Disney Nieuws

Berichtdoor Disney Nieuws » do mei 03, 2007 10:45 pm

Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwtjes rond Disney, kun je vanaf nu de volgende website bezoeken; http://disneynieuws.uxl.nl/ .

Deze site onderscheid zich van Roddelflop (http://roddelflop.wordpress.com/) door hier vooral over Disney te schrijven. Het is regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, maar die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck. De nieuwe website, Disney Nieuws, zal ook de minder belangrijke nieuwtjes publiceren. Je kunt op de hoogte blijven door middel van een RSS-feed.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor vraag » vr mei 04, 2007 8:28 pm

Disney Nieuws schreef:Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwtjes rond Disney, kun je vanaf nu de volgende website bezoeken; http://disneynieuws.uxl.nl/ .

Deze site onderscheid zich van Roddelflop (http://roddelflop.wordpress.com/) door hier vooral over Disney te schrijven. Het is regelmatig gebeurd dat er tips gegeven zijn voor leuke nieuwtjes, maar die nooit gepubliceerd zijn op Roddelflop omdat ze over Disney gingen en niet over Donald Duck. De nieuwe website, Disney Nieuws, zal ook de minder belangrijke nieuwtjes publiceren. Je kunt op de hoogte blijven door middel van een RSS-feed.

Zijn onderstaande nieuwtjes niet interessant voor Roddelflop?

Mei 03
Stripbeurs Arnhem valt tegen voor Duckfans
Stripbeurs

Op zaterdag 28 en zondag 29 april 2007 werd de Stripbeurs gehouden in Arnhem. Je had twee dagen de kans om strips te kopen (oud en nieuw), in contact te komen met andere verzamelaars en meer dan dertig tekenaars van verschillende uitgevers te ontmoeten.

De Donald Duck fans die op zaterdag een bezoekje brachten aan deze beurs hadden een beetje pech, de Donald Duck tekenaar Mark de Jonge was er niet, hij was namelijk ziek. Gelukkig was er toch een pluspuntje: Maarten Janssens, die vooral veel covers en redactionele illustraties bij het weekblad verzorgd was er wel. Hij was er om het album ‘Bloeddorst’ (waar Maarten aan meegewerkt heeft) te signeren. Ookal was hij er niet voor de Donald Duck, op verzoek tekende Maarten toch een vrolijke Mickey of Donald.

Ook Gerard Leever, die tot in de jaren negentig de illustraties van de Moppentrommel in de Donald Duck verzorgde was van de partij. Kees de Boer, die dat nu doet was er ook. Volgend jaar zal er wellicht weer een Stripbeurs worden gehouden in Arnhem, waar je weer van harte welkom bent!

Mei 04
Donald Duck op bezoek bij Asterix
Opmerkelijk

Het nieuwe album van Astérix, ‘Astérix en zijn vrienden: Eerbetoon aan Albert Uderzo’ is ook zeer interessant voor Duckfans. Astérix en Obelix krijgen drie pagina’s lang bezoek van Donald Duck en Willie Wortel! Dit komt door de altijd handige tijdmachine van Willie. Het verhaal is getekend door Vicar, waarvan we bijna wekelijks een strip vinden in de Donald Duck.

Het album kost €5,99 en is bij diverse boekhandels verkrijgbaar.
vraag
 

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 04, 2007 8:39 pm

Wat nu?

Disney Nieuws linkt naar Roddelflop.
Roddelflop linkt vooralsnog nergens naar. Zelfs niet naar McDrake...

Waar kan McDrake nu naar linken, in de navigatie-balk?

Hoe serieus is 'Disney Nieuws'? Doet 'Disney Nieuws' moeite om het nieuws te behouden voor de toekomst?
Wil 'Disney Nieuws' samenwerken met McDrake?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney Nieuws » za mei 05, 2007 11:58 am

Daniel73 schreef:Waarom geen samenwerking? Disney Nieuws biedt interessant nieuws dat op Roddelflop ontbreekt.

Er is geen samenwerking omdat de beheerder van Roddelflop niet alle nieuwtjes wil plaatsen. Dat is best jammer, want het is zeker interessant. Een paar weken geleden werden er mensen gezocht die rond wilden lopen in Disneyland Parijs met een Donald Duck of Mickey Mouse pak. Dit is doorgegeven als tip, maar Roddelflop wilde dit niet plaatsen. "Het heeft geen meerwaarde". Roddelflop is een zeer goede website, maar het is jammer om nieuwtjes te missen.
Daniel73 schreef:Nu wordt via Disney Nieuws ook een game behandeld. En Disney Nieuws biedt aandacht aan een stripbeurs waar Roddelflop aan voorbij gaat. (Stripbeurs 28 en zondag 29 april 2007 in Arnhem.)

Omdat dit achteraf was, wilde Roddelflop dit niet plaatsen.
Daniel73 schreef:Hoe serieus is 'Disney Nieuws'? Doet 'Disney Nieuws' moeite om het nieuws te behouden voor de toekomst?

Heel serieus. Alle nieuwtjes worden bewaard met een tweedagelijkse backup. En van die backup wordt weer een backup gemaakt, die ergens anders bewaard wordt. :).
Daniel73 schreef:Wil 'Disney Nieuws' samenwerken met McDrake?

Jazeker. Het zou een onderdeel kunnen worden van McDrake.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Disney Nieuws » za mei 05, 2007 12:01 pm

Disney Nieuws schreef:Alle nieuwtjes worden bewaard met een tweedagelijkse backup.

Herstel: twee keer per dag een backup.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Daniel73 » za mei 05, 2007 10:16 pm

Disney Nieuws schreef:Er is geen samenwerking omdat de beheerder van Roddelflop niet alle nieuwtjes wil plaatsen. Dat is best jammer, want het is zeker interessant. Een paar weken geleden werden er mensen gezocht die rond wilden lopen in Disneyland Parijs met een Donald Duck of Mickey Mouse pak. Dit is doorgegeven als tip, maar Roddelflop wilde dit niet plaatsen. "Het heeft geen meerwaarde". Roddelflop is een zeer goede website, maar het is jammer om nieuwtjes te missen.

Heeft nieuws over sollicitaties in Disneyland Parijs "geen meerwaarde" volgens Roddelflop? Wat een botte onzin. Volgens mij is de meerwaarde in dit geval dat er normalitair, bij mijn weten, nooit zo openlijk is gevraagd naar medewerkers die in Donald Duck- of Mickey Mouse-pak willen lopen. Bij mijn weten rustte daar bij Disney taboe op. Is dat niet interessant genoeg?
En trouwens, het gaat in dit geval tenminste om Donald DUCK. Dat is toch een Duck-nieuwtje, waar Roddelflop om vraagt? ("Heb jij een Duck-nieuwtje? Mail het dan naar"...)

Disney Nieuws schreef:
Daniel73 schreef:Nu wordt via Disney Nieuws ook een game behandeld. En Disney Nieuws biedt aandacht aan een stripbeurs waar Roddelflop aan voorbij gaat. (Stripbeurs 28 en zondag 29 april 2007 in Arnhem.)

Omdat dit achteraf was, wilde Roddelflop dit niet plaatsen.

Het nieuws is toch nog steeds interessant? Er staat een beschouwing van hoe die stripdagen waren, in Arnhem. Dat blijft interessant.

Disney Nieuws schreef:
Daniel73 schreef:Wil 'Disney Nieuws' samenwerken met McDrake?

Jazeker. Het zou een onderdeel kunnen worden van McDrake.

'Disney Nieuws' verwijst naar Roddelflop en McDrake. Dus nu rijst de vraag wat de meerwaarde is van een 'Roddelflop'-link op de navigatie-balk. Want via 'Disney Nieuws' kun je naar 'Roddelflop' gaan. Maar 'Roddelflop' linkt nergens heen.
Daarbij is "Disney nieuws" een veelomvattender onderwerp dan alleen "Ducks".

Jammer dat Roddelflop bewust interessant nieuws mist en de boot afhoudt. Ik heb nu de keuze tussen een nieuwssite die samen wil werken, en een nieuwssite die nieuws weigert en niet wil samenwerken. Hm.
Logischerwijs staat Disney Nieuws dan voor. Dat lijkt me wel zo eerlijk. Maar ik baal enorm dat Roddelflop zich blijkbaar zo opstelt. Zonde van de goedgekozen naam "Roddelflop", bovendien.

Disney Nieuws schreef:
Disney Nieuws schreef:Alle nieuwtjes worden bewaard met een tweedagelijkse backup.

Herstel: twee keer per dag een backup.

Nou zeg. Twee keer per dag een backup. Is dat niet wat veel? :)
Hoe ziet zo'n backup eruit?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney Nieuws » za mei 05, 2007 10:29 pm

Daniel73 schreef:Nou zeg. Twee keer per dag een backup. Is dat niet wat veel? :)
Hoe ziet zo'n backup eruit?

Beter te veel dan te weinig. Bij elk nieuwtje probeert Disney Nieuws het te plaatsen op de site. Het is na tien jaar nog leuk om een archief door te lezen. Daarom is het jammer als er een nieuwtje kwijt zou raken.

Hoe zo'n backup er uit ziet? Het wordt opgeslagen als XML. Dit formaat bevat alle berichten, reacties en categorieën. En kan bij eventuele schade aan de software eenvoudig opnieuw hersteld worden. Een prachtig systeem.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 07, 2007 12:38 am

Jammer van de kale, kille vormgeving van de site. De boel een beetje opfleuren zou geen overbodige luxe zijn.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Disney Nieuws » ma mei 07, 2007 6:50 am

Rockerduck schreef:Jammer van de kale, kille vormgeving van de site. De boel een beetje opfleuren zou geen overbodige luxe zijn.

Dank je wel voor je tip. Hier wordt aan gewerkt. Tips?
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Ei » ma mei 07, 2007 12:43 pm

Rockerduck schreef:Jammer van de kale, kille vormgeving van de site. De boel een beetje opfleuren zou geen overbodige luxe zijn.

Moeten wij vooral zeggen, op McDrake... :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 07, 2007 1:26 pm

Disney Nieuws schreef:
Rockerduck schreef:Jammer van de kale, kille vormgeving van de site. De boel een beetje opfleuren zou geen overbodige luxe zijn.

Dank je wel voor je tip. Hier wordt aan gewerkt. Tips?

Meer kleur toevoegen, bijvoorbeeld. En illustraties van Disney-gerelateerde zaken. Dit geldt trouwens ook voor McDrake. :p
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Disney Nieuws » ma mei 07, 2007 3:11 pm

Rockerduck schreef:Meer kleur toevoegen, bijvoorbeeld. En illustraties van Disney-gerelateerde zaken.

Meer kleur?

Bovenaan de pagina komt waarschijnlijk een wisselend plaatje met verschillende Disney figuren. Het streepjes achtergrond wordt een achtergrond met een Disney motiefje.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Daniel73 » di mei 08, 2007 3:22 am

Disney Nieuws schreef:Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwtjes rond Disney, kun je vanaf nu de volgende website bezoeken; http://disneynieuws.uxl.nl/ .

Eenmaal op Disney Nieuws is het moeilijk om weer terug te gaan. De terug-knop werkt niet. Misschien omdat er blijkbaar een redirect blijft verwijzen naar Disney Nieuws.

Voordeel van Disney Nieuws is dat er meteen in beeld een mogelijkheid is om door te gaan naar Roddelflop. Dat zou Roddelflop dan eenvoudig bereikbaar houden als Disney Nieuws op de McDrake-navigatiebalk zou staan.

Zou het mogelijk zijn om de Disney Nieuws comments door te koppelen naar McDrake? Zodat McDrake topics kan hebben over nieuws op Disney Nieuws?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Disney Nieuws » di mei 08, 2007 7:00 am

Daniel73 schreef:Eenmaal op Disney Nieuws is het moeilijk om weer terug te gaan. De terug-knop werkt niet. Misschien omdat er blijkbaar een redirect blijft verwijzen naar Disney Nieuws.

Er is inderdaad een redirect, maar die kun je gewoon overslaan. De korte URL (disneynieuws.uxl.nl) is gekozen voor het makkelijker onthouden. Maar zodra je een link maakt, kun je gewoon direct naar Disney Nieuws linken.

Daniel73 schreef:Zou het mogelijk zijn om de Disney Nieuws comments door te koppelen naar McDrake? Zodat McDrake topics kan hebben over nieuws op Disney Nieuws?

Dat zou kunnen. De topics moeten dan wel met de hand aangemaakt worden.
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Dukka » di mei 08, 2007 10:23 am

Disney Nieuws - 2007-05-05 11:58:37 schreef:[Mensen voor Donald Duck-pak gezocht] Dit is doorgegeven als tip, maar Roddelflop wilde dit niet plaatsen. "Het heeft geen meerwaarde". Roddelflop is een zeer goede website, maar het is jammer om nieuwtjes te missen.

Daniel73 - 2007-05-05 22:16:26 schreef:Heeft nieuws over sollicitaties in Disneyland Parijs "geen meerwaarde" volgens Roddelflop? Wat een botte onzin. Volgens mij is de meerwaarde in dit geval dat er normalitair, bij mijn weten, nooit zo openlijk is gevraagd naar medewerkers die in Donald Duck- of Mickey Mouse-pak willen lopen. Bij mijn weten rustte daar bij Disney taboe op. Is dat niet interessant genoeg?

Kleine correctie, ik zei dat ik vond dat het geen nieuwswaarde had.
Als ik me niet vergis is er wel vaker gevraagt naar medewerkers voor de shows. Dus al helemaal geen taboe. Wanneer Disney vraagt naar extra (nieuwe) werknemers vind ik dat niet zo spectaculair.
Naderhand misschien een verkeerde afweging, gezien de media-aandacht die er naar uit is gegaan. Maar ik zie het nog steeds als een beetje overdreven.

En trouwens, het gaat in dit geval tenminste om Donald DUCK. Dat is toch een Duck-nieuwtje, waar Roddelflop om vraagt? ("Heb jij een Duck-nieuwtje? Mail het dan naar"...)

Ik vraag inderdaad om nieuwtjes. Maar dat betekend niet dat alles wat ik binnenkrijg ook daadwerkelijk geplaatst word.

Jammer dat Roddelflop bewust interessant nieuws mist en de boot afhoudt. Ik heb nu de keuze tussen een nieuwssite die samen wil werken, en een nieuwssite die nieuws weigert en niet wil samenwerken. Hm.
Logischerwijs staat Disney Nieuws dan voor. Dat lijkt me wel zo eerlijk. Maar ik baal enorm dat Roddelflop zich blijkbaar zo opstelt. Zonde van de goedgekozen naam "Roddelflop", bovendien.

Waar precies baal je van: omdat Roddelflop nieuws mist/weigert of niet direct wil samenwerken?
Overigens gaan de credits voor de naam volledig naar Sander (Dijkhuis) die deze naam voorstelde. Eerst had ik een andere (slechtere) naam in gedachte.
Dukka
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 11:43 pm

Volgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron