Donald Duck Fanvizier

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 2:44 pm

Momenteel wat onenigheid achter de schermen van Donald Duck Fanvizier.

Er bleek nog wat bijgefilmd te moeten worden.
Dat werd een onenigheid op zich. Want dat zou volgens filmmaker niet mooi worden.

Ui zei, dat het zou prima kunnen als in de nieuwe beelden gekozen wordt voor een close-up.
Dus, zonder (inmiddels veranderde) tafel in beeld.

De zwarte trui lag inmiddels in de was.
Dus ook de kleding zou verschillend zijn. Namelijk andere zwarte kleding.

Maar hopelijk zou deze twee verschillen dankzij een andere beeldverhouding (close-up) niet meteen in het oog springen;
omdat er in beeld dan meer tegelijkertijd verandert. (Het nieuw gefilmde had bij wijze van spreken ook een buitenscène kunnen zijn.)

Helaas is het gebruiken van zo'n andere beeld-uitsnede niet uitgevoerd tijdens het filmen,
waardoor (zoals te zien in "beta3") nu het licht, de tafel en de kleding "magisch" verspringen.
Ui wil dit gaan oplossen door:
- in de montage te kiezen voor beeld-uitsnedes. (Ook al wordt het beeld dan iets minder 1080p HD.)
- het beeld te verrijken met wat afbeeldingen van snoepgoed, cadeautjes, etc.

De meest storende verschillen zijn, volgens Ui:
- de nu wat duister kijkende Piet, want-het-idee-van-Ui-gaat-toch-niet-lukken
- de Pietenmuts die weer als een badmuts zit, zoals in 'Oogst #7'.

Het een en ander is vast te verfraaien door, zoals reeds genoemd, wat plaatjes van cadeautjes en snoepgoed.


Op verzoek van filmmaker kan men de korte, incomplete en de lange, complete beta's zien:

Produce 2: Nader Bekeken #7 beta2 (zonder extra beelden)
https://www.youtube.com/watch?v=nO3ErhndjqQ
Uploaded on Dec 3, 2013

Produce 3: Nader Bekeken #7 beta3 (met extra beelden)
https://www.youtube.com/watch?v=Boq5e8CarGQ
Uploaded on Dec 3, 2013

In beide versies ontbreken de vlaggetjes.
Die moeten er wat betreft Ui nog in.

Ook over de vlaggetjes is discussie. Want filmmaker wil de herkomst niet tonen én zeggen, omdat dit dubbelop zou zijn.
De kijker zou, volgens filmmaker, uit zichzelf wel begrijpen dat die vlaggen staan voor de herkomst van de verhalen.
Ui is het daar volstrekt niet mee eens. De vlaggen zijn slechts ter illustratie, omdat het oog ook wat wil.
Ui had liever gehad, dat ook wat makers bij naam genoemd werden. (In plaats van alleen de landen.)

De tafel wordt inmiddels steeds leger. Uitgerekend in de decembermaand.
Wordt de kijker eerst blij gemaakt met een mooi decor, verdwijnt dat langzamerhand. (snotter)
Het is heel moeilijk om stabiel aan een project te bouwen, als hetgeen wat bereikt is, weer weg dreigt te vallen.

Maar goed, de wens van de filmmaker is, dat beide versies (ruwe montages) ter beoordeling op McDrake staan.
Dus wie de dreigende kloof tussen filmmaker en Ui wil verdiepen, heeft nu alle kans. (snik)

Ui wordt erg moe van het pushen.
En van gereedschap dat door slordigheid kapot gaat of zoek raakt. (Er is nu nog maar één accu.)

Het gepush om aan de gang te blijven, vreet energie van Ui. Dus dat gaat hoe dan ook stoppen.
Alsof het kanaal vooral gaat om een hobby van Ui, waar nota bene een minderjarige slachtoffer van wordt.
Zodra het project daar op gaat lijken, moet de volwassene afstand nemen.

Filmmaker had zelf als oplossing, om het extra gefilmde materiaal te plaatsen op Facebook.
Maar Facebook lijkt zodoende steeds meer een vergaarbak te worden van losse eindjes.
Weten we het even niet meer? Eh... kijk dan op onze Facebook-pagina!
(Ongeacht of er daar dan echt iets verschijnt.)


Op dit moment heeft filmmaker moeite met spottende opmerkingen van een aantal leeftijdgenoten.
Die vinden, dat hij beter kan stoppen met het kanaal. Omdat hij zichzelf ermee voor joker zou zetten, met zijn "Pietenmuts".
En, zo meent filmmaker, op zijn leeftijd hoort hij eigenlijk games zoals 'Tour of Duty' te spelen.
Maar als Ui dan stelt, dat filmmaker dan beter maar met het kanaal kan stoppen, wil filmmaker dat toch ook niet.

Met een YouTube-kanaal steekt men het hoofd boven het maaiveld.
Dat kan resulteren in wat vervelende reacties. Daar moet je tegen kunnen.

Een emmer met gevangen krabben behoeft geen deksel, want de krabben trekken elkaar terug de emmer in.
Heeft Ui geleerd als visserswijsheid.
Zodra een mens iets bijzonders doet, kan deze door andere mensen naar beneden gehaald worden.


In plaats van de beta's (met name beta3) te bekijken, zit Ui nu te kniezen en te tobben.
Telkens die moordende spanning van doet filmmaker het wel of doet hij het niet.


Ui ziet het voltooien van deze montage al helemaal voor zich. Het gaat helemaal goed komen!
Maar als dit enthousiasme niet wordt gedeeld
en de nadruk ligt op het liever niet doen en het veel liever games spelen en funfilmpjes kijken,
dan gaat bij Ui een trauma opspelen: is er weer sprake van een creatieve geest die eigenlijk liever wat anders doet?


Voor Ui is zo'n filmproject een ladder naar de hemel,
maar ja, Ui is nu eenmaal achterlijk. (snik)


Als Ui een project zo leuk vindt, waarom doet Ui het werk dan niet zelf?
En zo zit je dan weer, te klussen in je eentje. Oftewel, laat maar zitten.

Had Ui maar een coach/medewerker die zoveel belang hechtte aan een artistiek project van Ui. (huil huil)
Laatst bijgewerkt door Ui op wo dec 04, 2013 2:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Cray » wo dec 04, 2013 2:49 pm

http://www.nozzman.nl/wp/?tag=donald-duck
Afbeelding
Ik wil NIET de landen noemen en vlaggetjes ik wil aleen vlaggetjes en ik PERSOONLIJK zie niet hoe het bijfilmen nut heeft want ik ben
wel open voor ideen dus kom maar op met die ideen.
EN ik moet minstens een iemand die nuet ui is hebben zeggen dat die bij film extra nut heeft en dan ga ik het doen. :( :/ :/
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 3:00 pm

Cray schreef:Ik wil NIET de landen noemen en vlaggetjes
ik wil alleen vlaggetjes

Ziet, hoe de nadruk ligt op het "NIET".
Het noemen van makers is te moeilijk, het vertellen dat het gaat om een Nederlands product met Spaanse tekeningen is te moeilijk.
Filmmaker wil alleen vlaggetjes tonen en de kijker er maar naar laten raden.

Alleen vlaggetjes tonen.
Zo krijg je nu een kinderachtig kanaal!

Misschien hebben die leeftijdgenoten toch gelijk?

Cray schreef:en ik PERSOONLIJK zie niet hoe het bijfilmen nut heeft

Er is extra informatie, er zijn wat scenario-pagina's.
Maar blijkbaar wil jouw publiek vooral, dat het licht overal even fel is?
Het gaat in eerste plaats om het onderwerp. Daar kijken de mensen voor.
Liever wat meer on-topic materiaal, dan gezeur over belichting.

Zie overigens weer het woord "niet" voorbij komen. (snotter)

Cray schreef:want ik ben wel open voor ideeën
dus kom maar op met die ideeën.

Zo open sta jj niet, voor ideeën.
Was het maar waar.

Het gaat je vooral om het iets niet doen.

Cray schreef:EN ik moet minstens een iemand die niet ui is hebben zeggen dat die bij film extra nut heeft en dan ga ik het doen. :( :/ :/

Als die "iemand die niet ui is" je dan meteen verder wilt helpen met alles waar Ui je mee helpt,
laat die persoon dat dan vooral doen!

Dit primadonna-gedrag wordt zeer vervelend.
Alsof iedereen maar staat te popelen om jou te overtuigen, terwijl jij iets liever niet doet.
Zo verpest je het voor jezelf, meent Ui.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 3:16 pm

Ui schreef:Het gepush om aan de gang te blijven, vreet energie van Ui. Dus dat gaat hoe dan ook stoppen. [...]
In plaats van de beta's (met name beta3) te bekijken, zit Ui nu te kniezen en te tobben.

En Ui is nu te laat voor een belangrijke afspraak in de gezondheidszorg.

Dus Cray, je moet maar kiezen of je zo blijft tegenstribbelen.
Maar dan moet Ui je project toch echt gaan loslaten. (snik)

Wil je dat liever? Geen gepush meer.
Dan kun je onbeperkt gaan niet-doen, zoveel je maar wilt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Cray » wo dec 04, 2013 3:20 pm

Ik bedoel met iemand anders een second opinion.
En ik ben GEEN Primadonna.

Ik vindt gewoon dat je dit wel je best aan moet doen zoals ik doe maar het is geen werk dus ui mag ook iets anders
doen je hoeft niet je mag mij helpen maar niet de hele dag zo heb je toch geen goed leven?
Een tip schrijf een boek over: http://www.lennaertnijgh.nl/korteversie/

Maar goed ik ga mij meer bezig houden maar ik wil alsnog een second opnion.

Tot laterz.
EN ik heb een blokuur computeren dus ik ben op de pc tot 14:45
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Cray » wo dec 04, 2013 3:34 pm

Kom op ik heb een beetje genoeg van die depressieve gedoe enzo.
Dus ik spreek je op skype en ik hoop dat je een leuke S*R tijd gaat hebben.
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 6:25 pm

Cray schreef:Ik bedoel met iemand anders een second opinion.

Je bedoelt dat je, zodra je iets NIET wil doen, je iemand zoekt die je daarin bevestiging geeft.

Weken geleden heeft iemand anders dan Ui je geholpen met een spiekbrief voor een aflevering die je NIET hebt gemaakt.
Hoeveel steun verwacht je nog te krijgen in het NIET doen?

Cray schreef:En ik ben GEEN Primadonna.

Je vindt het maar normaal, dat de wereld achter je aan loopt.

Tijdens het samen monteren schreeuwt je tweede beeldscherm om je aandacht. Dumpert-filmpjes en Pownews-filmpjes.
Daar ga je dan naar zitten kijken, terwijl je coach/medewerker zich afvraagt waarom er niets meer op het eerste scherm gebeurt.
Je bent geen primadonna? Weet je het zeker?

Cray schreef:Ik vindt gewoon dat je dit wel je best aan moet doen zoals ik doe

Dit is NIET je best doen.

Zelfs het noemen van landen dreigt nu te vervallen.
Waarschijnlijk omdat je het moeilijk vindt om zelfs maar aan het noemen van een land te denken.
En wordt het te moeilijk? Dan maar NIET doen.

Je zou ook kunnen nadenkern over hoe je iets WEL kunt doen.
En daarmee bedoelt Ui niet het gemakzuchtig verwijzen naar Facebook.

Cray schreef:maar het is geen werk
dus ui mag ook iets anders doen
je hoeft niet
je mag mij helpen
maar niet de hele dag
zo heb je toch geen goed leven?

Het duurt "de hele dag", en zelfs langer, omdat er telkens van dit soort vervelende discussies zijn. (snik)

Misschien moet je tenminste 'Oogst #8' en 'Nader Bekeken #8' maar helemaal zelf doen.
En misschien moet je zelf de ondertiteling maar regelen.

Telkens zeggen dat je geen hulp hoeft, terwijl je misschien zelf ook wel beter weet, dat maakt goede hulp onmogelijk.

En dat je met het vergooien van je leven een ander op zijn/haar hart trapt,
nog los van het trappen op je eigen hart,
wat kan jou dat schelen? (snotter)

Cray schreef:Maar goed ik ga mij meer bezig houden maar ik wil alsnog een second opnion.

Wil iemand even aan filmmaker vertellen, dat hij NIET zijn best hoeft te doen om zijn filmpjes interessante informatie te laten bevatten.
Dat zelfs het noemen van landen, NIET hoeft?

En ook, zoals inmiddels ook al onderwerp is van discussie, het NIET meer beschrijven van alle verhalen van tenminste het Weekblad?

Zal Ui die "second opinion" dan maar geven?
Stop er maar mee. Doe het maar NIET.
Ga maar Zombiespelletjes spelen.

Is dat, wat je wilt horen?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 6:34 pm

Cray schreef:Kom op ik heb een beetje genoeg van dat depressieve gedoe enzo.

En wat is jouw rol erin?
Je hoofd in het zand steken? De maatschappij de schuld geven van onbegrip rondom jouw persoon?
De happy jongeman uithangen, terwijl er in jouw situatie weinig reden voor je is om echt happy te zijn?

Ui ziet het maatschappelijke zwaard dat dreigend boven jouw hoofd hangt.
Terwijl jij doet alsof er morgen vast wel weer een dag is met nieuwe rondes en nieuwe kansen.

't Is zeer deprimerend om een jong mens zo vast te zien lopen.
Zal Ui het bolletje maar in het zand steken? Wil je dat?
Zo van: je zoekt het maar uit?

Misschien is beter om je een tijdlang los te laten?
Misschien ben je "for ever alone" beter af?

Jonker en de Nederlandse redactie hebben je inmiddels gecomplimenteerd voor je werk.
Maar wat doe je ermee? Je luistert blijkbaar liever naar leeftijdgenoten waarvan het maar de vraag is, welke volwassen aandacht zij krijgen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 8:57 pm

Produce 3: Nader Bekeken #7 beta3 (met extra beelden)
https://www.youtube.com/watch?v=Boq5e8CarGQ
Uploaded on Dec 3, 2013


Commentaar van Ui:
- Snij de nieuwe beelden zo, dat de tafel niet te zien is.
- 4:16 In het extra beeld de scenariopagina al laten zien, dit laten doorlopen naar de oude beelden.
Zodat het zien van de scenariopagina doorloopt van de nieuwe beelden naar de oude beelden.
- 4:54 Opmerking "Maar goed, eh, laten we beginnen" verwijderen.
- 5:37 1e pagina van het Barksverhaal laten zien.
- 6:12 Opmerking "Ook leuk dat ze verhalen overnemen en veranderen. En toch is het een leuk verhaal" kan wat Ui betreft weg.
Er is schijnbare tegenspraak. En niet iedereen zal even blij zijn met de wijzigingen. Maar dit laat Ui aan de beslissing van de filmmaker over.
- 6:18 1e pagina van Simonverhaal laten zien.
- 6:25 De voorplaten van de betreffende Weekbladen tonen.
http://coa.inducks.org/hr.php?image=http://outducks.org/renamed/nl/dd/1992-24/nl_dd1992_24a_001.jpg
http://coa.inducks.org/hr.php?image=http://outducks.org/renamed/nl/dd/1995-32/nl_dd1995_32a_001.jpg
- Outro ontbreekt.

Momenteel is er wat vertraging omdat het projectbestand van de lange versie zoek is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » wo dec 04, 2013 9:17 pm

Meer commentaar:

- 3:25 Laat het 'Oom Dagobert'-spel zien, want nu wijs je bij "dit spel" naar de scenario-pagina.
http://hwimages2.beslist.net/beslist-images/332/XLARGE/000/003/146/3146234.png
- Laat in de hele fim (oud en nieuw) wat plaatjes van snoepgoed en cadeautjes in beeld verschijnen.
Doe een aantal ervan rechts in beeld, zodat de rechterkant van het beeld minder doods is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » do dec 05, 2013 4:46 am

Ui schreef:- 6:12 Opmerking "Ook leuk dat ze verhalen overnemen en veranderen. En toch is het een leuk verhaal" kan wat Ui betreft weg.
Er is schijnbare tegenspraak. En niet iedereen zal even blij zijn met de wijzigingen. Maar dit laat Ui aan de beslissing van de filmmaker over.

Correctie:
- Alléén "En toch is het een leuk verhaal" verwijderen.
Jouw opinie "Ook leuk dat ze verhalen overnemen en veranderen" dus laten staan.


Over het extra filmmateriaal. Een eerdere aflevering was grotendeels zwaar onderbelicht. ('Nader Bekeken #3')
Dus de hele discussie over het door filmmaker niet willen invoegen van een actualisering vanwege wat belichtingsverschil, is voor Ui een totaal mysterie.

Ui hoopt dat 'Nader Bekeken #7' voltooid wordt, want het zou wat Ui betreft één van de beste afleveringen zijn.
Veel plaatjes, veel scenario-pagina's, veel achtergrond-informatie (o.m. via een Disney-auteur), doordachte besprekingen.
Misschien wel de beste aflevering!


Tesamen met 'Produce 3: Nader Bekeken #7 beta3' is in deze en voorgaande berichten getoond hoe Ui de aflevering zou voltooien.
Ui is door filmmaker aangeboden om het dan maar zelf te doen, via Teamviewer of via per Skype aangeboden bestanden.

En, hoe verleidelijk dat ook mag zijn, het gaat voorbij aan de bedoeling van dit project,
namelijk het bieden van leerzame steun in een toekomstbeeld van professioneel filmwerk.

Ui hoopte met die doelstelling, iemand van harte te kunnen steunen met diens eigen ambitie,
maar dat wordt nu (weer) samengevat als Ui die niets anders te doen heeft dan zich druk te maken over andermans filmkanaal.


Hopelijk geven 'Produce 3: Nader Bekeken #7 beta3' en Ui's berichten erover, een indruk van hoe het anders had gekund. Leuk en leerzaam.
'Nader Bekeken #7' zou zodoende de eerste aflevering zijn geworden met een duidelijke heen-en-weer communicatie tussen filmmaker en mensen op het professionele vlak.
Hoera! 'Donald Duck Fanvizier' begon vaste grond te krijgen!

Maar blijkbaar weegt niets op tegen wat kinderachtige kritiek van filmmaker's leeftijdgenoten en, och hemel, één of twee rode duimpjes per film. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » vr dec 06, 2013 12:03 am

Hoera! 'Nader Bekeken #7' bestaat!

Donald Duck Nader Bekeken #7: Sinterklaas! (Weekblad 2013-49, Sinterklaasspecial)
https://www.youtube.com/watch?v=ca2mR-eYf0M
Gepubliceerd op 5 dec 2013.

Veel plaatjes, veel scenario-pagina's, veel achtergrond-informatie (o.m. via een Disney-auteur), doordachte besprekingen.
Complimenten voor Cray! Ui is weer helemaal trots!

Als Cray eenmaal aan de slag gaat
en zich ondertussen niet te veel laat afleiden,
kan hij mooie, knappe creaties maken!


De ontdekking van de rekenfout in Donald Duck Weekblad 2013-49 komt overigens van hem. Goed gezien!
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=63178#p63178 (DD 2013-49, 01 dec 2013 10:08 am)
Jonker meldt de fout op 2 december. Dat is een dag later dan de melding op McDrake.
http://debobeversstrip.blogspot.nl/2013/12/de-strips-van-deze-week.html


Ui heeft zichzelf als huiswerk gegeven, dat Ui voortaan praktischere spiekbrieven moet maken.
Spiekbrieven die geschikt zijn als autocue. Daar kunnen dan de kernpunten op staan, waar de presentator dan een spontaan verhaal omheen kan bouwen.

Kortom, Ui's coaching is wat voorbereiding betreft, nu niet scherp genoeg.
Het tijdens filmen bedenken van wat gezegd moet worden, is voor Ui zelf, veel te moeilijk. Ui raakt dan verstrikt in de eigen coaching.

Een inhoudelijke presentatie van 7 minuten, zonder technici, uitgedacht en gefilmd in drie kwartier, dat is een knappe prestatie.
Wie dat niet gelooft, moet het zelf maar eens proberen!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Scrooge$ » vr dec 06, 2013 12:08 am

Deze sinterklaasspecial was erg interessant en erg leuk om naar te kijken, goed werk!
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Oom Paspasu » vr dec 06, 2013 1:17 am

Hij is mooi geworden. Enkele opmerkingen:
-De links bij 2:00, 4:50 en op het einde moeten nog worden toegevoegd. Ik wil graag meer informatie over Carl Barks hebben.
-De ondertiteling moet nog worden aangepast.
-3:38 "De tekenstijl van deze strip lijkt heel erg op dezelfde tekenstijl van de brievenbus." Dat komt doordat beide getekend worden door Jan-Roman Pikula.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck Fanvizier

Berichtdoor Ui » vr dec 06, 2013 2:09 am

Oom Paspasu schreef:-De ondertiteling moet nog worden aangepast.

Ondertiteling? Wat bedoelt u precies met ondertiteling?
(Er is nog geen ondertiteling gemaakt van wat de presentator zegt.).

Oom Paspasu schreef:-3:38 "De tekenstijl van deze strip lijkt heel erg op dezelfde tekenstijl van de brievenbus." Dat komt doordat beide getekend worden door Jan-Roman Pikula.

Dat het gaat om dezelfde tekenaar, is een ontdekking van Cray zelf.
Ui had iets van: "Nu je 't zegt."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten