Disney Nieuws

Berichtdoor Disney Nieuws » do mei 10, 2007 3:31 pm

mcprul schreef:
Sander schreef:Het lijkt mij beter om, als je het forum in de feed wilt hebben, bijvoorbeeld elke dag of elke week een samenvatting te geven van nieuwe discussies op het forum.

Maar waarom moet McDrake erbij? Daar ben je toch al op tot je bovenin klikt op 'Nieuws' o.i.d.? Bovendien leest het niet fijn. Hoe denken Disney Nieuws en Roddelflop daarover?

Ik snap je vraag niet. Wat bedoel je precies? Er komt toch gewoon een link naar de verzamel feed?
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Caspar » do mei 10, 2007 4:00 pm

Hij bedoelt dat er ook (sommige) topics van McDrake in de feed verschijnen denk ik.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 11:24 am

mcprul schreef:
Sander schreef:Het lijkt mij beter om, als je het forum in de feed wilt hebben, bijvoorbeeld elke dag of elke week een samenvatting te geven van nieuwe discussies op het forum.

Maar waarom moet McDrake erbij? Daar ben je toch al op tot je bovenin klikt op 'Nieuws' o.i.d.? Bovendien leest het niet fijn. Hoe denken Disney Nieuws en Roddelflop daarover?

Waarom zou een board als McDrake er niet bijhoren, als er nieuws is?
Als ik het goed begrijp is de verzamelfeed handig als je niet op (een board als) McDrake bent. Dan wordt je gewezen op nieuws.
En als je wel op McDrake bent dan kun je onder die (toekomstige) link zien of er nieuws op McDrake is.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 11:52 am

Disney Nieuws schreef:Disney Nieuws bekijkt de mogelijkheid om artikelen ook in het Engels aan te bieden. Hoe denken mensen op dit forum daarover? Zijn er eventueel mensen die willen helpen met vertalen? De Disney Nieuws beheerder is namelijk niet zo goed in Engels.

Ik heb wel interesse in Engelstalige artikels. Misschien handig voor lijsten van komende Gemstone-publicaties, bijvoorbeeld.

Op McDuck/McDrake International is een korte discussie geweest over RSS:
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?id=29
(Daar ging het overigens wel om nieuwe berichten in het algemeen.)

Disney Nieuws schreef:
Caspar schreef:Ik heb geen behoefte aan een Engelse disney-nieuws.

De steenrijke eend schreef:Nee,ik heb ook niet zo'n behoefte aan een Engels Disney-Nieuws.

Eigenlijk moet ik het ook vragen bij McDrake International. Het is natuurlijk logisch dat jullie, als Nederlanders geen behoefte hebben aan een Engelse vertaling.

Een Engelse vertaling kan omslachtig zijn. Voorlopig ben ik al tevreden als Engels nieuws rechtstreeks kan verschijnen. Dat biedt mogelijkheden. Nederlandse taal heeft een beperkt bereik.

Verder zou ik op de hoogte willen zijn van meer publicaties dan alleen Nederlandse. Roddelflop is momenteel beperkt tot Nederland. Daardoor wordt bv. Gemstone overgeslagen. Als een dienst als Roddelflop, Disney Nieuws of een andere dienst ook Engelse bijdragen levert, over bv. internationale uitgaven, zou ik daar zeker wel behoefte aan hebben.

Zonder Engels Disney nieuws heb je trouwens andersom een probleem, van het Engels naar het Nederlands toe. Want dan moet je eerst Engels nieuws naar het Nederlands vertalen, voor een relatief klein nationaal publiek. En dat terwijl veel Nederlanders een vreemde taal zoals Engels toch wel kunnen lezen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 12:49 pm

Disney.Nieuws schreef:
Sander schreef:Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.

Op de server van Disney nieuws lukt het.

Kun je daar een voorbeeld van laten zien? Zoals 'Ducks en Muizen'?
http://www.sq89.net/planet-disney.html

Als de maker van Disney Nieuws die verzamelfeed kan leveren (en wil leveren), hoef ik niet in rap tempo te gaan leren wat Python- of PHP-ondersteuning zijn.
Momenteel ben ik bezig met plannen voor een McDrake bibliotheek. Eigenlijk wordt het opzetten en onderhouden van ook nog een nieuwsverzameldienst, voor mij persoonlijk te veel bagage. Ik heb al te veel beloofd dat ik nog moet waarmaken. Dus als iemand anders zich met een nieuwsverzameldienst wil bezig houden, heeft dat mijn voorkeur.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Interessant om te zien dat de dienst van Sander, "ducks en muizen", ook topics van McDrake kan tonen als nieuws. Maar ik betwijfel of het topic 'Waar zijn de trolletjes??' daarbij hoort.

Het lijkt me niet verstandig een forum automatisch toe te laten voegen. Zodra er 'troep' op een feed verschijnt zullen veel lezers hun abonnement opzeggen. Wat je wel zou kunnen doen, is een kleine blog opzetten voor McDrake waarin je nieuws en interessante topics meldt.

Waar is dit een reactie op? Bedoel je dat 'Waar zijn de trolletjes??' een automatische toevoeging was?
Het zou volgens mij wel handig kunnen zijn om een aparte nieuwsfeed voor McDrake te maken, zoals was voorgesteld op McDuck/McDrake International.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Is het mogelijk om de inhoud van de feeds op te slaan, zoals bv. met een mailing list?

Het ligt eraan welke feed-lezer je gebruikt. Naar mijn weten bewaart Google Reader alles wat na het abonneren op een feed is binnengekomen (net als bij mailinglijsten dus), maar dan zijn er weer geen manieren om dat lokaal op te slaan. Als je de inhoud van een blog wilt backuppen, kan een feed bovendien onhandig zijn als deze niet volledig is. Zoals bij Roddelflop, waarvan de feed vaak maar een deel van een bericht bevat met een 'meer'-link.

Misschien kan hier een apart topic over gemaakt worden, over archiveren? Zoals bekend vind ik archiveren belangrijk.
(Mijn kennis erover is beperkt, helaas.)

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Bij de link McDrake Nederland Disney (extern.php?action=new&type=RSS) krijg ik:
Deze feed kan niet worden weergegeven

Feeds met DTD's worden niet ondersteund.


Dat ligt aan PunBB die een te oud feed-formaat aanbiedt (met een DTD/doctype-tag), en aan Internet Explorer die daar geen rekening mee houdt. In Firefox werkt hij wel.

Helpt het om PunBB te updaten, in dit geval? Of leveren ook de nieuwste PunBB-updates een te oud feed-formaat?

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Dan bied ik bij deze McDrake aan. Kan dat zonder beveiligingsproblemen?

Ik weet niet hoeveel beveiligingsproblemen er zijn. Het zou kunnen dat een blog die bij 'Ducks en Muizen' aangesloten is, besluit kwaadaardige HTML-code te publiceren die dan ook op jouw server komt.

Kan zo'n kwaadaardige HTML-code kwaad voor de server zelf, of alleen voor gebruikers?
Wat zijn jouw ervaringen met hackers? Toen McDuck deels gehackt was, liep toen je reeds aanwezige data op server gevaar? Mijn eerste verantwoording is dat de McDrake boards bereikbaar blijven. Dus ik kan dan geen bijtende diensten aanbieden.

Ik zal contact opnemen met de provider, om te vragen wat de huidige (on)mogelijkheden zijn voor McDrake. Het liefst zou ik een aantal directories beschikbaar stellen aan derden, zonder dat ik daar slapeloze nachten van hoef te hebben.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:
Sander schreef:In Google Reader heb ik bijvoorbeeld ook een verzameling Disney-nieuws, "Disney-nieuws" via Sander, die ongeveer hetzelfde werkt als 'Ducks en Muizen'.

Die verzameling bevat inhoud van het nieuws. Is dat met 'Ducks en Muizen' ook mogelijk, op zo'n manier?

Wat bedoel je precies? Beide systemen werken volgens hetzelfde principe: ze krijgen feeds als invoer en maken een HTML-pagina en een feed als uitvoer.

Ik bedoel dat '"Disney-nieuws" via Sander' inhoud laat zien van de nieuwsfeeds.
Bij 'Ducks en Muizen' staan alleen titels en herkomst-informatie opgesomd, zonder tekst van het nieuws. Dus ik wil weten of 'Ducks en Muizen' ook teksten erbij kan plaatsen.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:
Disney.Nieuws schreef:Als Roddelflop en Disney Nieuws beide schrijven over één nieuwtje.

Dat doen kranten zoals Algemeen Dagblad en Telegraaf toch ook, allebei schrijven over één nieuwtje? Dat is concurrentie.

Op de site van Planet Planet staat een lijst met andere sites die hetzelfde systeem (Planet Planet) gebruiken als 'Ducks en Muizen'. Het wordt veel gebruikt door software-ontwikkelaars die hun mening op hun eigen blog publiceren, en via zo'n 'planet' met elkaar in discussie gaan. Misschien gebeurt dat ook wel als Roddelflop en Disney Nieuws persoonlijker worden, of als er meer blogs bij komen.

Interessant. Maar waar is dit een reactie op?

Sander schreef:
Disney.Nieuws schreef:
Sander schreef:Iets als 'Ducks en Muizen' zou op een webserver met Python- of PHP-ondersteuning moeten worden neergezet. Waarschijnlijk zou dat op mcdrake.nl of op de server van Disney Nieuws wel lukken.

Op de server van Disney nieuws lukt het.

Als je Planet Planet wilt gebruiken heb je Python 2.2, python-bdb (Berkeley DataBase?) en cronjobs nodig die Python-scripts kunnen uitvoeren. Ik vermoed dat het niet op de server van McDrake werkt, maar misschien inderdaad op die van Disney Nieuws. En anders zijn er alternatieven die bijvoorbeeld met PHP werken.

Ik zal navraag doen bij de provider. Misschien is er een overzicht beschikbaar van wat wel/niet op McDrake kan? Dat zou overleg voor eindbeheerders zoals ik een stuk eenvoudiger maken.

Sander schreef:Als je een site als 'Ducks en Muizen' wilt verzorgen, krijg je misschien ook te maken met beleidskwesties. Wat doe je als een van de blogs opeens dingen publiceert die je zelf niet op internet wilt hebben? Zou je, als je het op de server van Disney Nieuws zet, negatief commentaar op Disney Nieuws censureren? Toen op Planet Ubuntu iemand een bedrijfsplan aankondigte van het bedrijf dat die site verzorgt, werd zijn blog van weggehaald en kwam er vervolgens een discussie over censuur.

Mijn beleid is dat ik zo min mogelijk censuur wil. Men kan hier op McDrake zelfs mopperen op McDrake zelf, en wat een kwal de beheerder is. :)

Nieuws zoals bv. over misdragende Disney auteurs moet geplaatst kunnen worden, vind ik. Ook als het gaat om Nederlandse auteurs die je op stripbeurzen tegen kunt komen.
Volgens mij is Roddelflop qua bronnen afhankelijk van een goede relatie met de Duckredactie en met auteurs. Dat zou Roddelflop chantabel maken. Hoe zit dat met Disney Nieuws?
Ik zou minstens één dienst willen hebben die onafhankelijk is. Misschien kan er een gecensureerde en een ongecensureerde versie komen van een verzameldienst? Dan kunnen mensen kiezen welke soorten nieuws ze wel/niet willen ontvangen.

Sander schreef:Misschien is het beter om in een apart topic verder te gaan? Hier hoort het eigenlijk specifiek over de blog Disney Nieuws te gaan...

Ja, een apart topic lijkt me beter. Hoe zou dat topic kunnen heten? Wat is een goede verzamelnaam voor dit soort nieuwsdiensten/feeds?
Ik vind het wat voor Nederland Off Topic, nu het puur om techniek gaat.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney Nieuws » vr mei 11, 2007 2:05 pm

Daniel73 schreef:Nieuws zoals bv. over misdragende Disney auteurs moet geplaatst kunnen worden, vind ik. Ook als het gaat om Nederlandse auteurs die je op stripbeurzen tegen kunt komen.
Volgens mij is Roddelflop qua bronnen afhankelijk van een goede relatie met de Duckredactie en met auteurs. Dat zou Roddelflop chantabel maken. Hoe zit dat met Disney Nieuws? Ik zou minstens één dienst willen hebben die onafhankelijk is.

Als er nieuws is over een misdragende Disney auteur zal dat zeker genoemd worden. Disney Nieuws wil zoiets dan wel van twee kanten laten zien, "Ellek nadeel heb zijn voordeel".
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor mcprul » vr mei 11, 2007 2:23 pm

Daniel73 schreef:Momenteel ben ik bezig met plannen voor een McDrake bibliotheek. Eigenlijk wordt het opzetten en onderhouden van ook nog een nieuwsverzameldienst, voor mij persoonlijk te veel bagage. Ik heb al te veel beloofd dat ik nog moet waarmaken. Dus als iemand anders zich met een nieuwsverzameldienst wil bezig houden, heeft dat mijn voorkeur.

Ik heb een voorstel. Een soort van Wikipedia bibliotheek. Iedereen kan er een stukje in toevoegen zodat de artikelen zeer uitgebreid worden.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 11, 2007 6:45 pm

mcprul schreef:[McDrake bibliotheek] Ik heb een voorstel. Een soort van Wikipedia bibliotheek. Iedereen kan er een stukje in toevoegen zodat de artikelen zeer uitgebreid worden.

Zie voor verdere bibliotheek-bespreking het nieuwe topic 'Plannen voor een McDrake bibliotheek'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=280
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » za mei 12, 2007 5:21 pm

Op de discussie over feeds heb ik gereageerd op Nederland Off Topic in Het verzamelen van nieuws-feeds.

Om weer terug te gaan op Disney Nieuws: ik vind het een leuke blog en ik denk dat het goed naast Roddelflop kan bestaan. Er staan alleen iets te veel 'Lees verder...'-links, die meestal maar een of twee extra zinnen bieden. Ik vind het fijner lezen als de nieuwsberichten geheel op de voorpagina staan, zolang ze niet al te lang zijn.
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor Disney Nieuws » za mei 12, 2007 6:23 pm

Dank je wel voor je tip (over die 'Lees meer...'-link).

Ik zal nog contact met je opnemen over de installatie van de verzamel-feed op de server.
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Disney Nieuws » di jun 26, 2007 7:44 pm

Een website waarin drie verschillende feeds worden verzameld is Disney en Duck-nieuws. Reacties daarover kun je plaatsen in het Het verzamelen van nieuws-feeds-topic op het Off Topic forum.
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jun 28, 2007 10:09 pm

Disney Nieuws schreef:Een website waarin drie verschillende feeds worden verzameld is Disney en Duck-nieuws. Reacties daarover kun je plaatsen in het Het verzamelen van nieuws-feeds-topic op het Off Topic forum.

Kan ik deze linken via McDrake? Heb ik dan zowel Disney Nieuws als Roddelflop?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney Nieuws » za jun 30, 2007 12:11 pm

Ja, deze kun je linken. Hiermee heb je de nieuwste artikelen van Roddelflop, DonaldDuckWeb en DisneyNieuws op één pagina.
Disney Nieuws
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di mei 08, 2007 2:16 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jul 08, 2007 8:46 pm

Disney Nieuws schreef:Ja, deze kun je linken. Hiermee heb je de nieuwste artikelen van Roddelflop, DonaldDuckWeb en DisneyNieuws op één pagina.

Geen McDrake-nieuwsfeed? Zoals Sander voordeed?

Op de navigatiebalk bovenaan is nu menu-item 'Roddelflop' vervangen voor 'Nieuws'.
Met als nieuwe link:
http://usr.klumpke.mine.nu/donaldducknet/nieuws/

Die link verwijst naar de door jou gemaakte pagina, 'Disney en Duck-nieuws'.
Met als menu-opties:
Disney Nieuws
http://usr.klumpke.mine.nu/donaldducknet/disney/
Donald Duck Web
http://www.donaldduckweb.nl/
Roddelflop
http://roddelflop.wordpress.com/

Reacties zijn welkom.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jul 08, 2007 8:53 pm

Kun je bij de link Donald Duck Web direct naar hun nieuws linken?
http://www.donaldduckweb.nl/archives/category/nieuws/
Dat scheelt een stap.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron