Donald Duck Fanvizier

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » di aug 27, 2013 7:24 pm

DD schreef:Wat mij opvalt is dat je niet edit voor je een filmpje online zet. Ofterwijl je "bloopers" zitten er nog in.

Hoezp voor elk filmpje film ik wel 4 uur om al het stotteren eruit te krijgen en ik ben nu een filmpje aan het uploaden die meer edits heeft!
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » di aug 27, 2013 8:11 pm

Welkom op McDrake! Stoor je maar niet aan dwazen die denken dat pockets met zo'n grote oplage het waardevolste in de wereld zijn (ik ken mensen die vierduizend jaar oude kleitabletten uit hun handen kapot hebben laten vallen en ook dat is niet erg, want er zijn er genoeg en ze waren toch al oud), of aan andere dwazen die denken dat spelling belangrijk is.
In het begin moet je je vorm proberen vinden. Ik hoop dat je iets hebt aan het commentaar dat hier gegeven wordt. Ik ben benieuwd naar de komende ontwikkelingen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Scrooge$ » di aug 27, 2013 8:12 pm

Leuk dat je nu ook een mcdrake account hebt aangemaakt( ik verwachte al een beetje dat je het commentaar zou zien en erop zou reageren).
Ik heb een paar opmerkingen: Volgens mij is de Dubbelduck serie nog niet afgelopen wat je wel aangaf in een video en wat betreft je ''Giga prijsactie'' had je misschien beter de twee pockets en het spel apart kunnen nemen en apart kunnen weggeven, inplaats van twee scheetkussens in nog twee andere paketten weg te geven (waarvan ik niet denk dat iemand daar interese in heeft)
Bovenal vind ik het leuk dat je het kanaal bent begonnen en zal ik zeker het blijven volgen.( ben alleen wat voorzichtiger met je ducks want anders heb je dadelijk boze Mcdrakers op de stoep :P )
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » di aug 27, 2013 8:15 pm

Scrooge$ schreef:( ben alleen wat voorzichtiger met je ducks want anders heb je dadelijk boze Mcdrakers op de stoep :P )

Ik zou dit soort commentaar maar voor me houden want anders ben je een dwaas. Toch, oom Paspasu?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » di aug 27, 2013 8:25 pm

Oh, dat zijn we toch wel.

Seneca schreef:Illud autem vide, ne ista lectio auctorum multorum et omnis generis voluminum habeat aliquid vagum et instabile. Certis ingeniis immorari et innutriri oportet, si velis aliquid trahere quod in animo fideliter sedeat.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Scrooge$ » di aug 27, 2013 9:48 pm

Prachtige reactie Oom paspasu!
Ik vind deze wel passend daarop( van Catullus)

Cui dono lepidum novum libellum
arida modo pumice expolitum?
Corneli, tibi: namque tu solebas
meas esse aliquid putare nugas,
iam tum cum ausus es unus Italorum
omne aevum tribus explicare chartis
doctis, Iuppiter, et laboriosis.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Scrooge$ » di aug 27, 2013 9:51 pm

DD schreef:
Scrooge$ schreef:( ben alleen wat voorzichtiger met je ducks want anders heb je dadelijk boze Mcdrakers op de stoep :P )

Ik zou dit soort commentaar maar voor me houden want anders ben je een dwaas. Toch, oom Paspasu?


Hmm, volgens mij is het commentaar van Ui ook passend in het kopje dwaas:


Hoewel hij bij het duidelijk tonen van zijn gezicht, misschien zijn leven niet meer zeker is, gezien de geschokte reacties op dit forumboard. "Dáár is die dekselse knul die zomaar geniet van zijn verzameling! Grijp en plastificeer hem, voordat hij nog meer schade aanricht!!!" Haha! (snik)
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » wo aug 28, 2013 1:21 am

Catullus schreef:Cui dono lepidum novum libellum
arida modo pumice expolitum?
Corneli, tibi

Respectloos! Ik raad "arida pumice expolire" niet aan, zo zal Cornelius niet erg lang plezier hebben aan zijn "lepidus novus libellus". :(
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » wo aug 28, 2013 1:44 am

Wil men de Griekse les achterwege laten en on topic reageren aub, dankuwel :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » wo aug 28, 2013 2:25 am

Inderdaad, DD, on-topic blijven! We hadden het over stripboeken en dan ga jij het opeens over Grieks hebben!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » wo aug 28, 2013 2:35 am

Eh... Volgens mij haal jij twee topics door elkaar, beste Paspasu ;) Als je terugleest zie je wie er begon. Ik was trouwens fout, het is Latijns :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 28, 2013 9:35 am

Was het maar les, ik beheers die talen niet en er wordt me niets uitgelegd :(
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » wo aug 28, 2013 11:54 am

DD schreef:Eh... Volgens mij haal jij twee topics door elkaar, beste Paspasu ;) Als je terugleest zie je wie er begon. Ik was trouwens fout, het is Latijns :P

Ja, het is Latijn, dus begon jij over Grieks. Ondanks de titel gaat dit topic sinds de eerste post over hoe een verzamelaar met zijn boekjes dient om te springen en Scroogedollarteken en ik hielden ons aan dat onderwerp. We citeerden relevante auteurs in hun oorspronkelijke taal. Op dit forum wordt toch ook vaak genoeg in het Engels geciteerd?
Ridder ter Geit schreef:Was het maar les, ik beheers die talen niet en er wordt me niets uitgelegd :(

Ik doe ook alleen maar alsof, om intelligent voor te komen. Misschien wil Scroogedollarteken een cursus geven op McDrake Off Topic.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » wo aug 28, 2013 4:03 pm

donaldducksubsnl schreef:Ik ben de eigenaar van die youtube kanaal en ik ga NIET respectloos ermee om

Een verdediging als binnenkomer. Kortom: welkom op McDrake! Haha! (snik)

donaldducksubsnl schreef:Donald Duck is mijn passie

Passie is een hartstochtelijk woord. Misschien wil je dat liever bewaren voor Valentijnsdag.
Ui zit meteen al te preken. Kortom: welkom op McDrake! Haha! (snotter)

donaldducksubsnl schreef:ik heb ze allemaal netjes uit mijn kast gehaald eb op de vloer neer gezet ik schop ze niet!

Misschien is men niet gewend dat een vloer schoon kan zijn?

donaldducksubsnl schreef:de spelling komt doordat ik tja niet al te best ben in spellen

Vind je het goed als men je helpt met juiste spelling? Op je kanaal, als zijnde een publieke presentatie, is spelling wel belangrijk.

donaldducksubsnl schreef:en sorry voor mijn slechte commentaar
kijk vrijdag weer en geef dan je mening maar!

Je hebt hier zowaar, spontaan op rijm geschreven.
Zulk talent is slechts aan weinigen gegeven.

Sorry, sorry, sorry... I'm not worthy... De sfeer zit er goed in! (huil huil)

donaldducksubsnl schreef:Heel erg bedankt voor alle complimenten over hoe ik met mijn Donald Ducks omga! (ik ga voortaan iets meer me best doen)
Ik heb het fluwelen handschoentje gedaan voor een tijd maar ik wou er meer van genieten dus daarom ben ik niet meer zo fluwelen handschoen sorry.

Laat je niet gek maken, zoals wel met Ui is gebeurd. (snik) Het nieuw houden van strips kan een obsessie worden. Dan kan je hele dag verpest worden omdat er een vouwtje in een Donald Duck Weekblad is gekomen. Zo word je letterlijk ziek van je verzameling.

Afgaand op je filmpjes vouw je soms je pockets erg ver open, wat (vooral bij oude pockets) kan zorgen voor losse bladzijden. Het blijven toch pokkenboekjes... eh... pocketboekjes. Ook bij stripalbums kan het uitkijken zijn.
Erg ver open wil zeggen, dat de lijmrand zichtbaar wordt bij het openvouwen. Probeer dat te vermijden en je kunt nog heel lang met je strips vooruit.

Jij gaat met je strips om zoals ook sommige striptekenaars dat kunnen doen. Zij behandelen hun strips als gebruiksvoorwerpen. Een strip waarvan zichtbaar genoten is, heeft iets bijzonders, iets persoonlijks. Dat persoonlijke, daar wordt nogal eens van gegruwd. Alsof een massaproduct een massaproduct moet blijven. Alsof het product terug moet naar de massa, zonder er op te vallen.

DD schreef:Wat mij opvalt is dat je niet edit voor je een filmpje online zet. Ofterwijl je "bloopers" zitten er nog in.

Wat zuurprUIm Ui opvalt is, dat men vooral zit te klagen tegen iemand die een publiek laat meegenieten van zijn verzameling. Is er ook nog iets complimenteus te melden? Zeker voor een beginneling zijn de filmpjes redelijk tot goed verzorgd. Geen doelloos rondzwaaiende camera's, bijvoorbeeld.

donaldducksubsnl schreef:voor elk filmpje film ik wel 4 uur om al het stotteren eruit te krijgen en ik ben nu een filmpje aan het uploaden die meer edits heeft!

Wat is mis met wat gestotter? De strips moeten volmaakt blijven, de mensen moeten volmaakt zijn; zo ontstaat een naar ontsmettingszeep geurende, synthetische wereld. Op YouTube lijkt het tegenwoordig mode om zelfs ademhalingen te verwijderen. Dan-krijg-je-van-die-opgefokte-praatfilmpjes-die-maar-doorratelen-en-doorratelen-en-de-kijker-geen-kans-geven-om-de-informatie-op-zich-in-te-laten-werken.

Oom Paspasu schreef:(ik ken mensen die vierduizend jaar oude kleitabletten uit hun handen kapot hebben laten vallen en ook dat is niet erg, want er zijn er genoeg en ze waren toch al oud)

Dat is wel erg, als er historische gegevens verloren gaan. Wat betreft oude werken kan men weleens te makkelijk zijn. Dan staat men met een vinger te duwen op een eeuwenoud boek, terwijl men erbij staat te praten en daarmee vocht op het boek riskeert. Op een gegeven wordt een voorwerp zo kwetsbaar, dat het wél echt tijd wordt voor fluwelen handschoenen.

Oom Paspasu schreef:In het begin moet je je vorm proberen vinden. Ik hoop dat je iets hebt aan het commentaar dat hier gegeven wordt. Ik ben benieuwd naar de komende ontwikkelingen.

Ui is ook benieuwd. Oom Paspasu, er is hier nog plaats op het balkon.

Statler & Waldorf
http://www.youtube.com/watch?v=NpYEJx7PkWE

Scrooge$ schreef:wat betreft je ''Giga prijsactie'' had je misschien beter de twee pockets en het spel apart kunnen nemen en apart kunnen weggeven, inplaats van twee scheetkussens in nog twee andere paketten weg te geven (waarvan ik niet denk dat iemand daar interese in heeft)

Een van de pakketten heeft twee Disney-uitgaves, terwijl de andere niets van Disney bevatten. En bij die twee pockets zit ook nog een game, in hetzelfde pakket. Als het alleen al gaat om marktwaarde is dat pakket dus het meest interessant. Misschien hadden de twee pockets en de game verdeeld kunnen worden over drie pakketten, met daarbij elk wat extra's.
Hoe dan ook leuk dat je zo'n actie houdt!

Scrooge$ schreef:
DD schreef:
Scrooge$ schreef:( ben alleen wat voorzichtiger met je ducks want anders heb je dadelijk boze Mcdrakers op de stoep :P )

Ik zou dit soort commentaar maar voor me houden want anders ben je een dwaas. Toch, oom Paspasu?

Hmm, volgens mij is het commentaar van Ui ook passend in het kopje dwaas:

Hoewel hij bij het duidelijk tonen van zijn gezicht, misschien zijn leven niet meer zeker is, gezien de geschokte reacties op dit forumboard. "Dáár is die dekselse knul die zomaar geniet van zijn verzameling! Grijp en plastificeer hem, voordat hij nog meer schade aanricht!!!" Haha! (snik)

Je hebt gelijk. Ui vindt bij nader inzien, "zijn leven niet meer zeker" een lelijke woordkeuze. Dat had "zijn hobby niet meer zeker" moeten zijn, of zoiets. (snotter)

Er is inmiddels een nieuw filmpje:
Donald Duck Nieuws: Fout op donaldduck.nl, Nieuwe game, Forums
http://www.youtube.com/watch?v=dU_LNL5d05E
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » wo aug 28, 2013 6:19 pm

Ui schreef:
DD schreef:Wat mij opvalt is dat je niet edit voor je een filmpje online zet. Ofterwijl je "bloopers" zitten er nog in.

Is er ook nog iets complimenteus te melden?

Ten eerste was dit kritiek in de trant van een tip waar hij wat aan heeft om zijn video's te verbeteren en niet als klacht. Ten slotte zegt hij zelf dat alle kritiek welkom is. En ten tweede: als je, je "uierdoppen" beter op mijn eerdere berichten had laten functioneren, kon je zien dat ik zijn initiatief juist toejuich :) Dat ik daarnaast mijn eigen kritiek en mening geef, wil niet zeggen dat ik hem tegenwerk.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron