Disney Nieuws

Berichtdoor Daniel73 » di mei 08, 2007 4:01 pm

Dukka schreef:
En trouwens, het gaat in dit geval tenminste om Donald DUCK. Dat is toch een Duck-nieuwtje, waar Roddelflop om vraagt? ("Heb jij een Duck-nieuwtje? Mail het dan naar"...)

Ik vraag inderdaad om nieuwtjes. Maar dat betekend niet dat alles wat ik binnenkrijg ook daadwerkelijk geplaatst word.

Wat zijn je criteria? Moet het om Ducks gaan, of staat Roddelflop open voor Disney in het algemeen?
Is Roddelflop een persoonlijke site met een persoonlijke smaak, of gaat het om een algemene, neutrale dienst?

En is Disney Nieuws een persoonlijke site met een persoonlijke smaak? Komt er straks nog een nieuwsdienst als nieuws ook door Disney Nieuws wordt afgekeurd? Dan gaat het druk worden.

Dukka schreef:
Jammer dat Roddelflop bewust interessant nieuws mist en de boot afhoudt. Ik heb nu de keuze tussen een nieuwssite die samen wil werken, en een nieuwssite die nieuws weigert en niet wil samenwerken. Hm.
Logischerwijs staat Disney Nieuws dan voor. Dat lijkt me wel zo eerlijk. Maar ik baal enorm dat Roddelflop zich blijkbaar zo opstelt. Zonde van de goedgekozen naam "Roddelflop", bovendien.

Waar precies baal je van: omdat Roddelflop nieuws mist/weigert of niet direct wil samenwerken?

Beide. Ik baal dat Roddelflop (mijns inziens interessant) nieuws over Disney weigert, en dat er weer een kerkscheuring is.
Nu staat op Roddelflop interssant nieuws dat op Disney Nieuws ontbreekt. En op Disney Nieuws staat interessant nieuws dat op Roddelflop ontbreekt. En wie weet welke nieuwsdiensten er straks nog meer komen, op deze manier. Daarom hoop ik een samenwerking tussen nieuwsdiensten.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 'Roddelflop Disney Nieuws', een combinatie-dienst. Dan zou "Roddelflop" een overkoepelende verzamelnaam kunnen worden voor diverse redacteuren.

Dukka schreef:Overigens gaan de credits voor de naam volledig naar Sander (Dijkhuis) die deze naam voorstelde. Eerst had ik een andere (slechtere) naam in gedachte.

Bij mijn weten is Roddelflop een naam van Mau Heymans. :P
Wat was jouw "slechtere" naam dan? McDrake? :D
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di mei 08, 2007 4:03 pm

Daarom hoop ik een samenwerking tussen nieuwsdiensten.

Moet zijn: Daarom hoop ik op een samenwerking tussen nieuwsdiensten.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney.Nieuws » di mei 08, 2007 4:47 pm

Daniel73 schreef:En is Disney Nieuws een persoonlijke site met een persoonlijke smaak? Komt er straks nog een nieuwsdienst als nieuws ook door Disney Nieuws wordt afgekeurd? Dan gaat het druk worden.

Disney Nieuws probeert neutraal te zijn. Een titel als van het eerst geplaatste nieuwtje; "Stripbeurs Arnhem valt tegen voor Duckfans" geeft wel een soort van mening aan, maar dat is bedoeld als lokkertje om het bericht te lezen, net als in de krant veel gebeurd. Maar de bedoeling van Disney Nieuws is om de nieuwtjes van twee kanten te omschrijven.

Daniel73 schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar 'Roddelflop Disney Nieuws', een combinatie-dienst. Dan zou "Roddelflop" een overkoepelende verzamelnaam kunnen worden voor diverse redacteuren.

Dukka schreef op het Roddelflop topic (bericht #4)

Op deze manier is er tenminste wat concurrentie. En ik weet van me zelf dat toen de site 'Alles over Donald Duck' ook nieuws plaatsen, ik veel scherper was voor McDuck.nl. Dus ik denk dat dit soort concurrentie alleen maar goed is.
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor Dukka » di mei 08, 2007 11:17 pm

Daniel73 schreef:Wat zijn je criteria? Moet het om Ducks gaan, of staat Roddelflop open voor Disney in het algemeen?

Het moet inderdaad over Ducks gaan. Of in ieder geval iets met een rechtstreekse link. Zo kan er wel nog worden geschreven over Mickey, maar vind ik de tijdschriften Witch en Tinkelbel te ver gaan.
Over Ducks heb ik enig verstand, maar als ik ga kijken naar Disney in het algemeen schiet ik te veel te kort. Daarnaast heb ik niet eens de tijd om ook het meer en deel van het Disneynieuws te coveren.

Is Roddelflop een persoonlijke site met een persoonlijke smaak, of gaat het om een algemene, neutrale dienst?

Roddelflop is persoonlijk. Ik maak de site naar mijn smaak, maar is voor een algemeen 'doel'.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 'Roddelflop Disney Nieuws', een combinatie-dienst. Dan zou "Roddelflop" een overkoepelende verzamelnaam kunnen worden voor diverse redacteuren.

Een overkoepeling gaat mij te ver. Nu sta ik zelf voor de kwanti- en kwaliteit, en ik betwijfel of ik dat ook kan opbrengen voor anderen.
Sander opperde net het idee voor een gezamelijke feed. Een die dus de hoofdlijnen van beide sites bij elkaar zet, bijvoorbeeld op McDrake. Misschien is dat nog wel iets om naar te kijken.
Hier een voorbeeldje van Sander: http://www.sq89.net/planet-disney.html
Er is een heleboel aanpasbaar wat betreft uiterlijk.
Bij mijn weten is Roddelflop een naam van Mau Heymans. :P
Wat was jouw "slechtere" naam dan? McDrake? :D

Okay :) Sander wees me erop dat die naam een leuke naam zou zijn. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer de naam die ik eerst had bedacht. Ik weet nog wel dat het een hele slechte samentrekking was van Duck en een krant, vaag herinner ik me: TeleDuck :/
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Berichtdoor Sander » di mei 08, 2007 11:59 pm

Mijn voorbeeldje Ducks en Muizen (werktitel) maakt gebruik van feeds. Dat zijn nieuwsoverzichten in een standaardformaat dat door computerprogramma's kan worden gelezen. Het is een uitkomst als het gaat om het volgen van meerdere blogs of nieuwssites. Met een feed-lezer zoals Google Reader is het mogelijk om feeds samen te voegen zodat je in één keer een overzicht hebt van nieuwe berichten. In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Voorbeelden van feeds:
Disney Nieuws: http://usr.klumpke.mine.nu/donaldduckne ... ?feed=rss2
McDrake Nederland Disney: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/extern.p ... w&type=RSS
Roddelflop: http://roddelflop.wordpress.com/feed/

Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:10 am

Dukka schreef:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar 'Roddelflop Disney Nieuws', een combinatie-dienst. Dan zou "Roddelflop" een overkoepelende verzamelnaam kunnen worden voor diverse redacteuren.

Een overkoepeling gaat mij te ver. Nu sta ik zelf voor de kwanti- en kwaliteit, en ik betwijfel of ik dat ook kan opbrengen voor anderen.
Sander opperde net het idee voor een gezamelijke feed. Een die dus de hoofdlijnen van beide sites bij elkaar zet, bijvoorbeeld op McDrake. Misschien is dat nog wel iets om naar te kijken.
Hier een voorbeeldje van Sander: http://www.sq89.net/planet-disney.html
Er is een heleboel aanpasbaar wat betreft uiterlijk.

Dat is wat ik bedoel. Een combinatie-dienst. Welke naam zou deze kunnen krijgen? De huidige naam "ducks en muizen" dekt maar een deel van de lading.

Het maakt mij niet zozeer uit wie wat doet, maar ik hoop wel dat wat op 'Roddelflop' en 'Disney Nieuws' geplaatst wordt, voor de "eeuwigheid" online bereikbaar blijft.
Kunnen 'Roddelflop' en 'Disney Nieuws' backups aan derden leveren, ter archivering? Zoals bij McDuck Archief?
http://mcduck.nl/archief/

Dukka schreef:[Roddelflop] Sander wees me erop dat die naam een leuke naam zou zijn. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer de naam die ik eerst had bedacht. Ik weet nog wel dat het een hele slechte samentrekking was van Duck en een krant, vaag herinner ik me: TeleDuck :/

TeleDuck vind ik duidelijker dan Roddelflop, als het nieuws voornamelijk over ducks gaat.

Interessant om te zien dat de dienst van Sander, "ducks en muizen", ook topics van McDrake kan tonen als nieuws. Maar ik betwijfel of het topic 'Waar zijn de trolletjes??' daarbij hoort.

May 08, 2007

McDrake Nederland Disney

Waar zijn de trolletjes??
Forum: Over McDrake Nederland Disney
Auteur: нужно
Gestart: Tue, 08 May 2007 21:06:15 +0200
Nieuwste bijdrage: Tue, 08 May 2007 21:06:15 +0200
May 08, 2007 09:14 PM

Stripbeurs regio Arnhem
Forum: Disney algemeen
Auteur: Stuck on Duck
Gestart: Tue, 08 May 2007 19:06:33 +0200
Nieuwste bijdrage: Tue, 08 May 2007 19:27:43 +0200

May 08, 2007 09:14 PM
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:15 am

Sander schreef:Mijn voorbeeldje Ducks en Muizen (werktitel) maakt gebruik van feeds. Dat zijn nieuwsoverzichten in een standaardformaat dat door computerprogramma's kan worden gelezen. Het is een uitkomst als het gaat om het volgen van meerdere blogs of nieuwssites. Met een feed-lezer zoals Google Reader is het mogelijk om feeds samen te voegen zodat je in één keer een overzicht hebt van nieuwe berichten. In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Is het mogelijk om de inhoud van de feeds op te slaan, zoals bv. met een mailing list?


Bij de link McDrake Nederland Disney (extern.php?action=new&type=RSS) krijg ik:
Deze feed kan niet worden weergegeven

Feeds met DTD's worden niet ondersteund.

Sander schreef:Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.

Dan bied ik bij deze McDrake aan. Kan dat zonder beveiligingsproblemen? Heeft het updaten van nieuws-feeds mijn bemoeienis nodig of kan ik dat uitbesteden?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:34 am

Sander schreef:In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Die verzameling bevat inhoud van het nieuws. Is dat met 'Ducks en Muizen' ook mogelijk, op zo'n manier?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney.Nieuws » wo mei 09, 2007 11:04 am

Sander schreef:Mijn voorbeeldje Ducks en Muizen (werktitel) maakt gebruik van feeds. [...] In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Zo'n site werkt wel handig. Maar hoe wordt er voorkomen dat er niet twee keer een zelfde artikel wordt toegevoegd door de verschillende site's?

DonaldDuckWeb heeft ook een nieuwsfeed. Misschien dat deze er ook bij gevoegd kan worden (http://www.donaldduckweb.nl/feed/)
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor mcprul » wo mei 09, 2007 11:13 am

Komt die verzamelfeed dan uiteindelijk op de hoofdpagina van McDrake? Verder vind ik het niet fijn om de forum topics van McDrake erbij te lezen. Dat is geen nieuws.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:13 pm

Disney.Nieuws schreef:['Ducks en Muizen'] Zo'n site werkt wel handig. Maar hoe wordt er voorkomen dat er niet twee keer een zelfde artikel wordt toegevoegd door de verschillende site's?

Wat bedopel je met "twee keer een zelfde artikel"?

Disney.Nieuws schreef:DonaldDuckWeb heeft ook een nieuwsfeed. Misschien dat deze er ook bij gevoegd kan worden (http://www.donaldduckweb.nl/feed/)

Dat zou mooi zijn.

mcprul schreef:Komt die verzamelfeed dan uiteindelijk op de hoofdpagina van McDrake? Verder vind ik het niet fijn om de forum topics van McDrake erbij te lezen. Dat is geen nieuws.

Ook op McDrake kan nieuws verschijnen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:17 pm

mcprul schreef:Komt die verzamelfeed dan uiteindelijk op de hoofdpagina van McDrake?

Welke hoofdpagina? Er moet, indien mogelijk, nog een hoofdpagina (en een site) voor McDrake gemaakt worden.
Ik wil de verzamelfeed-link o.m. hebben op de navigatiebalk. Op de plaats waar nu "Roddelflop" staat.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 12:19 pm

Daniel73 schreef:Wat bedopel je met "twee keer een zelfde artikel"?

bedopel = bedoel
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » wo mei 09, 2007 12:41 pm

Je zou een apart subforum op McDrake kunnen maken, "Disney/Duck Nieuws", en dan verschijnen alleen topics uit dat subforum op de nieuwsfeed.

Verder lijkt het me een zeer goed idee!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcprul » wo mei 09, 2007 12:50 pm

Daniel73 schreef:
mcprul schreef:Komt die verzamelfeed dan uiteindelijk op de hoofdpagina van McDrake? Verder vind ik het niet fijn om de forum topics van McDrake erbij te lezen. Dat is geen nieuws.

Ook op McDrake kan nieuws verschijnen.

Maar zoiets als "Waar zijn de trolletjes??" is geen nieuws.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron