijke machtsstructuren, verafgoding van de een en de ander zwart maken. Contacten zijn van groter belang dan wat je te bieden hebt. Dat zoiets ook onder fans van strips over pratende eenden het geval is, kan een zware teleurstelling zijn, zeker wanneer jij hun slachtoffer bent. Maar wat doe je eraan? Mensen zijn blijkbaar zo. Natuurlijk is het verstandig niet te diep in zo'n moeras te waden.

"Contacten zijn van groter belang dan wat je te bieden hebt."
Dat is voor Ui een onmetelijke teleurstelling. Ook buiten Inducks.

Naïef Ui had een ander, optimistisch beeld van de fanwereld.
Ja, hoe ontzettend dom kan een bolgewas zijn! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Vanaf de zijlijn kan ik zeggen dat ik heel blij ben met Inducks en de mensen die al het werk hiervoor geleverd hebben en nog steeds doen dankbaar ben.

Natuurlijk is ook Ui dankbaar.
Maar als men "al het werk" vooral voor zichzelf houdt, zijn er nooit andere, nieuwe mensen die je dankbaar kunt zijn.


Wie weet, hoe o zo dankbaar men Ui/Daniel73 was geweest als hij zijn Inducks-gerelateerde Barks-kaartenbak had kunnen doen op Inducks.
http://www.seriesam.com/barks/
Of als een ander via zo'n Inducks-gerelateerd ontwerp kan bijdragen aan Inducks.

Ui/Daniel73 vindt het leuk om mee te denken met dergelijke data-ontwerpen.
En minstens één Induckser, die van de pizza, vindt/vond dat zichtbaar ook leuk.
Van hem kwam ooit de nadrukkelijke uitnodiging om zo'n site bij Inducks te plaatsen.

Zoals gezegd is Inducks intern verdeeld, zo van: als hij niet verbannen wordt, dan vertrek ik.
Die Induckser is daar zeer gevoelig voor. Want het kan zo een of meer programmeurs schelen.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Gebruiker Ui is dus in álle opzichten een beetje heel erg dom geweest, zo'n software-afhankelijkheid aan te gaan.

Als er geen pizza wordt gegeten... !
Gaat Ui weer eens van het ergst denkbare scenario uit? Ook als vriendschap voorbij is, kan men zakelijk contact blijven houden.

Die software-afhankelijkheid geldt ook als het contact wél goed loopt. Dat is het grote probleem.
Ziekte en overlijden liggen altijd op de loer.

Ui doet dergelijk werk voor de toekomst, voor toekomstige generaties.
Niet om zichzelf in het heden bezig te houden.

Oom Paspasu schreef:Kan er overigens überhaupt van vriendschap sprake zijn als men zich niet over wat gebeurd is in het verleden, elkaars tekortkomingen en meningsverschillen heen weet te zetten?

Een goede vraag.

Moet de vergeving van één kant komen?
Elkaar de handen schudden, maar ondertussen een verbanning laten voortduren?

Ui/Daniel73 moet zich heenzetten over de hatelijke houding van Inducks, maar Inducks mag er ondertussen mee doorgaan?
Is dat rechtvaardigheid? (snotter)

Oom Paspasu schreef:Ik begrijp best dat dat moeilijk kan zijn, maar ja, die pizza wil je toch niet missen!

Ui krijgt, bij het denken zo'n naargeestige, hatelijke toestand, letterlijk geen hap door zijn uienkeeltje.


Misschien kan vanuit McDrake ooit een pizza-dag georganiseerd worden.
Iedereen is dan welkom! Zelfs voorbijgangers wiens interesse ter plekke wordt gewekt.
Zo zou naïef Ui de fanwereld graag zien!


Inmiddels blijkt Oom Paspasu niet te hebben stilgezeten:
oom paspasu PM issue?c=nl%2FDD2013-46 58261 donderdag, 19 dec 2013, 03:41:20
solved by dvr
Mocht DVr, om welke reden dan ook, er voorlopig niet aan toe komen deze en de volgende weekbladen te indexen, dan zou het toch handig zijn wanneer ook een ander dit kan doen.

― dvr status changed to opgelost donderdag, 19 dec 2013, 03:45:56
Voor zover ik weet is het ook mogelijk dat een ander dit doet, de indexering is immers niet gereserveerd. Online indexeren is dus toegankelijk.
― oom paspasu donderdag, 19 dec 2013, 04:48:30
Oké, bedankt. Ik begrijp dan niet wat hier het probleem was:
http://coa.inducks.org/coazilla.php?num=58091

De wereld kan weer verder draaien! :)

bron: http://coa.inducks.org/coazilla.php?num=58261 (link vereenvoudigd)

Oom Paspasu schreef:Was het allemaal een misverstand? Zat Cray verkeerd en begreep HF hem daarom verkeerd?

Nee, Cray zat gewoon goed voor wat betreft zijn vraag aan Inducks.
(Even los van het zich niet bezig houden met zijn eigen platform.)

Het misverstand komt vanuit Ferdi, Bas en vooral Inducks.

Het antwoord vanuit Inducks was, in report 58091:
"Ferry" en Bas zijn niet degenen die toestemming kunnen geven.
De uitgaven die we zelf makkelijker kunnen indexen zetten we op "indexing reserved", om dubbel werk te voorkomen.

Wat in tegenstrijd is met het antwoord van Inducks in report 58261:
Voor zover ik weet is het ook mogelijk dat een ander dit doet, de indexering is immers niet gereserveerd. Online indexeren is dus toegankelijk.

Haal het rijmwoordenboek maar weer tevoorschijn, om die antwoorden met elkaar te rijmen.

Oom Paspasu schreef:DVr leeft in ieder geval weer, waar we heel blij om zijn, en een ieder kan de Weekbladen indexen. Ik heb Weekblad 46 gedaan. De rest laat ik aan jullie over.

Hoera!

Ui wil zich inzetten om op het YouTubekanaal behandelde uitgaven, per aflevering te linken naar de geïndexte uitgaven op Inducks.
In alstjeblieft de hoop dat Inducksers zich niet in dat project gaan mengen op een verdeeldheid zaaiende manier. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: COA/Inducks

Berichtdoor Ui » do dec 19, 2013 7:35 pm

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:DVr leeft in ieder geval weer, waar we heel blij om zijn, en een ieder kan de Weekbladen indexen. Ik heb Weekblad 46 gedaan. De rest laat ik aan jullie over.

Hoera!

Te vroeg gejuicht:
niet geïndext [index deze uitgave on-line]

bron: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FDD2013-46

En als Ui klikt op "index deze uitgave on-line" verschijnt het issue-nummer in een lijst van "Uitgaven die geïndext zijn of worden".
En op die een of andere manier staat bij Ui dat nummer nu drie keer in dat lijstje.

Rechts staat:
Due to a delay of up to 24 hours, any recent issue might very well be already indexed even if it is not shown on this website. If you'd like to index a recent issue, it's best to contact us before.

Oom Paspasu schreef:Het Inducks-idee van "indexing reserved" is bedoeld om dubbel werk te voorkomen. Dat klink heel logisch, maar eigenlijk lijkt het mij om geen werkelijk probleem te gaan. Zoiets normaliseert zich vanzelf, zoals we ook bij de Weekblad-topics op McDrake hebben gezien. Pas als Ridder ter Geit 's avonds nog niets heeft gepost, besluit een ander dit te doen. Als jouw nieuwe index op Inducks als "dubbel" wordt gemarkeerd, wacht je de volgende keer eerst even af. "Indexing reserved" zorgt nu juist voor problemen.

Maar dan heb je eerst dubbel zitten invoeren.

COA/Inducks houdt geen rekening met dubbele invoer in een online index-optie.
Dat is een grote zwakte in het systeem. Maar blijkbaar heeft COA-meneer Willot het te druk gehad met het oprichten van McDrake-wegduwend DCF. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron