Disney Nieuws

Berichtdoor mcprul » wo mei 09, 2007 12:52 pm

Caspar schreef:Je zou een apart subforum op McDrake kunnen maken, "Disney/Duck Nieuws", en dan verschijnen alleen topics uit dat subforum op de nieuwsfeed.

Ja. Dat zou beter zijn.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Disney.Nieuws » wo mei 09, 2007 1:06 pm

Daniel73 schreef:
Disney.Nieuws schreef:Maar hoe wordt er voorkomen dat er niet twee keer een zelfde artikel wordt toegevoegd door de verschillende site's?

Wat bedopel je met "twee keer een zelfde artikel"?

Als Roddelflop en Disney Nieuws beide schrijven over één nieuwtje.
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor Disney.Nieuws » wo mei 09, 2007 1:12 pm

Is het ook mogelijk om de nieuwtjes up-to-date te houden? Als er nu een verandering in een artikel aangebracht wordt, is deze niet bewerkt in de verzamelfeed.
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 1:41 pm

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Ook op McDrake kan nieuws verschijnen.

Maar zoiets als "Waar zijn de trolletjes??" is geen nieuws.

Nee, inderdaad niet. Ik vind dat topic een wat onhandig voorbeeld om te geven.
McDrake draait vijf maanden vrij redelijk. Zo'n nieuwtje 'Waar zijn de trolletjes??' lijkt een uitnodiging om daar een negatieve verandering in te brengen.

mcprul schreef:
Caspar schreef:Je zou een apart subforum op McDrake kunnen maken, "Disney/Duck Nieuws", en dan verschijnen alleen topics uit dat subforum op de nieuwsfeed.

Ja. Dat zou beter zijn.

En wat als iemand er zomaar een bericht neerzet, in zo'n subforum? Bijvoorbeeld een onzinbericht? Dan wordt dat automatisch nieuws.

Disney.Nieuws schreef:Als Roddelflop en Disney Nieuws beide schrijven over één nieuwtje.

Dat doen kranten zoals Algemeen Dagblad en Telegraaf toch ook, allebei schrijven over één nieuwtje? Dat is concurrentie.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney.Nieuws » wo mei 09, 2007 1:46 pm

Sander schreef:Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.

Op de server van Disney nieuws lukt het.
Disney.Nieuws
 

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 09, 2007 1:58 pm

Even tussendoor: Heeft Disney.Nieuws moeite met inloggen op McDrake?
In de gebruikerslijst staat sinds gisteren een "Disney Nieuws" geregistreerd, met 0 bijdragen.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/profile.php?id=58
Sindsdien verschijnt "Disney.Nieuws" als gast. Dat lijkt te wijzen op problemen. Of is het de bedoeling?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » wo mei 09, 2007 3:59 pm

Daniel73 schreef:
mcprul schreef:
Caspar schreef:Je zou een apart subforum op McDrake kunnen maken, "Disney/Duck Nieuws", en dan verschijnen alleen topics uit dat subforum op de nieuwsfeed.

Ja. Dat zou beter zijn.

En wat als iemand er zomaar een bericht neerzet, in zo'n subforum? Bijvoorbeeld een onzinbericht? Dan wordt dat automatisch nieuws.

Je zou eerst elk kunnen controleren, of een functie maken dat als je een bericht verwijderd het ook niet meer in de nieuwsfeed komt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Disney Nieuws » wo mei 09, 2007 4:15 pm

Daniel73 schreef:Even tussendoor: Heeft Disney.Nieuws moeite met inloggen op McDrake?
In de gebruikerslijst staat sinds gisteren een "Disney Nieuws" geregistreerd, met 0 bijdragen.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/profile.php?id=58
Sindsdien verschijnt "Disney.Nieuws" als gast. Dat lijkt te wijzen op problemen. Of is het de bedoeling?

Inloggen is gelukt. Vanaf nu schrijft Disney Nieuws met dit account.

Disney Nieuws bekijkt de mogelijkheid om artikelen ook in het Engels aan te bieden. Hoe denken mensen op dit forum daarover? Zijn er eventueel mensen die willen helpen met vertalen? De Disney Nieuws beheerder is namelijk niet zo goed in Engels.
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Caspar » wo mei 09, 2007 4:23 pm

Wie is de beheerder van Disney Nieuws? Een bekende?
Ik heb geen behoefte aan een Engelse disney-nieuws.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » wo mei 09, 2007 6:45 pm

Nee,ik heb ook niet zo'n behoefte aan een Engels Disney-Nieuws.
Ik zou ook wel willen weten wie de beheerder is.Kennen wij hem?
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Disney Nieuws » wo mei 09, 2007 6:59 pm

Ik ben vaste bezoeker van bepaalde topics en reageer soms als gast.
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Disney Nieuws » wo mei 09, 2007 7:46 pm

Caspar schreef:Ik heb geen behoefte aan een Engelse disney-nieuws.

De steenrijke eend schreef:Nee,ik heb ook niet zo'n behoefte aan een Engels Disney-Nieuws.

Eigenlijk moet ik het ook vragen bij McDrake International. Het is natuurlijk logisch dat jullie, als Nederlanders geen behoefte hebben aan een Engelse vertaling. Maar Daniel heeft vaak wel goede ideeen en weet vast wel of er behoefte aan is...
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 09, 2007 11:42 pm

Caspar schreef:Je zou een apart subforum op McDrake kunnen maken, "Disney/Duck Nieuws", en dan verschijnen alleen topics uit dat subforum op de nieuwsfeed.

Verder lijkt het me een zeer goed idee!

Nadeel is dat 'nieuws' na een paar weken geen nieuws meer is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Sander » do mei 10, 2007 12:11 am

Daniel73 schreef:Interessant om te zien dat de dienst van Sander, "ducks en muizen", ook topics van McDrake kan tonen als nieuws. Maar ik betwijfel of het topic 'Waar zijn de trolletjes??' daarbij hoort.

Het lijkt me niet verstandig een forum automatisch toe te laten voegen. Zodra er 'troep' op een feed verschijnt zullen veel lezers hun abonnement opzeggen. Wat je wel zou kunnen doen, is een kleine blog opzetten voor McDrake waarin je nieuws en interessante topics meldt.

Daniel73 schreef:Is het mogelijk om de inhoud van de feeds op te slaan, zoals bv. met een mailing list?

Het ligt eraan welke feed-lezer je gebruikt. Naar mijn weten bewaart Google Reader alles wat na het abonneren op een feed is binnengekomen (net als bij mailinglijsten dus), maar dan zijn er weer geen manieren om dat lokaal op te slaan. Als je de inhoud van een blog wilt backuppen, kan een feed bovendien onhandig zijn als deze niet volledig is. Zoals bij Roddelflop, waarvan de feed vaak maar een deel van een bericht bevat met een 'meer'-link.

Daniel73 schreef:Bij de link McDrake Nederland Disney (extern.php?action=new&type=RSS) krijg ik:
Deze feed kan niet worden weergegeven

Feeds met DTD's worden niet ondersteund.


Dat ligt aan PunBB die een te oud feed-formaat aanbiedt (met een DTD/doctype-tag), en aan Internet Explorer die daar geen rekening mee houdt. In Firefox werkt hij wel.

Daniel73 schreef:Dan bied ik bij deze McDrake aan. Kan dat zonder beveiligingsproblemen?

Ik weet niet hoeveel beveiligingsproblemen er zijn. Het zou kunnen dat een blog die bij 'Ducks en Muizen' aangesloten is, besluit kwaadaardige HTML-code te publiceren die dan ook op jouw server komt.

Daniel73 schreef:Heeft het updaten van nieuws-feeds mijn bemoeienis nodig of kan ik dat uitbesteden?

Het updaten moet automatisch kunnen gaan.

Daniel73 schreef:
Sander schreef:In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Die verzameling bevat inhoud van het nieuws. Is dat met 'Ducks en Muizen' ook mogelijk, op zo'n manier?

Wat bedoel je precies? Beide systemen werken volgens hetzelfde principe: ze krijgen feeds als invoer en maken een HTML-pagina en een feed als uitvoer.

Disney.Nieuws schreef:Is het ook mogelijk om de nieuwtjes up-to-date te houden? Als er nu een verandering in een artikel aangebracht wordt, is deze niet bewerkt in de verzamelfeed.

De pagina op http://www.sq89.net/planet-disney.html is alleen een voorbeeld, dat nog niet automatisch bijgewerkt wordt. Als het systeem echt gebruikt wordt, zijn wijzingingen te zien als je ze op de juiste manier publiceert. Waarschijnlijk zorgt je blog-systeem Wordpress daar wel voor.

Daniel73 schreef:
Disney.Nieuws schreef:Als Roddelflop en Disney Nieuws beide schrijven over één nieuwtje.

Dat doen kranten zoals Algemeen Dagblad en Telegraaf toch ook, allebei schrijven over één nieuwtje? Dat is concurrentie.

Op de site van Planet Planet staat een lijst met andere sites die hetzelfde systeem (Planet Planet) gebruiken als 'Ducks en Muizen'. Het wordt veel gebruikt door software-ontwikkelaars die hun mening op hun eigen blog publiceren, en via zo'n 'planet' met elkaar in discussie gaan. Misschien gebeurt dat ook wel als Roddelflop en Disney Nieuws persoonlijker worden, of als er meer blogs bij komen.

Disney.Nieuws schreef:
Sander schreef:Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.

Op de server van Disney nieuws lukt het.

Als je Planet Planet wilt gebruiken heb je Python 2.2, python-bdb (Berkeley DataBase?) en cronjobs nodig die Python-scripts kunnen uitvoeren. Ik vermoed dat het niet op de server van McDrake werkt, maar misschien inderdaad op die van Disney Nieuws. En anders zijn er alternatieven die bijvoorbeeld met PHP werken.

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:
mcprul schreef:Ja. Dat zou beter zijn.

En wat als iemand er zomaar een bericht neerzet, in zo'n subforum? Bijvoorbeeld een onzinbericht? Dan wordt dat automatisch nieuws.

Je zou eerst elk kunnen controleren, of een functie maken dat als je een bericht verwijderd het ook niet meer in de nieuwsfeed komt.

Dat is technisch te moeilijk: je zou PunBB moeten aanpassen en feeds houden geen rekening met verwijderde berichten. Het lijkt mij beter om, als je het forum in de feed wilt hebben, bijvoorbeeld elke dag of elke week een samenvatting te geven van nieuwe discussies op het forum.

Als je een site als 'Ducks en Muizen' wilt verzorgen, krijg je misschien ook te maken met beleidskwesties. Wat doe je als een van de blogs opeens dingen publiceert die je zelf niet op internet wilt hebben? Zou je, als je het op de server van Disney Nieuws zet, negatief commentaar op Disney Nieuws censureren? Toen op Planet Ubuntu iemand een bedrijfsplan aankondigte van het bedrijf dat die site verzorgt, werd zijn blog van weggehaald en kwam er vervolgens een discussie over censuur.

Misschien is het beter om in een apart topic verder te gaan? Hier hoort het eigenlijk specifiek over de blog Disney Nieuws te gaan...
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor mcprul » do mei 10, 2007 7:59 am

Sander schreef:Het lijkt mij beter om, als je het forum in de feed wilt hebben, bijvoorbeeld elke dag of elke week een samenvatting te geven van nieuwe discussies op het forum.

Maar waarom moet McDrake erbij? Daar ben je toch al op tot je bovenin klikt op 'Nieuws' o.i.d.? Bovendien leest het niet fijn. Hoe denken Disney Nieuws en Roddelflop daarover?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron