Facebook

Re: Facebook

Berichtdoor Ui » ma mei 21, 2012 3:58 pm

snowmansion schreef:
Ui schreef:Facebook is de moord voor onafhankelijke platforms. Voor zover die in Duckstad bestaan, met al die medewerkers die achter de schermen de fans bespelen. (snik)

Hoe bedoel je dat Ui? Medewerkers die andere gebruikers proberen te beïnvloeden door middel van hun persoonlijk benaderen via Facebook? Dat zou toch ook gewoon via de normale fora kunnen? Alhoewel Facebook natuurlijk wel tig keer groter en bekender is. Of bedoel jij dat de medewerkers berichten plaatsen als zijnde fans?

Ui bedoelt, dat de Donald Duck Facebook wordt beheerd door (waarschijnlijk) de Roepredactie. Dit is dus niet onafhankelijk. Men kan negatieve berichtgeving verwijderen. (snik)
Met medewerkers die achter de schermen de fans bespelen, bedoelt Ui, dat fans die een platform beheren, zich laten leiden door mensen uit het bedrijfsleven.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Facebook

Berichtdoor snowmansion » ma mei 21, 2012 9:21 pm

Klopt, dat is natuurlijk altijd zo. Een van ons zo een facebook Donald Duck moeten oprichten en verhalen bespreken :)

Maar welke andere Disney fora bestaan er dan (fans die een forum beheren)? Behalve deze? En deze wordt niet gestuurd door de redactie.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Ui » vr jul 13, 2012 4:13 pm

Uit de Nieuwtjesbrief van 13 juli 2012:

Maak een leuke, grappige of originele foto van jezelf met ál je pockets! Stuur deze in via Facebook en verzamel zo veel mogelijk stemmen.

Waarom via het bedrijf Facebook?

Kinderen, leveren jullie je privacy maar in. Privacy inleveren levert prijzen op! Dat kun je als groot bedrijf niet vroeg genoeg in de kinderbreintjes pompen. (snik)
En het spaart ook nog het geld uit van het via de eigen website regelen van een stembus.

Kinderen die via Facebook op zich laten stemmen om hun eigendommen. Om nog meer eigendommen te vergaren. Aangemoedigd door "Oom Donald".
Is dit, wat de mensen willen? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Karel » vr jul 13, 2012 5:25 pm

Ui schreef:Uit de Nieuwtjesbrief van 13 juli 2012:

Maak een leuke, grappige of originele foto van jezelf met ál je pockets! Stuur deze in via Facebook en verzamel zo veel mogelijk stemmen.

Waarom via het bedrijf Facebook?

Kinderen, leveren jullie je privacy maar in. Privacy inleveren levert prijzen op! Dat kun je als groot bedrijf niet vroeg genoeg in de kinderbreintjes pompen. (snik)
En het spaart ook nog het geld uit van het via de eigen website regelen van een stembus.

Kinderen die via Facebook op zich laten stemmen om hun eigendommen. Om nog meer eigendommen te vergaren. Aangemoedigd door "Oom Donald".
Is dit, wat de mensen willen? (snotter)

Ja, dat is wat we willen! ;)
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Duck » vr jul 13, 2012 5:29 pm

Ik wil er graag aan meedoen, maar ik heb geen Facebook! ::cry:
Echt stom, waarom kan je niet gewoon via DonaldDuck.nl je foto insturen??
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jul 14, 2012 9:09 am

Dat vind ik inderdaad een bezwaar, dat je zo alleen mee kan doen als je facebook hebt. Terwijl je best goede redenen kunt hebben om daar niet aan te willen doen.

Overigens heeft Facebook een leeftijdsgrens van 13 jaar. Kinderen onder de 13 zouden dan dus helemaal niet aan deze actie mee kunnen doen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Facebook

Berichtdoor Duck » za jul 14, 2012 10:47 am

Ja, en hoeveel kinderen die daar aan meedoen zijn jonger dan 13? Heel veel!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Ui » za jul 14, 2012 12:36 pm

Duck schreef:Ik wil er graag aan meedoen, maar ik heb geen Facebook! ::cry:

Stuur een e-mail naar Oom Donald:
Oom Donald, ik wil meedoen aan de actie. Maar...
Ui is benieuwd wat hij zal antwoorden.

Duck schreef:Echt stom, waarom kan je niet gewoon via DonaldDuck.nl je foto insturen??

Het aanleggen van zo'n software-systeem zal vast te duur zijn voor de Roepredactie. Terwijl Facebook de software al in huis heeft.
De administratie-software bij de Roepredactie is ook grotendeels gratis, via de vrijwilligers van Inducks.

Ridder ter Geit schreef:Dat vind ik inderdaad een bezwaar, dat je zo alleen mee kan doen als je facebook hebt. Terwijl je best goede redenen kunt hebben om daar niet aan te willen doen.

Zijn privacy en vrijheid van publicatie goede redenen, voor een groot bedrijf zoals Sanoma? (snik)

Internet komt steeds meer in handen van bedrijven. Wie gaat er nog op een amateurplatform zitten? Bij Facebook geeft Oom Donald antwoord. Dat is natuurlijk het inleveren van veel meningsvrijheid meer dan waard. En op Twitter kan men volgen, hoe Disney-personages met elkaar en met lezers twitteren. Wie gaat er dan nog op een fanplatform zitten. Wat moet je met vrijheid van meningsuiting, als er Facebook, Google en Twitter is. Mensen zijn dol op privacy inleveren, zolang ze maar wat spiegeltjes en kraaltjes krijgen. Daar is deze actie een voorbeeld van.

Via deze actie wordt de consument gedwongen om lid te worden van een commercieel bedrijf, om maar mee te kunnen doen met een ander commercieel bedrijf.
Dat Facebook zich niet zomaar laat negeren, blijkt uit deze actie. En hoe meer van dit soort acties, hoe meer Facebookleden. En, hoe meer Facebookleden, hoe meer de niet-Facebookers zich buitengesloten voelen. Dus die worden ook lid. En voor je het weet is het 1984.
http://nl.wikipedia.org/wiki/1984_%28boek%29

Ridder ter Geit schreef:Overigens heeft Facebook een leeftijdsgrens van 13 jaar. Kinderen onder de 13 zouden dan dus helemaal niet aan deze actie mee kunnen doen.

Heeft ook Facebook een leeftijdsgrens van 13 jaar? Hoe gaat "Oom Donald" dit oplossen?

Is dit een domme actie van Oom Donald, zich afhankelijk te maken via Facebook? Of zit er meer achter?
Hoe meer Facebookers zijn aangesloten bij Oom Donald, hoe groter het rechtstreekse netwerk is. Zonder er maar een cent voor te betalen. De klant betaalt immers, met zijn privacy.

Dit is Ui's Oom Donald niet meer. Gewoon een e-mailtje sturen om mee te doen aan een actie, is blijkbaar al niet meer mogelijk. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Duck » za jul 14, 2012 3:30 pm

Ui schreef:
Duck schreef:Ik wil er graag aan meedoen, maar ik heb geen Facebook! ::cry:

Stuur een e-mail naar Oom Donald:
Oom Donald, ik wil meedoen aan de actie. Maar...
Ui is benieuwd wat hij zal antwoorden.

Goed idee!
Ga ik vandaag ofzo denk ik nog wel doen!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Ui » vr jul 20, 2012 1:00 am

Duck schreef:Ga ik vandaag ofzo denk ik nog wel doen!

En? (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Duck » ma jul 23, 2012 12:20 pm

Nog niet gedaan... ::oops:
Ben wat dagen weg geweest.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Facebook

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 08, 2014 5:24 pm

Van Donald Duck & Co, het Noorse weekblad, op Facebook (vrijdag 7 feb 2014, 8:29):

Donald Duck & Co schreef:Donald i knipe ...
Afbeelding
Vertaling schreef:Donald in de problemen...

Poetin: ... heb ik wel eens gezegd dat je mooie ogen hebt?
Donald: ???

Die mooie ogen vallen toch wel mee?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Facebook

Berichtdoor tometo » zo feb 16, 2014 5:14 pm

En dat is echt niet van een Noorse fan ofzo? o_O
~Bezoek mijn website http://creart.webklik.nl als je graag tekent! :)
Avatar gebruiker
tometo
DD-ADDICT *-*
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: zo dec 08, 2013 10:54 am
Woonplaats: Nederland

Re: Facebook

Berichtdoor Oom Paspasu » ma feb 17, 2014 3:18 pm

Het is geplaatst op https://www.facebook.com/donald.no. Deze pagina zegt: "Norges offisielle fanside for Donald Duck & Co www.donald.no" wat betekent "Noorwegens officiële fansite voor Donald Duck & Co www.donald.no". Dat "fanside" kan ons aan het twijfelen brengen, maar op de website www.donald.no zien we dat dit een pagina van Egmont is en Donald Duck producten en abonnementen kunnen er ook worden besteld.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Facebook

Berichtdoor duck-verzamelaar » do feb 20, 2014 8:34 pm

https://www.facebook.com/verzamelaarsterre

opzoek naar Donald Duck verzamelaars, voeg me toe
Avatar gebruiker
duck-verzamelaar
Donald duck verzamelaar
Member
 
Berichten: 35
Geregistreerd: zo jan 12, 2014 11:16 am

Vorige

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron